![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Overigens moest de canon van het OT nog worden vastgesteld, de joden hadden daar zelf niet veel behoefte aan en de christenen wisten er geen raad mee, afgezien van een aantal delen zoals de Thora en de Psalmen natuurlijk. Laatst gewijzigd door Piero : 11 oktober 2010 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Europees Commissaris
|
![]() Als dat het enige boek is wat je ooit gelezen hebt is dat begrijpelijk.
![]() |
#64 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Europees Commissaris
|
![]() Nu mag dat niet meer, maar vroeger wel.
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Er waren veel andere boeken die we ook lazen.
Maar er zijn inderdaad echt boeken die verbrand moesten worden. Laatst gewijzigd door Albrecht : 11 oktober 2010 om 19:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens mij ook, natuurlijk. Als ik hier over de versies van Bijbel, die we vandaag hebben, spreek, dan heb ik het over geschriften die niet authentiek zijn. Waarom? Ik weet niet, jij ook niet en niemand, wie deze geschreven heeft, en de eerste versie werd niet eens in de taal van Jezus 'Alajhi Salaam geschreven.
Ik kan dus niet, en ik mag het ook niet, beweren dat er geen Gods woord in zit, en ik kan ook niet beweren dat er niets toegevoegd/verwijderd is. En ik weet zeker dat de drie-eenheid, erfzonde in de theologische zin mbt verlossing door vleesgeworden God en beëindiging van openbaring, er niet in zit. http://www.youtube.com/watch?v=UJhPaSXVrKI Wat is er niet tegenstrijdig aan de bijbel, en wat bedoel je met "het gaat verder" ?? |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Stel, he, dat Paulus de stichter van de het christendom is, en dan? Wat concludeer je? De basis van meningsverschil tussen jou en wij (die geloven in God de Schepper Ontwerper, openbaring en dag des oordeels) ligt lang niet in het geloof wie de stichter van christendom is, zogenaamde ""reïncarnatie"" in de islam of de authenticiteit van de bijbel !!! Jouw discussie hierover is nutteloos, doelloos en onzinnig. Je ontvangt thuis een brief van het bedrijf TivoRR namens de directeur Bart De Waal. Er ontstaat een discussie tussen jou en jouw vrouw. De vrouw is van mening dat de brief niet door Bart De Waal is verstuurt, en jij zegt van wel. Heeft deze discussie enige betekenis terwijl jouw vraag niet eens in TivoRR gelooft..?? De discussie moet eerst gevoerd worden over het bedrijf en vervolgens haar eigenschappen (bestaan, de wil om brief te schrijven, de kennis om dat te doen, vermogen om dat te kunnen, autoriteit om brief te versturen, ..) !!!!!!!!!!!!!!!!!! Bestaat het subjectief? Bestaat het objectief? Bestaat het subjectief en objectief? Nee, eerst over een mogelijke kennis over het begrip "bestaan" enz. Heeft het bedrijf autoriteit om een brief te sturen? En hetzelfde over Bart de Waal. Anders ben je met onzin bezig in jouw discussie met jouw vrouw. Laatst gewijzigd door porpo : 11 oktober 2010 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
|
![]() Porpo, je hebt echt een verkeerde indruk van mij. Ik ben maar een eenvoudige ziel en ik kan deze geleerde uiteenzetting niet begrijpen. En mijn vrouw begrijpt het ook niet.
Laatst gewijzigd door Piero : 11 oktober 2010 om 23:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Europees Commissaris
|
![]() Over zulke onderwerpen zijn mijn vriendin en ik het meestal roerend eens: BS.
![]() |
#71 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#73 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Beste Inno, ik ontken niet dat er tradities zijn die drie-eenheid volgen, en ik ontken het bestaan van deze leer bij bepaalde kerken ook niet. Evenmin ontken ik unitarisme, JG, protestantisme, arianisme en andere vroegere (monotheïstische) en latere tradities. Ik zeg alleen dat de drie-eenheid, erfzonde in de theologische betekenis en beëindiging van openbaring met Jezus PBUH, geen bijbelse leer is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De kern is te vinden in de bijbel. De kerkelijk leer loopt naast de bijbel die beide eenzelfde leidraad voor het leven en voor het geloof zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Deze discussie is hypothetisch om de logica van hiërarchisch objectief discussiëren te illustreren. In de realiteit, geschiedenis en filosofie toont aan dat hierbij eerst een discussie over kennis (bron & waarde) en gemeenschappelijke uitgangspunten noodzakelijk is. Indien nee, dan ben je bezig met byzantijnse discussies. ![]() Laatst gewijzigd door porpo : 12 oktober 2010 om 17:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ga je hier bijvoorbeeld akkoord met de veronderstelling dat het objectieve bestaan van een bedrijf te meten is met een telefoonboek? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Er bestaat in de Bijbel geen kern van die drie fundamenten, en ook geen teksten die interpreteerbaar zijn om daaruit die fundamenten te concluderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |
Minister-President
|
![]() Tuurlijk wel. Wij hebben dat zo geïnterpreteerd, de Kerk heeft dat zo gedaan en dat is voldoende, dat u iets anders ziet is normaal, je bent een moslim. Als ik in de koran zou kijken zou ik waarschijnlijk andere dingen zien dan u, of anders interpreteren dan u want het is mijn religie niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En dat de taal van Jezus, het Aramees, niet die van de bijbel is, tja porpo, dat komt ervan als je te veel naar de muezzin op zijn bajonet, ik bedoel minaret, luistert: dan kun je misschien nog wel eens een klok horen luiden, maar waar zou die klepel nou hangen? De joodse bijbel is vrijwel volledig in het Hebreeuws, (de oudere stadia van) een zustertaal van het Aramees geschreven, en het NT in het Grieks. Wel bestaat er een Aramees evangelie, de zgn. Peshitta, die evenals de Griekse evangeliën op een verdwenen Aramese grondtekst teruggaat. En van evenveel deskundigheid getuigen je opmerkingen over de verschilpunten met de mohammedanerij: wat christelijke begrippen zoals drievuldigheid/drieëenheid enz. betekenen, daar heb jij geen flauw vermoeden van!
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |