Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 oktober 2010, 14:29   #61
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de reacties aan Franstalige kant zijn nogal voorspelbaar. het is Dewever die moet toegeven, niet iemand anders.

maw, ze zitten nog altijd in de logica dat er een Vlaming in de 16 gaat zitten en daardoor meer toegevingen moet doen.

onbegrijpelijk.
Ik zou zeggen, eerder het tegendeel, zeer begrijpelijk.

We - en dan bedoel ik de walgelijkste Vlamingen die ooit geleefd hebben, de belgische politiekers, hebben hen dat de laatste vijftig jaar zo gewoon gemaakt om toch maar de grote jan te kunnen uithangen en zichzelf te verrijken op onze kap.

Als de Vlaming als volk ook maar een greintje eigenwaarde had, dan zouden die mensen uit hun dure villa's gesleept worden en doodgestampt worden op de straat.
Oud 16 oktober 2010, 14:31   #62
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik zou zeggen, eerder het tegendeel, zeer begrijpelijk.

We - en dan bedoel ik de walgelijkste Vlamingen die ooit geleefd hebben, de belgische politiekers, hebben hen dat de laatste vijftig jaar zo gewoon gemaakt om toch maar de grote jan te kunnen uithangen en zichzelf te verrijken op onze kap.

Als de Vlaming als volk ook maar een greintje eigenwaarde had, dan zouden die mensen uit hun dure villa's gesleept worden en doodgestampt worden op de straat.
kan jij niks organiseren ??

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 16 oktober 2010, 14:32   #63
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
kan jij niks organiseren ??
Pas op vriend, je maakt je schuldig aan "aanzetten tot."

Oud 16 oktober 2010, 14:34   #64
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

jij bracht me wel op het idee, gedeelde schuld, dus.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 16 oktober 2010, 14:41   #65
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
jij bracht me wel op het idee, gedeelde schuld, dus.
Ja, in het belgische "rechtsysteem" kan dat misschien nog pakken ook.
Oud 16 oktober 2010, 15:03   #66
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom zo destructief ? Sluit ze op in een grote zaal en elk uur moeten ze allemaal op een tafel gaan staan en hand-in-hand "Mooi, 't leven is mooi" zingen. Er zijn geen douches noch déodorants beschikbaar. Daartussenin moeten ze stilzitten om naar pianoconcerto's van Willy Claes te luisteren. Dit voor de rest van hun miserabel leven.
Zucht is offline  
Oud 16 oktober 2010, 15:06   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Waarom zo destructief ? Sluit ze op in een grote zaal en elk uur moeten ze allemaal op een tafel gaan staan en hand-in-hand "Mooi, 't leven is mooi" zingen. Er zijn geen douches noch déodorants beschikbaar. Daartussenin moeten ze stilzitten om naar pianoconcerto's van Willy Claes te luisteren. Dit voor de rest van hun miserabel leven.
Korte pijn is beter voor die mensen.

Ik spreek vanuit de goedheid in mijn hart.
Oud 16 oktober 2010, 15:12   #68
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Korte pijn is beter voor die mensen.

Ik spreek vanuit de goedheid in mijn hart.
Ik vind de straf die Bruno Valkeniers destijds voorstelde nog beter: geef die mensen gewoon een Vlaamse identiteitskaart. Doordat ze zo'n afkeer hebben van een onafhankelijk Vlaanderen, is er gewoon geen enkele manier waarop je die mensen zwaarder kan straffen dan hen tot het einde van hun dagen als Vlaams staatsburger door het leven te laten gaan.
Zwartengeel is offline  
Oud 16 oktober 2010, 15:14   #69
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Ik vind de straf die Bruno Valkeniers destijds voorstelde nog beter: geef die mensen gewoon een Vlaamse identiteitskaart. Doordat ze zo'n afkeer hebben van een onafhankelijk Vlaanderen, is er gewoon geen enkele manier waarop je die mensen zwaarder kan straffen dan hen tot het einde van hun dagen als Vlaams staatsburger door het leven te laten gaan.
Neen, dat is onmenselijk.

Daar kan ik in eer en geweten niet aan meehelpen.

Oud 16 oktober 2010, 21:22   #70
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in zetels/verkozenen is het 80%
Als dat waar is dan...is dat prima...
Oud 16 oktober 2010, 21:29   #71
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Eh, ik zou die net WEIGEREN. Om bekende redenen, en omdat ze dan ook niet de vruchten plukken van het werk van een ander dat ze wensten te saboteren.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 16 oktober 2010, 21:50   #72
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dan zal ik knarsetanden.
Net zoals ieder lid van elke andere partij, op het ogenblik dat de partij moet inleveren.

Voorlopig hou ik me vast aan de peiling van vorige week: het feest lijkt langer te duren dan één préformatie ...
Waarom gaat u er van uit dat áls BDW de zwarte piet krijgt toegespeeld hij stemmen gaat verliezen?
Het zou wel eens kunnen dat hij er net daardoor een pak bijhaalt....

Het wordt op dit forum al te dikwijls vergeten maar Bart surft op meer dan één golf hoor:
- geniaal hoe hij er een maand geleden, ondanks het amechtige zwartepietspel van de journalist op de sossenstaatszender, in geslaagd is om de Vlaamse middenklasse te overtuigen van het feit dat hij (dank zij zijn vasthoudendheid) hun van een fiscaal inferno zou redden.
- de avond van de verkiezingen heeft hij (visionair of gewoon gezond politiek inzicht in het licht van het Letermedebacle) duidelijk gesteld: "alleen kunnen wij niet doen waarvoor de kiezer vandaag overduidelijk heeft gekozen".

Laat ons niet vergeten dat het voor BDW niet al te moeilijk is om bovendien alle onheil van de Maertensen, de De Haenensen, Eyskensen en andere Verhofstadts gewoon op te sommen (hetgeen het VB al een generatie lang doet maar niet gehoord wordt wegens CS) en die te linken aan de decennialange capitulatie van deze heren voor een postje in de 16.
Oud 16 oktober 2010, 22:18   #73
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blauwzwart Bekijk bericht
Ik vind zijn persbericht vooral een hoog JL Dehaene-gehalte hebben. Bricoleren, overal knippen en plakken tot een geheel waar niemand tevreden mee is, maar toch schoorvoetend aanvaardt. België redden lijkt wel het uitgangspunt.
Nou, hij beloofde nochtans klare afspraken in plaats van dat gebricoleer. Zondagmiddag weten we meer. Kijken wie er eerst met stenen begint te gooien. Ik gok op Loret.
fonne is offline  
Oud 16 oktober 2010, 22:21   #74
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
En wat als uw vriendje Bart de Zwarte Piet blijkt te hebben ?
En wat als er in een parallel universum een België zou bestaan dat als een normale democratische rechtsstaat functioneert? Bart krijgt helemaal niet de zwarte piet, die zal voor de twee Brusselse furies zijn, Jowel en Loret. Die zullen moeten vaststellen dat Brussel niet meer verantwoordingsloos op de kap van Vlaanderen kan leven.
fonne is offline  
Oud 17 oktober 2010, 07:38   #75
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Waarom gaat u er van uit dat áls BDW de zwarte piet krijgt toegespeeld hij stemmen gaat verliezen?
Het zou wel eens kunnen dat hij er net daardoor een pak bijhaalt....

...
't Is een kwestie van definities.
Als men hem de zwarte piet tracht (tracht) toe te spelen, maar hij haalt er meer stemmen of populariteit mee, dan is de zwarte piet niet toegekomen.

Ik ben ook van oordeel dat de openlijke manier van handelen/communiceren en zelfs van niet-communiceren (ik ga discreet werken om me een kans op slagen te geven ... ik wil responsabilisering ...) het Weverke, gewaardeerd wordt door meer en meer Vlamingen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 17 oktober 2010, 09:40   #76
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Ik ben ook van oordeel dat de openlijke manier van handelen/communiceren en zelfs van niet-communiceren (ik ga discreet werken om me een kans op slagen te geven ... ik wil responsabilisering ...) het Weverke, gewaardeerd wordt door meer en meer Vlamingen.
2

Dat denk ik ook, en dat alleen al is het zeker waard om 10 dagen extra te verduidelijken.
poekieJ is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be