Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 26 augustus 2010, 17:26   #61
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dat je dat geloofde, ja.
Allez, andere vraagstelling: waarom noemde de N-VA dit een stap in de goede richting?
BWarrior is offline  
Oud 26 augustus 2010, 17:26   #62
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Allez, andere vraagstelling: waarom noemde de N-VA dit een stap in de goede richting?
Omdat die naief genoeg zijn van Walen op hun woord te pakken.
Oud 26 augustus 2010, 17:28   #63
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
http://www.hln.be/hln/nl/1274/De-for...e-Gordel.dhtml

Dat kan toch niet anders dan over de inschrijfrechten gaan toch? In ieder geval een goed signaal na de alarmerende berichten als zouden er inschrijfrechten komen voor 6 gemeentes.
De inschrijfrechten voor de 6 zouden al toegezegd zijn,....maar rest al die andere gemeenten.
Ik denk echt niet dat meer dan 30% van de franstaligen in de rand effectief de moeite zullen doen om hun aanvraag om in bxl te mogen gaan stemmen zullen doen.
Mensen zijn van nature lui, en net zoals het merendeel van de Vlamingen het BHV gedoe meer dan beu zijn is dit ook zo bij de franstaligen in de rand.
speurneus is offline  
Oud 26 augustus 2010, 17:36   #64
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Het uitdelen van nieuwe priviliges zoals inschrijvingsrechten kan makkelijk uitgehold en misschien zelfs getorpedeerd worden. Die priviliges zullen vaneigens ook gelden voor de Vlaamse inwoners van de betreffende gemeenten.

Als de NVA zo'n nieuwe priviliges toekent, zullen we campagne voeren om zoveel mogelijk Vlamingen in te schrijven in Brussel. Aan dat voornemen kan best vandaag al ruime bekendheid gegeven worden. Misschien is het forum van Le Soir wel een leuke plek om dat te lanceren. Eens benieuwd of de voorrechten-eisers nog zo happig gaan blijven op hun "droit d' inscription".
Dat de Vlamingen voor de federale verkiezingen nu in Vlaanderen of Brussel gaan stemmen, dat maakt toch geen enkel verschil!!!
Of moeten zij misschien op franstalige lijsten gaan stemmen?
speurneus is offline  
Oud 26 augustus 2010, 17:37   #65
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Brussel doet, zoals hier al gezegd, al 180 jaar niets anders dan Vlaanderen en Wallonië tegen elkaar opzetten om zo een verdeel-en-heers-spelletje te kunnen spelen. In casu BHV doet het dat door Wallonië in de naam van de 'solidarité francophone' te betrekken bij iets waar het zelf niets mee te maken heeft. Dit o.a. door Wallonië te overhalen een belangenconflict in te dienen tegen de splitsing + de stemming in het Waalse parlement een paar jaar terug van een resolutie voor de uitbreiding van Brussel. Die er ook kwam onder druk van de Brusselse tak van de Franstalige partijen.
Ten eerste spreek je van "180 jaar". Ok, maar er is een enorm verschil tussen de realiteit van het Brussel onder de Franstalige unionistische bourgeoisie van de 19de eeuw, en de realiteit van het multiculturele, multi-institutionele Brussel van vandaag.

Sorry, maar sinds decennia is Brussel speelbal tussen Walen (Franstaligen) en Vlamingen die beiden hun greep over de stad willen hebben/behouden/vergroten. Het klopt dat de Franstaligen erin geslaagd zijn om Brussel "over te nemen" (laten we het zo noemen) en er een Gewest van te maken, waardoor de Vlaamse invloed in Brussel fel verminderd is. En de Walen hebben daar een rol in gespeeld.
Maar ondertussen hebben de Brusselaars het gevoel gekregen dat zij hun eigen verantwoordelijkheid kunnen nemen, en voor zichzelf kunnen opkomen. En zij doen dat ook, met min of meer succes.

BHV? Ok ja, het betreft Brussel en Maingain/Milquet, twee Brusselse politici (waarvan één geïmporteerd, maar kom) die hard roepen. Wie vertegenwoordigen zij? Alle Brusselaars? Wanneer zij roepen, komen zij dan op voor de Brusselaars, of voor de ex-Brusselaars die in de Rand zijn gaan wonen? Eigenlijk heeft BHV zelfs niks met Brussel te maken, maar alles met Vlaams-Brabant. En ik ben er heilig van overtuigd dat veel Brusselaars zoals ik reageren: "dat ze dat eens voorgoed oplossen en ons daarna gerust laten!". De enigen in Brussel die van BHV wakker liggen, dat zijn de volgers van Maingain en Milquet, en die hebben nu eenmaal veel macht en invloed binnen hun partijen. Daar kunnen de Brusselaars niet veel aan doen, hé. Maar ik kan u ook zeggen dat de provocaties van Maingain ook binnen de Brusselse MR (de PRL vleugel dan) voor serieuze wrevel zorgt (als bij toeval heeft de FDF trouwens geen enkele vertegenwoordiger "gekregen" als gemeenschapssenator, een zeer goede zaak! ).

Je zegt, terecht, dat Brussel zich niet met Vlaanderen moet bemoeien (niet in deze post, maar meer in het algemeen). Ik ben daar volledig mee eens. Maar wie komt er af met eisen om het Brussels Gewest af te schaffen, of gewoon te reorganiseren (iets dat noodzakelijk is)? Vlaanderen, die daar volledig buiten haar eigen bevoegdheden treedt... Ik vind het trouwens zeer merkwaardig dat Brussel met moeite aangesproken wordt terwijl het over Brussel gaat. ja, Picqué (en Milquet) is aanwezig. Maar in welke hoedanigheid? Als Minister-President van Brussel of als PS'er? Waar zit dan de Vlaamse Vice-president? Wie vergeet dat ook de Vlaamse Brusselse partijen een herfinanciering van Brussel vragen? maar ja, als die hun mond durven opendoen, dan zijn het de "lakeien van de Franstaligen", alsof zij de Franstaligen systematisch volgen, of zijn het "Vlaamse verraders", alsof zij verplicht zouden moeten zijn om systematisch de Vlaamse visie te delen.

Dus ja, als ik sommige zaken hier lees over de "Brusselse" heerschappij, moet ik eventjes lachen... (maar het is groen lachen hoor, anders zou ik wenen). Vaak gaat het om mensen die ofwel zelfs geen Brusselaar zijn (meestal Vlamingen dan) ofwel denken dat zij in naam van alle Brusselaars spreken (meestal Franstaligen dan).
Ik herhaal het nogmaals: er zijn twee organen die namens alle Brusselaars mogen spreken, en dat is het voltallig Brussels Parlement en de voltallige Brusselse regering.
Oud 26 augustus 2010, 17:39   #66
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
De inschrijfrechten voor de 6 zouden al toegezegd zijn,....maar rest al die andere gemeenten.
Ik denk echt niet dat meer dan 30% van de franstaligen in de rand effectief de moeite zullen doen om hun aanvraag om in bxl te mogen gaan stemmen zullen doen.
Mensen zijn van nature lui, en net zoals het merendeel van de Vlamingen het BHV gedoe meer dan beu zijn is dit ook zo bij de franstaligen in de rand.
Dan maakt het weinig uit of er een akkoord komt, want tenslotte zal een discriminatie akkoord door het congres naar de vuilbak verwezen worden.
Oud 26 augustus 2010, 17:43   #67
BWarrior

Standaard

Citaat:
Dan maakt het weinig uit of er een akkoord komt, want tenslotte zal een discriminatie akkoord door het congres naar de vuilbak verwezen worden.
Met zulke stommiteiten uit te kramen sta je zelfs binnen de Vlaamse Beweging alleen.
BWarrior is offline  
Oud 26 augustus 2010, 17:44   #68
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Met zulke stommiteiten uit te kramen sta je zelfs binnen de Vlaamse Beweging alleen.
Een gekend patroon, de man spelen inplaats van de bal.

Dat zijn we gewoon van u.

Het is te verwachten, u kan uw giftige natuur niet verloochenen.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 augustus 2010 om 17:46.
Xenophon is offline  
Oud 26 augustus 2010, 17:45   #69
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Zoals ik zei: de Rand telt een francofone minderheid van 10 �* 12 pct.

Velen daarvan wensen geen aanhechting bij Brussel en nog meer zijn geen franco-extremisten.

Berg je wensdromen dus maar op, Belgische Warrior.

Maar in de 6 gemeenten is die minderheid toch meer dan 80% en nog elk jaar stijgende.
speurneus is offline  
Oud 26 augustus 2010, 17:46   #70
BWarrior

Standaard

Citaat:
Een gekend patroon, de man spelen inplaats van de bal.

Dat zijn we gewoon van u.
Ik heb anders nog niemand hier horen verkondigen dat het N-VA-Congres een akkoord gaat afkeuren!
BWarrior is offline  
Oud 26 augustus 2010, 17:47   #71
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb anders nog niemand hier horen verkondigen dat het N-VA-Congres een akkoord gaat afkeuren!
Er is nog geen akkoord om goed- of af te keuren.
Pelgrim is offline  
Oud 26 augustus 2010, 17:47   #72
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En?
Oud 26 augustus 2010, 17:48   #73
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
de Belgische politici kunnen de Europese regelgeving niet veranderen en volgens Europa is het weldegelijk een vorm van discriminatie en zal deze kieswetdus veroordelen en terugfluiten.

.
En welke Europese instantie zou dat veroordelen?
De raad van Europa misschien?
speurneus is offline  
Oud 26 augustus 2010, 17:52   #74
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
welk congres?
Het VB congres? Daar vaagt ierdereen zijn g.. toch aan.

Laatst gewijzigd door speurneus : 26 augustus 2010 om 17:53.
speurneus is offline  
Oud 26 augustus 2010, 17:52   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
welk congres?
Het N-VA ledencongres.
Oud 26 augustus 2010, 17:54   #76
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het N-VA ledencongres.

, en dat kan jij als VB'erke weten
speurneus is offline  
Oud 26 augustus 2010, 17:56   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben geen VB'erke.

Gaat jullie strijd nogaltijd tegen het VB? De echte vijand van Belgie zit mee aan de onderhandelingstafel maar de strijd is nog altijd blindelings tegen het Vb... Sukkelaars.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 26 augustus 2010 om 17:58.
Xenophon is offline  
Oud 26 augustus 2010, 18:09   #78
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
voor zover ik ergens gelezen heb, wil milquet (en misschien nog andere franstaligen) dat , naast de 6 faciliteitengemeenten, er nog een tiental zijn waar er inschrijvingsrechten komen (maar niet voor eeuwig hé, ze vraag het enkel "uitdovend" jaja, wat dat betekent weten we allemaal)
Daarna wordt het een verworven recht.
Garry is offline  
Oud 26 augustus 2010, 18:13   #79
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is er mis met een VB'erke? Ik Ben ook geen VB'erke maar wel een VB stemmerke en daar schaam ik me allerminst voor. Ik vind dat Hee"l Vlaandere er moest op stemmen, dan waren we nu al lang verlost van al die zever.
Garry is offline  
Oud 26 augustus 2010, 18:16   #80
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En welke Europese instantie zou dat veroordelen?
De raad van Europa misschien?
Dat ze maar niet te hard fluiten of een deel van de spelers zou wel eens kunnen opstappen. Met nog een heel deel andere in hun kielzog.

Laatst gewijzigd door Garry : 26 augustus 2010 om 18:18.
Garry is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be