![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Maar van zodra talenkennis vereist is voor een bepaalde functie, blijkt de Vlaming meestal de geschikte kandidaat. Dat dit een soms beperkte, functionele talenkennis betreft, doet niet ter zake. Het gaat om de vereiste waaraan voldaan wordt. Het historische voordeel tov andere landen was dat -naast het Engels dat hier vlot ingang vond via de Amerikaanse invloeden na WOII- de Vlamingen via het onderwijs ook een meer dan degelijke kennis van het Frans opdeden. Dit maakte van hen relatief makkelijk functioneel 3-talig te maken werknemers. Een enorm voordeel tov onze buurlanden, waar traditioneel de landstaal + het Engels als 2de taal gelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor de meesten zal dat ook wel volstaan, vermoed ik. Maar sommigen débrouilleren zich toch net iets beter dan anderen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De taal van een minderheid was lange tijd dominant. Met de voortschrijdende democratisering kwam aan die dominante positie onvermijdelijk een einde. Vanaf nu loopt de meerderheid het risico in de 'meerderheidsval' te trappen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik deel uw hoop. Ik vermoed dat ik ook relatief optimistisch ben. Of anders gewoon naïef ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als we ervan uitgaan dat HV in hetzelfde tempo verfranst en vooral ontnederlandst ontwaren we een interessante statistiek. 2009: Wal + Bxl + HV = 5,2 miljoen inwoners Rest Vlaanderen = 5,45 miljoen inwoners Na extrapolatie 2020: Wal + Bxl + HV = 5,9 miljoen inwoners Rest Vlaanderen = 5,85 miljoen inwoners Als we de NLtaligen uit Bxl en HV uitruilen tegen de FRtaligen uit Oost Vlaanderen, ontwaren we dus voor het eerst in de Belgische geschiedenis een Franstalige meerderheid. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 7 september 2010 om 10:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Parlementslid
|
![]() Djimi, verlies je niet uit het oog dat partijen hun eigen standpunten hebben, zoals bepaald door degenen die de partij dragen? De kans dat je Vlaamse franstaligen zal vinden die een partij oprichten die hun eigen assimilatie tot doel stelt, lijkt mij toch tamelijk onbestaande hoor.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En uiteraard ook het vrijwaren en versterken van het meertalig karakter van Brussel (al dan niet als hoofdstad/hoofdstedelijk gewest). Ik heb nu reeds met een tiental mensen over dit "DIFF/DDIV" gesproken, en ik weet ondertussen wel zeker dat ik ermee doorga.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
we steunen je! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tot in Olland aan toe
![]()
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Shadowke, @ Hollander:
oprechte hartelijke dank voor deze steun. Erkentelijk, djimi
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je extrapolatie is al helemaal een giller. Wie zegt dat België in 2020 in zijn huidige vorm nog bestaat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://epp.eurostat.ec.europa.eu/por.../data/database http://aps.vlaanderen.be/lokaal/dome...emografie.html Citaat:
De enige die straks echt gilt is de volgevreten Vlaming die dacht dat 'zijn' meerderheid vanzelfsprekend was. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik verwacht dat zekere onverstoorbare stoïcijnse klootzakken er in zullen slagen toch minstens énkele Vlamingen uit de roes te laten ontwaken, zodat mijn kleinkinderen die 'straks' nog wel met een paar eeuwen voor zich uit zullen kunnen schuiven.
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tegen dat het zover is zal ik wel met mijn guerillaleger de aansluiting van Antwerpen bij het ware moederland afdwingen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat zou wellicht nog een vooruitgang zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Mijnheer djimi, Ik heb de posts in deze draad – in het bijzonder uw openingspost - meermaals gelezen. Ik moet u eerlijk bekennen dat ik niet erg goed begrijp wat u met uw initiatief wil bereiken. Ikzelf vind het een evidentie dat van (eender welke) anderstaligen verwacht mag en moet worden dat zij zich integreren als zij ergens gaan wonen en leven. Die integratie behelst vanzelfsprekend niet enkel de taal, maar een zo ruim mogelijke inburgering op het vlak van de cultuur, de gebruiken, het verenigingsleven, etc…etc… Ik meen dat wie de wil en motivatie heeft om zich zo goed als mogelijk in te burgeren, daarvoor geen “institutie” of politieke partij nodig heeft. Mij lijkt het zelfs een soortement paradox de inburgering na te streven door een specifieke en aparte groep, vereniging of partij te vormen die per definitie een (taal)verschil benadrukt met de leefgemeenschap waarin men zich wil integreren. Overigens is het naar mijn mening vanzelfsprekend dat men door bedoelde inburgering niet de eigen taal, cultuur en eigenheid verloochent : het zou erg wrang zijn dat van wie dan ook te verlangen, laat staan te eisen. In die optiek begrijp ik bijvoorbeeld niet goed wat u precies bedoelt met “loyale Franstalige Vlamingen”, of met “hun Vlaamse vaderland”. Ik twijfel er evenwel niet aan dat u één en ander verder in deze draad zult verduidelijken. Dat ik uw initiatief niettemin genegen ben, stoelt derhalve veel meer op het vertrouwen dat ik heb ik uw oprechtheid, dan op mijn huidig inzicht in uw doelstelling. Ik zal hier graag, na uw verduidelijking, meer uitgebreid op ingaan. Met hartelijke groeten, G. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
uw belangstelling voor mijn hersenspinsel verheugt mij. Ik ben u erg dankbaar voor de scherpzinnigheid waarmee u enkele onvolkomenheden ervan opmerkt. De door u gestelde vragen wil ik graag uitgebreid beantwoorden. Gezien het late avonduur ben ik daar vandaag tot mijn grote spijt evenwel niet meer toe in staat. Ik hoop dat ik er morgen de tijd voor vind. Ik wens u van harte vele aangename vlieguren, erkentelijk, djimi Het z
|
![]() |
![]() |