Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2010, 00:01   #61
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=20

De normen en waarden die een religie corrumpeert, zijn wat belangrijker dan de teksten in het ''Heilig boek''.
Dat bedoel ik dus.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 00:05   #62
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Dat bedoel ik dus.
Maar dat betekent niet dat de religie onschuldig is, integendeel.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 00:21   #63
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Religies hebben door de eeuwen heen haat tegen homoseksuelen gevoed. Zonder religie zou dat soort haat er niet geweest zijn. Een quasi religieloze samenleving zoals de boeddhisten weet veel beter met homoseksualiteit om te gaan.
Dat klopt dan weer wel, in geen enkel heilig schrift (Koran, Thora, Bijbel) is een goed woord over holebi's geschreven. Voor het Christendom was er in het Romeinse Rijk een behoorlijk grote tolerantie tegenover holebi's (binnen bepaalde mate, iemand die hoger op de maatschappelijke lader stond moest de "actieve" rol op zich nemen, het omgekeerde werd scheef bekeken, maar was niet strafbaar). In de Griekse mythologie (die ook in het Romeinse Rijk hoog aangeschreven stond) was Zeus de oppergod ook niet vies van een leuke aardse gast. De miserie is pas begonnen toen die rare sektes uit oosten van het Romeinse Rijk aan invloed wonnen. In West-Europa komen we weer op het niveau van aanvaarding die zo'n 1700 jaar geleden door de 3 monotheïstische religies uit het Midden-Oosten zo ruw werd onderbroken.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 00:33   #64
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Dat klopt dan weer wel, in geen enkel heilig schrift (Koran, Thora, Bijbel) is een goed woord over holebi's geschreven. Voor het Christendom was er in het Romeinse Rijk een behoorlijk grote tolerantie tegenover holebi's (binnen bepaalde mate, iemand die hoger op de maatschappelijke lader stond moest de "actieve" rol op zich nemen, het omgekeerde werd scheef bekeken, maar was niet strafbaar). In de Griekse mythologie (die ook in het Romeinse Rijk hoog aangeschreven stond) was Zeus de oppergod ook niet vies van een leuke aardse gast. De miserie is pas begonnen toen die rare sektes uit oosten van het Romeinse Rijk aan invloed wonnen. In West-Europa komen we weer op het niveau van aanvaarding die zo'n 1700 jaar geleden door de 3 monotheïstische religies uit het Midden-Oosten zo ruw werd onderbroken.
Zoals je onderschrift zegt, wordt er in de meeste van die geschriften helemaal niet zoveel gerept over homoseksualiteit. Mijn vermoeden is dat er door geestelijken zo erg op wordt afgegeven, omdat religies zoals Islam en Katholicisme in een geboortenstrijd zijn verwikkeld. De macht van de religie wordt mede bepaald door het aantal nieuwe geboorten binnen die religie. En zij zijn kennelijk nog net slim genoeg om te bedenken dat een man-man of vrouw-vrouw relatie geen kinderen op zal leveren.

In de Griekse geschiedenis worden man-man relaties trouwens veel hoger aangeschreven dan man-vrouw. Vrouwen werden gezien als een soort zielloze huisdieren, een noodzakelijk kwaad voor kinderen. Man-man relaties werden gezien als het enige waardevolle en spirituele. Vrouw-vrouw relaties kwamen niet voor omdat vrouwen het huis niet uit mochten (volgens Griekse mannen zouden vrouwen bij elkaar komen roddelen en smerige plannetjes bekokstoven, ze zouden niet te vertrouwen zijn! ).
Oud 29 juli 2010, 00:42   #65
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Zoals je onderschrift zegt, wordt er in de meeste van die geschriften helemaal niet zoveel gerept over homoseksualiteit. Mijn vermoeden is dat er door geestelijken zo erg op wordt afgegeven, omdat religies zoals Islam en Katholicisme in een geboortenstrijd zijn verwikkeld. De macht van de religie wordt mede bepaald door het aantal nieuwe geboorten binnen die religie. En zij zijn kennelijk nog net slim genoeg om te bedenken dat een man-man of vrouw-vrouw relatie geen kinderen op zal leveren.

In de Griekse geschiedenis worden man-man relaties trouwens veel hoger aangeschreven dan man-vrouw. Vrouwen werden gezien als een soort zielloze huisdieren, een noodzakelijk kwaad voor kinderen. Man-man relaties werden gezien als het enige waardevolle en spirituele. Vrouw-vrouw relaties kwamen niet voor omdat vrouwen het huis niet uit mochten (volgens Griekse mannen zouden vrouwen bij elkaar komen roddelen en smerige plannetjes bekokstoven, ze zouden niet te vertrouwen zijn! ).
Die Griekse vrouwen niet onderschatten, hé. Die hadden ook wel vrouwelijk personeel om zich mee te amuzeren
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 29 juli 2010, 00:43   #66
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die Griekse vrouwen niet onderschatten, hé. Die hadden ook wel vrouwelijk personeel om zich mee te amuzeren
In Sparta was het een ander verhaal, ja. Go lesbians!
Oud 29 juli 2010, 02:55   #67
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
ik heb eens ergens gelezen dat .......
Als een zin daarmee begint, stop ik onmiddellijk met lezen, want meestal volgt dan een hele boel fantasie en/of self-made zever.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 29 juli 2010 om 02:56.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 04:48   #68
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Mijn mening: holebi moet iets persoonlijks privé blijven en die holebi's moeten begrijpen dat ze in deze wereld terecht zijn gekomen door seks tussen vrouw en man en dit laatste is het enigste dat wettelijk/normaal moet zijn, al de rest privé en de wet moet de goede maatregelen nemen zodat deze holebi's niet in de maatschappij hun dierlijk gedrag opleggen, en de mensen in de maatschappij zouden geloven dat het iets dierlijk is, niet voor de mensen, ze moeten daarover negatief denken en praten MAAR GEEN RECHT IN EIGEN HANDEN NEMEN (dit moet streng strafbaar worden), op die manier wordt er een omgeving geschapen waaraan de holebi's moeten aanpassen.
In de keuken van de evolutiebioloog

...

De onderzoekers vertellen eerst iets over de hoofdrolspelers in de evolutie: genen en individuen. Ze laten daarna zien hoe soorten zich aanpassen aan hun levenloze omgeving, hun soortgenoten en andere soorten. Vervolgens komt de soortsvorming aan bod en tenslotte evolutionaire verwantschappen.

http://www.natuurinformatie.nl/nnm.d...l/i000833.html
Moslimgemeenschap
In de moslimgemeenschap zouden de moslims onderling zich anders gedragen. Een niet-moslim holebi met rust laten en niet lastig vallen hoe dan ook verbaal fysiek psychisch en noem maar op. Tegen een moslim holebi, die zijn gedrag openbaart, af en toe viezerik, zieke diertje, bol 's af me uwen jeukende stinky as of iets dergelijks in zijn gezicht roepen, lijkt me wel gunstig. !LOL!!

Laatst gewijzigd door porpo : 29 juli 2010 om 04:53.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 06:49   #69
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Mijn mening: geloof moet iets persoonlijks privé blijven en die gelovigen moeten begrijpen dat ze in een wereld terecht zijn gekomen waar vrijheid van gedachten heerst en dit laatste is het enigste dat wettelijk/normaal moet zijn, al de rest privé en de wet moet de goede maatregelen nemen zodat deze gelovigen niet in de maatschappij hun achterlijk gedrag opleggen, en de mensen in de maatschappij zouden geloven dat het iets achterlijks is, niet voor de gezonde mensen, ze moeten daarover negatief denken en praten MAAR GEEN RECHT IN EIGEN HANDEN NEMEN (dit moet streng strafbaar worden), op die manier wordt er een omgeving geschapen waaraan de gelovigen moeten aanpassen.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 09:11   #70
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht

Moslimgemeenschap
In de moslimgemeenschap zouden de moslims onderling zich anders gedragen. Een niet-moslim holebi met rust laten en niet lastig vallen hoe dan ook verbaal fysiek psychisch en noem maar op. Tegen een moslim holebi, die zijn gedrag openbaart, af en toe viezerik, zieke diertje, bol 's af me uwen jeukende stinky as of iets dergelijks in zijn gezicht roepen, lijkt me wel gunstig. !LOL!!
U promoot dus het verbaal en psychisch aan vallen van moslims door hun geloofsbroeders? Moslimbashing zouden sommigen zeggen.

Tja, dan zit er niets anders op voor de moslims die u viseert om de islam te verlaten, zodat ze niet meer door u worden lastig gevallen.

Ik denk trouwens dat bepaalde moslims (zoals Suqar_7loe vermoed ik, al kan ik natuurlijk niet in haar naam spreken) uw opvatting zouden zien als onrecht doen aan anderen en dus verboden door de Islam.

Trouwens, als u een deur open zet om een minderheid binnen de moslimgemeenschap verbaal en psychisch aan te vallen, dan zal u het ook wel gunstig vinden als Vlamingen een minderheid binnen de Vlamingen (zoals de moslims) verbaal en psychisch aan vallen? Of is het plots minder leuk als men "viezerik, zieke diertje, bol 's af me uwen jeukende stinky as" tegen u zeggen?

Wat bedoelt u trouwens met "as"; een onderdeel van een wagen?, de reststof bij een verbranding?, een munteenheid uit de oudheid? de denkbeeldige lijn waarrond iets/iemand draait? http://nl.wikipedia.org/wiki/As

Laatst gewijzigd door Fozzie : 29 juli 2010 om 09:23.
Oud 29 juli 2010, 09:57   #71
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Ik promoot niets, ik geef een mening. Wat ik met Vlamingen in gemeen hebben is wet respecteren en wanneer ik bij hun onwettelijk handel, dan ontvang ik automatisch wat onwettelijks in mijn oren, en daar dient de wet eigenlijk voor om zoiets te voorkomen en orde te stabiliseren; als er meerdere aspecten zich voordoen (bij moslims bijvoorbeeld is er geloof, cultuur, islam-religie enzovoort) dan zou ik wel meer verwachten en misschien terecht indien ik daar begrip voor heb zoals een moslim holebi begrip heeft voor bezwaar van veel moslims tegen holebi gedrag. Ik heb mijn mening en Suqar (ongeacht wat ze denkt of zegt) heeft haar eigen mening; onze islam, integratie en cultuur laat deze diversiteit onderling toe, gelukkig maar. En met as ben ik een 's' vergeten en ik bedoel hiermee informele term voor achterwerk.

Laatst gewijzigd door porpo : 29 juli 2010 om 09:59.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 10:31   #72
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik promoot niets, ik geef een mening. Wat ik met Vlamingen in gemeen hebben is wet respecteren en wanneer ik bij hun onwettelijk handel, dan ontvang ik automatisch wat onwettelijks in mijn oren, en daar dient de wet eigenlijk voor om zoiets te voorkomen en orde te stabiliseren; als er meerdere aspecten zich voordoen (bij moslims bijvoorbeeld is er geloof, cultuur, islam-religie enzovoort) dan zou ik wel meer verwachten en misschien terecht indien ik daar begrip voor heb zoals een moslim holebi begrip heeft voor bezwaar van veel moslims tegen holebi gedrag. Ik heb mijn mening en Suqar (ongeacht wat ze denkt of zegt) heeft haar eigen mening; onze islam, integratie en cultuur laat deze diversiteit onderling toe, gelukkig maar. En met as ben ik een 's' vergeten en ik bedoel hiermee informele term voor achterwerk.
Door mensen te gaan uit schelden (om wat voor reden dan ook) creert men onrust en wanorde, en doet men die mensen onrecht aan. Volgens de Islam was dat verboden dacht ik.
Het is allezins niet echt "vredevol", en ik dacht gehoord te hebben dat de Islam vrede na streeft.
Oud 29 juli 2010, 13:04   #73
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U promoot dus het verbaal en psychisch aan vallen van moslims door hun geloofsbroeders? Moslimbashing zouden sommigen zeggen.

Tja, dan zit er niets anders op voor de moslims die u viseert om de islam te verlaten, zodat ze niet meer door u worden lastig gevallen.

Ik denk trouwens dat bepaalde moslims (zoals Suqar_7loe vermoed ik, al kan ik natuurlijk niet in haar naam spreken) uw opvatting zouden zien als onrecht doen aan anderen en dus verboden door de Islam.

Trouwens, als u een deur open zet om een minderheid binnen de moslimgemeenschap verbaal en psychisch aan te vallen, dan zal u het ook wel gunstig vinden als Vlamingen een minderheid binnen de Vlamingen (zoals de moslims) verbaal en psychisch aan vallen? Of is het plots minder leuk als men "viezerik, zieke diertje, bol 's af me uwen jeukende stinky as" tegen u zeggen?

Wat bedoelt u trouwens met "as"; een onderdeel van een wagen?, de reststof bij een verbranding?, een munteenheid uit de oudheid? de denkbeeldige lijn waarrond iets/iemand draait? http://nl.wikipedia.org/wiki/As
Klopt. Ik vind het een onrecht. Laat mij mijn geloof belijden en ik laat u uw ding ding. Holebi's zijn ook maar mensen wat maakt mij nu beter dan hen. Laat die mensen toch in hun waarde.

Een moslim die een andere moslim bestrijdt vind ik toch wel het laagste van het laagste. Men roept dat holebi zijn een zonde is.. Kan goed zijn maar een moslim weet dat hij/zij zelf een zondaar is. De ene geeft toe aan zn homo-gevoelens, de andere pleegt overspel, de andere steelt. Ieder mens heeft zo zn mankementen. Waarom moeten we de homo's dan onrecht aandoen en de andere zondaren niet? Bij mijn weten treedt je niet buiten de oevers van de islam als je toegeeft aan deze homo-gevoelens.

Doe een ander niet wat jij niet zou willen aangedaan worden. Er lopen bekrompen vlamingen rond die af en toe het lef hebben om te roepen dat je het terug moet afbollen naar uw eigen land. Ok, volgens de theorie moet ik me dan schuil houden thuis en daar het geloof belijden. Vergeet het!

Ik vind helemaal niets gunstig aan de situatie waarin een holebi wordt uitgescholden, verre van zelfs. De moslims worden zelf van alle kanten aangevallen dus snap ik niet waarom ze daar geen lessen uit trekken.

Een hele goede vriendin van mij gaf me onlangs toe dat ze lesbisch is geworden. Tja, dat is haar keuze en die accepteer ik. Toen ik mijn geloof begon te praktiseren waren het de holebi's die aan mijn kant stonden en constant in de verdediging schoten. Ik zal het dan ook nooit accepteren dat een andere bekrompen ziel de holebi's onrecht aandoet.
Oud 29 juli 2010, 13:05   #74
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Door mensen te gaan uit schelden (om wat voor reden dan ook) creert men onrust en wanorde, en doet men die mensen onrecht aan. Volgens de Islam was dat verboden dacht ik.
Het is allezins niet echt "vredevol", en ik dacht gehoord te hebben dat de Islam vrede na streeft.
Oud 29 juli 2010, 13:11   #75
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
...

Een "reinigingsactie" tegen illegalen,misdadige moslims/allochtonen met dwang en een beetje overmatig geweld, lijkt mij ook wel gunstig.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 13:16   #76
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Klopt. Ik vind het een onrecht. Laat mij mijn geloof belijden en ik laat u uw ding ding. Holebi's zijn ook maar mensen wat maakt mij nu beter dan hen. Laat die mensen toch in hun waarde.

Een moslim die een andere moslim bestrijdt vind ik toch wel het laagste van het laagste. Men roept dat holebi zijn een zonde is.. Kan goed zijn maar een moslim weet dat hij/zij zelf een zondaar is. De ene geeft toe aan zn homo-gevoelens, de andere pleegt overspel, de andere steelt. Ieder mens heeft zo zn mankementen. Waarom moeten we de homo's dan onrecht aandoen en de andere zondaren niet? Bij mijn weten treedt je niet buiten de oevers van de islam als je toegeeft aan deze homo-gevoelens.

Doe een ander niet wat jij niet zou willen aangedaan worden. Er lopen bekrompen vlamingen rond die af en toe het lef hebben om te roepen dat je het terug moet afbollen naar uw eigen land. Ok, volgens de theorie moet ik me dan schuil houden thuis en daar het geloof belijden. Vergeet het!

Ik vind helemaal niets gunstig aan de situatie waarin een holebi wordt uitgescholden, verre van zelfs. De moslims worden zelf van alle kanten aangevallen dus snap ik niet waarom ze daar geen lessen uit trekken.

Een hele goede vriendin van mij gaf me onlangs toe dat ze lesbisch is geworden. Tja, dat is haar keuze en die accepteer ik. Toen ik mijn geloof begon te praktiseren waren het de holebi's die aan mijn kant stonden en constant in de verdediging schoten. Ik zal het dan ook nooit accepteren dat een andere bekrompen ziel de holebi's onrecht aandoet.
Gewoon een informatief vraagje (zeker geen aanval of vraag ter verantwoording): zijn er in de islam "gradaties" in zonden?
Ik bedoel maar, je zet toegeven aan homogevoelens en diefstal op eenzelfde lijn omdat beide zondig zijn. Maar zijn er geen zonden die veel erger zijn dan anderen? Is een mens doden geen grotere zonde dan stelen, en is stelen geen grotere zonde dan verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht of een pintje drinken (omdat bij diefstal en moord andere mensen schade wordt toegebracht, terwijl bij homoseksualiteit of 1 pintje drinken niemand er last van onder vindt).

Je hebt de lesbische geaardheid (geen "keuze" beste Suqar!) van je vriendin aanvaard, ook al is het zondig volgens de Islam. Zou je ook aanvaarden dat ze gaat stelen (ik vermoed van niet)? Welke zonden zijn "aanvaardbaar" en welke niet? En waar trek je de grens tussen "aanvaardbare" en onaanvaardbare zonden?

Ik vermoed dat de steun van holebi's kreeg omdat holebi's zelf heel goed weten hoe het is om scheef bekeken te worden, en zich solidair voelen met andere minderheden.
Het tegenovergestelde is helaas ook waar: als holebi's door een andere minderheid scheef worden bekeken, dan gaan ze die discriminerende minderheid ook zelf scheef bekijken. "Moslims" als Porpo of de freaks van Sharia4Belgium zorgen er helaas voor dat moslims een slechte naam krijgen. De meeste mensen zien wel een onderscheid tussen fundamentalistische moslims en gematigde (zoals u), maar het is goed dat Porpo ook door een geloofsgenoot op zijn plaats wordt gezet.
Ik denk dat het een goede zaak zou zijn voor de moslims in België als er meer gematigde moslims uw voorbeeld zouden volgen en fundamentalistische moslims publiekelijk terecht wijzen. Dan zal je ook automatisch "niet-moslims" krijgen die rabiate moslimhaters ook op hun plaats gaan zetten.

Laatst gewijzigd door Fozzie : 29 juli 2010 om 13:31.
Oud 29 juli 2010, 15:26   #77
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Islam streeft zoveel na. Sommigen zien daarin een excuus om goed te doen, veel anderen zien een excuus erin om geweld te gebruiken. Laten we religie nou rigoureus terugdringen tot het privédomein, dan is er geen enkele reden meer om er over te spreken (noch in respectvolle zin, noch in botte zin).

Respect is iets wat je moet verdienen, en zolang ik geen last ondervind van een religie, zal ik het genoeg respecteren door er niets naars of goeds over te zeggen. Maar dat is niet het geval.
Oud 29 juli 2010, 18:36   #78
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Gewoon een informatief vraagje (zeker geen aanval of vraag ter verantwoording): zijn er in de islam "gradaties" in zonden?
Ik bedoel maar, je zet toegeven aan homogevoelens en diefstal op eenzelfde lijn omdat beide zondig zijn. Maar zijn er geen zonden die veel erger zijn dan anderen? Is een mens doden geen grotere zonde dan stelen, en is stelen geen grotere zonde dan verliefd worden op iemand van hetzelfde geslacht of een pintje drinken (omdat bij diefstal en moord andere mensen schade wordt toegebracht, terwijl bij homoseksualiteit of 1 pintje drinken niemand er last van onder vindt).

Je hebt de lesbische geaardheid (geen "keuze" beste Suqar!) van je vriendin aanvaard, ook al is het zondig volgens de Islam. Zou je ook aanvaarden dat ze gaat stelen (ik vermoed van niet)? Welke zonden zijn "aanvaardbaar" en welke niet? En waar trek je de grens tussen "aanvaardbare" en onaanvaardbare zonden?

Ik vermoed dat de steun van holebi's kreeg omdat holebi's zelf heel goed weten hoe het is om scheef bekeken te worden, en zich solidair voelen met andere minderheden.
Het tegenovergestelde is helaas ook waar: als holebi's door een andere minderheid scheef worden bekeken, dan gaan ze die discriminerende minderheid ook zelf scheef bekijken. "Moslims" als Porpo of de freaks van Sharia4Belgium zorgen er helaas voor dat moslims een slechte naam krijgen. De meeste mensen zien wel een onderscheid tussen fundamentalistische moslims en gematigde (zoals u), maar het is goed dat Porpo ook door een geloofsgenoot op zijn plaats wordt gezet.
Ik denk dat het een goede zaak zou zijn voor de moslims in België als er meer gematigde moslims uw voorbeeld zouden volgen en fundamentalistische moslims publiekelijk terecht wijzen. Dan zal je ook automatisch "niet-moslims" krijgen die rabiate moslimhaters ook op hun plaats gaan zetten.
Natuurlijk zijn er verschillende niveau's van zonden binnen de islam.

Er zijn vele grotere zonden binnen de islam: het toekennen van deelgenoten aan God, het doden, niet bidden, geen armenbelasting betalen, consumeren van rente, consumeren van het bezit van een wees, overspel en verkrachting, het afleggen van een valse getuigenis.. Al deze zonden zijn bij mijn weten vele grotere zonden dan het toegeven aan je holebi-gevoelens.
De grootste zonde in onze religie is het plegen van shirk= God een andere deelgenoot toekennen.

Stelen keur ik ook niet goed. Maar ik persoonlijk zie daar wel een groot verschil in. Door toe te geven aan de holebi-gevoelens doe je jezelf onrecht aan (islamitisch gezien) maar door een ander individu te bestelen verricht je een zonde + doe je jezelf en de persoon waarvan je steelt onrecht aan. Daarbij moet je zien dat je u houdt aan de wet van het land waarin je leeft en bij wet is stelen niet toegestaan. Holebi-zijn is niet verboden.

Ik kan natuurlijk nooit weten wat er omgaat in een mens. De relatie tussen mens en God is iets persoonlijks. Maar de vraag is binnen de islam: hoe pakken we deze gevoelens aan? Het probleem de dag van vandaag is dat veel moslims elk probleem onder de mat schuiven. Men verfoeit niet alleen het gedrag van een holebi maar men schuift de holebi aan de kant. Men kiest ervoor de holebi's te bannen en we verdrijven elkaar omwille van de kleine zaken. Dat is geen islam in mijn ogen. Binnen de religie sta je klaar voor een ander. Vaak vergeten we de essentie. Het komt erop neer dat we allen mensen zijn.

Zoals een islamitische geleerde ooit zei: Het credo is 'La iellaha IellahLaah' en aan de rust kun je werken.

Wat de mannen van S4B betreft: neem die toch niet zo serieus. Ze beseffen niet wat ze zeggen. De essentie ontgaat hen, jammer genoeg. De moslims worden van alle kanten aangevallen. Hoofddoekverbod hier, hoofddoekverbod daar en dan komen deze even de boel op stelte zetten en eisen ze dat de sharia wordt ingevoerd, lachwekkend.

Hoe kwam je tot het besef dat je homo bent als ik mag vragen?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 29 juli 2010 om 18:39.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 19:41   #79
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Natuurlijk zijn er verschillende niveau's van zonden binnen de islam.

Er zijn vele grotere zonden binnen de islam: het toekennen van deelgenoten aan God, het doden, niet bidden, geen armenbelasting betalen, consumeren van rente, consumeren van het bezit van een wees, overspel en verkrachting, het afleggen van een valse getuigenis.. Al deze zonden zijn bij mijn weten vele grotere zonden dan het toegeven aan je holebi-gevoelens.
De grootste zonde in onze religie is het plegen van shirk= God een andere deelgenoot toekennen.

Stelen keur ik ook niet goed. Maar ik persoonlijk zie daar wel een groot verschil in. Door toe te geven aan de holebi-gevoelens doe je jezelf onrecht aan (islamitisch gezien) maar door een ander individu te bestelen verricht je een zonde + doe je jezelf en de persoon waarvan je steelt onrecht aan. Daarbij moet je zien dat je u houdt aan de wet van het land waarin je leeft en bij wet is stelen niet toegestaan. Holebi-zijn is niet verboden.

Ik kan natuurlijk nooit weten wat er omgaat in een mens. De relatie tussen mens en God is iets persoonlijks. Maar de vraag is binnen de islam: hoe pakken we deze gevoelens aan? Het probleem de dag van vandaag is dat veel moslims elk probleem onder de mat schuiven. Men verfoeit niet alleen het gedrag van een holebi maar men schuift de holebi aan de kant. Men kiest ervoor de holebi's te bannen en we verdrijven elkaar omwille van de kleine zaken. Dat is geen islam in mijn ogen. Binnen de religie sta je klaar voor een ander. Vaak vergeten we de essentie. Het komt erop neer dat we allen mensen zijn.

Zoals een islamitische geleerde ooit zei: Het credo is 'La iellaha IellahLaah' en aan de rust kun je werken.

Wat de mannen van S4B betreft: neem die toch niet zo serieus. Ze beseffen niet wat ze zeggen. De essentie ontgaat hen, jammer genoeg. De moslims worden van alle kanten aangevallen. Hoofddoekverbod hier, hoofddoekverbod daar en dan komen deze even de boel op stelte zetten en eisen ze dat de sharia wordt ingevoerd, lachwekkend.

Hoe kwam je tot het besef dat je homo bent als ik mag vragen?
Bedankt voor je visie.

Op die laatste vraag wil ik wel antwoorden, maar das een redelijk persoonlijk en lang verhaal, en ik weet niet of iedereen daar in geïnteresseerd is. Bij elke holebi zal dat ook wel wat anders liggen. Voor wie niet geïnteresseerd is in persoonlijke verhalen, die slaan best de rest van deze post over.

Het was geen plotse beslissing, of een plots besef. Eerder een gevoel dat altijd al ergens diep weg heeft gezeten en bij het begin van de puberteit langzaam is beginnen te ontwikkelen.

De eerste indicaties kwamen naar boven toen ik ongeveer 11 jaar was. Ik zat in een jongensschool en tijdens de les over de voorplanting kregen we een tekening te zien van een naakte vrouw (zeer schematisch). Mijn klasgenoten deden daar zeer lacherig over (wijzen naar de borsten, elkaar aan stoten, enz...). Mij zegde het helemaal niets, geen interesse maar ook geen afkeer. Er was wel een jongen waar ik steeds van in de buurt wou zijn, maar dat was gewoon mijn beste vriend (dacht ik toen, want ik had nog nooit van homoseksualiteit gehoord, laat staan dat ik wist dat jongens ook op jongens verliefd konden worden). De eerste keren dat ik iets hoorde over homoseksualiteit was in de godsdienstles rond mijn 14, gewoon een korte mededeling dat zoiets ook bestond, maar met een ondertoon als "begin daar maar niet aan". Niet echt uitgesproken afkeurend, maar echt neutraal was de toon ook niet. Vanuit de media en de grappen op de speelplaats kreeg ik een negatief beeld over homo's (verwijfd, denken enkel aan seks, zitten de hele tijd aan elkaars kont, verkleden zich als vrouw). Ik werd er zelfs zelf "homofoob" van.
Toen ik 16 was had ik nog nooit een vriendin gehad, en iemand zei toen al lachend "je bent toch geen homo zekers?". Ik schrok toen, omdat ik alleszins geen homo wou zijn. Om mezelf en mijn vrienden te bewijzen dat ik "normaal" was (toen dacht ik nog in die termen) ben ik een relatie begonnen met een meisje, die niet lang stand hield. Ze verweet me dat ik niet echt verliefd op haar was omdat ik zo koel tegen haar deed. Niet dat ik niet vriendelijk was er tegen, maar ik was niet echt romantisch tegenover haar (diep in haar ogen kijken, lieve woordjes zeggen, elkaar vast pakken, enz...). Dat verwijt heeft me even aan het denken gezet ("was ik inderdaad niet verliefd op haar? ben ik eigenlijk al eens ooit verliefd geweest? wat is verliefdheid juist?"...) maar die twijfels heb ik langs de kant geschoven. Ondertussen leerde ik een gast kennen waarmee het enorm klikte (weer een "beste maat"). Iets te goed naar mijn zin, want ik wou langs de ene kant de hele tijd bij hem zijn, en betrapte mezelf er op dat ik vaak naar hem keek, en dat ik meer voor hem voelde dan dat ik voor mijn vriendin had gevoeld... Maar omdat ik dat niet normaal vond, die gevoelens voor hem helemaal niet wilde hebben en merkte dat ze niet over gingen, begon ik mezelf te haten. Telkens als ik hem zag (en ik kon hem moeilijk ontlopen want we zaten in dezelfde klas en ik ben omwille van hem ook in dezelfde jeugdbeweging als hem gegaan) kwam die zelfhaat naar boven. Tot in die mate dat ik ruzie met hem ben beginnen maken om een futiliteit, gewoon omdat ik hem onbewust de schuld gaf van het feit dat ik me slecht voelde (I know, dat was niet schoon van mij). Ik ben zelfs na dat schooljaar verandert van school en ben gestopt met die jeugdbeweging.
Dat was de eerste keer dat ik bewust verliefd op een jongen was, wat nog niet wou zeggen dat ik die verliefdheid aanvaardde (het is iets dat je overvalt, je kan niet kiezen op wie je verliefd wordt), laat staan dat ik me toen al als homo beschouwde.
Ik heb toen zitten hopen dat die "slechte" gevoelens voorbij zouden gaan, en dat ik verliefd zou worden op een meisje om toch maar "normaal" te kunnen zijn. Na ruim een jaar merkte ik dat die gevoelens niet over gingen, en dan ben ik bij verschillende hulpverleners geweest (Jongeren Advies Centrum, Centrum voor Gezinsplanning en Seksuele Opvoeding) met de vraag om mij te "genezen" (ik moet toen eind 17, begin 18 geweest zijn). Daar kreeg ik de boodschap dat het niet te genezen viel, en dat ik ermee zou moeten leren leven (ik zeg het natuurlijk hier heel kort en cru, de medewerkers van JAC & CGSO waren natuurlijk een stuk diplomatischer). Via via ben ik ook bij een holebi-jongerengroep terecht gekomen (van Wel Jong Niet Hetero) waar ik jongeren leerde kennen die ongeveer hetzelfde hadden mee gemaakt als ikzelf, maar waarvan de meesten al een stuk verder in hun zelfaanvaardingsproces stonden. Ik heb na een tijdje op een holebifuif waar we met die jongerengroep naar toe gingen mijn eerste vriendje tegen gekomen, en omdat ik me daar zo goed bij voelde ervaarde ik voor de eerste keer in mijn leven dat verliefd zijn op een jongen ook een positief gevoel kan zijn waar je gelukkiger door bent. En dat was dan ook het moment dat ik het van mezelf aanvaard had (ik was toen 18 en een paar maand).

Daarom ga ik ook niet akkoord met de Islamitische of Katholieke visie dat toe geven aan je holebi-gevoelens jezelf "onrecht" aandoen is, of dat je daarmee iets verkeerd doet. Het is juist door die gevoelens proberen te verdringen dat je jezelf onrecht aan doet en ongelukkig word.

En daarom ga ik ook niet akkoord met de Islamitische visie dat je je zomaar moet onderwerpen aan de wetten van een land. In Europa is het niet verboden om holebi te zijn, maar in andere landen wel. Hoe kan je nu iets verbieden waar een mens helemaal niets kan aan doen, en waarmee hij niemand schade berokkent? Die wetten vind ik dus onrechtvaardig. Holebi's in die landen lijden een verschrikkelijk leven, en als er zoiets bestaat als een God of Allah, die alle mensen graag ziet, dan kan het niet zijn bedoeling zijn om enerzijds holebi's die gevoelens te geven en anderzijds die mensen zo ongelukkig te maken door ze in zo'n pijnlijke situatie te plaatsen.
Holebi's in landen waar homoseksualiteit verboden is houden zich vaak aan die wet, maar niet omdat ze overtuigd zijn dat ze het goede doen, maar uit angst.

Wat betekent 'La iellaha IellahLaah'?
Oud 29 juli 2010, 22:31   #80
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Mijn mening: geloof moet iets persoonlijks privé blijven en die gelovigen moeten begrijpen dat ze in een wereld terecht zijn gekomen waar vrijheid van gedachten heerst en dit laatste is het enigste dat wettelijk/normaal moet zijn, al de rest privé en de wet moet de goede maatregelen nemen zodat deze gelovigen niet in de maatschappij hun achterlijk gedrag opleggen, en de mensen in de maatschappij zouden geloven dat het iets achterlijks is, niet voor de gezonde mensen, ze moeten daarover negatief denken en praten MAAR GEEN RECHT IN EIGEN HANDEN NEMEN (dit moet streng strafbaar worden), op die manier wordt er een omgeving geschapen waaraan de gelovigen moeten aanpassen.
Porpo krijgt hier een koekje van eigen deeg.
Benieuwd wat hij hier op te zeggen heeft.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be