![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Waarom worden 'briefings' voorgesteld als wetenschappelijke publicaties?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#63 | |
|
![]() Eigenlijk net hetzelfde als wat in DM staat.
![]() Citaat:
![]()
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies. De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen. Tezamen zullen wij overwinnen. Laatst gewijzigd door Geert C : 16 september 2010 om 08:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Ter info: http://www.itinerainstitute.org/upl/...2014_jh_NL.pdf
I.v.m. met die resultaten van wetenschappelijk onderzoek. Mijn kennis van die wereld is beperkt. Maar wat ik van onderzoekers verneem is dat hun onderzoek pas waardevol is als het kritisch onderzocht werd en positief beoordeeld om in een wetenschappelijk tijdschrift of conferentie te presenteren. Aan KULeuven worden die publicaties vermeld bij LIRIAS. Kan jij me bevestigen dat genoemde 'wetenschappelijke onderzoeken' deze kritische testen doorstaan hebben? Zo niet is het toch niet correct om dit als 'wetenschappelijk' resultaat in de media te presenteren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Minister-President
|
![]() [quote=Geert C;4983887]Eigenlijk net hetzelfde als wat in DM staat.
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#66 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik zou dat niet weten, joh. Mijn kennis van die wereld is zo mogelijk nog beperkter. Ik leer hier bij. Foei Vives! Leve de Koning!
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
![]() Wat de koning hiermee te maken heeft ontgaat mij in eerste instantie. Alhoewel. Het wordt wel hallucinant als we moeten vaststellen dat de resultaten van de laatste verkiezingen een gevolg zijn van jarenlange bewuste desinformatie en misleiding van de burger. Waarvan de openingspost van deze topic maar een zoveelste voorbeeld is. Over de wetenschappelijke waarde van de studie(kbc) over transfers heb ik ook zo mijn grote twijfels gekregen. Zoals iemand anders hier al opmerkte: 'verdeel (Vlamingen en Franstaligen) en heers' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#69 |
Burger
|
![]() Een denktank hoeft niet onafhankelijk te zijn. Een onderzoeksinstelling gevestigd aan een universiteit wel. Vivies heeft een duidelijke politieke agenda, en heeft daarom geen plaats aan de K.U.Leuven. Ik snap dus ook totaal niet waarom de K.U.Leuven met deze constructie heeft ingestemd, en in de wandelgangen is er dan ook heel wat ongenoegen over de ze politisering van het wetenschappelijk onderzoek, die zich ondermeer uit in een erg selectieve manier van kiezen van onderzoeksthema's. Onderzoeken waarvan al min of meer vaststaat wat de uitkomst moet zijn, of tot welk doel de resultaten moeten bijdragen.
Hoewel er verschillende erg goede onderzoekers als geassociëerd prof. verbonden zijn aan Vives, is het duidelijk dat ze dit vehikel gebruiken voor hun politieke agenda. Dit is puur misbruik van de universiteit, en vives wordt binnen de K.U.Leuven ook totaal niet wetenschappelijk serieus genomen. De financiering is voor mij helemaal niet verschillend van die van een tabaksfabriek die een leerstoel rookbeleid financiert. Ik hoop dat de K.U.Leuven maatregelen neemt. Vives mag van mij een extern gefinancierde denktank zijn, maar dan aub niet ondergebracht aan de universiteit. Laatst gewijzigd door stapas : 16 september 2010 om 10:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben ervan overtuigd dat er veel grotere transfers zijn binnen België en Vlaanderen dan die tussen Walen/Franstaligen en Vlamingen. Denken we maar aan werkenden-niet werkenden. Grootsteden-dorpen. Zelfstandigen-werknemers. Kapitalisten-niet kapitalisten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus, er zijn transfers VL - W. Je kan die toch moeilijk gaan minimaliseren omdat er ook transfers zijn tussen werkenden en niet-werkenden? En trouwens, het gaat 'm niet over die transfers, het gaat 'm over de besteding van dat geld. Responsabilisering. Ik hoor de N-VA toch niet zeggen dat ze geen cent meer naar Wallonië willen sturen?
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Antwoord is eenvoudig. Dat is gemakkelijk aan de burger te verkopen om de aandacht af te leiden van de echte problemen: het wanbeleid in gans het land door onbekwame politici. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar dan vervalt meteen het nut van Vives nml. de academische geloofwaardheid van de KUL gebruiken om politieke motieven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Wat mij betreft is jezelf "onafhankelijk" noemen weinig zeggend. 'De Morgen' noemt zich ook "onafhankelijk (dagblad)" maar in hoeverre kan een krant met een "linkse" signatuur bezig zijn met ideologisch onafhankelijke berichtgeving? En als je dan ook nog eens weet dat De Morgen niet zou kunnen overleven zonder overheidssubsidies , tja ... Wat is de waarde dan van dat zelfopgeplakte etiket "onafhankelijk"? En dat gaat ook op voor Vives. Je gaan verbinden met een KATHOLIEKE universiteit is sowieso toch ook al niet erg "onafhankelijk"? Dat etiketje wordt door tevelen te gemakkelijk gebruikt en klinkt misschien mooi maar ook vooral zeer hol. En is dus waardeloos. Het dient alleen voor inhoudsloze PR. Het artikel verschenen in De Morgen over Vives was spijtig genoeg van een zeer laag journalistiek niveau. Om te beginnen was de inhoud grotendeels overgeschreven van een artikel 1 �* 2 weken eerder verschenen in Solidair (het partijblad van de linksradikale PVDA) en dit zonder de minste bronverwijzing. Bovendien hangt het aan mekaar van verdachtmakingen en insinuaties. Te klasseren onder pamflettaire journalistiek. Het dient alleen om de paranoia te voeden van zij die verkrampt vasthouden aan de staatkundige status quo en die om de verkeerde redenen schrik hebben van de verandering die België nodig heeft. ![]() Laatst gewijzigd door Hendrik de Stoute : 28 oktober 2010 om 22:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |