Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 september 2010, 22:05   #61
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Ik was zaterdag in een Waalse bakkerij:
Een vrouw zegt tegen de bakkerin:
2 taarten aub; we gaan naar Koksijde (verjaardagsfeestje); maar i.p.v. de taarten daar te kopen; koop ik ze hier;
ik laat liever de Waalse mensen mijn geld dan de VLaamse.
De Vlaamse bakkersfederatie heeft ondertussen al een spoedvergadering achter de rug en een aantal -niet nader vernoemde- maatregelen getroffen ten einde deze algemene trend te overleven.

Verder nog wereldschokkende gebeurtenissen meegemaakt of was dit de meest relevante?
Kawadude is offline  
Oud 5 september 2010, 22:06   #62
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Inderdaad; hij moet zeggen: vertrek maar
en dan zullen de VL zeggen: jamaar we willen niet hoor want Brussel wil niet mee.

Met hun broek op de enkels zullen de VL daar staan.
U heeft het niet goed begrepen, in Vlaanderen wordt dit geïnterpreteerd als 'mannen, als het u niet aanstaat, bollen wij het af, hein'.
Kawadude is offline  
Oud 5 september 2010, 22:06   #63
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 taarten aub; we gaan naar Koksijde (verjaardagsfeestje); maar i.p.v. de taarten daar te kopen; koop ik ze hier;
De stomme koe. Die bakkerin was een Vlaamse.
Pericles is offline  
Oud 5 september 2010, 22:07   #64
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Hoe ? Mogen we ook al niet meer naar de Vlaamse kust gaan ?
Liever daar dan in Wallonië!
Everytime is offline  
Oud 5 september 2010, 22:08   #65
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
U heeft het niet goed begrepen, in Vlaanderen wordt dit geïnterpreteerd als 'mannen, als het u niet aanstaat, bollen wij het af, hein'.
geen probleem met VL afscheuring; BRU en de rand zal niet volgen.
azert is offline  
Oud 5 september 2010, 22:09   #66
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zo grof zijn; dat lucht op zeker.
Thuis allicht niet veel te zeggen.
Alvast méér dan U....

Mij lijkt het eerder dat U een tikje gefrustreerd bent wegens het feit dat brussel nog altijd géén corridor heeft...

En géén corridor is brussel kwijt he bazeke
Svennies is offline  
Oud 5 september 2010, 22:10   #67
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als België splitst, ben ik al zeker over iets. Op lange termijn zal ik mijn Nederlands totaal verliezen. Ja, ik weet, irrelevant maar op een andere kant vraag ik me af of het een goeie idee was als Franstalig Nederlands te leren.........
Everytime is offline  
Oud 5 september 2010, 22:11   #68
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De rand ?

Dan zullen we de bezetter moeten uitdrijven.
Pericles is offline  
Oud 5 september 2010, 22:12   #69
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De rand zal wel volgen, het is Vlaanderen.
Everytime is offline  
Oud 5 september 2010, 22:19   #70
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Demotte en Oncelinckx laten uitschijnen dat zij eerder van plan zijn de stekker uit België te trekken (nog voor BDW er de kans zal toe krijgen), m.a.w. Brussel zal hen moeten volgen (en aan welke voorwaarden?).

Snapt u niet dat aan de Vlamingen vragen om hun onafhankelijkheid uit te roepen hen net aanzet om nog even te wachten tot ze betere voorwaarden bekomen?

Bent u net zo naïef als uw politici om in Bye Bye Belgium geloofwaardige fictie gezien te hebben?

Indien ja, dan dwaalt u!
Kawadude is offline  
Oud 5 september 2010, 22:22   #71
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Il faudrait en fait que je perde totalement mes connaissances en Néerlandais car elles ne servent strictement plus �* rien.
Everytime is offline  
Oud 5 september 2010, 22:23   #72
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Als België splitst, ben ik al zeker over iets. Op lange termijn zal ik mijn Nederlands totaal verliezen. Ja, ik weet, irrelevant maar op een andere kant vraag ik me af of het een goeie idee was als Franstalig Nederlands te leren.........
Als u in uw dagelijkse (professioneel en privé) leven in aanraking komt met Nederlandstaligen, is dit nooit een verloren kwaliteit. Indien dit tot nu toe nog niet het geval was, was u een liefhebber van de Nederlandse taal en zie ik niet in wat daaraan veranderd zou zijn in gewijzigde politieke omstandigheden.

Houen zo, dat nederlandskundig zijn, het kan nooit slecht zijn deze taal te beheersen.
Kawadude is offline  
Oud 5 september 2010, 22:23   #73
Neo Shiffer
Vreemdeling

Standaard

Ik denk dat het nog steeds volledig voorbarig is te spreken over de opsplitsing van België. Dat waren zeer onverstandige uitspraken van mevrouw Onkelinx! Het is begrijpelijk dat men gefrustreerd is na bijna drie maanden constant onderhandelen in zulk een moeilijke situatie. Maar dan meteen alles gaan opblazen getuigt niet van veel verstand. Maar ja, in België gaan zulke dingen altijd gepaard met een beetje drama. Dit waait wel over. Men zal opnieuw rond de tafel gaan zitten en proberen de brokken te lijmen.

Ik denk nog steeds niet dat een splitsing van België nodig is. Laat beide delen verantwoordelijkheid dragen voor zichzelf en geef Brussel het geld dat het nodig heeft, gekoppeld aan de juiste voorwaarden. Hoe moeilijk kan het zijn om alles op papier te zetten en te ondertekenen???????
Neo Shiffer is offline  
Oud 5 september 2010, 22:25   #74
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zit wel heel erg diep deze keer. Dat komt nooit meer goed.
Oud 5 september 2010, 22:25   #75
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Il faudrait en fait que je perde totalement mes connaissances en Néerlandais car elles ne servent strictement plus �* rien.
Is de subjonctif singulier niet 'perdes'?

Als u zich hier enigzins verstaanbaar wil maken, stel ik toch voor uw Nederlands te blijven onderhouden (zo onder ons gezegd).
Kawadude is offline  
Oud 5 september 2010, 22:25   #76
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is Uw keuze mijn beste...

Wat mijn franstalige collega's betreft ,en dat zijn er heel wat weet ik alvast van de meesten van hen hiervan totaal géén last zullen hebben aangezien ze het Nederlands nooit machtig zijn geweest,desondanks dit een verplichte voertaal is binnen het bedrijf....

Wat mijn franstalige geburen betreft wéét ik nu al van op voorhand dat zij het Nederlands als taal niet kunnen verliezen omdat zij in die 10 jaar die zij hier al wonen er nog altijd niet in slagen om goedemorgen of goedeavond te kunnen zeggen...

Laatst gewijzigd door Svennies : 5 september 2010 om 22:26.
Svennies is offline  
Oud 5 september 2010, 22:25   #77
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behalve om te komen bedelen in Halle of Vilvoorde natuurlijk. Want werkloosheidspremies gaan ze niet kunnen blijven uitbetalen in Broekzele, en werk zal er niet meer zijn.
fonne is offline  
Oud 5 september 2010, 22:27   #78
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Het zit wel heel erg diep deze keer. Dat komt nooit meer goed.
Dat hoeft ook niet meer....

Een tijdje zonder de hulp van de Vlaamse sollen,en ze zullen een héél ander toontje aanslaan...
Svennies is offline  
Oud 5 september 2010, 22:28   #79
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neo Shiffer Bekijk bericht
Ik denk nog steeds niet dat een splitsing van België nodig is. Laat beide delen verantwoordelijkheid dragen voor zichzelf en geef Brussel het geld dat het nodig heeft, gekoppeld aan de juiste voorwaarden. Hoe moeilijk kan het zijn om alles op papier te zetten en te ondertekenen???????
U vat het ongelooflijk eenvoudig, maar accuraat samen. Het is inderdaad even eenvoudig als het complex is.

Nu is het aan staatsmannen en -vrouwen om het te bewijzen. 't Zou vreemd zijn mocht BDW één van hen zijn, maar 't zou hem evenveel sieren als ie een aanvaardbare oplossing vindt.
Kawadude is offline  
Oud 5 september 2010, 22:29   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neo Shiffer Bekijk bericht
Ik denk dat het nog steeds volledig voorbarig is te spreken over de opsplitsing van België. Dat waren zeer onverstandige uitspraken van mevrouw Onkelinx! Het is begrijpelijk dat men gefrustreerd is na bijna drie maanden constant onderhandelen in zulk een moeilijke situatie. Maar dan meteen alles gaan opblazen getuigt niet van veel verstand. Maar ja, in België gaan zulke dingen altijd gepaard met een beetje drama. Dit waait wel over. Men zal opnieuw rond de tafel gaan zitten en proberen de brokken te lijmen.

Je hebt gelijk, Belgie moet niet splitsen. De Walen moeten alleen maar akkoord gaan met verregaande besparing, de aanpassing van de financieringswet, fiscale onafhankelijkheid van de deelstaten, de splitsing van BHV zonder ook maar èèn toegeving enz...

En dat is voor deze termijn, als we hier naar volle tevredenheid doorraken dan starten we met de eisen voor de volgende regering.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be