Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 20 oktober 2010, 20:43   #61
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Cultuur is al decennia een exlusieve bevoegdheid van de gemeenschappen. Als er in Vlaanderen één sector is waar het geld uit het raam vliegt dan is het net de cultuursector, en nergens meer dan in Brussel en ironisch genoeg is het net daar dat de grootste tegenstanders zitten van "Vlaanderen". Als uw theorie zou kloppen dan zouden net de bobo's de grootste fan moeten zijn van Vlaanderen.
Als die 'kunstenaars' dan zo tegen Vlaanderen zijn, waarom nemen ze dan geen afstand van het Vlaams geld? Mogen we niet stellen dat enige rechtlijnigheid hen vreemd is?
Jan van den Berghe is offline  
Oud 20 oktober 2010, 20:45   #62
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Cultuur is al decennia een exlusieve bevoegdheid van de gemeenschappen. Als er in Vlaanderen één sector is waar het geld uit het raam vliegt dan is het net de cultuursector, en nergens meer dan in Brussel en ironisch genoeg is het net daar dat de grootste tegenstanders zitten van "Vlaanderen". Als uw theorie zou kloppen dan zouden net de bobo's de grootste fan moeten zijn van Vlaanderen.
Tijd dat de degoutante over-subsidiëring van dat crapuul stop gezet wordt. Dat ze maar bij het Brussels gewest gaan aankloppen voor hun leefloon.
fonne is offline  
Oud 20 oktober 2010, 21:01   #63
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Tijd dat de degoutante over-subsidiëring van dat crapuul stop gezet wordt. Dat ze maar bij het Brussels gewest gaan aankloppen voor hun leefloon.
Ik ben als linkse voor ne keer geneigd hier een dikke vette 2 onder te zetten. Dit profitariaat zou eens hard moeten aangepakt worden.
Pelgrim is offline  
Oud 20 oktober 2010, 22:02   #64
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Maar allez, de franstaligen zijn toch radicaal gekant tegen het territorialiteitsprincipe. Misschien woonde daar net een Vlaming die bij Vlaanderen wou aansluiten. Dat mag toch op basis van het personaliteitsprincipe, of hoe zit dat nu?
Nee het gaat over een franstalige die in 'choque' is dat hij plots in Vlaanderen woont. Hij verwittigde de schepen van ruimtelijke ordening van Anderlecht die met veel tamtam de annexatie door Dilbeek aankloeg.

Citaat:
Anderlecht retire des panneaux placés illégalement sur son territoire par la Flandre(20/10/2010)

La commune d'Anderlecht a procédé mercredi après-midi au retrait de deux panneaux indicateurs placés illégalement sur son territoire par la région flamande

ANDERLECHT L'échevin en charge des travaux publics, Mustapha Akouz, regrette qu'un tel incident se produise dans le contexte politique actuel, particulièrement délicat.

Le collège échevinal a été averti par un riverain que des nouveaux panneaux annonçant l'entrée en Flandre et sur la commune de Dilbeek avaient été placés vendredi route de Lennik, une voirie régionale.

Après vérification auprès d'un géomètre et du plan cadastral, il est apparu que ces panneaux avaient été installés sur le territoire anderlechtois, �* 325 mètres de la frontière.

"Ce n'est pas la commune de Dilbeek qui a pris l'initiative mais la Région flamande. C'est malheureux et inacceptable", réagit M. Akouz, précisant que les riverains se sont montrés particulièrement inquiets.

La commune a dès lors pris contact avec l'administration régionale des voiries pour signaler le problème et demander la permission de retirer immédiatement les panneaux incriminés, ce qui lui a été accordé.

Elle a aussi prévenu la Région flamande de son intention d'enlever les panneaux. "Un courrier officiel sera envoyé jeudi pour informer du retrait et prévenir l'administration flamande que les panneaux sont �* sa disposition dans nos locaux", ajoute M. Akouz.

La Région flamande a indiqué �* la commune d'Anderlecht ne pas comprendre la présence des panneaux �* cet endroit et "s'est montrée embarrassée", selon l'échevin.

D'après le bourgmestre anderlechtois, ils avaient été placés quelques centaines de mètres au-del�* de la limite communale.

Pour Gaëtan Van Goidsenhoven, "on n'ose imaginer quelle aurait été la réaction en sens inverse".

Celui-ci a regretté que les relations entre les deux communes ne soient pas toujours bonnes. En atteste, a-t-il soutenu, le permis accordé pour l'exploitation d'une usine de graisse �* la limite territoriale de Dilbeek, sans égard pour la commune bruxelloise qui en subit les incidences, et le problème persistant de la pollution de la Pede, un petit cours d'eau qui arrose la principale zone verte d'Anderlecht.

"Tout cela ne relève pas d'une approche très constructive. J'en appelle �* des relations plus harmonieuses entre communes riveraines par del�* la frontière régionale", a-t-il encore commenté.
© La Dernière Heure 2010
Sunny is offline  
Oud 21 oktober 2010, 07:47   #65
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

vandaag staat er weer zo'n opiniestukje in De Morgen (gisteren stond Maddens er trouwens ook in).

Wat mij altijd het meest opvalt is dat ze België willen behouden omdat Vlaanderen rechts stemt en Wallonië links en dat ze liever in een links land wonen.

wel, dat ze dan ofwel verhuizen, ofwel proberen de Vlaming te overtuigen om toch links te stemmen.

met zo'n linksen wil ik dus niets te maken hebben, ze hebben zelfs schrik van hun eigen schaduw.
Oud 21 oktober 2010, 08:32   #66
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

"Het is de solidariteit die een cultuur groot maakt."

Welja, daar kan ik het wel mee eens zijn.

We zouden bij wijze van oefening dan eens de 'solidarité' van de (uitdragers van de) Franstalig Belgische 'culture' onder de loep kunnen nemen.

Daar kunnen de "Noord-Belgen" toch geen bezwaar tegen hebben, mag ik hopen?

Ik zou hier ellenlange bijdragen kunnen schrijven over mijn persoonlijke ervaring(en) met de 'solidarité', zowel in het kader van mijn beroepsactiviteiten als daarbuiten, maar ben eigenlijk vooral benieuwd naar wat mijn mede-forummers daaromtrent te melden hebben.

Mijn vraag is dus: hoe 'solidaire' zijn de Franstalige Belgen volgens jullie?

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 21 oktober 2010, 11:04   #67
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
ach, laat ze doen
denk je nu echt dat er daar 1 iemand door zal zeggen 'awel ze, nu stem ik niet meer voor een vlaams nationalistische partij!'
Klopt als een bus. De relevantie van publieke figuren (niet alleen kunstenaars, maar ook politiekers) die door het zwaaien met de vaandel "solidariteit" proberen de massa aan hun kant te krijgen, is al jaren terug gedaald tot onder het vriespunt. Dat die mensen hun eigen irrelevantie niet inzien, wekt in zekere zin zelfs mijn medeleven op.
Oud 21 oktober 2010, 11:07   #68
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Misschien was ik verkeerd, misschien hebben we vandaag nog een walgelijkere soort van Vlaming gezien.
Het gaat niet over "walgelijke Vlamingen". Die mensen geloven gewoonweg nog in een droombeeld waarvan ze niet beseffen dat het reeds lang is ingehaald door de realiteit. Het is trouwens niet moeilijk dat net kunstenaars zich daarin vergalopperen: als er één beroepsgroep is die pretendeert het meest over de maatschappij te reflecteren, maar daarbij het verst van die maatschappij zelf afstaat, dan zijn het wel de (moderne) kunstenaars.
Oud 21 oktober 2010, 11:15   #69
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Met zo'n gemeenplaatsen laat je enkel maar zien hoe geborneerd je bent, imho.
Oud 21 oktober 2010, 11:22   #70
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.politiek.be/activiteiten/...-fier-de-ltre/

Citaat:
In samenwerking met Stempel Magazine zorgen we voor een typische Belgische aankleding van de avond. Weet u wel zeker dat u een echte Belg bent? Strenge douanières zien erop toe dat u de grenspost niet onverdiend passeert! Als u toch niet zou slagen voor de test, krijgt u een herkansing in ons snelbelgspel. We trakteren het publiek ook nog op de grootse comeback sinds 1986…
Geniet van typisch Belgische hapjes en win prachtige prijzen in onze Belgische tombola!
Zou er deze keer opnieuw Carlsberg geschonken worden?

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 21 oktober 2010 om 11:25.
Zwartengeel is offline  
Oud 21 oktober 2010, 11:34   #71
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
http://www.politiek.be/activiteiten/...-fier-de-ltre/

Zou er deze keer opnieuw Carlsberg geschonken worden?
Grootste come-back sinds '86.... hmm... geen benul wie het zou kunnen zijn als't van Belgische bodem is
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 21 oktober 2010, 11:35   #72
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik ben als linkse voor ne keer geneigd hier een dikke vette 2 onder te zetten. Dit profitariaat zou eens hard moeten aangepakt worden.
Als heeel gematigde in het spectrum links-rechts NVA'er, zal ik je eens uitleggen hoe 'sociaal' die artiestjes zijn:

zolang ze onbekend zijn en een onzeker inkomen hebben, zingen ze allemaal in koor: een speciaal statuut; werkloosheidsvergoedingen zonder veel controle; subsidies van de overheid, solidariteit en cultuur met de grote K enz. enz.

maar o wee als ze 'binnen' zijn, bekend en miljoenen €'s binnenrijven per jaar; dan zijn ze hun solidariteit met hun arme broeders vergeten; zeker geen supplementaire afhoudingen ten voordele van hun nog onbekende collega's-artiesten enz. enz.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 21 oktober 2010, 11:54   #73
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Ik heb genoeg vertoefd in dat 'kunstenaarsmilieu' om het hypocriete karakter ervan te kennen. Cultuur met de grote K, dat typeert het eigenlijk wel. Elitaristisch snobgedoe, het soort kunstenaars dat graag duizenden euro versmost aan 'projecten' waar zelfs de paardekop niet in geïnteresseerd is. D�*t volk mag van mij gerust het dopgeld en alle subsidies afgepakt worden, dat ze maar eens terug naar de kern van de kunst gaan en het zelf doen.
Pelgrim is offline  
Oud 21 oktober 2010, 12:44   #74
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Het gaat niet over "walgelijke Vlamingen". Die mensen geloven gewoonweg nog in een droombeeld waarvan ze niet beseffen dat het reeds lang is ingehaald door de realiteit. Het is trouwens niet moeilijk dat net kunstenaars zich daarin vergalopperen: als er één beroepsgroep is die pretendeert het meest over de maatschappij te reflecteren, maar daarbij het verst van die maatschappij zelf afstaat, dan zijn het wel de (moderne) kunstenaars.
Volgens mij vergaloppeert u zich met vaste regelmaat.

Laatst gewijzigd door system : 21 oktober 2010 om 12:44.
system is offline  
Oud 21 oktober 2010, 17:48   #75
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Grootste come-back sinds '86.... hmm... geen benul wie het zou kunnen zijn als't van Belgische bodem is
Scifo, Sandra Kim, Goedele Liekens?
fonne is offline  
Oud 21 oktober 2010, 19:28   #76
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik dacht vroeger dat de walgelijkste Vlamingen die ooit geleeft hebben belgische politiekers waren/zijn.

Misschien was ik verkeerd, misschien hebben we vandaag nog een walgelijkere soort van Vlaming gezien.
Het kunnen dan ook alleen maar Vlamingen zijn. In Wallonië zouden mensen die zich zo afkeren van hun eigen volk immers zodanig uitgelachen en beschimpt worden dat ze zich gewoon niet meer op straat zouden durven vertonen.
Zwartengeel is offline  
Oud 21 oktober 2010, 20:04   #77
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het kunnen dan ook alleen maar Vlamingen zijn. In Wallonië zouden mensen die zich zo afkeren van hun eigen volk immers zodanig uitgelachen en beschimpt worden dat ze zich gewoon niet meer op straat zouden durven vertonen.
Die zou men daar op straat neerkloppen.
Oud 21 oktober 2010, 21:08   #78
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht

Welja, daar kan ik het wel mee eens zijn.

We zouden bij wijze van oefening dan eens de 'solidarité' van de (uitdragers van de) Franstalig Belgische 'culture' onder de loep kunnen nemen.

Daar kunnen de "Noord-Belgen" toch geen bezwaar tegen hebben, mag ik hopen?

Ik zou hier ellenlange bijdragen kunnen schrijven over mijn persoonlijke ervaring(en) met de 'solidarité', zowel in het kader van mijn beroepsactiviteiten als daarbuiten, maar ben eigenlijk vooral benieuwd naar wat mijn mede-forummers daaromtrent te melden hebben.

Mijn vraag is dus: hoe 'solidaire' zijn de Franstalige Belgen volgens jullie?
Er is geen term die zo frequent misbruikt wordt als 'solidariteit'. Bekijk je belastingbrief en de dwangsommen die je maandelijks gedwongen betaald : dit is geen solidariteit meer, maar regelrechte diefstal.

Ik snap niet waarom de Vlaamse partijen (de NVA incluis) nooit expliciet solidariteit tegeneisen op het vlak van het respecteren van de taalwetgeving. Ze moeten ook maar 's meer die term gebruiken om op de zieltjes in te werken.
Sunny is offline  
Oud 2 november 2010, 02:11   #79
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Altijd goed om een lijstje van de collaborateurs te hebben tegen de dag van de Vlaamse onafhankelijkheid. De leeuwenkooien gaan vol zitten.
De Stasi waakt...
filosoof is offline  
Oud 2 november 2010, 02:28   #80
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als die 'kunstenaars' dan zo tegen Vlaanderen zijn, waarom nemen ze dan geen afstand van het Vlaams geld? Mogen we niet stellen dat enige rechtlijnigheid hen vreemd is?
Waar zeggen ze tegen Vlaanderen te zijn?
BWarrior is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be