Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 september 2010, 15:59   #61
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik moet je wel even terecht wijzen.
De laksheid heeft slechts geduurd tot Verhofstadt.
Leterme heeft zeer hard gevochten om te verkrijgen wat er nu op tafel ligt.

.
klopt. Leterme was een pionier maar de Vlaamse media ( VRT) kraakte hem. En door hem te kraken kwam er " actie en reactie" . De Vlamingen verkozen Dewever omdat die al eens woord had gehouden aan zijn programma. Hij verliet de regering omwille van zijn programma.

Prachtig !!! moet de Vlaamse bevolking beoordeeld hebben. Iemand die programma voorneemt boven postjes.

En wat Letreme op tafel legde in 2007 is nu voor Dewever niet voldoende. Reden : geen kartel meer met cd&v = het gemiddelde programma tussen cd&v en NVA.

één groot voordeel voor Dewever. Hij heeft niets te verliezen en dan win je altijd

Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 4 september 2010 om 16:00.
MORPHEUS is offline  
Oud 4 september 2010, 19:40   #62
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
klopt. Leterme was een pionier maar de Vlaamse media ( VRT) kraakte hem. En door hem te kraken kwam er " actie en reactie" . De Vlamingen verkozen Dewever omdat die al eens woord had gehouden aan zijn programma. Hij verliet de regering omwille van zijn programma.

Prachtig !!! moet de Vlaamse bevolking beoordeeld hebben. Iemand die programma voorneemt boven postjes.

En wat Letreme op tafel legde in 2007 is nu voor Dewever niet voldoende. Reden : geen kartel meer met cd&v = het gemiddelde programma tussen cd&v en NVA.

één groot voordeel voor Dewever. Hij heeft niets te verliezen en dan win je altijd
Buiten Groen! en de Sp-a heeft geen enkele partij iets te verliezen.
SP-a hun voorzitster is trouwens met vuur aan het spelen, door achter Di Rupo aan te hollen om de postjes binnen te rijven.
Di Rupo was slechts preformateur en het stond helemaal niet vast dat hij formateur zou worden en nog minder dan De Wever hen wel belangrijke postjes gunde in de federale regering. Daarnaast daagt ze met haar gedrag wel haar partners in de Vlaamse regering uit.

De kans dat Verbeke De Wever gaat volgen in zijn stelling de SP-a te vervangen door O-VLD in de federale meerderheid word steeds groter en dat beide Peeters zullen dwingen dit ook te doen in de Vlaamse regering ishelemaal niet onbestaande.

En het was ook niet voldoende voor Verbeke, die de vernederingen van Leterme en CD&V door de PS ook niet vergeten is en heeft moeten ondervinden dat zijn senaatszetel hierdoor naar de N-VA is gegaan.
Jantje is offline  
Oud 6 september 2010, 19:46   #63
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Buiten Groen! en de Sp-a heeft geen enkele partij iets te verliezen.
SP-a hun voorzitster is trouwens met vuur aan het spelen, door achter Di Rupo aan te hollen om de postjes binnen te rijven.
Di Rupo was slechts preformateur en het stond helemaal niet vast dat hij formateur zou worden en nog minder dan De Wever hen wel belangrijke postjes gunde in de federale regering. Daarnaast daagt ze met haar gedrag wel haar partners in de Vlaamse regering uit.

De kans dat Verbeke De Wever gaat volgen in zijn stelling de SP-a te vervangen door O-VLD in de federale meerderheid word steeds groter en dat beide Peeters zullen dwingen dit ook te doen in de Vlaamse regering ishelemaal niet onbestaande.

En het was ook niet voldoende voor Verbeke, die de vernederingen van Leterme en CD&V door de PS ook niet vergeten is en heeft moeten ondervinden dat zijn senaatszetel hierdoor naar de N-VA is gegaan.
De val die de PS zette voor Leterme , heeft Dewever netjes open gedaan en Di Rupo erzelf ingelokt. Ik denk dat Leterme zich momenteel wat beter voelt nu. De PS denkt nu die val opnieuw open te kunnen zetten voor DWV.

Bart DWV is veel slimmer dan dat ..........
MORPHEUS is offline  
Oud 6 september 2010, 19:53   #64
system
Banneling

Standaard

Citaat:
De val die de PS zette voor Leterme , heeft Dewever netjes open gedaan en Di Rupo erzelf ingelokt. Ik denk dat Leterme zich momenteel wat beter voelt nu. De PS denkt nu die val opnieuw open te kunnen zetten voor DWV.

Bart DWV is veel slimmer dan dat ..........
Mocht er ooit een val zijn gezet voor Leterme (alhoewel ik eerder vermoed dat het een hersenspinsel is uit uw paranoïd brein), dan is hij daar in ieder geval niet ingetrapt. Vermits men nooit tot een akkoord is gekomen in die dagen.

Laatst gewijzigd door system : 6 september 2010 om 19:55.
system is offline  
Oud 6 september 2010, 20:05   #65
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Daar staat ge nu, met uw klein pietje hé.
Ik wist niet dat jij de dubbelnick van Bjorn bent.
filosoof is offline  
Oud 6 september 2010, 20:28   #66
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Mocht er ooit een val zijn gezet voor Leterme (alhoewel ik eerder vermoed dat het een hersenspinsel is uit uw paranoïd brein), dan is hij daar in ieder geval niet ingetrapt. Vermits men nooit tot een akkoord is gekomen in die dagen.
jongen jongen jongen.............
Waarom denk u dat de PS nu zo boos is?
Omdat Di Rupo de boemrang in zijn gezicht kreeg.
MORPHEUS is offline  
Oud 6 september 2010, 20:30   #67
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
jongen jongen jongen.............
Waarom denk u dat de PS nu zo boos is?
Omdat Di Rupo de boemrang in zijn gezicht kreeg.
*knal* ouch dat doet pijn.
waar is mijn strikske naartoe?
Shadowke is offline  
Oud 6 september 2010, 20:36   #68
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
*knal* ouch dat doet pijn.
waar is mijn strikske naartoe?
Binnen de Cd&v zijn ze Leterme nog niet vergeten ........ en het kartel met NVA die ze MOESTEN opgeven van de Franstaligen.

Di Rupo en madame non hadden nog iets tegoed.
MORPHEUS is offline  
Oud 6 september 2010, 20:40   #69
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

wij 2 hebben ongeveer dezelfde kijk op de politiek Morpheus.
Shadowke is offline  
Oud 6 september 2010, 20:46   #70
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
wij 2 hebben ongeveer dezelfde kijk op de politiek Morpheus.
jammer, dan kan ik niet veel bijleren van u. Ik zoek mensen met een andere visie waaraan ik mijn visie kan toetsen en bijsturen.

Maar inderdaad, het wordt moeilijk. Sire, er zijn geen Belgen meer. En de Belgen op dit fora lijken wel Benidorm bastards die over vroeger spreken.
Daar heb ik ook niet veel aan
MORPHEUS is offline  
Oud 6 september 2010, 20:59   #71
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

@ MORPHEUS:

wat denkt u over het volgende: http://forum.politics.be/showthread.php?t=143356 ?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 6 september 2010, 23:01   #72
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Ze hebben wel humor, die walen,

http://www.youtube.com/watch?v=a30idN_v2ZM&NR=1

http://www.youtube.com/watch?v=sSYaK...eature=related
parcifal is offline  
Oud 7 september 2010, 07:11   #73
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
jammer, dan kan ik niet veel bijleren van u. Ik zoek mensen met een andere visie waaraan ik mijn visie kan toetsen en bijsturen.

Maar inderdaad, het wordt moeilijk. Sire, er zijn geen Belgen meer. En de Belgen op dit fora lijken wel Benidorm bastards die over vroeger spreken.
Daar heb ik ook niet veel aan
Sorry, maar er zijn weldegelijk nog Belgen.
Want hoewel ik voor een zelfstandig Vlaanderen ben en voor een Europese Unie der Regio's, blijf ik ook nog Belg.
Goed ik ben niet voor een unitaire staat, maar blijf wel Belg.

En ja, er moeten veranderingen komen, maar ik ben toch niet helemaal akkoord met De Wever over de hoe die zaken moeten veranderen.

Zo is één van mijn stellingen dat de kieskring voor de senaat niet per gewest mag zijn ingedeeld, maar dat er slechts 1 kieskring voor de senaat mag zijn.
Zo is het mijn mening dat politici slechts op 1 niveau actief mogen zijn en niet overal tegelijkertijd mogen zetelen en zich laten vervangen op de postjes waar ze niet aanwezig kunnen zijn.

Zo ben ik van mening dat Vlaanderen en Wallonië België nodig hebben om hen te beschermen tegen bezetting door hun buren.

Want op dit ogenblik staan Nederland en Frankrijk reeds te poppelen om België onderling te verdelen.

En wie enige tijd geleden goed heeft opgelet, heeft reeds begrepen dat beide hun oog in de eerste plaats op de economische gebieden van Absurdistan hebben laten vallen en Wallonië eigenlijk geheel niet zien zitten als binnen te halen gebied.
Jantje is offline  
Oud 7 september 2010, 07:17   #74
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Eens in Luik passeren en met Didier een tas koffie gaan drinken op de Place Saint-Lambert, dat zou ik nu doen als ik Bart was.

Al was het maar om ze in Laken en op de Keizerslaan de schrik om het hart te laten slaan.
Ondertussen heeft Bart mijn advies opgevolgd. Hij is niet een tas koffie gaan drinken met Didier, maar zelfs uitgebreid met hem gaan tafelen in een Brussels restaurant, zoals de Vlaamse pers vanmorgen meldt.

Verdekke, wat een supertacticus toch, onze Bart.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 7 september 2010 om 07:18.
E. Gidius is offline  
Oud 7 september 2010, 07:34   #75
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ondertussen heeft Bart mijn advies opgevolgd. Hij is niet een tas koffie gaan drinken met Didier, maar zelfs uitgebreid met hem gaan tafelen in een Brussels restaurant, zoals de Vlaamse pers vanmorgen meldt.

Bron????

Maar moest hij dit gedaan hebben, dan heeft hij een zeer duidelijk signaal gegeven aan CHD en PS.

Hij heeft hen duidelijk gemaakt dat hij de zaken ook kan omkeren en kan gaan regeren met een federale meerderheid, maar dan wel met een Franstalige minderheid.

Hij kan namelijk ook een 2/3 meerderheid bekomen met Ecolo, MR, Groen!, O-VLD, CD&V en N-VA, waarbij het VB de staatshervormingen vanuit de oppositie steunt.
Jantje is offline  
Oud 7 september 2010, 19:20   #76
MORPHEUS
Minister-President

Standaard

Citaat:
Sorry, maar er zijn weldegelijk nog Belgen.
Want hoewel ik voor een zelfstandig Vlaanderen ben en voor een Europese Unie der Regio's, blijf ik ook nog Belg.
Goed ik ben niet voor een unitaire staat, maar blijf wel Belg.

En ja, er moeten veranderingen komen, maar ik ben toch niet helemaal akkoord met De Wever over de hoe die zaken moeten veranderen.

Zo is één van mijn stellingen dat de kieskring voor de senaat niet per gewest mag zijn ingedeeld, maar dat er slechts 1 kieskring voor de senaat mag zijn.
Zo is het mijn mening dat politici slechts op 1 niveau actief mogen zijn en niet overal tegelijkertijd mogen zetelen en zich laten vervangen op de postjes waar ze niet aanwezig kunnen zijn.

Zo ben ik van mening dat Vlaanderen en Wallonië België nodig hebben om hen te beschermen tegen bezetting door hun buren.

Want op dit ogenblik staan Nederland en Frankrijk reeds te poppelen om België onderling te verdelen.

En wie enige tijd geleden goed heeft opgelet, heeft reeds begrepen dat beide hun oog in de eerste plaats op de economische gebieden van Absurdistan hebben laten vallen en Wallonië eigenlijk geheel niet zien zitten als binnen te halen gebied.
alle respect dat u zich nog Belg voelt. Maar België is nu eenmaal een botsing van twee culturen. En elk vult zijn Belggevoel anders in. De constante botsing tussen twee culturen zorgt voor een politiek met strategie en valkuilen.

Belgiê is een verplicht huwelijk tussen Vlaanderen en Wallonië. Het zou veel beter zijn dat we af en toe eens met elkaar kunnen flirten. Dat zou spanning en voldoening schenken. Wat willen we nog samen doen?
MORPHEUS is offline  
Oud 7 september 2010, 19:22   #77
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
alle respect dat u zich nog Belg voelt. Maar België is nu eenmaal een botsing van twee culturen. En elk vult zijn Belggevoel anders in. De constante botsing tussen twee culturen zorgt voor een politiek met strategie en valkuilen.

Belgiê is een verplicht huwelijk tussen Vlaanderen en Wallonië. Het zou veel beter zijn dat we af en toe eens met elkaar kunnen flirten. Dat zou spanning en voldoening schenken. Wat willen we nog samen doen?
Niets.
AyneRand is offline  
Oud 7 september 2010, 20:14   #78
system
Banneling

Standaard

Citaat:

Dus, volgens u, als een politicus van de ene partij gaat dineren in een Brussels restaurant met een politicus van een andere partij, dan is hij in uw verheven benadering der dingen en personen een 'supertacticus'.

Uw diep politiek inzicht is zonder weerga.

Laatst gewijzigd door system : 7 september 2010 om 20:15.
system is offline  
Oud 7 september 2010, 21:08   #79
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus, volgens u, als een politicus van de ene partij gaat dineren in een Brussels restaurant met een politicus van een andere partij, dan is hij in uw verheven benadering der dingen en personen een 'supertacticus'.

Zowel de PS als het paleis laten voelen dat de sossen niet de enige gesprekspartners zijn en dat er wordt gepraat met een partij die verregaande toegevingen wilt doen, is inderdaad een meesterzet.

Uw diep politiek inzicht is blijkbaar onbestaande.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 7 september 2010, 21:26   #80
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vanaf nu is het Bruneau Bart in plaats van Frituur Bart. Je laten zien in een place m'as tu vu als Bruneau is natuurlijk de manier om te zorgen dat het uitlekt, en dat is natuurlijk de bedoeling. CdH en Ecolo mogen weten dat ze misbaar zijn.
fonne is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be