Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 oktober 2010, 07:51   #61
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
jalouzie is des mensen
ik zou ook graag morgen een miljoentje op mijn rekening zien verschijnen
500 000 geef ik uit en van de rest rentenier ik aan 5%.
25 000 per jaar is 2 000 per maand en dat moet perfect lukken as ge geen grote onkosten meer hebt
En waar ga je die 5% vinden heden ten dage ?
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 08:03   #62
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
De lotto-winst is wel van vorige week....de nummers staan erbij dus je kan er een precies aantal dagen op kleven en dan bekom je de bedenktijd die ze nodig hadden voor al deze aankopen. Nog geen week dus. Allemaal buitenkansjes die we niet konden laten liggen.
Het lijkt weer een cliché verhaal van een kortstondige 'rijkdom'..ze doen maar het is hun geld (leven)..sommige mensen zijn nu eenmaal onbekwaam om (veel) geld te beheren..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 08:05   #63
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Als ze slim waren gingen ze met dat miljoen euro naar een vermogensbeheerder aan een bank, lieten ze zich adviseren over de mogelijkheden en zorgden ze er voor dat ze zolang mogelijk plezier er aan hadden.

Het zinnetje "we hebben ons meteen een huis, bouwgrond, brommer en paard gekocht" zei al veel volgens mij.

Als je veel geld wint, zet je dat eerst een paar weken tot een paar maanden opzij en bezin je eens. Er zijn er al genoeg die een lottowinst erdoor hebben gedraaid en terug van het OCMW leven.

De vraag: "wat zijn voor ons de belangrijke dingen in het leven" moet dan gesteld worden. Ik denk aan een fatsoenlijk pensioenfonds voor moeder en vader, aangezien ze hoogst waarschijnlijk gene vette hebben, een studiefonds voor kinderen/kleinkinderen, een eigen (bescheiden) woning die te onderhouden is met hun inkomsten uit invaliditeit, en de rest zet je vast en laat je je jaarlijks rente uit betalen zodat je kinderen en kleinkinderen later nog iets erven. Dit levert een hogere levensstandaard op op een duurzame manier.
Lees de tekst.
Ze hebben een vermogenbeheerder, die zag geen graten in deze uitgaven.
Oud 26 oktober 2010, 08:07   #64
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik blijf erbij, als je enorm veel geld krijgt kan je best gewoon even doen alsof je het niet hebt gekregen en bezinnen.

Rustig zoeken naar een woning die voldoet aan hun behoeftes en betaalbaar kwa onderhoud met hun uitkeringen.
100% mee akkoord.
Oud 26 oktober 2010, 08:09   #65
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Met €50 000 aan rente kan je naar de bank stappen, en dat gebruiken om een back to back hypotheek te krijgen , zo eentje van €2 000 per maand. daar kan je al iets mee doen.(ik zou dat investeren in een kleinere zero energy woning)
Dan is er nog €2 166 per maand bovenop alle uitkeringen/lonen over, waarvan gerust €600 naar een wagen kan gaan.

Met de rest betaal je de basis facturen, en met de uitkeringen leef je gewoon.

Dan komt er elk jaar nog een leuk beetje terug van de belastingen, waarmee een reisje kan geboekt worden.

Neen, ik zou het dus niet gedaan hebben zoals die mensen. Maar tja. Niet ieder denkt er hetzelfde over.

Slechte raadgever.
Oud 26 oktober 2010, 08:16   #66
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Slechte raadgever.
Motiveer je korte uitleg.
Ik spreek niet over die mensen in de krant, maar over wat ik met 1 000 000 zou doen.

Trouwens, ik zou geen andere wagen kopen, maar de afbetaling van de huidige wagen in 1 keer afwerken.
Maar een zero energy woning is wel mijn streefdoel.
Oud 26 oktober 2010, 09:13   #67
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Motiveer je korte uitleg.
Ik spreek niet over die mensen in de krant, maar over wat ik met 1 000 000 zou doen.

Trouwens, ik zou geen andere wagen kopen, maar de afbetaling van de huidige wagen in 1 keer afwerken.
Maar een zero energy woning is wel mijn streefdoel.
Ik zou het zelf (voor het grootste deel) nog even laten staan, maar ik ben dan ook student enzo. Dat huis en die auto die er ooit aan gaan komen worden dan waarschijnlijk wel een klein maatje groter dan oorspronkelijk gepland, als je het toch kan betalen...
Natuurlijk is het ook erg verleidelijk om van het geld 1000 gloednieuwe kajaks aan te schaffen (of een miljoen biertjes in een niet al te dure studentenkroeg), maar laten we dat maar niet doen...

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 26 oktober 2010 om 09:14.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 09:19   #68
kameleon
Minister

Standaard

Nogal veel vertrouwen hier in vermogenbeheerders. Jullie pensioensparen al eens bekeken ? Dan kan je beter op de lotto spelen ja.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 09:39   #69
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Nogal veel vertrouwen hier in vermogenbeheerders. Jullie pensioensparen al eens bekeken ? Dan kan je beter op de lotto spelen ja.
5% op €1 000 000. Moet te doen zijn met een goeie bank en solide kontrakt.

Ik laat die €1 000 000 voor 20 jaar staan, en jullie keren me per jaar €50 000 uit, in schijven van €4166,67 per maand. Ik denk dat redelijk wat bankdirecteurs dat contract wel tekenen.

Uiteindelijk is dat €1 000 000 waarmee ze kunnen spelen gedurende 20 jaar. Mits wat geluk kunnen ze er zelf nog eens €1 000 000+ pure winst op maken. Uiteindelijk, er zijn genoeg aandelen die 10% stijgen op 5 jaar.
Oud 26 oktober 2010, 09:45   #70
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
jalouzie is des mensen
ik zou ook graag morgen een miljoentje op mijn rekening zien verschijnen
500 000 geef ik uit en van de rest rentenier ik aan 5%.
25 000 per jaar is 2 000 per maand en dat moet perfect lukken as ge geen grote onkosten meer hebt
Het typische voorbeeld van niet verder kijken dan je neus lang is. Uw 2000 euro blijft in reële termen niet lang 2000 euro hoor. Je moet altijd meer binnenhalen aan rente dan je uitgeeft om dezelfde levensstandaard te behouden.

Nee, ik ga een lening aan van om en bij de 250K, betaal daar ongeveer 1500€ op af.

Met een miljoen lijkt het me vrij eenvoudig om aan een rendement van om en bij de 7% te raken. Ik reken ook een 3% inflatie in. Dus dat betekent dat ik volgend jaar 1.030.000 op mijn rekening moet staan hebben en dus 40.000 te spenderen heb. Minus mijn lening houd ik nog 22K over. Samen met mijn loon kan ik daar meer dan aardig van leven.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 26 oktober 2010 om 09:53.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 10:16   #71
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
5% op €1 000 000. Moet te doen zijn met een goeie bank en solide kontrakt.

Ik laat die €1 000 000 voor 20 jaar staan, en jullie keren me per jaar €50 000 uit, in schijven van €4166,67 per maand. Ik denk dat redelijk wat bankdirecteurs dat contract wel tekenen.

Uiteindelijk is dat €1 000 000 waarmee ze kunnen spelen gedurende 20 jaar. Mits wat geluk kunnen ze er zelf nog eens €1 000 000+ pure winst op maken. Uiteindelijk, er zijn genoeg aandelen die 10% stijgen op 5 jaar.
Tja, die 5% haal je ook alleen maar in een opwaartse economische cyclus.
Een volgende bubble of 'black swan' event en het verdampt.

Je zal dat miljoen bvb maar bij Citibank gezet hebben in 2007, dan was je nu aan het procederen om je geld hopelijk volledig terug te zien.
Vele klanten moeten een verlies van 25% slikken.
Met die 250 000 euro verlies had je dan beter andere dingen gedaan.

http://www.quickonomie.be/nl/publica...banklehman.jsp

Laatst gewijzigd door parcifal : 26 oktober 2010 om 10:16.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 10:23   #72
Tavek
Banneling

Standaard

Stel u een pakketje aandelen/fondsen samen die veel dividend geven. Er zijn er genoeg. Zelfs in crisistijd.

Ge betaalt wel belasting daarop, maar dat is niet meer als normaal.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 10:32   #73
kameleon
Minister

Standaard

Hoog dividendenrendement ja. Maar als uw koers plots inéénstuikt of de komende jaren stelselmatig daalt heb je ook een nuloperatie gedaan.

Laatst gewijzigd door kameleon : 26 oktober 2010 om 10:32.
Oud 26 oktober 2010, 10:44   #74
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel u een pakketje aandelen/fondsen samen die veel dividend geven. Er zijn er genoeg. Zelfs in crisistijd.

Ge betaalt wel belasting daarop, maar dat is niet meer als normaal.
Verhuurbaar vastgoed lijkt me veiliger.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 11:03   #75
kameleon
Minister

Standaard

Vastgoed lijkt mij overgewaardeerd. Tenzij Brussel en zijn rand zoiets als Manhattan zouden worden. Enkel nog weggelegd voor de superrijken dus.
Oud 26 oktober 2010, 11:04   #76
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Verhuurbaar vastgoed lijkt me veiliger.
Ja zoiets. Er zijn aandelen die daar rond draaien he
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 11:12   #77
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Tja, die 5% haal je ook alleen maar in een opwaartse economische cyclus.
Een volgende bubble of 'black swan' event en het verdampt.

Je zal dat miljoen bvb maar bij Citibank gezet hebben in 2007, dan was je nu aan het procederen om je geld hopelijk volledig terug te zien.
Vele klanten moeten een verlies van 25% slikken.
Met die 250 000 euro verlies had je dan beter andere dingen gedaan.

http://www.quickonomie.be/nl/publica...banklehman.jsp
Daarom dat ik ook duidelijk zeg, een solide kontrakt.
Ik krijg maar 5%, geen 7, geen 12, slechts 5 terwijl ieder me een rendement gegarandeerd van 8+, maar dan wil ik die 5% altijd zien, maandelijks in schijfjes van €4166.
En indien het kontrakt verbroken word, een direkte uitbetaling van de geïnvesteerde €1 000 000 + een boete van 25% van de gederfte interesten.

Natuurlijk, als je dan je geld hebt staan bij een bank die dan effectief falliet gaat, ben je gekloot.

Langs de andere kant, als je je hypotheek lopen hebt bij dezelfde bank, is dat dan weer een pluspunt.

Maar ik moet zeggen, de huidige investering die ik aan't doen ben, lijkt zijn vruchten af te werpen.
Goed gereedschap. De uren die ik niet verkloot zijn me veel waard.

Laatst gewijzigd door maddox : 26 oktober 2010 om 11:13.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 11:23   #78
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Ik vind de aankopen van dit gezin nog zo gek niet, enkel dat paard lijkt me decadent. Bouwgrond, een Toyota ipv Porsche,... Waarom ze in de pers willen komen en toch zo bang zijn voor profiteurs, vind ik wel raar...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 11:46   #79
stapas
Burger

Standaard

Ik vind dat er goede beslissingen worden genomen. Een auto kopen want de oude is versleten, en het gaat niet om een belachelijk dure auto. Een huis, via sleutel op de deur. Dat heb je ook voor 350000 - en als je in een krot woont is het een wijze beslissing. Een paard is echt geen zotte kost - die auto kost meer in onderhoud, en een paard koop je voor een paar duizend euro. Ze hebben nog met gemak een half miljoen over. En ze moeten geen huur meer betalen.

Ik ben het ook eens met die lotto adviseur wanneer die aanraadt eerst voor iedereen een mooi cadeau te kopen (brommobiel, paard) - zo kan je toch een uitspatting doen en van de euforie genieten, zonder dat je zotte dingen doet.
stapas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2010, 12:12   #80
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stapas Bekijk bericht
Ik vind dat er goede beslissingen worden genomen. Een auto kopen want de oude is versleten, en het gaat niet om een belachelijk dure auto. Een huis, via sleutel op de deur. Dat heb je ook voor 350000 - en als je in een krot woont is het een wijze beslissing. Een paard is echt geen zotte kost - die auto kost meer in onderhoud, en een paard koop je voor een paar duizend euro. Ze hebben nog met gemak een half miljoen over. En ze moeten geen huur meer betalen.Ik ben het ook eens met die lotto adviseur wanneer die aanraadt eerst voor iedereen een mooi cadeau te kopen (brommobiel, paard) - zo kan je toch een uitspatting doen en van de euforie genieten, zonder dat je zotte dingen doet.
Na 2 weekjes al de helft hebben opgesoupeerd, dat belooft voor de rest..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be