Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2010, 10:36   #61
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Wat een onzin toch allemaal. Van het eerste tot het laatste woord.
Ik kan mij levendig voorstellen dat u dat over het onderstaande vindt.

Citaat:
Hare Majesteit Koningin Fabiola, de Koningin-weduwe, alias de Sprookjeskoningin. Ik ben lid van de Hare Majesteit Koningin Fabiola-fanclub. Jij ook?
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 10:44   #62
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Maar hoe hebt u het hier steeds over 'clubs' en 'ledenaantal' enzovoorts? Hou daar mee op, want we hebben het niet over een club. Zijne Majesteit de Koning heeft niks met clubs vandoen. De Koning is Koning over alle Belgische onderdanen, en daar horen zowel jij als ik bij, of ge het nu wilt of niet.
Hij is de Koning van meer dan 10000000 mensen.
En dat de monarchie geld kost is nogal nogal evident, het gaat dan ook om de monarchie, weinig zaken in de wereld die zo gewichtig zijn als zoiets. Dus dergelijke zaken ridiculiseren, is nogal dom en wereldvreemd, gewoon omdat monarchieën, waar ook ter wereld gewoon nog reëel zijn.
Mag ik er even op wijzen dat wij helemaal géén onderdanen zijn van de koning, maar landgenoten? De koning regeert sinds het ontstaan van België bij gratie van het Belgische volk (niet omgekeerd). Daarom spreekt de koning in zijn toespraken de mensen altijd aan met "landgenoten" en niet met "onderdanen."
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 11:51   #63
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Mag ik er even op wijzen dat wij helemaal géén onderdanen zijn van de koning, maar landgenoten? De koning regeert sinds het ontstaan van België bij gratie van het Belgische volk (niet omgekeerd). Daarom spreekt de koning in zijn toespraken de mensen altijd aan met "landgenoten" en niet met "onderdanen."
En het zijn nog altijd "oewaarde landkenooten".
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 12:45   #64
stropke
Minister-President

stropke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Ze kennen niet eens de taal van 60% van hun "onderdanen" naar behoren.
Weg ermee!
Omdat ze die niet eens als hun "onderdanen "erkennen, behalve als ze "onderdanig" zijn.
Die 60% zijn gegijzelden uit de Nederlanden onder het frans-taalimperialisme.

Nederlanden herenigt U !!!
Oud 23 juli 2010, 12:53   #65
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Kijk en luister er gewoon niet meer naar dan ipv er zoveel aandacht aan te schenken aub! Klagen en zagen helpt niet; het valt toch in dovemansoren.
Allez zeg, ik amuseer mij daar nog zo goed mee ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 13:01   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Beste de Schoofzak,

Wilt U zo vriendelijk zijn en op bericht nr 23 antwoorden aub ?
Ik wil mijn nederig-Vlaams verontschuldigen, maar ik was enkele dagen uithuizig met een soort vakantiegevoel, op een plaats waar internet-toegang precair is (in Wallonië dus).

Ik zag in jouw bericht eerst eigenlijk geen vraag. Mis van mij natuurlijk.

Hier gaan we:

Jouw vraag:
Wat is dat nu voor gezeik?

Mijn antwoord:
hoogstaand gezeik.

Jouw probleemke:
het zal nooit genoeg zijn, je zal altijd op die man kakken.

Mijn antwoord:
Mis. Ik kak niet op de man. Ik kak op zijn troon, zijn functie en zijn raadgevers-gatlikkers.
Ik begrijp perfect dat de man zelf zijn goedbetaald postje voor hemzelf en de nakomelingen van zijn echtgenote niet vrijwillig opgeeft.
Allez, neem nu het pensioen van Fabbie: ongeveer
27.000 € ... per week.
Ik vind het wel aartsdom van de man om niet beter Vlaams te leren en zijn kinderen niet aan te sporen om dit ook te doen. Om zijn en hun jobke meer veilig te stellen. Dit toont maar aan: het is volledig overbodig op dat niveau om zich iets van die boeren uit Vlaanderen aan te trekken ...

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 13:47   #67
respublica
Minister

Standaard

Uiteindelijk maakt het allemaal niet veel uit, want er is toch geen kat die het 12 minuten lang uithoudt om naar de toespraak van de koning te luisteren.

<man kijkt naar TV>
<koninklijke toespraak wordt aangekondigd>
"Oewaaaaaarde laaandgeenooooooten,"
<man zapt weg>
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 21:09   #68
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar hoe hebt u het hier steeds over 'clubs' en 'ledenaantal' enzovoorts? Hou daar mee op, want we hebben het niet over een club. Zijne Majesteit de Koning heeft niks met clubs vandoen. De Koning is Koning over alle Belgische onderdanen, en daar horen zowel jij als ik bij, of ge het nu wilt of niet.
Hij is de Koning van meer dan 10000000 mensen.
En dat de monarchie geld kost is nogal nogal evident, het gaat dan ook om de monarchie, weinig zaken in de wereld die zo gewichtig zijn als zoiets. Dus dergelijke zaken ridiculiseren, is nogal dom en wereldvreemd, gewoon omdat monarchieën, waar ook ter wereld gewoon nog reëel zijn.
Hou jij eindelijk eens op met die onderdanen. Wij zijn helemaal geen onderdanen. Hij en heel zijn kudde, zijn onze onderdanen. Ze zijn er bij gratie van ons, het volk.
De dag dat het volk zegt dat hij, de onderdaan, moet opkrassen, kan hij zijn koffers pakken, uwe weledele Majesteit de Koning. Gesnapt

En als gij, samen met nog een hand vol andere, het zo nodig vindt dat die sprookjesfiguren verder vetgemest blijven, sta dan maar zelf in voor hun decadente levensstijltje.

Laatst gewijzigd door Garry : 23 juli 2010 om 21:13.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 21:17   #69
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een onzin toch allemaal. Van het eerste tot het laatste woord.
Ja, sommige mensen durven dingen te zeggen die mensen zoals jij niet graag horen, maar ze zijn daarom niet minder waar. Trouwens, uw reactie liegt er niet om. Ze weerlegt geen woord van wat de man schreef.

Laatst gewijzigd door Garry : 23 juli 2010 om 21:20.
Oud 23 juli 2010, 21:22   #70
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Zeer juist!
Oud 23 juli 2010, 21:32   #71
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Glenneke Bekijk bericht
Geen gezever de taken die een koning op zich neemt kunnen even goed (misschien zelfs wel beter) en doet die het slecht dan zijn we er om de 6 jaar vanaf
Geen gezever de taken die een koning op zich neemt kunnen even goed door Betty Owczarek (http://nl-nl.facebook.com/pages/Bett...21572234536178 )uitevoerd worden, (misschien zelfs wel beter) en doet die het slecht dan zijn we er om de 6 jaar vanaf.

Heb even verder ingevuld. Was het ongeveer dat wat je bedoelde? Dan heb je nog overschot van gelijk ook.

Laatst gewijzigd door Garry : 23 juli 2010 om 21:40.
Oud 23 juli 2010, 21:38   #72
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Niet echt, tenzij als die vrouw ook brains heeft en genoeg stemmen haalt, maar wat Albert doet doen Sarkozy, Obama (en deed Merkel) toch ook (dit zijn de bekentste, spijtig genoeg ook duurste maar kan volgens mij goedkoper), dus waarom da huis me mensen die allemaal betaald moeten worden nog houden.

Of was je het met mijn uitspraak eens wat dat was niet echt duidelijk.

Laatst gewijzigd door Glenneke : 23 juli 2010 om 21:39.
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 21:39   #73
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hou jij eindelijk eens op met die onderdanen. Wij zijn helemaal geen onderdanen. Hij en heel zijn kudde, zijn onze onderdanen. Ze zijn er bij gratie van ons, het volk.
De dag dat het volk zegt dat hij, de onderdaan, moet opkrassen, kan hij zijn koffers pakken, uwe weledele Majesteit de Koning. Gesnapt

En als gij, samen met nog een hand vol andere, het zo nodig vindt dat die sprookjesfiguren verder vetgemest blijven, sta dan maar zelf in voor hun decadente levensstijltje.
Wat een grote onzin, van het eerste tot het laatste woord.
Oud 23 juli 2010, 21:49   #74
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet echt, tenzij als die vrouw ook brains heeft en genoeg stemmen haalt, maar wat Albert doet doen Sarkozy, Obama (en deed Merkel) toch ook (dit zijn de bekentste, spijtig genoeg ook duurste maar kan volgens mij goedkoper), dus waarom da huis me mensen die allemaal betaald moeten worden nog houden.

Of was je het met mijn uitspraak eens wat dat was niet echt duidelijk.
Zeker. Eigenlijk doet Leterme dit want die moet toch ieder woord goedkeuren wat Bert bibber zegt. Maar zelfs een figuur zoals Betty is geschikt om een autobeurs in Brussel te openen of lintjes door te knippen. Met de breedste glimlach zou ze die taak schitterend kunnen vervullen en bovendien aan een veel lager tarief plus dat we ze dan maar per optreden moeten betalen.
Oud 23 juli 2010, 21:51   #75
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met de breedste glimlach zou ze die taak schitterend kunnen vervullen en bovendien aan een veel lager tarief plus dat we ze dan maar per optreden moeten betalen.
En haar familieleden hoeven we ook niet te onderhouden.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 21:51   #76
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leer je geschiedenis man. Wat jij hier uitkraamt is inderdaad onzin van het eerste tot het laatste woord.
Oud 23 juli 2010, 21:54   #77
Glenneke
Provinciaal Statenlid

Glenneke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom? leg uit. 'k ben nog ni zo oud dus misschien kan ik nog iets leren
Glenneke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2010, 21:54   #78
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En haar familieleden hoeven we ook niet te onderhouden.
Haar dochtertje van tijd tot tijd misschien eens een ticketje voor Walibi, moet kunne, kwestie van erkentelijkheid.
Oud 23 juli 2010, 21:56   #79
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom? leg uit. 'k ben nog ni zo oud dus misschien kan ik nog iets leren
Van die koninklijke gatlikker? t' Zou me verwonderen.
Oud 23 juli 2010, 22:00   #80
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leer je geschiedenis man. Wat jij hier uitkraamt is inderdaad onzin van het eerste tot het laatste woord.
De de vuilgebekte domme kolder die jij hier uitkraamt zou behoren tot de geschiedenis. Wat een GRAP!!!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be