Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2010, 09:34   #61
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hmm, het Oost Romeinse rijk, dat stukje beschaving dat kapotgemaakt werd door de kruisvaarders, en nadien met plezier ingepikt door de Ottomanen.
Mare, de Renaissance, was dat niet zo'n paar 100 jaar na deze gebeurtenissen.

De Renaissance is zonder twijfel ontstaan uit de Islam. Europa kreunde onder de donkere Middelleeuwen, Zelfs de Vikingen waren beschaafder dan de Europeanen, de Vikings dreven handel met de Arabieren en Berbers, enz.. Europa was omsingeld door de Magyaren, de Vikings, de Moslims in het zuiden, en de Byzantijnen in het Oosten waardoor het in een soort blokkade leefde, door de oorlogen in de Levant, hebben de Kruisvaarders vele technieken meegebracht zoals de Windmolens, en door de herovering van het Iberisch schiereiland op de Moslims, hebben de Europeanen vele zaken overgenomen zoals de "Moorse kunst" met de bekende bouwstijl die verspreid werd over gans Europa, Profeet vzmh heeft voorspeld dat Constantinopel door de Moslims zal veroverd worden, en het werd ook veroverd door de Moslims

Indien U godsdienst als doorgeefluik voor de kennis van de Oude wereld wil aanhalen, vergeet het maar, zowel de Christenen als de Moslims zijn zeer vlijtig geweest als het op boekverbranden aankwam.

De Moslims hebben nooit boeken verbrand, er waren waren wel onislamitische groepen binnen de Islamitische wereld die de boeken hebben verbrand om deze dan in de schoenen te schuiven van de Moslims, de Europeanen hebben de Romeinse Rijk vernietigd met hun Barbaarse aanvallen, en dan hebben zij alle overbrlijfselen van de Romeinse en Griekse wereld vernietigd, maar de Arabieren hebben vele boeken weten te behouden

Marco Polo heeft meer kennis uit China meegebracht dan de Moslims ooit zelf hebben ontwikkeld.

Om elkaar beter de kop kunnen in te slaan nietwaar. Alle technologie vindt zijn oorsprong in oorlog.

Daar hebt U wel een punt in. Maar alle partijen hadden hun helden en slechterikken, en het hing meestal af van wie de geschiedenis schreef.
Moor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 09:46   #62
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Islam heeft totaal geen enkele plek voor de Democratie. Maar da's een ander verhaal, onderwerping aan Allah, en al de rest is gewoon tijdverdrijf.
Maar mozes een moslim? Manmanman toch, Mozes was een Jood volgens het oude testament. Maar archeologen en geschiedkundigen zijn het mysterie aan't ontrafelen, en de kans is zeer groot dat Mozes een Sumeriër was, een uitwisselprinsje om de vrede tussen de 2 grote rijken van die tijd te waarborgen.

Mozes en zijn broer Haroen waren pure Moslims, de huidige Joden hebben totaal geen link met Mozes (a.s), Mozes was een Monotheist.

Joden gerespecteerd worden? Dat durft U te schrijven?
Ga maar even na hoe de verhoudingen van geweldsmisdrijven liggen, en verbaas uwzelf over de tolerantie en respect die bepaalde religies losweken bij beïnvloedbare jongeren.

Joden worden in Belgie gerespecteerd meer dan de Moslims. Joden daarentegen respecteren de Palestijnen niet, want Joden blijven maar verder doen met het bouwen van nederzettinge, de staat Israel legt elke VN-resolutie naast zich neer, Israel is een terroristische staat

Dat zegt U. Ik heb al toegegeven dat ik een racist ben. Maar ik heb waarschijnlijk meer in de Koran gelezen geweest en met Imans gesproken dan U.

Dus u geeft eerlijk toe dat u een racist bent, dat u dat nog durft toe te geven, bent u dan niet bang om vervolgd te worden????, ik zou echt opletten met wat ik schrijf moest ik van u zijn, ik kan evengoed de moderators erbij halen

Neen, de Islam ziet een vrouw als handelswaar, een vehikel dat familie-eer moet dragen.

oké u denkt dat de Islam de vrouw als een handelswaar ziet, bewijs me dat dan maar? Ik zal u alvast een aantal bewijzen aanreiken van de status van de vrouw in de Islam http://users.telenet.be/myprojects/peace/rechten.html

Daarom dat Afghanistan , zelfs na al die jaren van oorlog en vernietiging nog steeds een formidabele papaveroogst heeft, en dat de Douaniers langs de Iberische grenzen zich steeds mogen verbazen over hoeveel hennep-derivaten uit Marokko geïmporteerd worden. Nog niet te spreken over de al reeds gesloten VZW's/theehuizen die dit puur natuurproduct aanboden.
De waterpijp, Qat, Koffie, moet ik doorgaan?

In Afghanistan heb je een coorrupte, marionetten onislamitische regering, toen de Taliban aan de macht was, was de papaver volledig vernietigd, Marokko idem dito, de Marokkanen die vzw's openen en drugs verkopen moeten hard gestrafd worden, zij doen dit niet omdat het in de Koran staat, maar de Islam is categoriek hierover alles wat het verstand benevelt is verboden zelfs al was het één klein druppel dat kan je niet zeggen van het Katholicisme die "alcohol" wijn beschouwt als het bloed van Iesa (Jezus) regelrechte schande

Klopt, maar alleen Moslim ouderen, Moslim Ouders.

Och ja, vraag dat aan varkens, aan honden (de zwarte exemplaren eerst). Of aan elk beestje dat Halal is geslacht.

Weerom, Moslim Jongeren. Dhimmies, slaven en heidenen , daar gelden andere regels voor

De vrouwen hebben nog geen 70 jaar stemrecht in België. En dat hele zielgebeuren. De moment ik mijn ziel kan meten, wegen of enigszins kan bevatten, ga ik er van uit dat een ziel meer is dan een waanbeeld.

Eremoorden iemand? Of nog beter, dit.

Het blijft een keuze, en wees niet hypocriet man, prostitutie is grens en religie-overschrijdend.

Aan de hand van welke hadith kan je zeggen dat Soenieten Al Takiya verwerpen? Ik vind er alvast geen.

==================================
al-Taqiyya According to the Sunnis
==================================
Some Sunnis assert that al-Taqiyya is an act of pure hypocrisy that serves
to conceal the truth and reveal that which is the exact opposite (of the
truth). Furthermore, according to those Sunnis, al-Taqiyya constitutes a
lack of faith and trust in Allah (SWT) because the person who conceals his
beliefs to spare himself from eminent danger is fearful of humans, when, in
fact, he should be fearful of Allah (SWT) only. As such, this person is a
coward.

http://www.al-islam.org/encyclopedia/chapter6b/1.html

Taqiya is strikt verboden enkel wanneer je angst hebt om gedood te worden en je wordt doodgemarteld dan is dat niet verboden.
Oud 19 oktober 2010, 09:55   #63
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ja, da's waar. Ik wist absoluut niet wat een besnijdenis was.
Wat een geluk dat er nog 'verlichte' geesten rond lopen om me dat te vertellen.
Misschien moet je dan meteen ook de armen van zo'n kind ontnemen.
Ook goed voor de hygiëne.
Gedaan met deo spuiten.
Besnijdenis wordt toegepast in veel onislamitische landen zoals Amerika en ook door de Joden, Besnijdenis is geen "exclusief islamitische gebruik"

Maar ik wil je wel iets zeggen over Keizer Heraclius die droomde dat hij verslagen ging zijn door "besneden mannen" en hij werd ook verslagen door de Moslims.
Oud 19 oktober 2010, 10:11   #64
Moor
Gouverneur

Standaard

Taqiya uitgelegd

Taqiya is enkel toegestaan in enkele situaties zoals wanneer jouw leven op het spel staat, of wanneer je eigen legitieme goederen en geld op het spel staat, dan mag je zelfs liegen

De Shieten daarentegen gebruiken een andere manier, zij verstaan iets anders onder taqiya
Oud 19 oktober 2010, 13:13   #65
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dionysus Bekijk bericht
Moor jij hebt, in je eentje, meer gedaan om Moslims belachelijk te maken dan eender wie. Je hersenloos gezwam in godsdienst en levensovertuiging zegt meer als genoeg. Ik zie niet in hoe jij mensen omtovert tot Islamliefhebbers, zeker dat ze je niet uitlachen en dat jij dat verkeerd interpreteert?

***EDIT***

"Indoctrinatie in de evolutietheorie", nog zo'n parel van belachelijkheid.
²!!!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 14:59   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor
Dus u geeft eerlijk toe dat u een racist bent, dat u dat nog durft toe te geven, bent u dan niet bang om vervolgd te worden????, ik zou echt opletten met wat ik schrijf moest ik van u zijn, ik kan evengoed de moderators erbij halen
Ik ben niet bang om vervolgd te worden of strafpunten te krijgen.
Trouwens, ik zou nog niet eens weten hoe ik strafpunten moet krijgen hier op't forum. Desondanks dat ik genocide promoot als milieumaatregel, democratie als verwerpelijk bestempel en de grootste hoop der mensheid nog niet eens in staat vindt om van goed eten slechte stront te maken.

1) Ik ben racist in zovere dat ik de antropologische school van de onderverdeling van de menselijke soort in 3 types volg. Kaukasiër, Negroïde en Mongoloïde.

2) Uit onze discutie hier is het redelijk duidelijk dat U een nieuwe Belg met een Marokkaanse identiteit bent. Indien niet, sorry voor de potentiële belediging.(niet dat U een keuze zou hebben, ieder geboren die een Marokkaans vader als erkenner/verwekker heeft, krijgt zowiezo de onverwerpbare Marrokaanse identiteit.).
Volgens de antroplologische indeling is grootste groep Marokkanen Kaukasiër. Een deel heeft wel, zoals zovelen van ons, wat Negroïde invloeden. Een nog kleiner deel behoord tot de negeroïde groep, maar da's echt een klein groepje. Kwestie, negers zijn niet zo populair in Noord Afrika.

3) We zijn hier over religie aan't discuteren, geen ras of afkomst.

Dus, als U de term "racist" wil gebruiken om mij hier op't forum strafpunten te laten krijgen, of nog beter, via het gerecht of ons zo beroemd CGKR, dan ben ik bang dat U veel moeite zal moeten doen. In't het dagelijks leven geef ik ieder de kans respect te verdienen, en ik baseer dan mijn persoonlijke bevindingen op de acties van de personen zelf.

Citaat:
Joden worden in Belgie gerespecteerd meer dan de Moslims.
Hoe zou dat toch komen?
Misschien doordat een paar Baardapen een soort van wetgeving die stoelt op het hebben van een onzichtbaar vriendje promoten, en dat velen die dezelfde godsdienst aanhangen dit soort van excessen stilzwijgend goedkeuren.

Citaat:
Joden daarentegen respecteren de Palestijnen niet, want Joden blijven maar verder doen met het bouwen van nederzettinge, de staat Israel legt elke VN-resolutie naast zich neer, Israel is een terroristische staat
Niet ter zake doende in deze discusie. En weerom, ik zie geen Jood een zelfmoordaanslag plegen in de Palestijnse gebieden. Langs de andere kant, alle partijen daar hebben hun helden en slechterikken. Toch blijft het een feit dat het Joodse volk van een paar miljoen meer Nobelprijswinnaars voorbrengt dan 1 000 000 000 + Moslims.

Citaat:
In Afghanistan heb je een corrupte, marionetten onislamitische regering, toen de Taliban aan de macht was, was de papaver volledig vernietigd,
Papaver was de enige export van Afghanistan onder de Taliban (uitgezonderd religie in zijn ergste vorm). Het feit dat de Taliban gebruik in eigen land redelijk moordzuchtig onderdrukte maakt het niet beter.
Citaat:
Marokko idem dito, de Marokkanen die vzw's openen en drugs verkopen moeten hard gestrafd worden, zij doen dit niet omdat het in de Koran staat, maar de Islam is categoriek hierover alles wat het verstand benevelt is verboden zelfs al was het één kleine druppel
Je vergeet weer 1 ding. Drugs verkopen aan niet-moslims is perfect toegelaten.
Eigenlijk staat er vrij duidelijk in de Koran dat gefermenteerde dranken uit granen of druiven niet genuttigd mogen worden. Dit geeft nog steeds de kans om mede en aardappel-vodka te nuttigen. Ook zijn de rivieren in't paradijs gevuld met wijn...

Citaat:
dat kan je niet zeggen van het Katholicisme die "alcohol" wijn beschouwt als het bloed van Iesa (Jezus) regelrechte schande
Ritueel kannibalisme, ook een goeie truk om sekteleden te binden. Eenmaal mensenvlees gegeten staat een persoon buiten de samenleving.(uitgezonderd enkele stammen die nog in't neolithicum leven, en dan nog).

Citaat:
Mozes en zijn broer Haroen waren pure Moslims, de huidige Joden hebben totaal geen link met Mozes (a.s), Mozes was een Monotheist.
Om juist te zijn, een Abrahamist. Een monotheïst, die zijn religie uit het oude Babylonië heeft, en waar de vrouwelijke component uitgesneden was.
Zoveel voor Christus was er nog geen sprake van Moslims. En als het hele Mozes verhaal zou zijn zoals in't oude testament beschreven is zou Mozes zou nooit de naam Allah gebruikt hebben. Eerder Jaweh, Jehova, Adonaï of dergelijke. Bof. Aangezien iedereen geboren word als moslim, is het geen discutie he.

Citaat:
oké u denkt dat de Islam de vrouw als een handelswaar ziet, bewijs me dat dan maar? Ik zal u alvast een aantal bewijzen aanreiken van de status van de vrouw in de Islam
Hoofdstuk 4, An-Nisa is volledig gewijd aan hoe vrouwen behandeld moeten worden, en waarom. Om enkele stukjes aan te halen, dochters erven maar de helft van wat zoons erven. In rechtspraak telt de getuigenis van een vrouw maar voor de helft van een mans getuigenis, en als het in verband met overspel enzover gaat , moet een vrouw 4 getuigen hebben die het tegendeel beweren en kunnen aantonen.
Vrouwen mogen geen 4 mannen hebben, dit in tegenstelling tot "niet profeet mannen", die 4 vrouwen mogen hebben (indien ze alle 4 gelijk behandeld worden qua verdeling van goederen en lusten/lasten. met de eerste vrouw als leidster over de 3 anderen.)Ook heeft de Profeet, vzmh, duidelijk gesteld dat de overgrote meerderheid van de bewoners van de hel vrouwen zijn.
Ik denk dat dit kleine greepje voldoende is om duidelijk te kunnen stellen dat Moslim vrouwen minder waard zijn dan moslim mannen, en dat moslim vrouwen maar een klein stapje boven dhimmie mannen staan.
Oud 19 oktober 2010, 15:19   #67
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
De Renaissance is zonder twijfel ontstaan uit de Islam. Europa kreunde onder de donkere Middelleeuwen, Zelfs de Vikingen waren beschaafder dan de Europeanen, de Vikings dreven handel met de Arabieren en Berbers, enz.. Europa was omsingeld door de Magyaren, de Vikings, de Moslims in het zuiden, en de Byzantijnen in het Oosten waardoor het in een soort blokkade leefde, door de oorlogen in de Levant, hebben de Kruisvaarders vele technieken meegebracht zoals de Windmolens, en door de herovering van het Iberisch schiereiland op de Moslims, hebben de Europeanen vele zaken overgenomen zoals de "Moorse kunst" met de bekende bouwstijl die verspreid werd over gans Europa, Profeet vzmh heeft voorspeld dat Constantinopel door de Moslims zal veroverd worden, en het werd ook veroverd door de Moslims
Dit is gewoon hilarisch.

1) De donkere middeleeuwen . Een tijdperkje dat eigenlijk alleen geld voor Europa was van na de val van het West Romeinse rijk (zoals U aanhaalt veroorzaakt door volksverhuizingen en decadentie/corruptie binnen de kern van het Romeinse rijk. Ik heb de indruk dat het verchristenen ook geen goeie zaak was) tot de ontdekking van de Nieuwe wereld. 1492 dus. (anderen geven de iets vroegere datum van de installatie van de Ottomanen in het hernoemde Constantinopel)
De Vikingen zijn hun grote strooptochten gestopt zo in de 11de eeuw. Maar een paar 100 jaar verschil.

2) De verlichting , De renaissance, "hergeboorte" begon in de 14de eeuw, in het stinkend rijke gebied dat we nu Italië noemen.
Stinkend Rijk door 2 factoren. 1) de handelsgeest van de Italianen in die tijd 2) Het Vaticaan dat als grote geld en goudstofzuiger op heel Europa kon teren. Aangezien goud en geld beter transporteerbaar zijn dan kerken en dergelijke, werd er veel van de Europese welvaart gespendeerd in Italië. Wat de stadsstaten van die tijd nog rijker en machtiger maakte. Venetië en Genua springen naar voor als voorbeelden. De Venetische oorlogsvloot kon op haar hoogtepunt elke andere vloot van welke natie dan ook aan.(weliswaar in de middellandse zee alleen). Om maar een voorbeeld te geven.
De laatste kruistocht in het beloofde land 1471-1472 kan ook gezien worden als het beginpunt van de Renaissance. Geen eindeloos bloedvergieten meer, en mankracht en leiderschap die thuis bleef en daardoor meer aan ontwikkeling kon doen.

Neen, de geschiedenis herschrijven kan iedereen, maar alleen de overwinnaar kan die herschreveng geschiedenis laten staan.
Misschien dat U binnen een generatie wel gelijk krijgt.
Oud 19 oktober 2010, 15:53   #68
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Ja.
Met het hele bijbelse verhaal van creatie? Of zeg je gewoon dat je het niet weet?
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 16:03   #69
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Jij laat me gewoon lachen hehe
Daaraan zie je dat moslims ook mensen zijn.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 16:38   #70
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Met het hele bijbelse verhaal van creatie? Of zeg je gewoon dat je het niet weet?
Het hele Bijbelse verhaal.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 16:56   #71
Dionysus
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het hele Bijbelse verhaal.
Je ontkent dus niet alleen evolutie, maar gewoon alle wetenschap. Fijn om te weten.
Dionysus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 17:49   #72
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Je ontkent dus niet alleen evolutie, maar gewoon alle wetenschap. Fijn om te weten.
Alle wetenschap?
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 17:54   #73
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Erg eh ? En dat in de 21ste eeuw nog wel.
Het mag toch.
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 18:00   #74
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Iedere strenggelovige (ongeacht welke godsdienst) is gehersenspoeld.
En hoe gebeurt dat?
Oud 19 oktober 2010, 18:00   #75
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Die shariah4belgium houden ze best goed in de gaten.
Oud 19 oktober 2010, 18:08   #76
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Die shariah4belgium houden ze best goed in de gaten.

Ze zijn met zen 10 en groeiend ....
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 18:11   #77
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Ze zijn met zen 10 en groeiend ....
Ze zullen wel armere mensen aanspreken, gasten die minder kansen krijgen in het westen, ze hebben dus potentie. Ze kunnen dan even piepen over de grens, naar noord frankrijk en kunnen dus auto's in brand steken e.d. of gebeuren zo'n dingen hier al
Oud 19 oktober 2010, 19:00   #78
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Er is hier geen sprake van amputatie, besnijdenis is een goede zaak, t'is niet dat de geslachtsdeel volledig wordt afgesneden, enkel voorhuid, niet meer en niet minder, het is ook niet verplicht in de Islam,

besnijdenis is goed voor de hygiene
Dat argument houdt hier geen steek.... middelen genoeg.

Daar tegenover is de opmerking dat we de mening maar eens zouden moeten vragen van die jongen en meiskes of moeten wachten tot ze meerderjarig zijn , te gek om los te lopen uitgaande van een bestel die dat evenzeer nalaat :
- oorbelletjes schieten bij peuters om ze toch maar te onderscheiden of omdat 't schoon geacht wordt te zijn .... hoe jonger hoe liever... alleen een kinderarts of psycholoog die het nog kan rekken (trauma) tot ze een leeftijd van 18 maanden hebben bereikt
- gendercorrecties bij interseksualiteit of zeg maar gelijk bij het ontbreken van een duidelijk stereotype
- etc...
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 19:11   #79
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alle wetenschap?
zo goed als alle ... of beter alle mogelijke conclusies tot heel der onderdelen die niet in het kraampje passen
Of niet ?
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2010, 19:57   #80
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Het mag toch.
Kijk, voor mijn part geloof je in witte olifantjes en roze nijlpaardjes, en dat alle creaties het werk zijn van één of andere "schepper", maar verwacht dan niet teveel dat zoiets door derden als ernstig wordt aanzien.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 19 oktober 2010 om 19:57.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be