Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 augustus 2010, 11:42   #61
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Milquet zit in Bodrum.
Hebben ze daar dan geen Internet?
fonne is offline  
Oud 3 augustus 2010, 11:47   #62
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Ja zodat de Brusselse stront zich in de straten van Vilvoorde kan ophopen.
Ik dacht toch eerder aan de Nieuwstraat.
fonne is offline  
Oud 3 augustus 2010, 11:50   #63
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Pfff. De Franstaligen moesten tijdens de onderhandelingen toch iets op tafel leggen. Het feit dat ze uitbreiding niet langer meer eisen is progressie. En nogmaals. Volgens mij is die "scoop" van La Libre veel warme lucht dat ze via via van een ondergeschikte hebben vernomen dat ze vervolgens mega opblazen.
"Progessie"? Hoe lang ga je hier nog de arrogantie van de francofonie proberen te verschonen? Uitbreiding van de faciliteiten over gans Vl. Brabant eisen noem ik geen progressie. Integendeel, het is nog meer olie op het vuur gieten.

Geen geduld meer met dat arrogant volkje. Ofwel aanvaarden ze een copernicaanse staatshervorming (opheffing BHV inbegrepen) ofwel wordt dit land écht gesplitst.
Oud 3 augustus 2010, 11:55   #64
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
"Progessie"? Hoe lang ga je hier nog de arrogantie van de francofonie proberen te verschonen? Uitbreiding van de faciliteiten over gans Vl. Brabant eisen noem ik geen progressie. Integendeel, het is nog meer olie op het vuur gieten.

Geen geduld meer met dat arrogant volkje. Ofwel aanvaarden ze een copernicaanse staatshervorming (opheffing BHV inbegrepen) ofwel wordt dit land écht gesplitst.
Dus ze hebben de keuze tussen een officieuze splitsing van Belgiê en een officiële?
solidarnosc is offline  
Oud 3 augustus 2010, 11:56   #65
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar een immigrant die ekend zou zijn in brussel of Wallonie kan zich dan volgens diezelfde Schengen akkoorden toch ook vestigen in Vlaanderen. Ik zie echt het verschil niet.
Er is nog altijd een verschil tussen
reizen (reisvisum),
vestigen (verblijfsvergunning)
werken (arbeidsvergunning)
genieten (rechten in sociale zekerheid)
nationaliteit verwerven in een EU land.

Van zodra je de nationaliteit hebt verworven mag je inderdaad niet alleen gaan en staan waar je wil in Europa, maar je ook vestigen waar je wil. Vandaar dat ik het altijd raar heb gevonden dat Europa zo weinig heeft gedaan om het schandaal van de Snel-Belg wet te blokkeren. Vermoedelijk zal er in de toekomst wel een akkoord komen dat het verwerven van de nationaliteit in een EU-land harmonizeert, en een afdwingbare gezamenlijke immigratie-politiek (daar lameren ze nu al sinds 1999 over).
fonne is offline  
Oud 3 augustus 2010, 11:58   #66
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus ze hebben de keuze tussen een officieuze splitsing van Belgiê en een officiële?
De keuze tussen maxi-solidariteit en mini-solidariteit (via de struktuurfondsen van de EU waar Vlaanderen onrechtmatig veel aan bijdraagt).
fonne is offline  
Oud 3 augustus 2010, 11:59   #67
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Er is nog altijd een verschil tussen
reizen (reisvisum),
vestigen (verblijfsvergunning)
werken (arbeidsvergunning)
genieten (rechten in sociale zekerheid)
nationaliteit verwerven in een EU land.

Van zodra je de nationaliteit hebt verworven mag je inderdaad niet alleen gaan en staan waar je wil in Europa, maar je ook vestigen waar je wil. Vandaar dat ik het altijd raar heb gevonden dat Europa zo weinig heeft gedaan om het schandaal van de Snel-Belg wet te blokkeren. Vermoedelijk zal er in de toekomst wel een akkoord komen dat het verwerven van de nationaliteit in een EU-land harmonizeert, en een afdwingbare gezamenlijke immigratie-politiek (daar lameren ze nu al sinds 1999 over).
NVA wil de Belgische immigratiepolitiek in drie splitsen met als doel om uiteindelijk tot één gemeenschappelijk immigratiebeleid te komen voor gans de Europese unie van de Baltische staten tot in Portugal? Sta me toe.
solidarnosc is offline  
Oud 3 augustus 2010, 12:00   #68
Nyquist
Minister-President

Nyquist's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Noem één land ter wereld waar regio's/lander/deelstaten zelf kunnen beslissen wie tot het land wordt toegelaten, wie het land moet verlaten, wie het burgerschap van het land wordt ontnomen/wie het verkrijgt.
De lidstaten van Europa. Nu ga jij zeggen dat Europa geen land is, maar dan ga ik mijn schouders ophalen.

Citaat:
Een NVA'er zat gewoon aan de speed toen ze dat voorstelden. Ik zou zeggen dat ze de man die dit bedacht maar snel voorzitter van de senaat bombarderen maar daar zit er al iemand af te kicken. Nu na confederalisme en condominiums kan dit er wel bij. Ik verschiet van niets meer.
Ik denk dat ze bij de NVA vooral goed onthouden hebben dat Onckelinx heeft toegegeven dat ze het Belgische stelsel naar de knoppen aan het helpen is met haar migratiepolitiek, maar ja, ze komt nu eenmaal in Brussel op.

Als Vlaanderen, dat voor 80% (centrum-)rechts stemt, niet wil opgezadeld blijven met het beleid en het clientelisme van een links-populistische partij op gebied van migratie, dan is zij gedwongen de splitsing van deze bevoegdheid na te streven.

Wie heeft het zo ver laten komen?
Nyquist is offline  
Oud 3 augustus 2010, 12:03   #69
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar geloof ik niks van. Indien je de politiek in wallonie ietwat volgt weet je dat die twee elkaar het licht in de ogen niet gunnen.
Voor de MR zou dit de gedroomde kans zijn om Di Rupo te doen falen.
Wees maar gerust dat er in de MR velen staan te trappelen om terug eens mee te mogen regeren en bereid zijn daarvoor zelfs het kartel met de rexisten van het FDF op te zeggen. Want anders zijn ze totaal uitgeschakeld, zowel regionaal als federaal. Tussen Ecolo en PS is het ook ruzie in de Waalse regering, en CdH is voor PS niet meer dan een verlengstuk van hun linkse politiek dat ze op eender welk moment terug laten vallen als het hen uitkomt.

MR heeft geen enkele reden om Di Rupo te laten falen, want ze zijn voor regeringsdeelname nog eeuwenlang van de PS afhankelijk. PS beslist wie in de regering mag, op basis van wat die dag het best de PS-belangen dient.

Laatst gewijzigd door fonne : 3 augustus 2010 om 12:14.
fonne is offline  
Oud 3 augustus 2010, 12:04   #70
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toegang en verwijdering (immigratiepolitiek) zijn een federale bevoegdheid, zelfs in de VS. (Op vlak van interne paspoorten en rijbewijzen hebben staten meer eigen autonomie maar op dat punt verschillen ze ook van de meeste andere federale staten.)
Als ik het gevoel had gehad dat de Vlamingen echt inspraak hadden in de immigratiepolitiek van de laatste jaren, dan had ik dat graag federaal gelaten.
leuri is offline  
Oud 3 augustus 2010, 12:04   #71
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nyquist Bekijk bericht
De lidstaten van Europa. Nu ga jij zeggen dat Europa geen land is, maar dan ga ik mijn schouders ophalen.

Ik denk dat ze bij de NVA vooral goed onthouden hebben dat Onckelinx heeft toegegeven dat ze het Belgische stelsel naar de knoppen aan het helpen is met haar migratiepolitiek, maar ja, ze komt nu eenmaal in Brussel op.

Als Vlaanderen, dat voor 80% (centrum-)rechts stemt, niet wil opgezadeld blijven met het beleid en het clientelisme van een links-populistische partij op gebied van migratie, dan is zij gedwongen de splitsing van deze bevoegdheid na te streven.

Wie heeft het zo ver laten komen?

Ik wacht al bijna een halve dag tot een Vlaams-nationalist me eens kan uitleggen hoe het voorstel van NVA (als dat het geval is) binnen één en hetzelfde land kan werken (als dat tenminste nog steeds de bedoeling is van NVA op korte termijn) als het uberhaupt al mogelijk is binnen het internationaal recht. Een voorbeeld om dat te illustreren is uiteraard ook handig meegenomen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 3 augustus 2010 om 12:06.
solidarnosc is offline  
Oud 3 augustus 2010, 12:06   #72
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door leuri Bekijk bericht
Als ik het gevoel had gehad dat de Vlamingen echt inspraak hadden in de immigratiepolitiek van de laatste jaren, dan had ik dat graag federaal gelaten.
Tja in de staat Arizona hebben ze daar nog veel minder over te zeggen gehad en dat neemt niet weg dat ze worden getotal recalled.
solidarnosc is offline  
Oud 3 augustus 2010, 12:13   #73
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NVA wil de Belgische immigratiepolitiek in drie splitsen met als doel om uiteindelijk tot één gemeenschappelijk immigratiebeleid te komen voor gans de Europese unie van de Baltische staten tot in Portugal? Sta me toe.
In zoverre die politiek, net zoals dat in de USA het geval is, rekening houdt met de realiteit van regionale noden, draagkracht en absorptie-capaciteit lijkt me dat niet in tegenspraak. Het probleem met België is juist dat men hier weigert rekening te houden met regionale verschillen, en de problemen zich ondertussen maar blijven opstapelen. Vlaanderen kan in sommige domeinen gerust hoog opgeleiden gebruiken, maar krijgt een massa ongeschoolden over zich voor wie er in Vlaanderen allang geen uitzicht op werk meer is.

Een europese regel die vastlegt wat de minimum-duur van tewerkstelling (zonder veroordelingen) is voor men een EU nationaliteit kan verkrijgen zou al niet slecht zijn. En duidelijke richtlijnen over illegale immigratie en asielmisbruiken, zodat we afgeraken van België als het mekka voor de illegale fortuinzoeker. En afspraken over de integratie-verplichtingen.

En of het nu België is, of Vlaanderen dat die gemeenschappelijke politiek uitvoert doet niets ter zake.Towards a common European Union immigration policy
fonne is offline  
Oud 3 augustus 2010, 12:18   #74
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja in de staat Arizona hebben ze daar nog veel minder over te zeggen gehad en dat neemt niet weg dat ze worden getotal recalled.
De laatste keer dat ik de staten van de V.S. bekeek leek Arizona me niet de meerderheid van de V.S. te zijn. Ondanks hun aantal is de wil van de Vlaming van ondergeschikt belang ten overstaan van de rest van België. De immigratiepolitek hoeft niet gesplitst, ik kan me er bij neerleggen dat de Vlaamse regering de immigratiepolitiek van heel België regelt (zoals de franstalige politici dat tot nu toe gedaan hebben).

Laatst gewijzigd door leuri : 3 augustus 2010 om 12:21.
leuri is offline  
Oud 3 augustus 2010, 12:19   #75
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De gevarenzone komt nu toch wel echt dichterbij en zoals ik mijn Franstalige vrienden in 2007 al waarschuwde stijgen de eisen eerder dan dat ze dalen. Vandaar dat men in 2007 al beter had verkocht dan te wachten.
Ja ge kunt niet zeggen dat uw franstalige vrienden niet gewaarschuwd waren, ... allee, hadden ze zo eens 5 minuten hun gezond verstand gebruikt, hadden ze dat zelf ook wel ingezien, ...

Maar dat is nu eenmaal het probleem ... "gezond verstand en gebruiken" voor franstallige brusselaars, dat is iets dat niet automatisch gebeurd, behalve dan als ze denken daarmee een vlaming een peer te kunnen stoven...

In elk geval moeten we olie en madame non enorm dankbaar zijn voor hun debiliteit, en we mogen mijnheer kgroeen en wiietboek natuurlijk ook niet vergeten... Nu nog die rupette als premier, en als er dan nog eens een klein schandaaltje uit de beerputten van de PS mag komen bovendrijven, zijn we helemaal content.
Herr Flick is offline  
Oud 3 augustus 2010, 12:37   #76
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Total recall? Of toch maar twee van de vele artikels uit de wet?
En dan heb je duidelijk niet door dat een hele hoop andere staten (al minstens 25) juist hetzelfde gaan doen, tot uiteindelijk de nationale politiek zich zal moeten aanpassen. Want daar is het het uiteindelijk om te doen: Obama op de knieën dwingen en vermijden dat de USA in Belgische toestanden terechtkomt als gevolg van een te tolerante immigratiepolitiek gedicteerd door linkse betweters in hun ivoren torens.
fonne is offline  
Oud 3 augustus 2010, 12:41   #77
system
Banneling

Standaard

Volgens indiscrete verklaringen van een Franstalige onderhandelaar wil de NVA geen enkele toegeving doen. Olijke Bart wil gewoon dat België kapot gaat en doet alsof hij wil onderhandelen om daarna de mislukking en de zwarte Piet door te spelen naar de Franstaligen. Of het waar ik weet ik natuurlijk niet, maar moest het waar zijn, dan zou me dat geen sikkepit verbazen.

Als men geen water in zijn wijn wil doen, waarom gaat men dan onderhandelen? Waarom gaat de NVA dan aan de onderhandelingstafel zitten? Blijf dan daar weg, blijf thuis en lees Suske en Wiske.

Laatst gewijzigd door system : 3 augustus 2010 om 12:44.
system is offline  
Oud 3 augustus 2010, 12:48   #78
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Milquet zit in Bodrum.
Et alors ?
U dacht toch nooit dat zij zich in levende lijve persoonlijk naar de kantoren van La Libre begeeft om te klikken ?
Gwylan is offline  
Oud 3 augustus 2010, 12:49   #79
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Volgens indiscrete verklaringen van een Franstalige onderhandelaar wil de NVA geen enkele toegeving doen. Olijke Bart wil gewoon dat België kapot gaat en doet alsof hij wil onderhandelen om daarna de mislukking en de zwarte Piet door te spelen naar de Franstaligen. Of het waar ik weet ik natuurlijk niet, maar moest het waar zijn, dan zou me dat geen sikkepit verbazen.

Als men geen water in zijn wijn wil doen, waarom gaat men dan onderhandelen? Waarom gaat de NVA dan aan de onderhandelingstafel zitten? Blijf dan daar weg, blijf thuis en lees Suske en Wiske.
Als je ziet waarover ze 'maar' praten, dan zou je moeten weten dat de N-va al heel veel water bij de wijn doet. Als het bericht juist is natuurlijk. Natuurlijk mag je niet verwachten dat ze helemaal niks willen binnenhalen.
leuri is offline  
Oud 3 augustus 2010, 13:06   #80
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht

hij heeft al bijzonder grote toegevingen gedaan, volgens andere bronnen.

zo wilt hij niet meer de splitsing van de sociale zekerheid (toch volgens Di Rupo, maar ach, dat zal maar een obscure bron zijn).

zo wilt hij niet de uitvoering van zijn partijprogramma, maar legt hij gewoon het Vlaams regeerakkoord op tafel als begin van onderhandelingen (ach, dat is maar een vodje papier, wie moet daar nu rekening mee houden??).

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be