Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 oktober 2010, 15:07   #61
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Vanochtend met mijn wagen over diverse bruggen spandoeken zien hangen met "Bart De Wever heeft gelijk".

Op diverse muren was dezelfde leus gekalkt.

Aan verschillende ramen hingen Vlaamse vlaggen.

De lezersbrieven in de kranten lieten ook niet veel aan de verbeelding over.

De betoging voor een de Copernicaanse omwenteling volgende zondag kreeg al de steun van diverse groeperingen als VVB, VTB-VAB, ANZ, LVV, V&NZ, de Gezinsbond,...

...

Niet dus...

Beste Vlaams-nationalisten, jullie zijn jeannetten...
Op het moment dat er een Belgisch machtsvacuüm aan het ontstaan is, dat de politici niet meer weten van welk hout pijlen te maken, dat er een momentum kan ontstaan die onafwendbaar iets in gang kan gestoken worden, wat doen jullie dan?

De popcorn pakken en voor de TV gaan zitten, het zal wel vanzelf gaan...

Ik ben ervan overtuigd als er nu massale uitingen van volksprotest zouden komen ter ondersteuning van de harde houding van Bart De Wever, dat het voor de Franstaligen, de passieve Vlamingen, de politici die onderhandelen met het slappe handje (ja, u Wouter Van Besien), de politici die sterk onderhandelen maar twijfelen, de pers én de internationale gemeenschap duidelijk zou zijn dat een groot deel niet alleen achter de Vlaamse onderhandelaars staan, maar daarvoor ook durven handelen. Is er garantie op "succes"? Zeker niet...

Misschien moet ik de Franstaligen die dit zeggen gelijk geven: de Vlamingen willen helemaal geen onafhankelijkheid, ook niet zij die dit zeggen (maar er niet naar handelen). Waar de Franstaligen al volop bezig zijn met plan B, best�*�*t dit niet bij de Vlaamse politici. En dat voor een bevolkingsgroep die zogezegd al 20 jaar of langer bewéért onafhankelijk te willen worden.

Vlaams-nationalisten, of moet ik zeggen: Vlaamse passivisten, dat zijn jeanetten.

Met mijn welgemeende excuses aan de jeanetten (knipoog naar Decroo sr)
Uw post zou interessant kunnen zijn, hij bevat boeiende suggesties om iets te doen.

Maar vermits u er meteen van uitgaat dat het de anderen zijn die iets moeten doen (in casu die arme Vlaamsnationalisten dan nog), maakt u 'em vleugellam. Het is een vrijblijvende klaagzang geworden in plaats van een begeesterende oproep tot actie.

Jammer...

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 7 oktober 2010 om 15:07.
E. Gidius is offline  
Oud 7 oktober 2010, 15:07   #62
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ze rekenen op Brussel om HEN te onderhouden... Ze beseffen maar al te goed dat ze in een loes loes situatie zitten. Van alle kwaad dat hen kon geschieden is het ergste gebeurd: De Vlaming is WAKKER geworden!

Vlaanderen (v)lacht!
De Vlaming is nog maar zachtjes aan het ontwaken. Wakker is hij nog niet. Hij zit nog in boxershort met piepoogjes te kijken naar het daglicht. Denk maar niet dat we er reeds zijn. Je hebt dan ook nog de drukkingsgroepen als vakbonden, e.d., waarvan sommige leden (Antwerpse haven) wel Vlaamsgezind zijn, maar de top niet. Nog eentje: al die van cultuursubsidies afhangende artiesten om de haverklap die "gratis" (moesten we niet besparen?) concerten pro-belgique organiseren.

Je bent overenthousiast wat de situatie betreft.

En wat Brussel betreft: Maak er maar een Europees programma van want ook Vlaanderen kan die baronieën niet blijven onderhouden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 7 oktober 2010 om 15:08.
Jazeker is offline  
Oud 7 oktober 2010, 15:09   #63
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Vito heeft hier gelijk.
Kan, maar hij is compleet ongevaarlijk. Hij wil er namelijk zelf niets aan doen (net dat wat hij, o ironie, de Vlaamsnationalisten verwijt).
Oud 7 oktober 2010, 15:14   #64
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vraag me dan af hoe ernstig die dreiging met onafhankelijkheid is.
De idee dat de Vlamingen een onafhankelijke staat zouden willen komt uit de koker van de Franstalige extremisten. Het is een onderdeel van hun strategie (schuldinductie). Geen enkele Vlaamse partij buiten het VB heeft dit ooit gezegd. Het verdient dus aanbeveling deze Franco-extremistische strategie niet te versterken door hem over te nemen.

Afgezien daarvan is onafhankelijkheid in deze faze imho ongewenst, maar dat is een andere discussie.

Citaat:
Of wil men daarmee enkel dreigen op momenten van zwakte en in feite België omvormen tot een état belgoflamande?
Ik mag het hopen. Maar waarop baseer je de analyse dat de Vlaamse politici nu deze piste aan het volgen zouden zijn?
Oud 7 oktober 2010, 15:16   #65
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ernst Niessen Bekijk bericht
Ik heb dikwijls de indruk dat Bart De Wever als enige de hete kastanjes uit het vuur mag halen.
Daar heb je gelijk. Ik vrees dat je hier een aspect van de Vlaamse volksaard blootgelegd hebt, maar dat is voer een aparte draad.

Net daarom had de openingspost zo interessant kunnen zijn, als hij niet zo negatief gesteld was en niet de verantwoordelijk op "de anderen" had afgewenteld.
Oud 7 oktober 2010, 15:17   #66
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
De idee dat de Vlamingen een onafhankelijke staat zouden willen komt uit de koker van de Franstalige extremisten. Het is een onderdeel van hun strategie (schuldinductie). Geen enkele Vlaamse partij buiten het VB heeft dit ooit gezegd. Het verdient dus aanbeveling deze Franco-extremistische strategie niet te versterken door hem over te nemen.

Afgezien daarvan is onafhankelijkheid in deze faze imho ongewenst, maar dat is een andere discussie.

Ik mag het hopen. Maar waarop baseer je de analyse dat de Vlaamse politici nu deze piste aan het volgen zouden zijn?
Ik zeg het toch . het scenario Senelle is voor mij voldoende .
Pericles is offline  
Oud 7 oktober 2010, 15:19   #67
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het ontbreken van een kleine actieve elite die natiedragend kan werken is hier een duidelijk symptoom van.

Uiteraard verwacht ik niet aan ieder raam een Vlaamse vlag. Dat iedereen meedoet met een betoging. Dat om de twee meter een reclamebord met Vlaanderen Onafhankelijk moet staan. Een aantal jaar geleden heeft men eens zulke affiches verspreid. Waarom? Toen was er niets... Nu is er iets en nu doet niemand iets! En het comité Vlaanderen Onafhankelijk dat die affiches uitbracht, wat is daar van gekomen? Hun website is alleszins gehacked door een zekere 1923Turk-Bordo_KLavyeLi :http://www.vlaanderen-onafhankelijk....tent/index.php

Ik vind niet dat dit een teken is van sterkte op een moment dat er zulke cruciale dingen gebeuren.

Ik vraag me dan af hoe ernstig die dreiging met onafhankelijkheid is. Of wil men daarmee enkel dreigen op momenten van zwakte en in feite België omvormen tot een état belgoflamande?
Het is eventjes terug, maar het VB heeft nog gratis Vlaamse vlaggen verstuurd aan al wie ze wou (ik heb er toen 4 gekregen). Ook Vlaamse stickertjes voor achterop de wagen werden gratis aan huis bezorgd. Ik heb er twee omheen mijn nummerplaat hangen. Laatst een mailtje gestuurd of ze die nog hadden tegen dat ik een andere wagen heb... lap, 10 stuks gratis thuis bezorgd.

En hier kan je nog altijd tegen een prikje Vlaamse vlaggen, stickertjes, T-shirts, e.d. krijgen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 7 oktober 2010, 15:19   #68
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Mijn plan bij de vorige verkiezingen was een proteststem uit te brengen op de verfoeide BUB. Dat was voor mij onmogelijk Ik ben dus van mening dat ik niet op democratische wijze mijn stem heb kunnen uitbrengen.
Hi-la-risch...!

Ik had graag mijn stem uitgebracht op de Partij voor de Studie van het Sexleven van de Meikever in de 13de eeuw. Maar die stond niet op mijn stembiljet! En dan zeggen ze dat België een democratie is...
Oud 7 oktober 2010, 15:22   #69
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
BUB is maar een voorbeeld. Ik kon ook geen stem uitbrengen op PS, ECOLO, MR enz..
Geen enkele van die partijen heeft een lijst ingediend in jouw kiesomschrijving. De redenen daarvoor kunnen divers zijn, maar één ding staat vast: het kiessysteem biedt hen perfect de kans om dat wel te doen.

Als zij het niet gedaan hebben, moet u dus niet zeuren over het kiessysteem, maar gaan klagen bij het hoofdkwartier van de partij van uw keuze.
Oud 7 oktober 2010, 15:28   #70
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Eisen kunnen ze doen ja, maaaaaar nu denk je toch niet dat dat ook maar iets zal opleveren.
Een zeer accurate definitie van zelfgekozen, koppig volgehouden machteloosheid.
Oud 7 oktober 2010, 15:30   #71
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt niet.
50% van de bevolking kon kiezen tussen pruimen en noten.
40% van de bevolking kon kiezen tussen appelen en peren.
10% van de bevolking kon kiezen tussen pruimen, noten, appelen en peren.
0% van de bevolking kon kiezen voor kersen of krieken.

In een echte democratie kan iedereen kiezen tussen pruimen, noten, appelen, peren, kersen en krieken.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 7 oktober 2010, 15:32   #72
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mag ik als burger vraagtekens plaatsen bij het woord democratie als ik geen stem kan uitbrengen op de partij van mijn keuze? Of krijg ik dat democratisch recht niet?
Mijn plan bij de vorige verkiezingen was een proteststem uit te brengen op de verfoeide BUB. Dat was voor mij onmogelijk Ik ben dus van mening dat ik niet op democratische wijze mijn stem heb kunnen uitbrengen.
Welke van de twee BUB's. Mocht u het nog niet weten... ze zijn GESPLITST!

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 7 oktober 2010, 15:34   #73
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een zeer accurate definitie van zelfgekozen, koppig volgehouden machteloosheid.
En een veel te torenhoog vertrouwen in onze Vlaamse politici.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 7 oktober 2010, 15:41   #74
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Allemaal goed en wel, maar hoe zit het met uw Vlaamse leeuw?
Ikke?

Da's een goei!
Vito is offline  
Oud 7 oktober 2010, 15:52   #75
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt niet.
50% van de bevolking kon kiezen tussen pruimen en noten.
40% van de bevolking kon kiezen tussen appelen en peren.
10% van de bevolking kon kiezen tussen pruimen, noten, appelen en peren.
0% van de bevolking kon kiezen voor kersen of krieken.

In een echte democratie kan iedereen kiezen tussen pruimen, noten, appelen, peren, kersen en krieken.
Er waren geen krieken of kersen in het kraam, sorry.
fonne is offline  
Oud 7 oktober 2010, 15:53   #76
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Er waren geen krieken of kersen in het kraam, sorry.
Wat weerhield hem ervan om zelf kersen of krieken op de lijst te zetten??
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 oktober 2010, 15:55   #77
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ikke?

Da's een goei!
Maar een ander zou het wel moeten doen?
Oud 7 oktober 2010, 19:11   #78
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uw post zou interessant kunnen zijn, hij bevat boeiende suggesties om iets te doen.

Maar vermits u er meteen van uitgaat dat het de anderen zijn die iets moeten doen (in casu die arme Vlaamsnationalisten dan nog), maakt u 'em vleugellam. Het is een vrijblijvende klaagzang geworden in plaats van een begeesterende oproep tot actie.

Jammer...
Uw interpretatie van mijn woorden laat me koud, positief of negatief.

Bovendien frons ik toch wel mijn wenkbrauwen als ik lees dat iemand anders iets zou moeten doen dan de Vlaamsnationalisten. Wie had je verwacht dat zich achter Bart De Wever ging scharen? De BUB?

Jammer inderdaad. Stel je voor dat op 9 november 1989 alle Oost-Berlijners rustig binnen bleven en voor hun TV zaten te kijken naar een muur waar geen volk stond...
Vito is offline  
Oud 7 oktober 2010, 19:21   #79
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bovendien frons ik toch wel mijn wenkbrauwen als ik lees dat iemand anders iets zou moeten doen dan de Vlaamsnationalisten. Wie had je verwacht dat zich achter Bart De Wever ging scharen? De BUB?
Elke Vlaming die bezig is met het belang van Vlaanderen. Dacht ik.

Maar blijkbaar vergis ik me en hebben alleen de Vlaamsnationalisten onder hen de plicht ook daadwerkelijk iets te doen. Degenen die anderen verwijten dat ze niets doen, zijn zelf op één of andere mysterieuze wijze ontheven van die plicht, indien ze geen Vlaamsnationalist zijn.

Citaat:
Jammer inderdaad. Stel je voor dat op 9 november 1989 alle Oost-Berlijners rustig binnen bleven en voor hun TV zaten te kijken naar een muur waar geen volk stond...
In Oost-Berlijn zijn uitsluitend overtuigde anti-kommunisten en/of Duits-nationalisten op straat gekomen hé?

Het raadsel waarom jij vindt dat je helemaal niets moet doen, kan ik tot mjin spijt niet opgelost krijgen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 7 oktober 2010 om 19:24.
E. Gidius is offline  
Oud 7 oktober 2010, 19:48   #80
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Vito heeft hier gelijk. De Vlaming is helemaal niet klaar om onafhankelijk te worden, integendeel zelf.

De Waal is dat mss economisch niet, maar mentaal zeker en vast.
De Vlamingen voelen zich socio-cultureel wel een volk en zijn het ook (Doomy's en co uitgezonderd), maar socio-economisch en politiek keuren ze eender welke maatregel goed die niet onmiddellijk hun eigen privé belang schaadt, gewoon om snel snel van die beslissing af te zijn. En dus laten mede-Vlamingen gebeuren wat er in BHV aan de hand is, verkopen ze hun bedrijven al te makkelijk aan het buitenland, want wat is dat 'het algemeen belang'? Tot we ooit zullen ontwaken en voelen dat we zelf ook zo behandeld zullen worden door de andere mede-Vlamingen.

Wij zijn niet van de politiek, maar de politiek is van ons. Het Algemeen belang is niet tegen is, maar is van ons voor ons. Al kan dit soms een klein privé offer vragen, op de lange termijn is het doorzien en erkennen van het socio-economische/politieke geheel de redding. (Vrij naar 'Den Haag is van ons' van Djimi)
Burry is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be