![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Betreffende het kindergeld ... | |||
dit is goed zoals het is. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 9,09% |
dit moet nog toenemen met onder meer een aanvullende kinderbijslag. |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,91% |
dit moet gewoon afgeschaft worden. |
![]() ![]() ![]() |
14 | 25,45% |
dit moet beperkt worden tot 2, maximaal 3 kinderen. |
![]() ![]() ![]() |
30 | 54,55% |
Aantal stemmers: 55. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus: je eet maar beter verplicht gortepap en je heb er liefst maar twee rondlopen, anders ben ik niet meer bereid om je excessen te betalen. Ik vind dat al supersolidair. De rest van het belastingsgeld moeten ze me niet terugstorten, het mag integraal naar ontwikkelingszorg. Of wetenschappelijke geneeskundige vooruitgang;
Laatst gewijzigd door lombas : 15 oktober 2010 om 22:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wie egoïst wil zijn daarentegen moet daar zelf voor instaan. Egoïst.
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Ik vind niet dat mijn stelling egoistisch is. Teren op het belastinggeld van de andere, dat is pas egoistisch. Wie kinderen wil, moet daar zelf voor kunnen opdraaien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kinderen zijn de toekomst. Er een klein beetje in investeren lijkt me stukken beter dan in kwakzalvers. Uiteraard, in ieder kind zit ergens een kwakzalver verborgen. Kijk naar u. In uw geval was het verloren geld.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 15 oktober 2010 om 23:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Minister-President
|
![]() Vervang kindergeld door een aftrekbaar bedrag van uw belastingen per kind. Op die manier kunnen enkel zij die effektief bijdragen ervan genieten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() iki be papa vans drwa kinder,iki krijg nu vul gelt,da moe vel moer zin
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Partijlid
|
![]() Of zorg in ieder geval dat de kosten realistisch berekend worden en dat die realiteit toont in de bedragen die uitbetaald worden.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=124374&page=4 Totale kinderbijslag voor zes kinderen in Belgie is meer dan het dubbele van Nederland.
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Die redenering kan je dus op alles gaan toepassen, dit terwijl financiële bonussen en taksen net de instrumenten bij uitstek zijn om de ecologische voetafdruk te verkleinen en een min of meer verantwoordelijk leven te laten leiden. Meer zelfs, ze zijn onontbeerlijk daar mensen alle problemen herleiden tot louter centjes tellen. Geld is de universele taal geworden. Citaat:
Het zo in ieder geval wel meer verantwoordelijkheid leggen bij de ouders, want thans zijn het vooral de minder intwikkelden die zich het meeste voorplanten. "Ik zie graag kindjes" is voldoende reden om er maar op los te kweken, zonder verder stil te staan bij de gevolgen. De stier van Marcinelle met zijn 30 kinderen, dat is een produkt van het huidige systeem en dat is pas wat ik noem een sociaal probleem ( je moet niet vragen hoe die kinderen eruit komen ). Idiotie aangemoedigd door de overheid en betaald door de maatschappij. Proficiat. Btw volgens u zijn er geen negatieve gevolgen van de erg dichte en nog steeds toenemende bevolkingsdichtheid in Vlaanderen? Tot hoeveel mag de bevolking volgens u zo toenemen dan? Laatst gewijzigd door Blue Sky : 16 oktober 2010 om 10:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Kinderen zijn de toekomst. Ja hallo. Alles wat zijn potentieel nog niet heeft bereikt is de toekomst. AIDS is dan ook "de toekomst". En de vogelgriep is ook "de toekomst". Sunny heeft trouwens overschot van gelijk.
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 16 oktober 2010 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het geld voor de doppers zou maar eens op kunnen zijn hé?
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wie denk jij dat de scholen, de uniefen, de gesubsidieerde creches en sportverenigingen van uw kinnekes betaald? En dan verwacht je nog dat we hun eten en games betalen ook? Egoist. Luierik. Schooier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 |
Europees Commissaris
|
![]() Kwakzalver: Iemand die zich zonder daarvoor over de nodige diploma's te beschikken met geneeskunde bezighoudt.
Uw conclusies lijken nergens op. Raken het discussiepunt niet eens.
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ga toch ergens gaan vervellen jong.
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Europees Commissaris
|
![]() Hey, jij bent degene die uit zijn nek lult en de geneeskunde erbij sleurde he. Je kan je misschien verdedigen door te zeggen dat je te dom bent om te weten wat het woord kwakzalver betekent. Maar dat laat ik aan u over.