Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 15 augustus 2010, 00:32   #61
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Dat klopt, maar als ik de berichten die ik hoor mag geloven, kwam er maar een onderwerp aan bod: de islam. Dat is weinig verwonderlijk, want de doorsnee forum(m)(st)er zit daar niet om over politiek te praten. Blijven nog over: de "professionelen", lui die hun bepaalde zaak zò belangrijk vinden dat ze er overal over willen beginnen, de trollen (aan beide kanten van het politieke spectrum), de platte racisten (jaja, ook die bestaan). Het overmijdelijke gevolg is dat de verziekte sfeer op zo'n subforum overslaat naar andere subfora. Dan kan het beledigen, het gedreig en meer van dat fraais beginnen.

Als dat specifieke forumonderdeel een stroom aan klachten genereert, dan zijn er verschillende opties: je kan een uitgebreid team moderators elke klacht laten onderzoeken, vervolgens sancties opleggen en dan het spelletje beginnen spelen met bannelingen die hun ban proberen te omzeilen en alles in het werk stellen om je forum naar de kloten te helpen uit wraak voor het aangedane onrecht.
Tot zover akkoord met uw uiteenzetting.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Of je concentreert je terug op je kernactiviteit en stoot het problematische forumonderdeel af. Wat nu dus gebeurd is. Simpele oplossing.
Een simpele oplossing - zeker. En de politiek meest correcte ook. Zo van: "wij zijn immers een vrouwenblad dat recepten en borduurpatroontjes hoog in het vaandel heeft staan, en hoewel de maatschappij verder kan op instorten mag staan, gaan wij toch onversaagd door met het uitwisselen van recepten en borduurpatroontjes." Tja, da's ook een benadering natuurlijk.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 00:37   #62
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dag Daisy.
Ik dacht dat ze Jeannine heet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 15 augustus 2010 om 00:37.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 06:39   #63
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Straf arti, hoe weet jij wat ik gelezen heb wat er weggehaald werd, schreef ik dat ergens; w�*t er geknipt werd?
Ik vertrouw erop dat als jij je informeert; je dit goed doet.

Citaat:
Een religie (kuch) die sterk genoeg in haar schoenen staat, niets te verbergen heeft, geen gewelddadigheid verspreidt, geen haat zaait, geen apartheid, minderwaardigheid van de vrouw promoot enzocetera, maar enkel vredelievende verzen in haar boek heeft staan, kan best tegen een stootje, hoeft geen angst te hebben om 'gebasht' te worden, bovendien is het 'bashen' van islam (nog) niet strafbaar voorzover ik weet, de kattelieken kennen ondertussen hun plaats, ik denk dat dat komt doordat onze voorouders zich onder dat juk vandaan gestreden hebben, nu islam nog, de 'papenvreters' van destijds zijn vreemd genoeg de 'omarmers' en 'pamperaars van een nóg intoleranter ideologie vandaag, begrijpe wie begrijpen kan!
Daar gaat het niet over, hé.
Ben je dan toch niet goed geïnformeerd?, of is dit een dappere poging om de discussie wat te verleggen?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 07:22   #64
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Zonder me te willen bemoeien; het valt op dat net u wel erg veel bezig bent met anderen (lees moslims). Het is toch net een kenmerk van gebrek een eigen leven dat u zich bezig moet houden met anderen?
Zonder me te willen bemoeien; Wij willen inderdaad ons leven terug, velen op dit forum weten niet hoe zalig het was in dit landje te leven, velen kennen niet anders dan de huidige situatie.
In de naoorlogse periode zo tot en met de jaren tachtig was het hier zeer aangenaam leven, de mensen waren vriendelijk en over politiek werd er amper gesproken. Je hoefde toen ook je deur niet op slot te draaien hoor er was misdaad maar deze was heel miniem.
De komst van de islam hier heeft niet alleen gezorgd dat de mensen zich onveilig voelen en/of dat ze op straat overvallen werden door de inwijkelingen, in de gevangenissen was plaats genoeg ook al moest je toen zelfs voor een verkeersboete een week effectief gaan zitten.
Nu is dit land in twee grote groepen verdeeld, nml voor of tegen de islam-invatie.
Heimwee, enorme heimwee heb ik naar vervlogen tijden.
Ik zal maar geen lijstje maken van de nieuwe misdaden die ondertussen ontstaan zijn, dat gaat van handtastrekken tot groepsverkrachting.
Oud 15 augustus 2010, 07:42   #65
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Zonder me te willen bemoeien; Wij willen inderdaad ons leven terug, velen op dit forum weten niet hoe zalig het was in dit landje te leven, velen kennen niet anders dan de huidige situatie.
In de naoorlogse periode zo tot en met de jaren tachtig was het hier zeer aangenaam leven, de mensen waren vriendelijk en over politiek werd er amper gesproken. Je hoefde toen ook je deur niet op slot te draaien hoor er was misdaad maar deze was heel miniem.
De komst van de islam hier heeft niet alleen gezorgd dat de mensen zich onveilig voelen en/of dat ze op straat overvallen werden door de inwijkelingen, in de gevangenissen was plaats genoeg ook al moest je toen zelfs voor een verkeersboete een week effectief gaan zitten.
Nu is dit land in twee grote groepen verdeeld, nml voor of tegen de islam-invatie.
Heimwee, enorme heimwee heb ik naar vervlogen tijden.
Ik zal maar geen lijstje maken van de nieuwe misdaden die ondertussen ontstaan zijn, dat gaat van handtastrekken tot groepsverkrachting.
Opa Hoomer denkt in zijn heldere momenten tussen zijn dementie door dat het vroeger beter was.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 07:46   #66
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen; het in vraag stellen van de multiculturele samenleving vind ik geen racisme.
Je hebt daarin gelijk; dat is inderdaad geen racisme.

Citaat:
Wat ik wel racisme vind is het veroordelen van alle mensen die tot een zogenaamde bevolkingsgroep behoren; op basis van de daden van individuen binnen die groep.
Hier heb je dan weer ongelijk. Dat is geen racisme.

Er is slechts sprake van racisme, wanneer men bij het beoordelen van een medemens, diens 'ras' als criterium laat meetellen.

Er is dus blijkbaar een verschil tussen wat jij racistisch vindt en wat er werkelijk racistisch is.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 07:57   #67
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Er is slechts sprake van racisme, wanneer men bij het beoordelen van een medemens, diens 'ras' als criterium laat meetellen.

Er is dus blijkbaar een verschil tussen wat jij racistisch vindt en wat er werkelijk racistisch is.

Paulus.
Een racistisch discours, gebaseerd op het criterium "zogenaamd ras" is niet minder racistisch omdat er andere criteria gebruikt worden.

Maar het is wel de truc die het VB uithaalt. Na haar veroordeling verving ze "vreemdeling" door "Moslim" in haar discours; terwijl "vreemdeling" strikt genomen ook niet verwijst naar een zogenaamd ras.

Om niet telkens te moeten vitten over semantiek; welk woord stel je voor i.p.v. "racisme"?
Oud 15 augustus 2010, 08:02   #68
Hoomer

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
Opa Hoomer denkt in zijn heldere momenten tussen zijn dementie door dat het vroeger beter was.
Vroeger had je ongeveer 25% van je (gewwon) inkomen nodig om je vaste kosten te betalen nu is dat als je alleenstaande bent 75%.
Mijn eerste middenklasse wagen die ik kocht koste nieuw 132 000 Bfr en ik verdiende 32 000 per maand, nu kost die wagen in franken gerekend 1 20O OOO Bfr en hoeveel is een gewoon loon? 60 000 Bfr.
Ik moest voor die wagen in jaren zeventig dus een kleine 5 maanden werken, voor dezelfde wagen moet ik nu 20 maanden werken.

Vroeger alles beter? Geloof me maar snotneus.
Oud 15 augustus 2010, 08:09   #69
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een racistisch discours, gebaseerd op het criterium "zogenaamd ras" is niet minder racistisch omdat er andere criteria gebruikt worden.
Als je andere critera gebruikt dat 'ras', gaat het in sé niet over racisme. Er is slechts sprake van racisme, wanneer men bij het beoordelen van een medemens, diens 'ras' als criterium laat meetellen. Ik vind dat niet uit hoor, dat is gewoon de betekenis van het woord.

Citaat:
Maar het is wel de truc die het VB uithaalt. Na haar veroordeling verving ze "vreemdeling" door "Moslim" in haar discours; terwijl "vreemdeling" strikt genomen ook niet verwijst naar een zogenaamd ras.

Om niet telkens te moeten vitten over semantiek; welk woord stel je voor i.p.v. "racisme"?
Ik zou het geen truc noemen, maar eerder correct taalgebruik. Verkeerd taalgebruik is iets waar vooral de tegenstanders vn het Vlaams Belang, zich wel vaker aan bezondigen. Het is eerder hun truc dan die van het Vlaams Belang.

Er is een verschil tussen de werkelijke betekenis van het woord "racisme" en een overtreding van de anti-racismewetgeving. De Belgische wetgeving omtrent racisme is een vlag die vele ladingen dekt. Stigmatiseren, dicrimineren van bepaalde bevolkingsgroepen, valt daat ook onder en is strafbaar.

Iemand die bijvoorbeeld geen gehandicapten in zijn commerciële gymzaal wil en hen de toegang ontzegt, is in wezen geen racist, maar is wel in overtreding met de antiracisme wet.

Maar dat is natuurlijk iets helemaal anders.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 15 augustus 2010 om 08:13.
Oud 15 augustus 2010, 08:49   #70
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als je andere critera gebruikt dat 'ras', gaat het in sé niet over racisme. Er is slechts sprake van racisme, wanneer men bij het beoordelen van een medemens, diens 'ras' als criterium laat meetellen. Ik vind dat niet uit hoor, dat is gewoon de betekenis van het woord.

Ik zou het geen truc noemen, maar eerder correct taalgebruik. Verkeerd taalgebruik is iets waar vooral de tegenstanders vn het Vlaams Belang, zich wel vaker aan bezondigen. Het is eerder hun truc dan die van het Vlaams Belang.

Er is een verschil tussen de werkelijke betekenis van het woord "racisme" en een overtreding van de anti-racismewetgeving. De Belgische wetgeving omtrent racisme is een vlag die vele ladingen dekt. Stigmatiseren, dicrimineren van bepaalde bevolkingsgroepen, valt daat ook onder en is strafbaar.

Iemand die bijvoorbeeld geen gehandicapten in zijn commerciële gymzaal wil en hen de toegang ontzegt, is in wezen geen racist, maar is wel in overtreding met de antiracisme wet.

Maar dat is natuurlijk iets helemaal anders.

Paulus.
De oorspronkelijke betekenis; is inderdaad die; die jij er aan geeft. Maar het Nederlands is een levende taal.
Kan je me anders een woord geven die een verzamelnaam is voor : racist, seksist, etnist, culturist, religist,.... (Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik ken immers niet het Nederlandse woord voor iemand die een medemens beoordeeld op het criterium etnie, cultuur, religie)

Volgens de Belgische wetgeving is niet racisme strafbaar; wel racistische handelingen en oproep tot racisme.
Op dit forum mag men racistische uitspraken doen; men mag echter niet oproepen tot racisme.
Oud 15 augustus 2010, 09:06   #71
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De oorspronkelijke betekenis; is inderdaad die; die jij er aan geeft. Maar het Nederlands is een levende taal.
Kan je me anders een woord geven die een verzamelnaam is voor : racist, seksist, etnist, culturist, religist,.... (Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Ik ken immers niet het Nederlandse woord voor iemand die een medemens beoordeeld op het criterium etnie, cultuur, religie)

Volgens de Belgische wetgeving is niet racisme strafbaar; wel racistische handelingen en oproep tot racisme.
Op dit forum mag men racistische uitspraken doen; men mag echter niet oproepen tot racisme.
Ik voel de spontane aandrang een aantal woorden te gebruiken waarvan ik weet dat ik er eigenlijk andere, totaal onschuldige medemensen mee zou beledigen, en dat is nu ook weer niet de bedoeling.

Ik hou het voorlopig dan maar bij de term 'oogklepper', maar sta open voor andere suggesties.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 09:11   #72
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Blijft vreemd, woorden als; 'gelijkheidsbeginsel' uit de mond van een mohammedaan, alsof ie het nèt zelf heeft uitgevonden!
"alsof"

Ligt dat aan uw perceptie, of aan de mond van de mohammedaan?

Waarom zou ik het vreemd moeten vinden dat er uit de mond van een mohammedaan ook een woord als 'gelijkheidsbeginsel' komt?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 09:12   #73
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Net zoals die van u.
Your point beeing?

Een visie die ik niet deel, maar die bij vele godsdiensten aanwezig is.

Net zoals een vriend van me die meehelpt in de kerk.

Net zoals mijn vadsige (autochtone) buur (paar huizen verder) en nog vele mensen jammer genoeg.

Gij noemt het argumenten, ik noem het platvloerse beledigingen.

Mensen discrimineren, niet Moslims, het is daar dat ge imho in de fout gaat.
Ge zit met vooroordelen tov van een groep mensen op basis van afkomst en religie, en dat is fout.

Problemen moeten aangepakt worden, onafgezien door wie ze worden veroorzaakt.
Dus zowel de allochtone als autochtone man die zijn vrouw slecht behandelt.
Zowel de allochtone als autochtone nozems die geen respect kennen.
Zowel de allochtone als autochtone tasjesdieven
...

Allochtonen altijd de schuld geven van alles komt ten eerste zeer ongeloofwaardig over, en ruikt sterk naar historisch kwaad.
Uw vriend helpt in een kerk, maar weet u zeker dat hij God "boven alles " zet? Hoe merk je dat? Hult hij zichzelf in kleren uit de zevende eeuw, en verwacht hij dat hij zo achter een loket mag staan?
Uw "persoonlijke mening" over mij klopt niet, en is beledigend, ik beoordeel mensen op hun gedrag, wat helaas bij bepaalde groepen samenlangt met cultuur en levenovertuiging,die vaak onderdrukking van mensen moet "rechtvaardigen".
Niemand, zelfs Sus niet, beweert dat allochtonen altijd overal schuld aan hebben, dat lijkt voor mij op Nazipraktijken, tegenover forummers zoals Sus!
Wat is dan uw doelstelling hier, een serieuze discissie of mensen het zwijgen opleggen omdat u vindt dat dit moet?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2010, 09:14   #74
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Paulus.
Het komt er eerder op neer dat je wanneer het over moslims gaat niets mag zeggen over gedrag en geen link mag leggen met de culturele uiting van levensovertuiging, omdat je dan een racist bent volgens mensen zoals Arti!
Oud 15 augustus 2010, 09:21   #75
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jij wil er blijkbaar een bredere betekenis aan geven en dat is ook begrijpelijk gezien de Belgische wetgeving. Maar het woord heeft nu eenmaal zijn betekenis en daar kan zelfs de wetgeving niks aan veranderen. Het woordje racisme bestaan ook in andere (levende) talen en steeds is er slechts sprake van racisme, wanneer men bij het beoordelen van een medemens, diens 'ras' als criterium laat meetellen.

Citaat:
Daar bestaat mijn inziens geen woord voor. Je zou kunnen zeggen "discriminatie", maar dan specifieer je niet om grond van wat er gediscrimineerd wordt.

In uw plaats zou ik het hebben over een overtreding op de racismewetgeving. Maar dat is geen woord, eerder een bepaling.

Citaat:
Racisme is altijd een handeling. Alleen is het zo dat racistisch denken onmogelijk bewezen kan worden. Niemand kan in het hart kijken van zijn medemens tenzij hij God zou zijn.

Citaat:
Ook op dit forum mag men geen racistische uitspraken doen. Dat wodrt gerekend onder "oproepen tot racisme". Alhoewel dat "oproepen" ook maar een interpretatie is en geen bewezen feit.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 15 augustus 2010 om 09:21.
Oud 15 augustus 2010, 09:24   #76
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Het komt er eerder op neer dat je wanneer het over moslims gaat niets mag zeggen over gedrag en geen link mag leggen met de culturele uiting van levensovertuiging, omdat je dan een racist bent volgens mensen zoals Arti!
Kan je quoten waarin ik stel dat je een racist bent als je een link legt met de culturele uiting van levensovertuiging?
Oud 15 augustus 2010, 09:29   #77
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoomer Bekijk bericht
Vroeger alles beter? Geloof me maar snotneus.
Het ligt in de aard van het beestje om het goede te onthouden en het slechte te vergeten.
Wanneer ik dezelfde rekensom maak komt mijn auto nu goedkoper uit, komt mijn TV veeeeel goedkoper uit, kost mijn Computer een tiende van wat mijn eerste gekost heeft.

Om u een voorbeeld te geven: mijn eerste CD speler kostte omgerekend 500€.
Nu kunt ge er een krijgen voor 30€
Oud 15 augustus 2010, 09:32   #78
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw vriend helpt in een kerk, maar weet u zeker dat hij God "boven alles " zet? Hoe merk je dat?
Omdat hij het me gezegd heeft.

Citaat:
Niemand, zelfs Sus niet, beweert dat allochtonen altijd overal schuld aan hebben
Hij en jij zeggen dat het de Moslims zijn, dus de hele groep.

Citaat:
dat lijkt voor mij op Nazipraktijken
Inderdaad, mij was het ook al opgevallen.
Oud 15 augustus 2010, 09:35   #79
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is dan niets meer dan uw persoonlijke mening.
Ik lees dat forummer moslim bekeringen als het brengen van cultuur ziet, Sugar Allah boven alles en iedereen ziet staan, ik lees hoe gehoorzaamheid aan mannen en het uitvoeren van bevelen als normaal worden gezien, dat een corrigerende tik voor vrouwen best kan, en ik lees hoe mondige mensen zoals een Sus en anderen daar met argumenten tegenin gaan.

En hoe denkt u dan over de apartheid van goeden( moslims) en slechten( niet moslims) is dat ook geen discriminatie?
Ontkent u dat dit ook bestaat?
Hoe kijkt u naar jonge moslims die Westerse meisjes en vrouwen beledigen en bedreigen?
Waarom zou dat zijn denkt u?

Waarom denkt u wanneer een agent rel krijgt met een moslim, staan er binnen de korste keren minstens twintig die zich ermee bemoeien?Waar doen zij dit niet wanneer een niet moslim rel krijgt met een agent?

Nog wat voorbeeldjes om over na te denken? Moslims discrimineren dus ook, maar volgens u zeggen zij vooral zinnige dingen?
Ik denk juist van niet, de hier aanwezige moslims zijn gelukkig niet representatief voor de totale moslimbevolking.
Nazipraktijken dus van iemand die niet kan lezen, lees nog eens mijn laatste zin!
Oud 15 augustus 2010, 09:52   #80
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Citaat:
Niemand, zelfs Sus niet, beweert dat allochtonen altijd overal schuld aan hebben?
Hij en jij zeggen dat het de Moslims zijn, dus de hele groep.
Ten eerste: U liegt. Noch Alice, noch ik stellen dat "het de moslims zijn".

Ten tweede: U bent bijzonder selectief in uw manier van citeren. Zo selectief zelfs dat dat hetgeen u hier doet met een eufemisme "creatief met de waarheid omgaan" genoemd kan worden. U heeft niet eens de beschaafdheid om de hele zin van Alice in zijn geheel te citeren, zodat de context zichtbaar wordt. Uw poging om even snel en goedkoop te scoren is heel erg doorzichtig derhalve.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be