Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2010, 19:31   #61
De Prodigy
Provinciaal Statenlid

De Prodigy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
De afstand van Leuven naar Oostende bedraagt ca. 145 km, dus het is perfect mogelijk dat jij met de auto er sneller over doet, maar veel zal dat niet zijn, tenzij je een heel zware voet hebt, een autosnelweg die vertrekt van bij jou thuis en je rechtstreeks naar je bestemming brengt, waar een gratis privé-parking ter jouwer beschikking staat.
Ik denk dat het antwoord hier gegeven is. Idd je heb 10 minuten nodig om aan de busstop te geraken; dan wachten op die bus; dan 30min op de bus; station wachten; dan de trein nemen; aan de kust de tram nemen.... De trein stop idd niet voor mijn deur. Ik ben echt niet van slechte wil als ik dit vertel. Maar met de wagen ben ik er veel sneller en verbruik ik voor 20 euro diesel.
De Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 21:52   #62
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Nogal ja. Net als een centrum voor pharmacie (Pharmacia en Alcon); voeding (Spiers [distributiecentrum voor chiquitabananen in België], brouwerij Duvel - Moortgat, Beijers Koffie, en Devos Lemmens); Kleding (distributiecentrum van H&M), kantoor (distributiecentrum van Viking Direct), etc...
Maar wat is de link tussen jou post en het belabberde openbaar vervoer in mijn gemeente?
Een degelijk openbaar vervoer zou alleen maar in de weg rijden.
Oud 3 oktober 2010, 22:09   #63
Bruno
Burger

Bruno's schermafbeelding

Standaard

Ik heb ook zo mijn redenen om gezinsuitstapjes liever met de wagen te doen:

Ik heb 2 kleine kinderen die onderweg regelmatig een koek krijgen en hun flesje. Ik heb het al meegemaakt dat de treinbegeleider mij aansprak om te melden dat eten op de trein niet toegelaten is ,of ik graag een overlastboete wou krijgen?
Ook een leuke belevenis trouwens als je met een kinderwagen en een luiertas het OV wil nemen! De modale gebruiker bekijkt je alsof je een debiel bent, slechts weinigen voelen zich geroepen om plaats te maken en �*ls ze het dan doen , doen ze het tergend traag met ronduit gevaarlijke gevolgen! Je kan dan nl kiezen : ofwel duw je eerst je kinderwagen op de tram dan je oudere kind en dan klim je er zelf in, ofwel eerst je oudste erop dan de kinderwagen en jezelf. En dan moet je maar hopen dat de deur niet dichtgaat terwijl jij nog aan het wachten bent tot die scholieren met hun rugzakken uit de weg gestommeld zijn!

Laat dan de groene jongens maar leuteren , ik stop de kindjes mooi in hun daartoe bestemde autostoeltjes, de buggie kan zonder hem dicht te klappen in de koffer (monovolumewagen) en de kindjes kunnen onderweg hun koekje eten en morsen dat het een lieve lust is, dat stofzuig ik later wel weer op!

Ook voor het woon-werkverkeer gaat dit op. Ik ben dan ook nog eens sneller ter plaatse dan met het OV, en parkeergeld betaal ik niet, want ik stop nergens langer dan 10 minuten (afzetten kinderen bij oma en school) en op het werk parkeer ik ook gratis.
Bruno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 22:29   #64
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dan moet je eerst nog aan het station geraken. Gedurende de werkweek is dat voor sommigen misschien nog te doen. Als je geen rekening houdt met de verloren tijd. Maar daarbuiten ben je toch aangewezen op een wagen. En als je toch een wagen moet kopen, kan je die maar beter gebruiken.

Indien meer mensen dicht bij huis geschikt werk konden vinden zouden minder mensen met een auto rijden.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Indien meer mensen dicht bij huis geschikt werk konden vinden zouden minder mensen met een auto rijden.
Ik heb mijn eerste woonst gekozen in functie van mijn werk.
Elke keer ik van werklocatie veranderde ben ik verhuisd. Ik heb ooit bedankt voor een bevordering omdat die mij zoveel km ver zou verplichten te werken en ik verhuizen op dat moment niet zag zitten.

Een aantal collegas namen dat wel aan en gingen de snelweg of de forenzentrein vullen.
Ze bouwden een huis voor elk van hun kinderen in hun dorp, zodat die ook de snelweg of de forenzentrein gingen vullen.

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 oktober 2010 om 22:38.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 22:35   #65
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Ik vind met de wagen rijden tamelijk leuk, vooral offroad vind ik enorm leuk.
Ik rij nooit tegen mijn goesting met de wagen. Echt niet.
Oud 3 oktober 2010, 22:39   #66
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Ik vind met de wagen rijden tamelijk leuk, vooral offroad vind ik enorm leuk.
Vroeger reed ik ook graag en maakte ik al eens een rit voor 't plezier. Vroeger, toen de dieren nog spraken...

Laatst gewijzigd door filosoof : 3 oktober 2010 om 22:46.
Oud 3 oktober 2010, 22:44   #67
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prodigy Bekijk bericht
Ik denk dat het antwoord hier gegeven is. Idd je heb 10 minuten nodig om aan de busstop te geraken; dan wachten op die bus; dan 30min op de bus; station wachten; dan de trein nemen; aan de kust de tram nemen.... De trein stop idd niet voor mijn deur. Ik ben echt niet van slechte wil als ik dit vertel. Maar met de wagen ben ik er veel sneller en verbruik ik voor 20 euro diesel.
20 euro diesel, + verzekering +onderhoud+een garage + wegenbelasting + om de 4 of 7 jaar 20.000 of meer € voor een nieuwe+B.I.V +onderhoud+een garage+..
Oud 3 oktober 2010, 22:49   #68
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
20 euro diesel, + verzekering +onderhoud+een garage + wegenbelasting + om de 4 of 7 jaar 20.000 of meer € voor een nieuwe+B.I.V +onderhoud+een garage+..
luxebeest.
de mijne heeft me rond de 4000 euro gekost en gaat al bijna 5 jaar mee, en is nog steeds in goeie conditie.
Oud 3 oktober 2010, 22:50   #69
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb mijn eerste woonst gekozen in functie van mijn werk.
Elke keer ik van werklocatie veranderde ben ik verhuisd. Ik heb ooit bedankt voor een bevordering omdat die mij zoveel km ver zou verplichten te werken en ik verhuizen op dat moment niet zag zitten.

Een aantal collegas namen dat wel aan en gingen de snelweg of de forenzentrein vullen.
Ze bouwden een huis voor elk van hun kinderen in hun dorp, zodat die ook de snelweg of de forenzentrein gingen vullen.
en mevrouw filosoof? ook iedere keer van werk veranderd dicht bij jouw locatie? de kinderen iedere keer van school veranderd?
Oud 4 oktober 2010, 04:44   #70
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Ik werk om te leven.
Waar ik woon heb ik zeer veel sociale contacten en voel ik me goed. Ik zou niet weten waarom ik zou moeten verhuizen, zeker niet voor een job.
Oud 4 oktober 2010, 04:44   #71
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik werk om te leven.
Waar ik woon heb ik zeer veel sociale contacten en voel ik me goed. Ik zou niet weten waarom ik zou moeten verhuizen, zeker niet voor een job.
Oud 4 oktober 2010, 04:44   #72
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik werk om te leven.
Oud 4 oktober 2010, 04:44   #73
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik werk om te leven.
Oud 4 oktober 2010, 07:01   #74
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
zieje filosoof, daarom dat ze ALLE kostenZOVEEL mogelijk moeten inbouwen in de brandstof

Stel u voor: 1 euro diesel + 0.3euro rijtaks + 0.3euro omnium verzekering + 0.3euro CO2taks

Dan zou Mr zeggen, ik rij naar de kust voor 40euro, en de trein is even duur.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 08:20   #75
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een degelijk openbaar vervoer zou alleen maar in de weg rijden.
. Moet toegeven dat ik de bussen vervloek tot i nde eeuwigheid der tijden. Er iets niets zo irritant dan een traag monster dat om de 5 botten moet stoppen voor een (bijna) leeg kot en dat met een slakkengangetje over de weg tuft. Zit daar maar eens achter. Je kan niets zien, je kan het niet voorbij steken,... Immens fustrerend. En stinken dat dat doet. Milieuvriendelijker? Hah!
Oud 4 oktober 2010, 13:26   #76
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bruno Bekijk bericht
Ik heb ook zo mijn redenen om gezinsuitstapjes liever met de wagen te doen:

Ik heb 2 kleine kinderen die onderweg regelmatig een koek krijgen en hun flesje. Ik heb het al meegemaakt dat de treinbegeleider mij aansprak om te melden dat eten op de trein niet toegelaten is ,of ik graag een overlastboete wou krijgen?
Ook een leuke belevenis trouwens als je met een kinderwagen en een luiertas het OV wil nemen!
Het OV laat hier een kans liggen. Bij mij hier in Zwitserland is dat toch anders. Vooraan in de trein een speciale gezins wagen met speeltuin. Instap op perronniveau en veel ruimte voor kinderwagens. WC's met een luierverversingstafel, en geen enkel treinbegeleider die je zal proberen wijs te maken dat je niet mag eten op de trein...
(Overigens in België mag je ook gewoon eten op de trein hoor...)
Het probleem in België is dat OV te goedkoop is. Geen wonder dat het dan ook niet veel waard is.
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 13:31   #77
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Ook nu: een rugzak vol verbeterde examens? wat als je rugzak gestolen wordt? zeg nu niet dat het niet voorkomt eh, ik ken verschillende mensen die al bestolen zijn op een trein of in een station. Nee, als ik dat soort materiaal mee heb, ga ik met de auto..
Vind ik wel een beetje een vreemd argument. Alsof er niks uit auto's gestolen wordt.
... repeat ...
Oud 4 oktober 2010, 13:32   #78
Zwitser

Standaard

Citaat:
Ik rijd ook nooit tegen mijn goesting met een auto hoor
... repeat ...
Oud 4 oktober 2010, 13:41   #79
Zwitser

Standaard

[quote=Anna List;5008362]jouw redenering gaat alleen op als je mij kan garanderen dat ik altijd overal geraak zonder al te grote minpunten (wachttijden, onbereikbare plaatsen, ontoelaatbaar lange trajecttijden)
[quote]
Dan moet jij mij eerst wel eens aantonen dat jij werklijk overal moet kunnen zijn. De meeste mensen hebben hier geen behoefte aan.
De meeste mensen hebben behoefte aan de mogelijkheid naar een supermarkt te gaan, maar hoeven niet toegang te hebben tot elke supermarkt in België.

Dat is een beetje het propleem wanneer personen die het gewoon zijn alles met de auto doen overwegen eventueel het OV te gebruiken. Je kan je niet blind staren op wat je vroeger deed. Je moet inderdaad je verplaatsingsgedrag veranderen.
Ik ga niet naar de supermarkt die het makkelijkst met de auto te bereiken is. Ik ga naar de supermarkt in het station waar ik elke dag van de trein stap om de bus naar huis te nemen. De NMBS laat hier overigens een hoop kansen liggen. Ze kunnen hier wat van de Zwitsers leren.
De kinderen hoef ik niet naar school te brengen. Die gaan gewoon te voet.
Ik ga uit in dat deel van de stad waar de buslijn waar ik langs woon doorheen passeert. die bus rijd overigens doordeweeks tot kort na middernacht, in tijdens het weekeinde de hele nacht.
En als ik dan echt eens ergens moet zijn waar geen OV komt, dan huur ik een auto. Ik doe aan autodelen, en dat werkt uitstekend. (Ik doe overigens ook aan bootdelen

'k Wil maar zeggen, OV dat zo bruikbaar is dat het mogelijk is om zonder auto te leven is geen fysische onmoglijkheid. En de hoop geld die ik er mij in mijn leven al mee gespaard heb laat me toe om dingen te doen die pas echt leuk zijn. Zoals eens een weekeindje een echt leuke auto huren
... repeat ...
Oud 4 oktober 2010, 14:07   #80
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Hoe deden de mensen het vroeger dan toen ze nog geen of later misschien maar één auto hadden. Waarom volharden de mensen er koppig in om toch maar steeds weer de auto te nemen, desnoods ten koste van alles en iedereen. Is het opvoeding? Is het gewoonte? Is het tunnel vision of bekrompenheid?

Hieronder een mooi voorbeeld waartoe dat kan leiden en hoe de mensen zelfs in deze situaties gewoon blijven doorrijden alsof er niets aan de hand is. Vindt u dit ook zo verbluffend?

http://www.parstimes.com/news/archiv...pollution.html

Omdat de auto een prestige voorwerp is en omdat de mensen word wijsgemaakt dat ze zich veel moeten verplaatsen en allerlei zaken moeten doen om een echt leven te leiden.

Heb laatst nog een dame gehoord, die haar kinderen maar snel met de auto kwam halen aan school en dan snel moest doorrijden, want ze moesten op tijd zijn, en met de fiets zouden ze het nooit halen, voor de .....
Ja, mensen lach niet, ze nam snel de auto om op tijd te komen op de fitnes waar ze aan haar conditie ging gaan werken samen met de kinderen.

Een andere dame hoorde ik ooit zeggen dat ze de auto gebruikt omdat ze het te gevaarlijk vind om met haar kinderen naar schoolte fietsen, terwijl ze op slechts 500 meter van school woont en nergens moet oversteken en het fietspad achter een beek en een rij bomen ligt.

Daarnaast heb ik ooit mannen horen vertellen dat ze met de wagen gingen werken omte verhinderen dat hun vrouw er mee reed, want hun wagen was een pakgroter dan die van madam en als ze er ergens mee tegen rijd kost dat een pak meer.

Voor de mens is elke verklaring waarom de wagen word gebruikt, zelfs de meest onzinninge en absurde verklaringen worden gebruikt, zolang men maar kan tonen dat men een wagen heeft die veel geld heeft gekost.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be