Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 14 oktober 2010, 15:00   #61
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik besluit dus :

we zitten in Vlaanderen met een meerderheid aan linkse journalisten terwijl we in Vlaanderen voor 82% niet links stemmen.

probleem.
Hoe ga je dat oplossen? Het begint al bij de instroom, hé. Leerlingen van het ASO zijn globaliter "linkser" dan die van TSO en BSO, maar stromen verhoudingsgewijs vaker door naar het hoger onderwijs. Dan zie je weer verdere verdelingen opduiken: liberaal georiënteerden die economie of rechten studeren, linksen die sociologie of journalistiek studeren, etc. Misschien dat er meer rechtsen ingenieur worden, of zo, ik zou het eens moeten opzoeken, maar die spelen natuurlijk geen rol in het politieke debat...

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 14 oktober 2010 om 15:02.
Den Duisteren Duikboot is offline  
Oud 14 oktober 2010, 15:11   #62
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
De vraag is of N-VA, Sp.a., Groen! en CD&V hetzelfde verstaan onder de "Vlaamse" belangen...
De vijf resoluties plus de Octopusnota zijn de gemeenschappelijke sokkel die door de quasi-volledige Vlaamse volksvertegenwoordiging ontworpen is.

Er bestaat dus niet de minste onduidelijkheid over onder de Vlaamse belangen moet verstaan worden.

De N-VA is de enige die deze eisenbundel op de federale onderhandelingstafel brengt en verdedigt.

Beetje logisch dan dat de de N-VA vraagt dat de andere partijen zich nu eindelijk ook in de feiten achter deze gemeenschappelijke eisenbundel te stellen.

Zolang de andere partijen dat niet doen, is het OK dat BDW handelt alsof hij 80 pct van de Vlamingen vertegenwoordigt. Hij vertegenwoordigt in deze immers ook de meeste kiezers van de CD&V, de VLD, LDD en het VB.
Oud 14 oktober 2010, 15:23   #63
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere Bekijk bericht
Ik dacht dat die fabel jaren geleden al doorprikt was:
VB heeft dat onderzoek (van Els Witte) gebruikt door VLD en CD&V ook in te delen bij 'links' en zo hun mantra 'regimepers is tegen ons' een wetenschappelijk tintje te geven.

Nieuwe lichting VRT is trouwens zwaar NVA-minded (Pauwels, Devadder,...)
Bull shit: niks doorprikt en niks te Witte...

Prof De Bens (RUG): profiel van de beroepsjournalist

Pas later heeft men de onuitwisbaarheid van deze doktoraatsstudie/vaststelling ingezien en in een soor poll de Spa/Groen vervangen door "progressief" en "extreem progressief"...al te doorzichtig maar nog steeds een bevestiging van het onweerlegbaar bewijs van de enorme oververtegenwoordiging van links/ extreem links in onze pers...
Oud 14 oktober 2010, 15:27   #64
Fieseler

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Hoe ga je dat oplossen?

Goede vraag.

Een paar tips:
A/ de openbare omroep pluraliseren. Geef iedere gezindheid en representatief stuk zendtijd. Dit is een goed moment: het VB scoort electoraal zeer slecht vandaag...dus dat moet kunnen.
B/ Geen enkele subsidie meer voor privékranten. Ook niet langs het Bouwijn- en andere fondsen.
Oud 14 oktober 2010, 15:27   #65
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Francis Vere's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Bull shit: niks doorprikt en niks te Witte...

Prof De Bens (RUG): profiel van de beroepsjournalist

Pas later heeft men de onuitwisbaarheid van deze doktoraatsstudie/vaststelling ingezien en in een soor poll de Spa/Groen vervangen door "progressief" en "extreem progressief"...al te doorzichtig maar nog steeds een bevestiging van het onweerlegbaar bewijs van de enorme oververtegenwoordiging van links/ extreem links in onze pers...
Jongske: elk zijn propaganda e.
Ik heb al aangetoond in deze draad dat VB graag met cijfers speelt: trekt er uwen plan mee; overtuigen ga ik je toch niet. Zelfs niet met cijfers.
Francis Vere is offline  
Oud 14 oktober 2010, 15:35   #66
Fieseler

Standaard

Citaat:
overtuigen ga ik je toch niet. Zelfs niet met cijfers.
Mag ik hier uit besluiten dat u hier een hoop misbaar komt maken over iemands cijfers terwijl u zelf geen cijfers aanvaardt?

Oud 14 oktober 2010, 15:38   #67
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
Met alle respect voor de professor, maar in Franstalig België is één front vormen de meest normale zaak van de wereld, terwijl er zelfs geen openlijk nationalistische partijen zijn.
De professor zou zich beter eens de vraag stellen waarom er in Vlaanderen blijkbaar wel nood is aan nationalistische partijen en in Wallonië niet? Of nee, wacht, ik weet het antwoord al: da's de extreem-rechtse, racistische, xenofobe, enggeestige ingesteldheid van de Vlaming. Toeme toch, dat ik daar niet eerder op kwam.
den ambetantsten is offline  
Oud 14 oktober 2010, 15:38   #68
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Mag ik hier uit besluiten dat u hier een hoop misbaar komt maken over iemands cijfers terwijl u zelf geen cijfers aanvaardt?

Je mag er uit besluiten dat ik niet de ambitie koester om iemand die met foute speelgoedvliegtuigjes pronkt op een forum te overtuigen of af te brengen van zijn waanbeelden.

Ik ben geen missionaris/psychiater (schrappen wat niet past).
Francis Vere is offline  
Oud 15 oktober 2010, 07:58   #69
Fieseler

Standaard

Citaat:
Je mag er uit besluiten dat ik niet de ambitie koester om iemand die met foute speelgoedvliegtuigjes pronkt op een forum te overtuigen of af te brengen van zijn waanbeelden.

U legt dus de cijfers van de doktoraatsthesis van prof em Els De Bens, Mieke De Clercq en Steve Paulissen langs u neer omdat u een probleem heeft met de nationalitiet van diegene die het onderwerp van mijn avatar heeft ontwikkeld.
Laat mij toe in alle nederigheid mijn hoofd te buigen bij deze onweerlegbare argumentatieve kracht.

Oud 15 oktober 2010, 09:09   #70
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zie je dan liever een F16? Die zijn ook fout he, want het vliegtuig van een agressor...Alleen... is het de overwinnaar die zo pronkt met "democratie" maar op wereldvlak een despoot is.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 15 oktober 2010, 10:17   #71
Fieseler

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Zie je dan liever een F16? Die zijn ook fout he, want het vliegtuig van een agressor...Alleen... is het de overwinnaar die zo pronkt met "democratie" maar op wereldvlak een despoot is.
Als het goed weer is dan vlieg ik af en toe met mijn Fi'tje 156 (alhoewel het de laatste tijd veel minder is wegens tijdgebrek). Als ik dan denk aan "intellectuele opmerkzaamheid" van kadee's zoals Vere dan voel ik mij een echte nazi ...ge moet ni vragen hoe de Fransen zich voelen als ze met de MS505 "criquet" vliegen...
Oud 15 oktober 2010, 10:47   #72
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
off topic:
Voor zover ik weet heeft General Dynamics geen V1's gemaakt die als enige bedoeling had om burgerslachtoffers te maken (aka terrreuraanslagen) in een oorlog die 99% van de wereldbevolking als gruwelijk beschouwt.

Maa zeker ben ik dat natuurlijk niet.

Dus; als ik geen goesting heb om te pogen om iemand te overtuigen die zich vernoemt naar de fabrikant van een terreurwapen (V staat voor Vergeltungswaffe) ..awel dan heb ik daar geen goesting voor.

no offence e; ik heb geen problemen met extreem-rechts (edit: als gesprekspartner en onderwerp bedoel ik...)
maar je moet nu ook niet overdrijven.

en nu terug naar de topic van deze draad

Laatst gewijzigd door Francis Vere : 15 oktober 2010 om 10:49.
Francis Vere is offline  
Oud 15 oktober 2010, 11:01   #73
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
off topic:
Voor zover ik weet heeft General Dynamics geen V1's gemaakt die als enige bedoeling had om burgerslachtoffers te maken (aka terrreuraanslagen) in een oorlog die 99% van de wereldbevolking als gruwelijk beschouwt.

Dus; als ik geen goesting heb om te pogen om iemand te overtuigen die zich vernoemt naar de fabrikant van een terreurwapen (V staat voor Vergeltungswaffe) ..awel dan heb ik daar geen goesting voor.

no offence e; ik heb geen problemen met extreem-rechts (edit: als gesprekspartner en onderwerp bedoel ik...)

feit dat de absolute meerderheid van de journalisten in vlaanderen links is terwijl links in Vlaanderen amper 18% van de stemmen haalt bedoel je ?
al kreeg ik net de indruk dat je dat onderwerp wel als gesloten beschouwde ... ik blijf het toch nogal cruciaal vinden voor dit topic

Laatst gewijzigd door Anna List : 15 oktober 2010 om 11:01.
Anna List is offline  
Oud 15 oktober 2010, 11:51   #74
EddyBal

Standaard

Citaat:
off topic:

Nee, GD maakt géén burgerslachtoffers Hun wapens zijn er enkel om NIET gebruikt te worden
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 15 oktober 2010, 12:06   #75
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Nee, GD maakt géén burgerslachtoffers Hun wapens zijn er enkel om NIET gebruikt te worden
de cruciale woorden waren "enige bedoeling"
Francis Vere is offline  
Oud 15 oktober 2010, 12:13   #76
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
feit dat de absolute meerderheid van de journalisten in vlaanderen links is terwijl links in Vlaanderen amper 18% van de stemmen haalt bedoel je ?
al kreeg ik net de indruk dat je dat onderwerp wel als gesloten beschouwde ... ik blijf het toch nogal cruciaal vinden voor dit topic
met off topic bedoelde ik de GD-Fieseler duiding.

Nogmaals volgens die enquete:
meerderheid: ja
absolute meerderheid: ja
80%: neen
Francis Vere is offline  
Oud 15 oktober 2010, 12:21   #77
EddyBal

Standaard

Citaat:
de cruciale woorden waren "enige bedoeling"
GD maakt ergere wapens dan de V1, maar dat was je blijkbaar ontgaan. Met een V1 nu zou iedereen harder lachen dan met de scuds.
EddyBal is offline  
Oud 15 oktober 2010, 12:26   #78
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
GD maakt ergere wapens dan de V1, maar dat was je blijkbaar ontgaan. Met een V1 nu zou iedereen harder lachen dan met de scuds.
Je snapt me niet:

Sommige producten die Fieseler maakte dienden enkel als terreur wapen
Maar:
Geen enkel product dat GD maakte dient enkel als terreur wapen.

En dat staat natuurlijk los van het aantal slachtoffers; het gaat hem om de bedoeling van het product.

Of ga je iemand die ZYKLON-B als nick aanneemt vanuit een vermeende chemische interesse ()vergoeielijken met als argument dat SARIN tegenwoordig veel straffer is?

Laatst gewijzigd door Francis Vere : 15 oktober 2010 om 12:27.
Francis Vere is offline  
Oud 15 oktober 2010, 12:29   #79
EddyBal

Standaard

Citaat:
Je snapt me niet:

Sommige producten die Fieseler maakte dienden enkel als terreur wapen
Maar:
Geen enkel product dat GD maakte dient enkel als terreur wapen.

En dat staat natuurlijk los van het aantal slachtoffers; het gaat hem om de bedoeling van het product.

Of ga je iemand die ZYKLON-B als nick aanneemt vanuit een vermeende chemische interesse ()vergoeielijken met als argument dat SARIN tegenwoordig veel straffer is?
Jij plakt je eigen bedachte BEDOELING bij een nick/avatar aan diegene die het post. Jij hebt echter geen idee wat ZIJN bedoeling is/was. Je veroordeelt. Fout.
EddyBal is offline  
Oud 15 oktober 2010, 12:31   #80
Francis Vere
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Jij plakt je eigen bedachte BEDOELING bij een nick/avatar aan diegene die het post. Jij hebt echter geen idee wat ZIJN bedoeling is/was. Je veroordeelt. Fout.
Ja, ok 't is toeval dat hij een producent van een duits terreur wapen kiest en extreem rechts is.

Sorry.
Francis Vere is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be