Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2010, 23:19   #61
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Zuipen, feesten , programmeren, ...
Het interessantste tijdens het leven speelt zich altijd af in den donkere...

When creatures crawl in search of blood
to terrorise your neighbourhood
het is nu midden in de nacht, overal pikkedonker. En ik zit achter mijn computer. ben nu ik cool dan en heb ik een interessantere leven?

styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 00:25   #62
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
het is nu midden in de nacht, overal pikkedonker. En ik zit achter mijn computer. ben nu ik cool dan en heb ik een interessantere leven?

Doe eens een lampke aan en zet u venster open.
The creatures in search of blood zullen u rap opzoeken
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 00:29   #63
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Helaas zijn er meer slechte dan goede webdevelopers
Vraag :

Hoe komt het dat ik op mijn testPC, XP pro met AVG, ik naar alles surf en download wat los en vast zit, nog geen ENKEL virus heb opgedaan?
Heb een "clean" image en een na softinstall.
Nog NOOIT moeten gebruiken na +10 jaar.

FF, Noscript, adblocker?
Oud 20 augustus 2010, 08:03   #64
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door knipptics Bekijk bericht
Anyhow, ik volhard in de boosheid.
Een experiment als een ander : een jaar zonder antivirus.
Inmiddels zonder problemen al meer dan 10 jaar zonder antivirus en nooit, tenzij voor research, een virus op mijn windows box gehad. Het implementeren van goede user/patch management en security awareness zijn imho veel meer waard dan het draaien van een antivir pakket.

Het is wel handig om tools zoals Strings.exe van sysinternals of Sandboxie te leren gebruiken en eventueel gebruik te maken van virtuele machines (1 VM voor bankzaken, 1 VM voor "exotisch surfen",... ), maar dat is ook met virusscanner handig.
Oud 20 augustus 2010, 08:19   #65
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Helaas zijn er meer slechte dan goede webdevelopers
Ik ben blij dat je het beseft. Onlangs kwam ik nog een professioneel ogende website tegen van een developersteam. Tot ik naar de broncode ging kijken....ze werkten gewoonweg met tabellen voor hun layout.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 08:51   #66
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ja... sinds jaren is de trend dat virussen gemaakt door de georganiseerde criminaliteit zich net gedragen alsof ze er niet zijn. Ze vertragen je computer amper, gaan je bestanden niet wissen of meer van dat leuks dat "for fun" hackertjes in de jaren 80-90 wel leuk vonden. Vroeger wilden ze je frustreren of hun kunstjes tonen of je installatie kreupel maken, vandaag willen ze je computer gebruiken. Ze zenden hopen spam mails maar wel matig zodat je niet merkt dat je computer trager wordt, ze lezen je logins en paswoorden uit. Het draait meer en meer om geld en het laatste dat ze dan nodig hebben is dat jij je installatie niet meer vertrouwt. Dus ze proberen zo onzichtbaar mogelijk te zijn terwijl ze hun werk doen en via het botnet spam versturen of naar huis bellen met informatie over jou.

Het is ook een risicofactor... Op windows (met zijn marktaandeel) kan je haast niet anders. Op Mac en Linux bestaan ook virussen maar hun marktaandeel is kleiner en de markt voor het grote geld dus ook. En serieus... een goede snelle scanner als NOD32 kost haast niets als je gegevens wat waard zijn of je aan online bankieren doet.
Een kennis van me heeft ooit een prompt gekregen bij zijn online banking om verschillende codes van zijn keycard in te geven. Hij vertrouwde het zaakje niet omdat het systeem altijd 1 code vroeg en belde naar de helpdesk van Deutsche Bank. Uiteraard had hij prijs en had een virus zijn computer geïnfiltreerd om het inlogscherm van zijn online banking over te nemen.

Hij heeft onmiddellijk zijn gratis virusscanner, ik dacht dat het AVG was, buiten gesmeten en een betalende geïnstalleerd, Norton 360. Ik vermoed nochtans dat hij onder de "brave gebruikers" moet gerekend worden.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 09:23   #67
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Hij heeft onmiddellijk zijn gratis virusscanner, ik dacht dat het AVG was, buiten gesmeten en een betalende geïnstalleerd, Norton 360. Ik vermoed nochtans dat hij onder de "brave gebruikers" moet gerekend worden.
Het eerste wat ik doe als ik bij een klant of collega kom met spyware/adware/malware is norton volledig verwijderen als het geinstalleerd is en een gratis programma in de plaats installeren.

Ook al de Spybot/Hijackthis/Ad-aware-dingen vliegen er onmiddelijk af.

Vandaag de dag heb je genoeg aan MS Security essentials en vooral user security.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 09:51   #68
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het eerste wat ik doe als ik bij een klant of collega kom met spyware/adware/malware is norton volledig verwijderen als het geinstalleerd is en een gratis programma in de plaats installeren.

Vandaag de dag heb je genoeg aan MS Security essentials en vooral user security.
Waarom?
Oud 20 augustus 2010, 11:24   #69
knipptics
Provinciaal Gedeputeerde

knipptics's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Inmiddels zonder problemen al meer dan 10 jaar zonder antivirus en nooit, tenzij voor research, een virus op mijn windows box gehad. Het implementeren van goede user/patch management en security awareness zijn imho veel meer waard dan het draaien van een antivir pakket.

Het is wel handig om tools zoals Strings.exe van sysinternals of Sandboxie te leren gebruiken en eventueel gebruik te maken van virtuele machines (1 VM voor bankzaken, 1 VM voor "exotisch surfen",... ), maar dat is ook met virusscanner handig.
Al twee kiekens dus.
Straks is het kot nog te klein
knipptics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 12:21   #70
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Waarom?
Omdat Norton een zeer slechte reputatie heeft.

Ik heb de laatste 10 jaar als IT-admin meer last gehad met Norton gerelateerde problemen dan met alle virus/spyware/adware samen.

Tot een 5-tal jaar geleden was het zelfs vaak nodig om een pc waarop Norton stond te herformateren en vanaf scratch te herinstalleren om hem enigzins werkbaar te maken. De uninstall daarvan was zo slecht geschreven (mogelijk doelbewust) dat hij het register compleet ver***kte.

Ik zie geen enkel voordeel in Norton AV software en bovendien belast die je systeem bovenmatig.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 16:37   #71
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik heb de laatste 10 jaar als IT-admin meer last gehad met Norton gerelateerde problemen dan met alle virus/spyware/adware samen.

Tot een 5-tal jaar geleden was het zelfs vaak nodig om een pc waarop Norton stond te herformateren en vanaf scratch te herinstalleren om hem enigzins werkbaar te maken. De uninstall daarvan was zo slecht geschreven (mogelijk doelbewust) dat hij het register compleet ver***kte.

Ik zie geen enkel voordeel in Norton AV software en bovendien belast die je systeem bovenmatig.
²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²
Oud 20 augustus 2010, 17:10   #72
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Wat is tegenwoordig de beste gratis antivirus?
(die ook bescherming geeft bij online bankieren)
Oud 20 augustus 2010, 17:51   #73
Hoomer
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hoomer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

U neemt me de woorden uit de mond.
Oud 21 augustus 2010, 11:14   #74
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ikzelf heb ook Norton en moet toegeven dat eerdere versies mijn systeem zwaar belastten. Wat ik nu heb, Norton Internet Security 2010, voel ik zelfs niet draaien op mijn PC.

Dat zijn mijn ervaringen, ik kan niet pronken met diploma's, maar mijn ervaringen zijn positief na: AVG, NOD32, PC Tools, ClamWin en Panda. Toegegeven: niet allemaal op dezelfde PC.

Zolang ik geen problemen ervaar, blijf ik bij Norton.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be