![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De mens is namelijk niet alleen een individu, maar ook een algemeen, collectief of sociaal wezen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja: de domheid heeft ook zo zijn vermakelijke kanten. En met idealisten loopt het inderdaad vaak heel slecht af. Jezus is daar een goed voorbeeld van en ook Socrates en nog vele anderen in de geschiedenis der mensheid. Toch zit in het idealisme het meest verhevene der mensheid, zowel in de kunst als in de filosofie. Maar niet iedereen kan zoiets vatten. De meeste mensen kunnen dan ook maar beter braaf met hun voetjes op de grond blijven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | ||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Oftewel, eet, plant uzelf voort, en sterf. Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De hogere geestelijke zin is om het leven te begrijpen, zowel in zijn tijdelijkheid als in zijn hogere eeuwigheid. Citaat:
Citaat:
Maar goed: ergens tegen aan schoppen is zoveel des te gemakkelijker. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat je zelf de waarheid tussen haakjes zet omdat je het zelf ook al niet gelooft. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar wat jij zegt kan ik zo weerleggen. Het tijdelijke gaat voorbij, maar de waarheid is eeuwig. De leugen verdwijnt, maar de waarheid houdt stand. Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | ||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De logische conclusie is dus dat 'denken' niet in de 'geest' zit, maar in het brein. Als onze persoonlijkheid & onze herinneringen zich niet in de geest bevinden, wat zou de geest dan wél bevatten & waarom zou ik het geloof moeten aannemen dat dit onnodig iets zou bestaan? Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Volgens mij is de mens een geestelijk wezen, die kan denken en begrijpen. Het gaat hier dus niet over waarheden als koeien ( dat de mens zich voortplant), maar dat de mens zijn bestaan kan doorgronden. Citaat:
Het tijdelijke daarentegen is onlogisch, want alles wat zogenaamd verdwijnt, verandert in iets anders. Citaat:
Je kan bang zijn voor een tijdelijk leven, maar evenzeer voor een eeuwig leven. Voor het laatste nog veel meer, want deze impliceert ook een oneindig lijden. Citaat:
Citaat:
Niet het brein bepaalt of 2 + 2 gelijk is aan 4, maar de logica daarvan. Citaat:
Ook de hersenen bevinden zich in de Geest. Zodat ook de geest de hersenen kan onderzoeken. Citaat:
Ja: als jij denkt dat je onnodig bent, dan is dat jouw zaak. Citaat:
Natuurkunde leer je ook niet in één dag en filosofie nog veel minder. Dat kost een heel leven. Citaat:
Dus de mens is God zelf, maar nog veel meer zijn dat de hogere microwezentjes. Citaat:
Deze bestaat ook werkelijk in de oneindige reeks van culturen in de microkosmos. |
||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |||||||||||||||
|
![]() Zeker van? Het enige wat we met zekerheid weten, is dat het heelal momenteel bestaat, men weet niet met zekerheid wat de aanleiding was tot het ontstaan ervan, noch over wat er met het heelal gebeurd binnen x aantal jaar.
Wat ik zeker weet is dat ik dood ga, ik ga op een bepaald moment ophouden met bestaan. Ik ga daar geen last van ondervinden, en zal het ook niet beseffen, ik zal er gewoon niet zijn. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Waar is uw... geest nu? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Uw stap 'god' is overbodig & onbewijsbaar... je weet ondertussen wat de logische conclusie hierop is.... Citaat:
1) Het bestaan van microwezens 2) Dat logica eeuwig is 3) Dat de geest bestaat 4) Wat de geest is 5) Dat het heelal eeuwig is (al dan niet in huidige vorm)
Laatst gewijzigd door Amon_Re : 4 november 2010 om 16:26. |
|||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | ||||||||||||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Probeer mijn atoomtheorie eens te lezen. De logica is eeuwig en zo is het heelal. Citaat:
En aangezien alles leven bevat verandert het eigenlijk in ander leven. Zie daarvoor ook mijn atoomtheorie anders moet ik alles eindeloos uit blijven leggen. Citaat:
Citaat:
En molecules bestaan uit atomen, die uit ruimteschepen bestaan en waarin hogere microwezens wonen. Deze vormen jouw lichaam en jouw persoon. Citaat:
Citaat:
Je kunt wel schoonheid aanschouwen. En religies openbaren de hogere waarheid van het leven. Citaat:
Zelfs al zou dat kunnen dan zou Niets ook weer IETS kunnen worden. Ergo: alles is eeuwig. Dat geldt zowel voor de dingen als de levende wezens, want ook die kunnen in elkaar veranderen. Citaat:
Citaat:
En de logica is de grondslag van het bestaan zelf. Wel kan de mens tijdelijk gefopt worden, maar de waarheid zelf komt altijd aan het licht en de mens is ook zelf de waarheid en altijd weer op zoek deze te ontdekken. En de waarheid is geen product van het brein, maar omgekeerd is het brein een product van de waarheid. Zo niet dan zou het brein niet verklaard kunnen worden. Maar de verklaring is de logica die bestaat in het denken van de microwezens, dus precies zo als wij een computer maken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarvoor moet je Hegel kennen. Maar eenvoudiger: 1 + 1 = 2, dat is een eeuwige waarheid en kan niet anders zijn dan zo. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat is beter? Wat is beter: een heelal dat straks sterft in een oneindige leegte of een heelal dat eeuwig is en een eindeloze evolutie bezit? Wat is logischer? En wat is logischer: een tijdelijk heelal of een eeuwig heelal? DE EEUWIGHEID EN ONEINDIGHEID. De oneindigheid is geen wiskundige fictie, maar filosofische logica en de eindigheid is juist onhoudbaar, want dat zou betekenen dat het heelal eens in alle eeuwigheid niet bestaan zou hebben en ook eens in alle eeuwigheid weer in het NIETS zou verdwijnen. Maar als het NIETS eeuwig kan zijn, waarom dan niet het ZIJN? Want dat zou betekenen dat het ZIJN slechts een toevalligheid is in een eeuwig NIETS. Kortom : volkomen onlogisch en onhoudbaar om te denken dat het heelal eens zou zijn ontstaan. Het heelal is eeuwig en oneindig. Zoals de Logica ook zelf eeuwig is en GOD eeuwig is, zo is het heelal ook eeuwig. De logica zelf is berust op de eenheid van Zijn en Niets van Hegel. DE EENHEID VAN ZIJN EN NIETS. Hegel begint zijn dialectiek met de eenheid van Zijn en Niets, want het abstracte Zijn is eigenlijk helemaal: ......NIETS... !!, en omgekeerd: .... het Niets IS.... !! En als omslag van Niets naar Zijn zou je die dialectiek van Hegel als de verklaring van het ontstaan van het heelal kunnen beschouwen, omdat het Niets een in zichzelf tegenstrijdig begrip is, want het Niets IS... !! "Eerst" was er alleen maar Niets, maar omdat het niets ook IS, daarom ontstaat uit het Niets ook het Zijn. Maar dat wil niet zeggen dat het heelal er eens niet geweest zou zijn, want deze logica is eeuwig geldend, het moet daarom iets zijn dat altijd weer opnieuw plaats heeft. Of juist omdat Niets en Zijn een eenheid zijn kan er nooit alleen maar Niets bestaan hebben. Kortom: het heelal is eeuwig. De eenheid van zijn en niets is het worden. |
||||||||||||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() Ja, zo is het.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dank je wel....
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik bekijk God en andermans God naakt van oordeel. U zou dat beter ook eens doen ![]() Ik prijs de boodschap van Jezus! Die had wat te brengen harrie, die heeft ons "verlossing" gebracht. Eindelijk, de mens was niet meer bang van God. En de boodschap van Jezus is helaas verkracht! Zelfs Ïsa (Jezus) in de koran is veel te beknopt. God weet waar Jezus zijne kaas haalde, maar ik denk dat het van die Christus boodschap komt. Diegene waarvan gij zei dat elke cultuur wel zo ene schiep. Ik geloof eerder dat er ook altijd eenzelfde boodschap terug bovenkomt.
![]() |
![]() |
#74 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb die verder kunnen ontwikkelen, namelijk van Hegel via de wetenschap naar mijn atoomtheorie en godsbegrip.
Citaat:
Zo dat ik zelfs voor 420yeahbaby begrijpelijk ben. Citaat:
Citaat:
Beste kerel: het christendom is een immense grote leugen met die hele Jezus erbij. Citaat:
Ook door Jezus zelf, want wie niet van Hem houdt is vervloekt en moet eeuwig branden. Citaat:
Zowel haat als liefde kun je er uit halen, zowel idealisme als hard realisme. Zowel pacifisme als oorlogszucht, enz. Het hangt van pure ellende aan elkaar. Om van alle bijgelovigheid maar te zwijgen. Citaat:
Dat de mensen dat allemaal nog na 2000 jaar geloven en er ook nog steeds niet eens naar leven, dat is een schande en zegt alles over de mateloze domheid der mensen. Het zijn als kinderen die nog steeds in Sinterklaas geloven. Citaat:
Beter is mijn atoomtheorie, die ook werkelijk vertelt wie God is en hoe het heelal in elkaar zit. En waarin je leert hoe de werkelijkheid in elkaar zit en geen illusies voorspiegelt. Noch enig bijgeloof predikt. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Kunst en filosofie zijn gewoon het platform voor het haantjesgedrag van de mens. De uiting van idealisme hierin verheven noemen is een serieuze miskenning van de aard van idealisme. Elke idealist maakt dezelfde fout en geeft geen erkenning aan de gebreken van de mens en stelt deze soort voor als iets potentieel verheven. Hoewel er geen enkele reden is dit ook maar te vermoeden. Laatst gewijzigd door Loki : 6 november 2010 om 01:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
een antwoord is geen weerlegging. Ik, en iedereen hier ziet dat ge in uw antwoorden ofwel uw mantra herhaalt (wat geen weerlegging is) ofwel iets aanhaalt wat onbewezen is (wat geen weerlegging is) ofwel serieus blundert in uw antwoord (nog steeds geen weerlegging) ofwel de argumenten niet begrepen hebt waardoor ge naast de kwestie antwoord (geen weerlegging) ofwel beledigend wordt (yup ... geen weerlegging. Bij alle goede argumenten die er door verschillende mensen reeds zijn gegeven struikelt ge steeds over uw eigen onwetendheid en foute aannames. En iedereen hier met een beetje verstand kan dat zien. Ge stelt hier keer op keer uw eigen onwetendheid en onkunde ten toon. Hoe meer ge post, hoe duidelijker het wordt dat ge niet zo slim zijt als ge beweert. En ik wou nog toevoegen "hoe ongeloofwaardiger uw theorie wordt", maar dat zou fout zijn, want die heeft nooit geloofwaardigheid gehad.
![]() |
![]() |
#77 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze weten dat de meeste mensen banaal zijn, maar ze weten ook dat hun idealisme de wereld uiteindelijk toch vooruit helpt en deze ook altijd weer wedergeboren worden op een hoger plan. En daarom wist ook Jezus dat ie sterven moest. Maar ook daar begrijpen de mensen dan helemaal niks van en blijven maar die ouwe Jezus vereren. Citaat:
Maar waarschijnlijk heb je nooit van kunst genoten en heb je geen snars verstand van filosofie. Citaat:
Ze zijn platvloers en banaal. Maar gelukkig zijn er ook mensen die wel boven de domme menigte uit komen en iets hogers en beters kunnen scheppen of denken. Laatst gewijzigd door harriechristus : 6 november 2010 om 19:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daaraan herkent met Alboreto, die niks van mijn atoomtheorie begrijpt, noch ook van Einstein iets af weet. Laatst gewijzigd door harriechristus : 6 november 2010 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |