Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 september 2010, 21:57   #61
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Ik ben 69 jaar
Mijn deelneming
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 22:00   #62
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben 69 jaar
En ge bezoekt ook de Carré waarschijnlijk..

Ik zou in uw geval ook terugkeren naar Marokko eigenlijk
Oud 23 september 2010, 22:04   #63
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Kijk beste uil,

De meeste professoren en wetenschappers zijn het er unaniem eens over het feit dat "armoede" en "criminaliteit" samengaan

Overal waar armoede is heb je criminaliteit, overal waar mensen geen doel hebben heerts criminaliteit, dit zeg ik niet, dit zeg jij niet, maar dit zeggen mensen, professoren die zware diploma's hebben en die jaren dit fenomeen hebben bestudeerd,

Uigesloten worden, niet aangenomen worden, zorgt voor een voedingsbodem voor extremisme, radikalisme, en criminaliteit,

Verder maken de allochtoonse jongeren de straten niet onveilig, er is wel een hogere subjectieve onveiligheidsgevoel bij de autochtoonse mensen en specifieker ouderen, maar we hebben wel een hervormde politie, en er zijn meer patrouilles,
Ik zie het woordje 'uil' even door de vingers.
Ik zal je even iets toevertrouwen. Heb ooit zelf ook zwarte sneeuw gezien. Zelf honger geleden. Maar nooit is er één haar op mijn hoofd geweest dat er aan dacht om me in de criminaliteit te storten. Ik zie geen verband.
En stop met de woordjes uitgesloten, niet aangenomen.
Iedereen krijgt hier in het land van belofte dezelfde kansen om te studeren.
Dus cut the crap.
Met het juiste diploma krijg je alle kansen, wees daar maar zeker van.
Maar dan moet je wel willen eh.
Oud 23 september 2010, 22:06   #64
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
En ge bezoekt ook de Carré waarschijnlijk..

Ik zou in uw geval ook terugkeren naar Marokko eigenlijk
Dat had ik zelfs even niet door.
Ik ben m'n tijd hier aan't verspelen.
@suqar_7loe : ik heb dinsdag m'n examen. Duim een beetje mee, aub
Oud 23 september 2010, 22:10   #65
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Dat had ik zelfs even niet door.
Ik ben m'n tijd hier aan't verspelen.
@suqar_7loe : ik heb dinsdag m'n examen. Duim een beetje mee, aub
Kei tof! Ik wens u oprecht veel succes toe en zal zeker mee duimen voor jou. Ela, wat ben je uw tijd hier nou eigenlijk aan het verspillen, ge kunt uw tijd beter benutten door uw cursus door te nemen. Voor welke taalcursus heb je nu gekozen? Of is het toch wat anders geworden?
Oud 23 september 2010, 22:15   #66
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Kei tof! Ik wens u oprecht veel succes toe en zal zeker mee duimen voor jou. Ela, wat ben je uw tijd hier nou eigenlijk aan het verspillen, ge kunt uw tijd beter benutten door uw cursus door te nemen. Voor welke taalcursus heb je nu gekozen? Of is het toch wat anders geworden?
Ik ga fotografie doen, volwassenenonderwijs SISA Antwerpen.
Ik weet het, het is iets heel anders geworden maar ik ga er voor !
Ben trouwens al bezig geweest met de koeltechniek van deze ochtend 5 u. tot een uur of twee geleden.
Op de campus hebben we vandaag een 'proefexamen' gehad en dat ging best wel goed. Maar volgende dinsdag is het for real en dan zal er ook wel wat stress zijn.
Ik hou je op de hoogte hoor.
Tijd om te slapen. Het is morgen vroeg dag.
Slaapwel !
Oud 23 september 2010, 22:17   #67
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

afschaffen, dat interim & consultancy gedoe.

Ofwel neem je iemand aan, ofwel neem je die niet aan.
Oud 23 september 2010, 22:19   #68
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik ga fotografie doen, volwassenenonderwijs SISA Antwerpen.
Ik weet het, het is iets heel anders geworden maar ik ga er voor !
Ben trouwens al bezig geweest met de koeltechniek van deze ochtend 5 u. tot een uur of twee geleden.
Op de campus hebben we vandaag een 'proefexamen' gehad en dat ging best wel goed. Maar volgende dinsdag is het for real en dan zal er ook wel wat stress zijn.
Ik hou je op de hoogte hoor.
Tijd om te slapen. Het is morgen vroeg dag.
Slaapwel !
Ow, het is dus totaal wat anders geworden zo te zien..

Ik ga ook eens slapen, moet er ook vroeg uit morgen. Ik ga hier later nog op in. Succes en hou me op de hoogte.

Fijne nachtrust, Hurricane
Oud 23 september 2010, 22:35   #69
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En je hebt groot gelijk hoor. NIET buigen voor nen baas. Wat denkt hij wel. Dat hij je gaat laten werken ? Da's inderdaad straf. De racist, begot.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 23:26   #70
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Als de opener van deze draad zich in het dagelijks leven net zo aanmatigend gedraagt als hier de laatste vier bladzijden, is het niet zo heel erg verwonderlijk dat hij niet aangenomen wordt. Zo iemand zou bij mij ook niet welkom zijn.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 september 2010, 23:42   #71
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je hebt mensen die niet graag studeren en je hebt mensen die graag studeren.

Vroeger had je "de mensen van het pen" en had je "de mensen van het zwaard"

Je hebt sommige mensen die niet willen studeren, dus voor deze mensen moet een ander alternatief gezocht worden, ik heb het nu over mensen die met hun handen willen werken, waarom moet nu voor alles een diploma komen, nu moet iedereen achter de schoolbanken zitten, studeren wordt aan alles gekoppeld, indien een persoon over de nodige gezondheid beschikt, dan moet hij aangenomen worden,

Ik vind indien een individu of hij nu allochtoon of autochtoon is, indien hij wenst een job te doen, ik heb het wel over een industriele job, een arbeidersjob, en indien hij het gewoonweg niet kan verdragen om in een klas te zitten, en indien hij gewoonweg niet gemaakt is te studeren, dan kan hij "on the job" studeren, op de werkvloer zelf, da's veel plezanter voor hem, en hij zal misschien zelfs productiever zijn, je kan het vergelijken met een stage of zo
Er zit daar natuurlijk een bron van waarheid in. Mensen moeten kunnen groeien in hun job en bedrijven moeten een beetje afstappen van hun diploma fetisj.
Het is natuurlijk zo dat beide heren min of meer evenveel kosten aan het bedrijf en het bedrijf dan vanzelf wel de voorkeur geeft aan iemand die al wat kan voorleggen als referentie...diploma in dat geval.
Zeker op jonge leeftijd. Als ze nog onvoldoende werkervaring als referentie hebben.
Anderzijds mensen die menen dat allerlei technische jobs zomaar vanzelf wel zullen lukken zonder de nodige voorbereiding gaan toch lelijk opkijken als ze hun proef zullen moeten afleggen.
Oud 24 september 2010, 00:25   #72
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Als de opener van deze draad zich in het dagelijks leven net zo aanmatigend gedraagt als hier de laatste vier bladzijden, is het niet zo heel erg verwonderlijk dat hij niet aangenomen wordt. Zo iemand zou bij mij ook niet welkom zijn.
Ik ben gewoon enraged door de vieze en smerige en wraakroepende praktijken van de interims "anno2010"

Waarom leert men niets uit deze speech?

http://www.youtube.com/watch?v=PbUtL_0vAJk

Is Belgie klaar voor een zwarte eerste minister ? Antwoord: NEEN
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 00:28   #73
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben gewoon enraged door de vieze en smerige en wraakroepende praktijken van de interims "anno2010"

Waarom leert men niets uit deze speech?

http://www.youtube.com/watch?v=PbUtL_0vAJk

Is Belgie klaar voor een zwarte eerste minister ? Antwoord: NEEN
Welke zwarte zou er minister worden?

Alleszins, ik weet het zo niet, in Amerika dacht men ook dat men niet gereed was. En in de rest van de wereld dacht men dat ook.

Eigenlijk, denk ik, maakt het in vlaanderen niet zoveel uit, ik bedoel maar, hier wil men zelfs een Waalse parvenue homo aanvaarden als eerste minister.

Waarom dan geen neger?

Laatst gewijzigd door Xenophon : 24 september 2010 om 00:32.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 september 2010, 00:31   #74
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Welke zwarte zou er minister worden?
Van Gellingen, I had a dream
Oud 24 september 2010, 00:33   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van Gellingen, I had a dream
?
Oud 24 september 2010, 00:44   #76
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Er zit daar natuurlijk een bron van waarheid in. Mensen moeten kunnen groeien in hun job en bedrijven moeten een beetje afstappen van hun diploma fetisj.
Het is natuurlijk zo dat beide heren min of meer evenveel kosten aan het bedrijf en het bedrijf dan vanzelf wel de voorkeur geeft aan iemand die al wat kan voorleggen als referentie...diploma in dat geval.
Zeker op jonge leeftijd. Als ze nog onvoldoende werkervaring als referentie hebben.
Anderzijds mensen die menen dat allerlei technische jobs zomaar vanzelf wel zullen lukken zonder de nodige voorbereiding gaan toch lelijk opkijken als ze hun proef zullen moeten afleggen.

Uitstekend verwoord :diploma fetisj.

Bedrijven gebruiken te pas en te onpas die diploma gedoe, je hebt sommige mensen die gewoon er niets aan kunnen doen dat zij geen diploma hebben, zij zijn niet gemaakt om te studeren
Oud 24 september 2010, 01:36   #77
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
afschaffen, dat interim & consultancy gedoe.

Ofwel neem je iemand aan, ofwel neem je die niet aan.
En als ge naar werk op zoek zijt kunt ge ineens alle bedrijven gaan afbellen om te vragen of ze niet toevallig iemand zoeken?
Oud 24 september 2010, 01:42   #78
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Goed gesproken vriend

Wat is dit met dit land dat Belgie " een echte GALERE"

Een echte absurdistan, monkistan, bananenrepubliek

Kinderdodende volwassenen, aanrandende priesters, discriminerende interims, bruggenbouwen die heel duur zijn en die weeral ZEER VEEL FILES GAAN VEROORZAKEN

IK VERHUIS VERDOMME !!!!!!!!
Awel, ik kom helpen.
Oud 24 september 2010, 01:57   #79
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Neen weeral je begrijp het niet, een allochtoonse en autochtoonse jongeman, een stevige gozer, die in de fleur van zijn leven, die alles heeft om te werken, ik vind dat zo'n gozer het recht heeft om te gaan werken, ongeacht diploma of niet diploma, er zijn genoeg jobs,
Tot hier geen probleem.
Citaat:
zoals lasser, technieker, alle soorten jobs, waar je niet voor hoeft te studeren,
En hier hebben we het bewijs dat U niet beseft dat als goeie lasser, technieker,en dergelijke jobs je een stevige basiskennis moet hebben.
Als je niet zo los uit de pols een stellingkje van Pythagoras uit je mouw kan schudden en die uitwerken op een stuk karton en een marker, dan kan je het al schudden als beginnend lasser. (hint, met dat simpel trukje kan je enorme kaders toch recht in elkaar lassen)
Gewoon basis materiaalkennis is al een vakgebied op zichzelf. AISI 1.4571 of 316ti wat is het, en waarom, en met welke methodes kan je het lassen, ten velde of in de werkplaats. Waar moet je op letten bij dit materiaal? Welke lectuur moet je raadplegen, wat is de A hoogte?

Technieker, wat bedoel je daar eigenlijk mee. Die kerel die met zijn vetpomp in die torenkraan kruipt om de bogey te smeren, of die ouwe rot in't vak die de versnellingskast van een windmolen reviseerd. De mechanieker die een piston van een scheepsdiesel vervangt, of die jonge vrouw die een kast met 510 kontaktoren aan't bekabelen is?

Citaat:
Belgie heeft jonge stevige mannen nodig, deze maatschappij dat Belgie heet, heeft stevige, harde werkers nodig, men dient zich niet enkel op een diploma te concentreren,
Klopt, helaas is het harde werk "bestempeld" als knelpuntberoep. Men vindt er geen die het nog willen doen. Hebt U enig idee hoeveel reglementen een doorsnee bouwvakker continue in de gaten moet houden? Dat doe je niet als grote struise kamelenduwer die net uit verreweggistan is ingeweken. Dat doe je ook niet als autochtoon die in't beroeps 4 jaar aan't spelen is geweest.

Citaat:
Wilt een jongeman werken? Ja, wil je volhouden JA, Wees welkom, zo moet je denken.
Werkgevers hebben nog een detail dat ze moeten respecteren, dat van hun bankrekening. De tijd dat iemand 2 jaar als leerjongen kon beginnen is gepasseerd in de "harde, technische" jobs. Bedrijven kunnen geen dood vlees permiteren. Alleen als de leerjongen gratis is en effectief iets bijdraagt binnen de firma, of zelfs subsidies kan binnenhalen, dan is het het overwegen waard. Anders is die firma niet alleen een dood gewicht aan't betalen, maar ook de persoon die iets probeerd te doen met dat dood vlees en daardoor productieve tijd verspeeld.

Citaat:
Waar is de tijd gebleven dat "Jonge harde mannen" geapprecieerd werden
Die tijd is er nog steeds, alleen is de lokatie verplaatst.
Oud 24 september 2010, 19:23   #80
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor interims is het begrijpelijk dat ze enkel mensen sturen die beantwoorden aan de vraag van de klant.
Voor mensen die nog van alles moeten leren zal een interim geen geschikte partner worden denk ik, toch niet in zulke zaken.
Die mensen moeten zich rechtstreeks tot hun doelgroep '"bedrijven" richten. Dan maken ze meer kans.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be