![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor het behoud van hun profitariaatsstatus onder het mom van "solidariteit"? En zonder "responsabilisering" van wat ze met hun en andersmans centen doen uiteraard.
|
![]() |
![]() |
#63 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nergens, heb ik de indruk. Nog eens vijf jaar onderhandelen dan? Wanneer gaan we toegeven dat het niet meer werkt? Na nog eens vijf jaar? Tien jaar?
Laatst gewijzigd door Xenophon : 10 september 2010 om 15:19. |
||
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ben Belgicist, maar evenzeer voorstander van een verdere staatshervorming. Ik ben republikein en heb een hekel aan folklore. ... en dat in twee posten die elkaar opvolgen! Faut le faire! Laatst gewijzigd door andev : 10 september 2010 om 15:22. |
|
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waarom heeft de splitsingsgedachte van bepaalde franstalige politici maar een halve dag geduurd? Tot ze er aan dachten hoe ze dan de dieperik in zouden gaan?
|
![]() |
![]() |
#66 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Indien Vlaanderen al decennia lang "zijn plan trekt' zelfs met dat franstalig blok-aan-zijn-been, waarom zou het dat ook niet, en nog beter, kunnen zonder dat blok-aan-zijn-been?
|
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 10 september 2010 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb in een andere post evenzeer verduidelijkt waarom ik mezelf in deze context Belgicist noem. Maar zoveel intellectuele eerlijkheid is duidelijk teveel van je gevraagd. Je mag me gerust de wilde contradicties aanduiden, waarom dat precies "faut le faire" is. Alsof er niet evenveel Flaminganten zijn die dwepen met ronduit onnozele folklore als koekendozenverzamelde Belgicisten. En alsof het zo ondenkbaar is een België te hebben met meer verantwoordelijkheden en bevoegdheden voor de regio's en zonder koning. Ik ben benieuwd.
|
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Misschien zijn er nog wel Belgen die daar helemaal niet voor zijn. Zoals ik eerder in deze draad al schreef.
|
![]() |
![]() |
#72 |
|
![]() Dan is het logisch dat de Belgicisten niet op straat komen. Zij zijn al bij al geen vragende partij. En daar ging de OP toch over, dacht ik.
|
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() Moeten we de tekst vd Vlaamse Leeuw ook eens gaan aanpassen dan.? Want die ligt op zijn lui gat te slapen.
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Men moet de Fransoos = Belg uit de Vlaming halen. We zijn jaren , nee eeuwen van onze cultuur en taal beroofd en gelukkig gevochten er tegen. Terwijl de walen zich onder de voet lieten lopen. Nu is het tijd nog eens terug te slaan en harder dan in 1302. ![]() ![]()
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!! Laatst gewijzigd door stropke : 11 september 2010 om 06:02. |
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Velen beseffen niet hoezeer hun denken bepaald wordt door de belgitude. Het zal veel geduld, inzicht en liefde vragen om dat te keren.
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als je echt republikein bent en voorstander van meer verantwoordelijkheid voor de deelstaten, dan ben je vragende partij, zo lijkt me.
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat op de eerste plaats om collectieve emancipatie. En precies daar is het optreden van Bart De Wever zo belangrijk. Hij heeft een rolmodel voor de verdere emancipatie in beeld gesteld. Dat zijn populariteit maar blijft stijgen, toont aan dat de gemiddelde Vlaming hier al een hele tijd zit op te wachten, en dat we rijp zijn voor de volgende stap in het emancipatie-proces.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 11 september 2010 om 06:27. |
|
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
![]()
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 11 september 2010 om 06:24. |
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Forceren helpt niets (en werkt zelfs contraproductief). Dat geldt imho op de eerste plaats voor degenen die het Vlaamse volk willen forceren in iets waar het niet rijp voor is of wat het zelf nog niet wilt. Je kan een mens noch een volk tegen zichzelf beschermen. Forceren helpt niets.