![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Wacht even, omdat er gevallen zijn van dierenmishandeling waar plaats geen rol speelde, wil dat zeggen dat plaatsgebrek nooit een probleem is?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, als kenner zal je dit wel weten, hoeveel m² hebben de asieldieren gemiddeld tot hunner beschikking ?..denk je niet dat een studio of appartment met een verzorgende mens geen geweldige vooruitgang zou zijn voor die beesten ? Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 8 september 2010 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Meestal hangt de hoeveelheid beweging wel evenredig samen met het formaat van de hond Laatst gewijzigd door Cdude : 8 september 2010 om 16:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik moet daar nog eens over nadenken, je stelt een niet voor de hand liggende vraag. Misschien kan je het rechtoe-rechtaangedrag van dieren beter inschatten en aldus beter plaatsen? Maar het probleem is dat mensen menselijke gedragingen en kenmerken ook aan dieren willen toeschrijven. Dat is fundamenteel verkeerd en wellicht al de eerste en primaire uiting van ons waardeoordeel jegens dieren. Bij mij is het simpel: mijn beesten verraden mij niet, zelfs al doen ze dingen die ik niet leuk vind.
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Heiniken ? Jenever ? ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 8 september 2010 om 16:16. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En grote hond in handen van mensen die geen tijd hebben voor honden kent geen plaats voor grote honden,van hune hof,ect.... Grootpraters heb je genoeg op dit forum |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een hond die opgesloten zit heeft namelijk niks aan die grote tuin, SteveM heeft wel gelijk: Een grote hond (genre Duitse Herder, Groenendaler) in een appartement is dierenmishandeling, zelfs al gaat ge er 3 keer per dag een kwartiertje mee wandelen (voor de overige 23u 15m zit die nog altijd in een te kleine ruimte). Als ge ne hond wilt hebben op uw appartement, raad ik eerder ne mopshond aan.
![]() |
![]() |
#75 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
- Ruimte - Eten en drinken - Aandacht Het gebrek aan het ene kunt ge niet compenseren met het andere. De stelling: ja, mijn hond heeft weinig plaats maar ik geef hem wel veel aandacht en liefde is hetzelfde als zeggen "ja, ik geef mijn baby maar 1 keer per dag te eten maar ik ververs wel zijn pampers dubbel zoveel"
![]() |
![]() |
#76 |
Partijlid
|
![]() Geef een voorbeeld van dat eerste. En dat laatste: lager achten op basis van wat?
“It’s not that we can’t prove the consistency of Arithmetic; it is that Arithmetic can’t prove the consistency of Arithmetic! We certainly can prove the consistency of Arithmetic; but our proof cannot be formalized in Arithmetic itself” |
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand die luide muziek speelt om 3 uur s'nachts, en wanneer ik aanklop aan zijn deur (terwijl dat zijn gang vol ligt met peuken, bierblikjes, spuug en papiertjes) en vraag om het af te zetten roept dattem godverdomme doe wadattem wilt want das zijn kot en dak et moe aftrappe. Die mensen missen het begrip dat ze anderen kunnen storen. Ze gooien in de lift peuken en blikjes Cara. Ze spugen op straat. Ze maken lawaai, rijden dronken, en breken dingen af. Ik acht ze hinderlijk, onnuttig voor andere zaken dan noeste fysieke arbeid, en bijgevolg inferieur aan bepaalde anderen. Dit terwijl er mensen bestaan, zoals er een paar op dit forum zijn, wiens kennis, kunde, zelfdiscipline en menselijkheid de mijne veruit overstijgen. Ik kan slechts enkel proberen om dingen te vatten waarmee ze bezig zijn. Die mensen noem ik superieur aan mijzelf. Maar: wanneer ik vraag of dieren "lager" (wat dat ook moge zijn) staan dan mensen, krijg ik meteen ja. Mensen mogen dieren gebruiken als gebruiksvoorwerp, en mensen staan hoger dan dieren. Dat is gezond verstand, volgens velen. Ook dieren eten is oke. Maar volgens dezelfde mensen ben ik een onmetelijke fascist, een walgelijke elitarist, een antidemokraat en een mensenhater. Ik vind dat vreemd. Dat tweede: da's de vraag die ik wil onderzoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |