Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2010, 16:29   #61
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Nee, wat velen vergeten ivm de files is dat de auto's ergens naartoe moeten gaan.
Indien er minder auto's naar Brussel bv rijden, dan komt er daar meer parkeerplaats vrij, waardoor er minder wagens rondrijden die zoeken naar parkeerplaatsen, waardoor de toegangswegen naar die parkeerplaatsen minder verstopt zitten, waardoor de snelwegen sneller en beter kunnen uitstromen naar die wegen.

Wanneer de maximum capaciteit van een weg niet wordt overschreden heb je geen file, zijn er enkele honderden wagens te veel, dan hebt ge file.

Het kan voldoende zijn slechts een deel van de wagens te vervangen door openbaar vervoer om de files drastisch te verminderen.

Ge stelt voor het aantal rijstroken te verdubbelen.
Dat zal de file in afstand verkorten, maar niet noodzakelijk in tijd, tenzij ge alle wegen die daarop uitgeven ook verdubbelt in rijstroken.

En dan gaat ge nog niet de 100% winst hebben, want dat zorgt er voor dat er ook meer wagens op de snelweg kunnen komen omdat ook het debiet van de toevoerwegen verdubbelt.

Nee, dat zou alleen maar werken als die 5% motoren per twee naast elkaar blijven rijden.
Het zou wel iets helpen omdat ze tussen de files kunnen rijden, maar door de inherente onveiligheid van het voertuig zout ge minder files inruilen voor meer verkeersslachtoffers.
Sowieso zou je met 2 smarts per rijstrook gaan parkeren, of je gaat de parking verdubbelen, dus de mobiliteit drastisch omhoogdrijven.

Met moto's wordt het nog erger, daar zet je 4 moto's op één parking.

Ik zeg wel stel dat je ALLES per moto' naar brussel laat rijden... dan kom je volgens mij met een drastische verhoogd mobiliteit uit.

Wat je ook kunt doen is systeem 'electronisch treintje' rijden invoeren, auto's digitaal bumper tegen bumper laten rijden... Kom je echt wel aan 90km/u met 0.2m remafstand als één lange trein naar brussel.. Moet zeker ook de mobiliteit zoals bvb ter hoogt van de kennedytunnel drastisch opdrijven...

Wat je ook kunt doen is 'electrische vakken' maken. Dus die rijden boven bvb op de tramsporen en busstroken en buiten de file, krijgen overal voorrang, en je maakt echt wel snelwegen naar het centrum op die manier. Niet zoals nu dat er busstroken zijn die zich dan moeten samenvoegen en ook inde file verzanden, maar echt wel stroken die 20km naar het centrum vlammen. vanuit Leuven een as, en vanuit gent een as.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2010, 19:39   #62
Honoré gepluimd
Provinciaal Statenlid

Honoré gepluimd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
We eten ons geld op ipv onze broodnodige wegen aan te leggen, we versmachtenonze economie, De groene lobby is verlamt onze politiek want disselt iedere keer de mythe op dat er geen wegen mogen bijkomen, zitten lullen over treinen die niemand wil nemen, zitten lullen over trams die we zouden moeten nemen.

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101027_055

http://www.verkeerscentrum.be/verkee...ele_files_2009
je zou je afvragen, zou de structurele file nog bestaan moesten we de brusselse ring sluiten ( op vlaams grondgebied)

we hebben de antwerpse ring volledig vernieuwd, en er is quasi niets veranderd aan de structurele file... het heeft mij imens verwonderd dat er niet gewoon wat meer vakken bijkwamen op de ring... inderdaad de frog humor zal hier weer bovenkomen, maar enfin..

wat als we nu eens een paar fietsautostrades maken door brussel... gekoppeld aan een paar parkings voor de ring ? Eens gezellig 10km fietsen in een afgeschermde route, kan toch leuker zijn dan een half uur in de file staan ?

wat als we nu eens brusselringtaks heffen, en taks uitzondering maken voor electrische, hybride, of 'tweezitters' ? dan moeten we zonder subsidies geven aan het spoor de mensen motiveren om het openbaar vervoer te nemen, zeker vanaf de ring.

wat als we nu eens een tweede ring maken voor vrachtverkeer apart... ja de E40 doen we dus niet meer over de ring lopen maar zeg maar 10-20km ernaast.
Van slechte zinsconstructies gesproken.
Afijn, beste middel om iets te doen tegen het vastlopende verkeer is iets te doen tegen de overbevolking op dit kleine stukje aarde.
Oud 31 oktober 2010, 19:51   #63
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg wel stel dat je ALLES per moto' naar brussel laat rijden... dan kom je volgens mij met een drastische verhoogd mobiliteit uit.
Zoals reeds gezegd gaat dat gepaard met een drastische verhoogd aantal verkeersslachtoffers. (x5 of zo).
Niet echt handig.

Citaat:
Wat je ook kunt doen is systeem 'electronisch treintje' rijden invoeren, auto's digitaal bumper tegen bumper laten rijden... Kom je echt wel aan 90km/u met 0.2m remafstand als één lange trein naar brussel..
Hoe?

Citaat:
Wat je ook kunt doen is 'electrische vakken' maken. Dus die rijden boven bvb op de tramsporen en busstroken en buiten de file, krijgen overal voorrang, en je maakt echt wel snelwegen naar het centrum op die manier. Niet zoals nu dat er busstroken zijn die zich dan moeten samenvoegen en ook inde file verzanden, maar echt wel stroken die 20km naar het centrum vlammen. vanuit Leuven een as, en vanuit gent een as.
Hier kan ik kop noch staart aan krijgen.

Honoré gepluimd schreef het al, de enige échte oplossing is minder mensen in het verkeer.
Oud 31 oktober 2010, 20:59   #64
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals reeds gezegd gaat dat gepaard met een drastische verhoogd aantal verkeersslachtoffers. (x5 of zo).
Niet echt handig.

Hoe?

Hier kan ik kop noch staart aan krijgen.

Honoré gepluimd schreef het al, de enige échte oplossing is minder mensen in het verkeer.
http://www.volvocars.com/nl-be/top/c....aspx?itemid=1

Daar krijg ik nu nog kop of staart van ze

wel, voor sommige mensen is de enige oplossing minder energie verbruiken, minder auto rijden, minder van alles;...

volgens mij moet je niet noodzakelijk minder van alles doen, je belast het meer, of je modelleert het meer, maar minder ? Wie wil er nu in zijn eigen voet schieten ??? De groene rijden toch ook allemaal in auto... OF groene eten toch ook allemaal ??? Of groene wassen zich toch ook ???

Dus minder van alles is ook maar een 'idealistisch debat' Alles efficienter maken daar kan ik volgen, maar alles minder ?? daar volg ik zeker niet. Dat krijg je toch aan niemand verkocht ?

Laatst gewijzigd door brother paul : 31 oktober 2010 om 21:02.
Oud 1 november 2010, 07:51   #65
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dus minder van alles is ook maar een 'idealistisch debat' Alles efficienter maken daar kan ik volgen, maar alles minder ?? daar volg ik zeker niet. Dat krijg je toch aan niemand verkocht ?
Dat krijgt ge aan veel mensen inderdaad moeilijk verkocht.
Maar om dit te begrijpen moet ge de exponentiële functie begrijpen.

Ik raad u aan eens volgend filmke te bekijken:
Het is wat lang (8 delen), maar echt de moeite waard om het uit te kijken, trust me, het is een eye-opener.

http://www.google.be/search?q=the+mo...ed=0CCEQqwQwAA
Oud 1 november 2010, 08:08   #66
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

alb: dat is gewoon hetzelfde wat econoshock zegt.
Bekijk het zo: in een gelimiteerde supply , en bij een verdubbeling van de vraag (chinesen willen ook in auto rijden) zul je het verbruik van ons huidig wagenpark en vooral vanonze verwarming moeten halveren.

Dus begin eraan... Het debat moet niet gaan over files gaan oplossen door geen wegen aan te leggen omdat je als een fatalistische moslim zit te wachten op een supercrisis die komt.
Het debat moet gaan over, gradueel onze maatschappij voorbereiden op dat moment, en de infrastructuur en alle gebruiksvoorwerpen als auto's en huizen aanpassen zodat zij passen in het nieuwe economische model die op ons afkomt binnen 10 jaar

De economie die het best aangepast is, zal aan het langste touwtje trekken.

Laatst gewijzigd door brother paul : 1 november 2010 om 08:08.
Oud 1 november 2010, 08:25   #67
Alboreto

Standaard

Ik merk dat ge het filmke niet hebt bekeken.
Oud 1 november 2010, 08:27   #68
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dus begin eraan... Het debat moet niet gaan over files gaan oplossen door geen wegen aan te leggen omdat je als een fatalistische moslim zit te wachten op een supercrisis die komt.
Mooie stropop, maar daar gaat het natuurlijk niet over.
Het gaat er over wat een goede oplossing is en wat niet.
Oud 1 november 2010, 08:33   #69
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik merk dat ge het filmke niet hebt bekeken.
ik ga dat wel doen, maa rik moet een pc zoeken met boxen...
Oud 1 november 2010, 08:53   #70
Alboreto

Standaard

Citaat:
ik ga dat wel doen, maa rik moet een pc zoeken met boxen...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be