![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Gouverneur
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Glijdende uren, deeltijds werk, sedert kort telewerk,.... Er werken dan ook relatief veel vrouwen. Maar vanaf het niveau van projectleider is het niet toegestaan om deeltijds te werken of te telewerken. Toevallig zijn er meer vrouwen die deeltijds werken, bijgevolg... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We worden uiteindelijk afgerekend op het objectief. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Iets vergelijkbaars is trouwens gebeurd met het vorige "feminisme": vrouwen kregen het recht (en in vele gevallen de plicht) om buitenshuis te gaan werken, maar uit elk tijdsbudgetonderzoek blijkt dat mannen geen klap meer uitrichten in huis dan in de tijd dat vrouwen nog gewoon thuis (moesten) bleven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Steve.
Ik kan je best volgen in je redenering. Mannen die niet hun potje kunnen koken zouden best zwijgen. Ik heb nooit leren koken, wassen, ed. Ik vrees, beste Steve, dat uw feminisme zich beperkt tot clichés. Tussen mijn vrouw en mij bestaan er sinds iets meer dan 25 jaar ongeschreven afspraken. Stel je eerst eens de vraag of je vrouw het eens zou zijn dat jij tijd vrijmaakt voor de kinderen, een jaartje of twee, of zo, terwijl je vrouw zich uitslooft op de werkvloer. Steve ... er wordt voor minder gescheiden, tegenwoordig. Laatst gewijzigd door Rudy : 11 oktober 2010 om 18:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
|
![]() Citaat:
Maar ik merk toch in mijn werkomgeving dat veel vrouwen afhaken of het pakken rustiger doen als er kinderen komen. Zoals ik schreef zullen daar best wel veel vrouwen tussen zitten die het graag zo willen. Maar ik ben er zeker van dat er ook bij zijn waar het is van niet anders kunnen. En zo zie je bij jonge onderzoekers in onze faculteit een enorme oververtegenwoordiging van vrouwen, die er niet is op het niveau van professoren. Het kan wat clichématig klinken, maar clichés zijn er vaak om een reden. Mijn vriendin en ik zijn dan ook geen uitgesproken feministen, wij houden allebei wel van bepaalde rollenpatronen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of is het full-time of niets? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vind het ouderschapsverlof een heel belangrijke verworvenheid, maar ik zie niet in waarom het beperkt moet zijn tot vrouwen. En zelfs in de sectoren waar mannen meer ouderschapsverlof kunnen krijgen, wordt er raar opgekeken als ze het ook opnemen. 'k denk wel dat er meer vrouwen dan mannen geïnteresseerd zijn in een langere periode ouderschapsverlof, maar er zijn ook mannen die het echt érg vinden dat ze vroeg weer aan de slag moeten. En natuurlijk is heel dat zwangerschapsgedoe vervelend voor de werkgever. Ook buiten de privé. Kunt ge toch maar weer schoon achter ne vervanger gaan zoeken en tijd steken in die opleiden en... Maar de natuur kunt ge toch nie zomaar veranderen. Hier heeft ooit ergens iets gestaan over foetussen laten opgroeien in 'kastjes' maar dat lijkt me fundamenteel verkeerd en ik hoop dat dat er nooit van komt.
![]() |
![]() |
#71 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't zou wel nogal zielig zijn om op een vrouw te stemmen enkel omdat het een vrouw is.
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als ge niet in de stommiteit trapt van te denken dat het gaat "beteren als er kinderen zijn" loop je ook niet in je eigen val. Je loopt wel het risico vrijgezel te blijven op die manier, maar da's dan ook een keuze. probleem is natuurlijk dat nogal wat vrouwen zich verloren lopen in de keuzemogelijkheden.
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als ze dan een ziek kindje heeft thuis dat toch de mama wil horen dan zie je dat moederhart gewoon breken. "Sorry lieverd maar mama gaat niet voor 8u thuis zijn vanavond". Op zo'n moment zie je ze toch denken van "wat ben ik nu in godsnaam met zoiets onbelangrijks bezig als WERK". Als zij de baas niet zou zijn zou het iemand anders zijn eh. Maar er is niemand die de functie 'mama' kan overnemen. moest ik kinderen hebben had ik me ook al lang een job gezocht met minder werk.
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
EDIT: en het is sowieso al een functie met veel uren: lesgeven, onderzoek doen en vaak nog een team jongere onderzoekers managen. Laatst gewijzigd door Steve_M : 11 oktober 2010 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Gouverneur
|
![]() http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4834374165.htm
Ik had toch liever gehad dat ze er 'gelijkwaardig' van maakten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie ben ik dan om daar tegen in te gaan en vooral wie is fu**ing Eva Brems dan om daar tegen in te gaan.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In sommige jobs , posities of bedrijven of organisaties wordt dat nu eenmaal verwacht, je wordt daar ook naar betaald uiteraard maar dat is eigen aan de job. Om 3 uur `s nachts tijdens uwe conge sms kes krijgen van t monitoring systeem hoort daar overigens ook bij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik heb jarenlang in een kantoorsituatie gewerkt en mij evenlang afgevraagd waar dat goed voor was. Trek alle verloren tijd eens af met vergaderingen, flauw gezever, intriges en roddel met collega's en bazen, en je zal zien dat er weinig productieve tijd overblijft. Voor de overgrote meerderheid van ons wordt werk solo gepresteerd, en als we gerust gelaten worden. Zeker nu, en zeker voor iedereen die z'n dagen bij een computerscherm en een telefoon slijt is 'den buro' een anachronisme dat kan tellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |