Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Bekijk resultaten enquête: Zonder Brussel?
Ja 37 45,12%
Nee 45 54,88%
Aantal stemmers: 82. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 20 september 2010, 10:11   #61
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
verkiezingen zijn irrelevant: iedereen kan op iedereen stemmen in Brussel.

en wie gelooft een studie van de Brusselse overheid?
nooit gehoord van de vervalste talentellingen? alles kan vervalst worden in studies.
ik heb liever harde cijfers vanop het terrein zelf.
wie heeft het over talentellingen??

goed, harde cijfers vanop het terrein zelf. Bij de laatste federale verkiezingen waren er 575.600 kiesgerechtigden in Brussel. als jij zegt dat er daarbovenop nog eens 700.000 buitenlandse kiesgerechtigden zouden zijn, betekent dit dat Brussel, zonder de jongeren dus, al bijna 1,3 miljoen inwoners heeft.

of zijn de verkiezingsuitslagen compleet vervalst daar?
Oud 20 september 2010, 10:12   #62
Firestone
Secretaris-Generaal VN

Firestone's schermafbeelding

Standaard

Ter informatie, bij de laatste verkiezingen waren er in Brussel 575,600 "Stemgerechtigde Belgen die gevestigd zijn in België"

Per kanton:

Kanton Stemgerechtigde Belgen die gevestigd zijn in België.
Anderlecht 69,872
Brussel 78,316
Elsene 72,175
Schaarbeek 81,245
Sint-Gillis 19,601
Sint-Jans-Molenbeek 99,591
Sint-Joost-Ten-Node 82,661
Ukkel 72,139

Totaal 575,600

EDIT: lol

Laatst gewijzigd door Firestone : 20 september 2010 om 10:13.
Firestone is offline  
Oud 20 september 2010, 10:12   #63
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
In 2002 was 26.58% van de Brusselaars "vreemdeling" (niet van Belgische nationaliteit)

bron: NIS

Van waar uw 70% allochtonen, Shadowke??
Ik vermoed dat hij de Nieuwe Belgen ook meetelt. Nationaliteit is in deze een zeer relatief begrip.
Vito is offline  
Oud 20 september 2010, 10:13   #64
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vendetta Bekijk bericht
Uit curiositeit, morgen onmiddelijke Vlaamse onafhankelijkheid volgens de gewestgrenzen, dus zonder Brussel, ja of nee?

Vendetta
Zonder Brussel natuurlijk! Brussel is vooral Franstalig!
Everytime is offline  
Oud 20 september 2010, 10:14   #65
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik vermoed dat hij de Nieuwe Belgen ook meetelt. Nationaliteit is in deze een zeer relatief begrip.
En ik vermoed dat hij gewoon intellectueel heel beperkte capaciteiten heeft.
Another Jack is offline  
Oud 20 september 2010, 10:15   #66
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
bewijzen? vraag het aan Djimi.
hij woont en leeft in Brussel.
dat is mijn bewijs!
Another Jack is offline  
Oud 20 september 2010, 10:15   #67
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Ter informatie, bij de laatste verkiezingen waren er in Brussel 575,600 "Stemgerechtigde Belgen die gevestigd zijn in België"

Per kanton:

Kanton Stemgerechtigde Belgen die gevestigd zijn in België.
Anderlecht 69,872
Brussel 78,316
Elsene 72,175
Schaarbeek 81,245
Sint-Gillis 19,601
Sint-Jans-Molenbeek 99,591
Sint-Joost-Ten-Node 82,661
Ukkel 72,139

Totaal 575,600

EDIT: lol
ik heb hetzelfde lijstje
Oud 20 september 2010, 10:16   #68
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bewijzen? vraag het aan Djimi.
hij woont en leeft in Brussel.
dat is mijn bewijs!
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  startrekshadowkegaatweeraf.jpg‎
Bekeken: 384
Grootte:  25,1 KB
ID: 73140  

Vito is offline  
Oud 20 september 2010, 10:18   #69
Another Jack
Banneling

Standaard

Als ik Shadowke lees krijg ik zin om terug te roken.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 september 2010 om 10:25.
Another Jack is offline  
Oud 20 september 2010, 10:18   #70
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wie heeft het over talentellingen??

goed, harde cijfers vanop het terrein zelf. Bij de laatste federale verkiezingen waren er 575.600 kiesgerechtigden in Brussel. als jij zegt dat er daarbovenop nog eens 700.000 buitenlandse kiesgerechtigden zouden zijn, betekent dit dat Brussel, zonder de jongeren dus, al bijna 1,3 miljoen inwoners heeft.

of zijn de verkiezingsuitslagen compleet vervalst daar?
En dan nog, je moet er de -18jarigen nog bijtellen...
Oud 20 september 2010, 10:19   #71
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ik ga u eventjes helpen Vito

In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline  
Oud 20 september 2010, 10:19   #72
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Indien Vlaanderen er persé een Franstalige stad wil bij hebben met politici �* la Maingain, Onkelinx, Milquet, Picqué,... dan zie ik niet in waarom we dan wél Wallonie zouden afstoten? Persoonlijk heb ik veel meer sympathie voor de Walen als voor de Bruxellois, en dan hebben we de Ardennen er ook nog bij.
Indien Vlaanderen niet in staat zou zijn om met een anderstalige minderheid om te gaan, dan is het doodgewoon nog niet klaar om onafhankelijk te worden. Het grootste probleem dat Vlaanderen nu heeft, is niet de aanwezigheid van die anderstaligen, maar zijn eigen nog niet voltooide ontvoogding. Een volwassen, zelfbewuste natie gaat uit van de macht van het getal en mag geen enkel probleem hebben om met anderstalige mnderheden om te gaan en die zelfs minderheidsrechten toe te kennen. Brussel afstoten is in zo'n geval gewoon een uiting van de eigen onmacht, die weinig goeds belooft voor zo'n onafhankelijke Vlaamse staat.
Zwartengeel is offline  
Oud 20 september 2010, 10:19   #73
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Als ik Shadowke lees krijg ik zin om te terug te roken.
bwa, hij bedoelt het allemaal wel goed hoor, maar hij beseft niet dat hij het tegenovergestelde zou kunnen krijgen dan wat hij wilt.
Oud 20 september 2010, 10:20   #74
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Zonder Brussel natuurlijk! Brussel is vooral Franstalig!
Brussel stemt Franstalig, maar ik weet niet of het ook Franstalig spreekt. Ik heb alleszins weet van Nederlandstaligen die Franstalig stemmen maar hoe groot die groep is, weet ik niet, dat is gokken. Maar veel Franstalige stemmers spreken thuis Arabisch, Turks, Lingala,...

Zijn er nooit sociologische studies verricht naar dit?
Vito is offline  
Oud 20 september 2010, 10:20   #75
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
ik heb hetzelfde lijstje
En daar zijn hun kinderen niet bijgerekend
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 20 september 2010, 10:24   #76
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Indien Vlaanderen niet in staat zou zijn om met een anderstalige minderheid om te gaan, dan is het doodgewoon nog niet klaar om onafhankelijk te worden. Het grootste probleem dat Vlaanderen nu heeft, is niet de aanwezigheid van die anderstaligen, maar zijn eigen nog niet voltooide ontvoogding. Een volwassen, zelfbewuste natie gaat uit van de macht van het getal en mag geen enkel probleem hebben om met anderstalige mnderheden om te gaan en die zelfs minderheidsrechten toe te kennen. Brussel afstoten is in zo'n geval gewoon een uiting van de eigen onmacht, die weinig goeds belooft voor zo'n onafhankelijke Vlaamse staat.
Volledig akkoord. Vlaanderen mag niet uitgaan van de huidige slechte situatie, maar een nieuwe natie zijn die geen bang heeft van Franstaligen. We geven hen de rechten die hun toekomen, maar zien er wel streng op toe dat er respect zal zijn voor de Vlamingen. Niet zoals nu alles maar laten waaien, wat tot de huidige situatie heeft geleid.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 20 september 2010, 10:25   #77
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Brussel stemt Franstalig, maar ik weet niet of het ook Franstalig spreekt. Ik heb alleszins weet van Nederlandstaligen die Franstalig stemmen maar hoe groot die groep is, weet ik niet, dat is gokken. Maar veel Franstalige stemmers spreken thuis Arabisch, Turks, Lingala,...

Zijn er nooit sociologische studies verricht naar dit?
Studies zijn er wel maar dit ligt bij jullie zeer gevoelig, omdat men de schijn wil vermijden dat het om verkapte talentellingen zou kunnen gaan.

Voor zover mijn diverse toch wel redelijk betrouwbare bronnen dit aangeven beheerst ca 95% van de bevolking minstens in redelijke mate Frans, wat het logischerwijs tot lingua franca maakt.

Echter, slechts 35% van de inwoners van Brussel schijnt Frans als gezinstaal te gebruiken. Dat lijkt me sociologisch gezien wel een interessante maatstaf.
Hollander is offline  
Oud 20 september 2010, 10:27   #78
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
dus die 70 % allochtonen in Brussel laat je over aan de extremistische frankofonie ipv de macht van de extremistische frankofonie te breken door Brussel in Vlaanderen op te nemen?
Waar haal jij het toch vandaan dat de Brusselse bevolking voor 70% uit allochtonen zou bestaan. Volgens de laatste volkstelling uitgevoerd in 2001 bedroeg het aandeel allochtonen in Brussel 28%. Hierin zijn wel niet inbegrepen:
- de buitenlandse eurocraten, (allen geregistreerd op het europees postnummer in de wetstraat);
- de NATO werknemers (allen geregisstreerd in de Nato in Evere );
- de buitenlandse diplomaten;

http://statbel.fgov.be/nl/binaries/p...m325-39286.pdf

Laatst gewijzigd door speurneus : 20 september 2010 om 10:28.
speurneus is offline  
Oud 20 september 2010, 10:27   #79
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
En daar zijn hun kinderen niet bijgerekend
idd
dus moet je dat ook nog is doen x ...
Shadowke is offline  
Oud 20 september 2010, 10:28   #80
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
idd
dus moet je dat ook nog is doen x ...
dus, hoeveel % van de Brusselse bevoking mag stemmen en is dus en meerderjarig en Belg?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be