![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ja, mensen zoals Porpo zijn een bedreiging voor de samenleving omdat wanneer je Allah boven alles zet en beweert een parlement niet te respecteren je dus duidelijk zegt de voorkeur te geven aan theocratie boven democratie, je gat te vegen aan scheiding kerk en staat, vrouwenrechten ongestaande te vinden buiten de Islamitische opvatting hierover, dat is gen bedreiging wanneer enkel Porpo zou zou denken maar het rapport en mijn persoonlijke ervaringen met samenwerking met o.a salafisten tonen aan dat wanneer een grote groep mensen er dit soort opvattingen erop na houden er dus een regelrecht conflictmodel wordt gehanteerd, tegen de waarden en normen van onze samenleving. Daar zijn de gevolgen af en toe in de media van te zien, ontgaat u dat of vindt u dat prima? Ik dus niet. Duidelijk zo? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
En wat dat conflictmodel betreft: je moet eens rondkijken in dit eigenste subforum. Je moet je eigen posts, die van Sunny, grimbergen, den dinges of Cdude eens bekijken. Of je moet eens gaan kijken in het subforum internationaal. Onze samenleving bestaat uit conflicten. Van die salafisten heb ik niet meer schrik dan van een andere groep.
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising. Laatst gewijzigd door Andy : 27 september 2010 om 19:28. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het verschil is dat de Sunnys, grimbergen, dinges etc. geen vlieg kwaad doen: wij bedreigen geen auteurs als BB wanneer die een lezing houden, wij slaan geen theaters kort en klein omdat er theater en muziek aan bod komt, wij bedreigen geen 'afvalligen' met de dood. We zeggen juist onze mening en dat die mening de linxe kerk steekt kunnen we best begijpen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() En dan te weten dat de linxe kerk het vroeger een genoegen vond om de rkk langs alle kanten - terecht - te bekritiseren en haar plaats te tonen. Hoe hypocriet daartegenover is het geknuffel en de vleierij als het op de islam aankomt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De samenleving is inderdaad een dynamisch gegeven; Maar uw cultuurrelativisme deel ik absoluut niet! Uw vergelijking gaat dan ook niet op, er is verschil tussen het niet willen erkennen van de scheiding kerk en staat, de gelijke rechten voor holebi's, man en vrouw en ernaar streven dit af te schaffen en te vervangen door een ideologie van een zevende eeuwse warlord dan ijveren voor afschaffing van een koningshuis! Daar gaat dat conflictmodel over, over bekeringsdrang en de bedoeling op al of niet vreedzame weg de samenleving terug te brengen naar de zevende eeuw onder het juk van God! Daar zijn we sinds de verlichting gelukkig van afgestapt! Kent u veel salafisten? Ik denk het niet! Dat zijn religieuze waanzinnigen met opvattingen die staan voor apartheid en achterstelling, blijkbaar vindt u dat "hetzelfde dan de discussies hier op het forum"??? We missen hier dan toch iemand die voorhoudt dat discussie moet, verplicht is en opgelegd uit naam van een almachtige! Hopelijk hoef ik niet uit te leggen dat u dus echt de plank misslaat en nog gene klein beetje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#68 |
Minister
|
![]() "Als iemand liever in een theocratie leeft, dan mag die proberen op democratische wijze de samenleving te theocratiseren."
En als de maatschappij dan ge-theocratiseerd is, is er dan een democratisch proces mogelijk om te ont-theocratiseren? En als iemand liever in een theocratie leeft, waarom dan gewacht? Vertrekt dan naar een plek waar wel theocratie is. Niemand in dit land heeft een uitreisvisum nodig. Laatst gewijzigd door Mahalingam : 27 september 2010 om 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Volgens Andy dient de democratie helemaal niet beschermd te worden.
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ah neen he? Er staat immers niets boven Allah dus ook geen door mensen gemaakte wetgeving en democratie is tegen de Goddelijke ordening van Allah!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Tof he? Volgens Andy dik in orde, ondertussen babbelen we wat over het koningshuis! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zelfs al heeft u onvoldoende vertrouwen in de menselijke redelijkheid om voor uw mening te kiezen, zou u zich dan beter voelen in een systeem waarin op arbitraire basis uw mening gekozen wordt boven die van een ander? Dat is immers een straatje zonder einde. Eentje waarin een andere mening op dezelfde arbitraire wijze boven de uwe kan gekozen worden. Citaat:
Neen. Ik denk niet dat dit forum moet onderdoen voor uw salafisten, wahabieten en andere idioten.
![]() |
![]() |
#74 |
Minister-President
|
![]() We had to destroy the village in order to save it.
![]() |
#75 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
|
![]() Dus je zou de opkomst van de nazis in de jaren 30 ook zeker niet hebben tegengehouden.
![]() |
#77 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En vindt u in alle ernst de sharia die onder een Islamitische theocratie zou heersen te vergelijken is met "gewone wetgeving onder een theocratie"?? Meent u dat nu die opsomming van mankementen bij homorechten wanneer je in Iran voor die geaardheid nog moogt hangen aan een kraan?? Hoe kan gelijkberechtiging een streefdoel blijven onder een Islamitische theocratie? Heeft u de koran al eens gelezen? Toch eens doen! Waarom spreekt u me aan over wat anderen schreven en beledigt u met te stellen dat dit onderbouwt is op dezelfde wijze waarop ik hier karikaturen stel?? Zeer sterke inhoudelijke weerlegging van mijn betoog mag ik zeggen! Ik krijg even de indruk dat u niet weet wat u eigenlijk verkondigd en nog nooit werkelijk hebt nagedacht over de gevolgen van uw woorden! Evnemin lijkt u kaas gegeten te hebben van wahabietisch of salafistisch gedachtengoed,sluit dit aan bij uw opvattingen over moraliteit Daar heeft u het precies graag over, ik vind anders uw mening getuigen van een hoog immoreel gehalte, net wat u over anderen beweert! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |