Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2010, 15:53   #61
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
In geen enkel geval van veroordelingen rond dierenverwaarlozing was een te kleine ruimte de oorzaak..integendeel de meest schandalige toestanden vonden plaats op ruime terreinen zoals boerderijen en afgelegen woningen..
Wacht even, omdat er gevallen zijn van dierenmishandeling waar plaats geen rol speelde, wil dat zeggen dat plaatsgebrek nooit een probleem is?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 15:55   #62
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Wat? Omdat ik zeg dat in sommige gevallen de ruimte waarin een dier moet leven wel een criterium is? Dat is nu eenmaal zo.

Ik heb al mijn dieren in asielen gehaald en er nog nooit een achtergelaten. Bovendien ben ik een van de grootste donateurs van twee asielen. Ik zou dus toch een beetje oppassen voor je mensen van van alles en nog wat beschuldigt.
Dat siert U,tof !!!
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 15:55   #63
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Wacht even, omdat er gevallen zijn van dierenmishandeling waar plaats geen rol speelde, wil dat zeggen dat plaatsgebrek nooit een probleem is?
Plaatsgebrek wordt zelden gezien als dierenmishandeling.

Een grote hond in een appartement "moet kunnen".
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 15:55   #64
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Zielig zeg
Jij bent ook zo een bekrompe manneke die door zo een dikke brilglaze ziet
Siert U zenne
Doe ns rustig Duvelken ...
Straks heb je een perma aan je broek en dat bier ligt hier in de weg.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 15:57   #65
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Tegen mij mag hij zich rustig uitleven, ik druk nooit op het driehoekje.
Oud 8 september 2010, 15:57   #66
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat wordt niet echt beschouwd als een criterium voor verwaarlozing (ik heb het niet over kooien nu maar woonruimten )
Trouwens, als kenner zal je dit wel weten, hoeveel m² hebben de asieldieren gemiddeld tot hunner beschikking ?..denk je niet dat een studio of appartment met een verzorgende mens geen geweldige vooruitgang zou zijn voor die beesten ?

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 8 september 2010 om 15:58.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 16:00   #67
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dat wordt niet echt beschouwd als een criterium voor verwaarlozing (voor huisdieren )
Trouwens, als kenner zal je dit wel weten, hoeveel m² hebben de asieldieren gemiddeld tot hunner beschikking ?..denk je niet dat een studio of appartment met een verzorgende mens geen geweldige vooruitgang zou zijn voor die beesten ?
Tja, dat is een beetje zoals zeggen: gevangenen zitten met z'n drieën op 15 m², dus is vijf vierkante meter ruim voldoende voor een woning. Asielen kunnen toch de maatstaf niet zijn. Het is misschien geen criterium voor verwaarlozing, maar dat betekent niet dat het wenselijk is. Bij mij in de buurt woont iemand met drie Groenendalers op een klein appartement. Ik vind dat mishandeling. Het gaat trouwens niet alleen om het formaat van de hond, maar ook om hoeveel beweging hij nodig heeft.
Oud 8 september 2010, 16:00   #68
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Lol

ik leef nu zonder strafpunten,ooit was dat heel anders

Ik zeg nu eenmaal wat er op mijn lever ligt
Oud 8 september 2010, 16:05   #69
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja, dat is een beetje zoals zeggen: gevangenen zitten met z'n drieën op 15 m², dus is vijf vierkante meter ruim voldoende voor een woning. Asielen kunnen toch de maatstaf niet zijn. Het is misschien geen criterium voor verwaarlozing, maar dat betekent niet dat het wenselijk is. Bij mij in de buurt woont iemand met drie Groenendalers op een klein appartement. Ik vind dat mishandeling. Het gaat trouwens niet alleen om het formaat van de hond, maar ook om hoeveel beweging hij nodig heeft.
²²²²²²
Meestal hangt de hoeveelheid beweging wel evenredig samen met het formaat van de hond

Laatst gewijzigd door Cdude : 8 september 2010 om 16:05.
Oud 8 september 2010, 16:05   #70
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
En waarom niet? Ben je de Vlaamse bejaarde eikel aan't uithangen?
Rustig aan, knaapje. Je moet niet gaan vuilbekken.

Ik moet daar nog eens over nadenken, je stelt een niet voor de hand liggende vraag. Misschien kan je het rechtoe-rechtaangedrag van dieren beter inschatten en aldus beter plaatsen? Maar het probleem is dat mensen menselijke gedragingen en kenmerken ook aan dieren willen toeschrijven. Dat is fundamenteel verkeerd en wellicht al de eerste en primaire uiting van ons waardeoordeel jegens dieren.
Bij mij is het simpel: mijn beesten verraden mij niet, zelfs al doen ze dingen die ik niet leuk vind.
Oud 8 september 2010, 16:08   #71
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Persoonlijk zou ik dit nooit doen (o.a. buren ) maar het is moeilijk om dat te definiëren..stel dat de bewoner 3 maal daags 20 km gaat joggen met die dieren terwijl een andere hond dagelijks opgesloten zit in een vrijstaande woning..m² is zooo relatief..
Oud 8 september 2010, 16:09   #72
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Lol

ik leef nu zonder strafpunten,ooit was dat heel anders

Ik zeg nu eenmaal wat er op mijn lever ligt
Duvel ?
Heiniken ?
Jenever ?

Citaat:
Calculation of Floor Space
Floor space for each dog and weaned puppy is calculated as
follows: [3.6(c)(1)(i)]
1) measure the dog in inches from tip of nose to base of tail
(see page 11.4.25)
2) add 6 inches to this number
3) multiply the number in line two by itself (i.e., square it). This
is required floor space in square inches.
4) divide by 144 to calculate square feet (see page 11.4.26)
Example:
For a dog measuring 14 inches:
1) 14 inches + 6 = 20 inches
2) 20 x 20 = 400 square inches
3) 400 sq. in. divided by 144 sq. in./sq. ft. = 2.8 sq. ft.
bron : http://www.aphis.usda.gov/animal_wel...g/11.4_eig.pdf

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 8 september 2010 om 16:16.
Oud 8 september 2010, 16:16   #73
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Persoonlijk zou ik dit nooit doen (o.a. buren ) maar het is moeilijk om dat te definiëren..stel dat de bewoner 3 maal daags 20 km gaat joggen met die dieren terwijl een andere hond dagelijks opgesloten zit in een vrijstaande woning..m² is zooo relatief..
100% gelijk heb je nu

En grote hond in handen van mensen die geen tijd hebben voor honden kent geen plaats voor grote honden,van hune hof,ect....

Grootpraters heb je genoeg op dit forum
Oud 8 september 2010, 19:11   #74
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is dat voor een scheve vergelijking...

Een hond die opgesloten zit heeft namelijk niks aan die grote tuin, SteveM heeft wel gelijk: Een grote hond (genre Duitse Herder, Groenendaler) in een appartement is dierenmishandeling, zelfs al gaat ge er 3 keer per dag een kwartiertje mee wandelen (voor de overige 23u 15m zit die nog altijd in een te kleine ruimte). Als ge ne hond wilt hebben op uw appartement, raad ik eerder ne mopshond aan.
Oud 8 september 2010, 19:14   #75
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
100% gelijk heb je nu

En grote hond in handen van mensen die geen tijd hebben voor honden kent geen plaats voor grote honden,van hune hof,ect....

Grootpraters heb je genoeg op dit forum
Nu zijt ge verschillende criteria dooreen aan het halen. Ne grote hond heeft namelijk verschillende behoeftes, die allen moeten voldaan worden zoals bijv.:

- Ruimte
- Eten en drinken
- Aandacht

Het gebrek aan het ene kunt ge niet compenseren met het andere. De stelling: ja, mijn hond heeft weinig plaats maar ik geef hem wel veel aandacht en liefde is hetzelfde als zeggen "ja, ik geef mijn baby maar 1 keer per dag te eten maar ik ververs wel zijn pampers dubbel zoveel"
Oud 8 september 2010, 19:23   #76
Antman
Partijlid

Antman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op basis waarvan is het tegenwoordig taboe om mensen hierarchisch te bekijken (opdelen in soorten, op basis van eender welke criteria) maar is het "gezond verstand" om niet-menselijke dieren lagere levensvormen te achten dan ons?
Geef een voorbeeld van dat eerste. En dat laatste: lager achten op basis van wat?
“It’s not that we can’t prove the consistency of Arithmetic; it is that Arithmetic can’t prove the consistency of Arithmetic! We certainly can prove the consistency of Arithmetic; but our proof cannot be formalized in Arithmetic itself”
Antman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 19:29   #77
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antman Bekijk bericht
Geef een voorbeeld van dat eerste. En dat laatste: lager achten op basis van wat?
Dat eerste:

Iemand die luide muziek speelt om 3 uur s'nachts, en wanneer ik aanklop aan zijn deur (terwijl dat zijn gang vol ligt met peuken, bierblikjes, spuug en papiertjes) en vraag om het af te zetten roept dattem godverdomme doe wadattem wilt want das zijn kot en dak et moe aftrappe.
Die mensen missen het begrip dat ze anderen kunnen storen.
Ze gooien in de lift peuken en blikjes Cara. Ze spugen op straat. Ze maken lawaai, rijden dronken, en breken dingen af.

Ik acht ze hinderlijk, onnuttig voor andere zaken dan noeste fysieke arbeid, en bijgevolg inferieur aan bepaalde anderen.

Dit terwijl er mensen bestaan, zoals er een paar op dit forum zijn, wiens kennis, kunde, zelfdiscipline en menselijkheid de mijne veruit overstijgen. Ik kan slechts enkel proberen om dingen te vatten waarmee ze bezig zijn.
Die mensen noem ik superieur aan mijzelf.

Maar: wanneer ik vraag of dieren "lager" (wat dat ook moge zijn) staan dan mensen, krijg ik meteen ja. Mensen mogen dieren gebruiken als gebruiksvoorwerp, en mensen staan hoger dan dieren. Dat is gezond verstand, volgens velen. Ook dieren eten is oke.
Maar volgens dezelfde mensen ben ik een onmetelijke fascist, een walgelijke elitarist, een antidemokraat en een mensenhater.
Ik vind dat vreemd.

Dat tweede: da's de vraag die ik wil onderzoeken.
Oud 8 september 2010, 19:33   #78
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat eerste:

Iemand die luide muziek speelt om 3 uur s'nachts, en wanneer ik aanklop aan zijn deur (terwijl dat zijn gang vol ligt met peuken, bierblikjes, spuug en papiertjes) en vraag om het af te zetten roept dattem godverdomme doe wadattem wilt want das zijn kot en dak et moe aftrappe.
Die mensen missen het begrip dat ze anderen kunnen storen.
Ze gooien in de lift peuken en blikjes Cara. Ze spugen op straat. Ze maken lawaai, rijden dronken, en breken dingen af.

Ik acht ze hinderlijk, onnuttig voor andere zaken dan noeste fysieke arbeid, en bijgevolg inferieur aan bepaalde anderen.
Bepaalde anderen maar niet aan jou?
Oud 8 september 2010, 19:37   #79
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Bepaalde anderen maar niet aan jou?
Ook mij.
Oud 8 september 2010, 19:46   #80
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook mij.
en JIJ verwijt MIJ me superieur te voelen hier? (fluit deuntje tussen zijn tanden)
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be