![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Europees Commissaris
|
![]() MacBook : 7 maanden
iMac : 1,5 jaar |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Je weet dat wat je vertelt ik ook weet ![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 19 juli 2010 om 12:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Elite PC cloon type 8086, 4,77 Mhz met turbokaart voor een dazzling 10 Mhz! En zeggen dat ik daar nog een SoundBlaster 1.5 kaar heb ingestoken. Het ding had een zalig monochroom scherm van zo'n 10 of 12 " * Cloon Pentium 468/ 50 MHz * Compaq 468/ DX2 / 66 MHz... mijn eerste EIGEN machientje dat ik kreeg om mee te gaan studeren (dank je papa). Geen internet toen maar wel handiger dan een tikmachine om verslagen te maken. Ik kreeg in ruil wel zijn oude inkject printer terwijl hij de bijgeleverde laserprinter nam. Nu ja... wie ooit de HP Deskjet 500 heeft gekend, weet dat ik nu niet bepaald kwaad kon zijn om die ruil. * PC cloon 233 MHz... weet zelfs niet meer wat er mee is gebeurd. * AMD ~800 Mhz... ook een gat in mijn geheugen. Of in het zijne. * AMD Athlon XP 2400+ (zelf ineen gestoken just for the fun of it). * AMD Athlon 64bit, dual core, 6400+ met vier gigabytes aan geheugen en een videokaart om U tegen te zeggen. Is mijn huidige werkbeestje en ben er tevreden over (nu toch al bijna 3 jaar oud) mocht het moederbord niet soms lastig gaan doen. Ik heb de zelf geassembleerde Athlon XP 2400+ nog, maar die ben ik uiteen aan het halen om de afzonderlijke stukken te verkopen. Heb ook een identieke maar in iets kleiner kastje gestoken Athlon XP 2400+ van mijn vader die ik gebruik als speelzone om me wat meer linux beheer kennis bij te brengen. Binnenkort krijg ik er weer een desktop bij om mee te spelen. Benieuwd welk OS ik daar eens zal opgooien of welke truukjes er ik mee zal leren. Dus in the end: 17" LCD scherm 22" breedbeeld TFT scherm 2 x AMD Athlon XP 2400+ 1 x AMD Athlon 64 bit 6400+ Binnenkort nog een desktopje a la 3 Ghz erbij. En een routertje natuurlijk. Anders moet je de eentjes en nullen opschrijven en voeden aan de andere PC. Geluidskaarten: 1. De genuine Sound Blaster 1.5 2. De genuine Sound Blaster 16 bit ASP 3. De andere gewoon via het moederbord want meer heb je niet nodig als je een versterker aan je PC hangt. Ik heb het wel altijd een gemis gevonden dat ik nooit een commodore had. Dat waren machientjes om mee te spelen (en dan bedoel ik niet alleen games). Nerd van dienst, Jazeker |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een Windows besturingssysteem dat op dat moment zowat 14 jaar zal meegegaan hebben. Ik denk niet dat ze bij Microsoft van plan zullen zijn om dit ooit nog een keer te laten gebeuren...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.download3k.com/Install-Un...-Ultimate.html Ik heb er op drie pc's geen last mee gehad, maar beetje backuppen kan nooit kwaad, he... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hehehe... Vista gingen ze op 5 jaar tijd ineen boksen en enkel de grafische interface hebben ze in de release kunnen houden. Alle aangekondigde features hadden ze geschrapt (het nieuwe file systeem, e.d.) Ik zal dus ook niet meteen naar windows 7 gaan dat ze 1 jaar na Vista hebben uitgebracht en dat ze bewieroken alsof God een computer is geworden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() De oudste, is van 2001.
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Koop je om de maand een nieuwe auto of doe je er soms ook eens brandstof in of laat je hem onderhouden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Pff. Typisch.
Het Godsbeeld zit al een paar millennia grondig mis in het westen. Bende laptoptheologen ![]() Op mijn planeet zien ze God minstens als Back Bone. Laatst gewijzigd door knipptics : 19 juli 2010 om 19:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het Back Bone dat zich in de VS bevindt?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet zeggen dat ik zelf toch ook gemiddeld iedere drie jaar de binnenkant van mijn PC helemaal vervang. Zeker als je graag op tijd en stond een game speelt en ook graag eens iets speelt dat niet minstens vijf jaar oud is, is dat geen overbodige luxe. Ik prefereer zelf overigens een totaal nieuw binnenwerk om de paar jaar dan om de paar maanden links en rechts een upgrade. Eenmaal je aan een nieuw moederbord toe bent, zijn al die upgrades doorgaans toch goed voor de schroothoop wegens niet meer compatibel en bijgevolg weggegooid geld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() God heeft dus de dimensie tijd gemaakt? En meer wil je er niet over kwijt? Mijn god, beste kerel, individuutjes als Hawking breken zich het schuin hangend hoofd over het feit of tijd bestond voor de Big Bang.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() @Jazeker. Nog altijd een antiek draaiend schijfje voor je OS? Long live SSD ![]() Boottime W7 Ultimate >2 sec Laatst gewijzigd door Cdude : 19 juli 2010 om 19:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zou ik dat in godsnaam denken?
![]() Als Duvelke om de twee jaar een nieuwe PC moet kopen "om mee te kunnen" (en het zijn mijn zaken niet waar hij precies mee moet kunnen), dan moet hij dat toch gewoon doen. Ieder zijn hobby of zijn werk, geen idee wat het voor hem is. Maar ik voel me niet gierig omdat ik niet probeer "mee te kunnen" met iets dat ik helemaal niet nodig heb.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 19 juli 2010 om 21:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() SSD is me nog te duur... drie jaar geleden was een schijfje van 75 GB op > 10.000 RPM wel best betaalbaar en doenbaar qua starttijd.
|
![]() |
![]() |