Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 november 2010, 13:39   #61
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Als ik in België rondloop zie ik zo goed als 'alleen' maar blanken
In je tuin rondlopen tussen je familie en kinderen telt niet. Ik zie enkel maar blanken op de pendeltrein op het spitsuur. Voor de rest is het aantal allochtonen een enorm %. Ik trek me er op zich weinig van aan. Maar ik wil het recht wel om me een minderheidstatus aan te meten.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 14:53   #62
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CyberpunX Bekijk bericht
In je tuin rondlopen tussen je familie en kinderen telt niet. Ik zie enkel maar blanken op de pendeltrein op het spitsuur. Voor de rest is het aantal allochtonen een enorm %. Ik trek me er op zich weinig van aan. Maar ik wil het recht wel om me een minderheidstatus aan te meten.
Ik ben deze zomer naar zee geweest, naar Antwerpen, Maasmechelen, Leuven, Maastricht, Essen,...om over de verschillende plaatsen op het 'platteland' nog te zwijgen waar je zo goed geen moslims of niet-'blanken' tegen komt. Krijsen dat die Europeanen kunnen denk ik dan. Ik zal volgende keer eens naar anderlecht gaan. Maar zoals ik al zei heb ik het niet over een paar 'getthos'.

Hoe 'enorm' is dat percentage 'allochtonen', en daarbij wat is dat eigenlijk? Telt een Oost Europeaan of zuid Europeaan die decenia geleden hier toekwam of diens kinderen die er nog een beetje bruin met zwart haar uitzien ook tot die categorie? Hoe meet je dat?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 november 2010 om 14:55.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:15   #63
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
deze zomer
Bepaalde mensen gaan in bepaalde periodes - de zomer dus - naar hun thuisland op vakantie.

Citaat:
Hoe 'enorm' is dat percentage 'allochtonen'
Ik ben regelmatig de enige blanke op straat. Het feit dat er hier een open asielcentrum is zal wel helpen maar als ik bv in Brussel ga shoppen is mijn raspercentage onder 50%. Like I said, I don't care. Ik w�*l een minderheidsstatus dus het % kan niet laag genoeg zijn. Het is simpelweg een vaststelling.

Laatst gewijzigd door CyberpunX : 5 november 2010 om 15:16.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:24   #64
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben deze zomer naar zee geweest, naar Antwerpen, Maasmechelen, Leuven, Maastricht, Essen,...om over de verschillende plaatsen op het 'platteland' nog te zwijgen waar je zo goed geen moslims of niet-'blanken' tegen komt. Krijsen dat die Europeanen kunnen denk ik dan. Ik zal volgende keer eens naar anderlecht gaan. Maar zoals ik al zei heb ik het niet over een paar 'getthos'.

Hoe 'enorm' is dat percentage 'allochtonen', en daarbij wat is dat eigenlijk? Telt een Oost Europeaan of zuid Europeaan die decenia geleden hier toekwam of diens kinderen die er nog een beetje bruin met zwart haar uitzien ook tot die categorie? Hoe meet je dat?
Juist, daar zijn er zo weinig, dat als Fedasiel er ene in een opvangcentrum plaatst, je nog niet ziet dat er ook maar één iemand logeert in dat centrum.

En de ocmw van Gent, die klagen over de grote aantallen Roma's; da's alleen maar omdat die van dat ocmw maar tot 7 kunnen tellen.

Nergens ziet ge er. Zelfs niet op een bal van de chiro in Zelzate.

Ook de Duitsers zien niets. Toch niet volgens Angela Merckel.

Hoe zou "niets of niemand zien in Griekenland" in het Grieks zijn ?

't Is herfst in mijne kop.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 15:40   #65
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
't Is herfst in mijne kop.
Mooi gezegd. Ik zou eigenlijk liever een officiële statistiek lezen. Na de alarmverhalen hier op dit forum had ik 'erger' verwacht. Ik geef toe dat het slechts een moment- en plaatsopname is (vandaar dat ik vraag naar cijfers en definities), en dat er een evolutie is. Europeanen willen dan ook geen kindjes meer maken wegens te veel moeite en de economie moet volgens hen blijven 'groeien'. Ze zitten dus in een patstelling, een haat liefde verhouding met het recente imigratiefenomeen. Je kan niet alles hebben.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 5 november 2010 om 15:42.
Oud 5 november 2010, 15:59   #66
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is een éénlijnig statistiekje over aanwervingen ook goed ?

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101105_037

titeltje: Rode Kruis zoekt 100 medewerkers voor tijdelijke asielcentra

beetje tekst, voor wie wil solliciteren:

Citaat:
BRUSSEL - Rode Kruis-Vlaanderen werft 100 nieuwe medewerkers aan voor de tijdelijke opvangcentra voor asielzoekers in Weelde en Houthalen-Helchteren. Die worden in december geopend.

Op vraag van de federale overheid zal het Rode Kruis in de tijdelijke centra een jaar lang 1.000 asielzoekers opvangen.

Asielzoekers zullen maximaal tien weken in de nieuwe centra verblijven. Nadien worden ze doorverwezen naar reguliere opvangcentra.

Rode Kruis-Vlaanderen zoekt centrummanagers, stafmedewerkers, maatschappelijk werkers, medische begeleiders, begeleiders, animatoren, onthaalmedewerkers, logistieke en administratieve medewerkers en een klusjesman. Het gaat telkens om contracten van beperkte duur tot 30 november 2011.

Een lijst met de gezochte profielen, jobomschrijvingen en voorwaarden staat op de website van het Rode Kruis: www.jobs.rodekruis.be.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 november 2010, 16:17   #67
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn er geen officiële statistieken over het aantal 'allochtonen' (% van de bevolking) dan met definitie van het concept? Pak dat het tussen de 5 en 10 % is, pak 1 miljoen, kan België daar niet mee copen? Kan Europa geen huidskleur en kultuurshift aan?

En zoals ik al zei, men kan niet alles hebben. Klagen is zo goedkoop als men niet eens naar zichzelf wil kijken als deel van het probleem.
Oud 5 november 2010, 17:15   #68
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn er geen officiële statistieken over het aantal 'allochtonen' (% van de bevolking) dan met definitie van het concept? Pak dat het tussen de 5 en 10 % is, pak 1 miljoen, kan België daar niet mee copen? Kan Europa geen huidskleur en kultuurshift aan?

En zoals ik al zei, men kan niet alles hebben. Klagen is zo goedkoop als men niet eens naar zichzelf wil kijken als deel van het probleem.
'k Zal 't zeggen aan Merckel, de volgende keer dat ik haar zie.

Oud 5 november 2010, 17:20   #69
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'k Zal 't zeggen aan Merckel, de volgende keer dat ik haar zie.
Alsof de politicus Merckel boven alle populisme verheven is. Onwaarschijnlijk.
Oud 5 november 2010, 17:57   #70
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Alsof de politicus Merckel boven alle populisme verheven is. Onwaarschijnlijk.
Chavèz en Fidel zijn toch nog altijd de norm...Merckel moet nog veel leren..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 19:07   #71
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bolivia is tegenwoordig een 'multinationale staat' met 36 verschillende kulturen. Als je 'multikul' op zijn best wil zien moet je eens naar La Paz gaan.
Je zou in Vlaanderen alle dialecten kunnen erkennen als nationale taal en zeggen dat we 36 kulturen hebben. In werkelijkheid zijn er maar een paar grote ethnische groepen. Zijn de Indianen daar trouwens wel zo blij met de multiculturele verrijking die de blanken hebben gebracht?

Citaat:
Als ik in België rondloop zie ik zo goed als 'alleen' maar blanken (getthos is een ander probleem natuurlijk, gevolg van het niet wensen van 'integratie' en dat langs beide kanten).
Neem eens de tram in Antwerpen. Liefst tram 24.

Citaat:
De paar moslims die ik zag waren aangenaam modieus gekleed trouwens, mét hoofddoek.
Ik neem aan dat het niet de arme fortuinzoekers zijn die en masse naar Bolivië trekken.

Citaat:
Limburg ten tijde van de mijnen kende ook zijn problemen met migranten. Nu zijn het allen Limburgers en kan men de meerwaarde van die immigratiestroom zien.
Oh ja, en wat is die "meerwaarde" dan?
De Polen zijn zo goed als geassimileerd (dat waren dan ook katholieken en harde werkers zoals de Vlamingen), de Italianen al wat minder (dat blijft een zuiderse macho subcultuur), de rest is amper geïntegreerd. Beringen en Genk zijn niet bepaald voorbeelden van perfecte integratie.
noodklok luidt voor de limburgse mijngemeenten

Citaat:
Europa kan deze recente immigratie van buiten Europa aan zonder zijn kultuur op te geven noch haar vrijheid.
Dat ziet er hoe langer hoe slechter uit. Vooral omdat de immigratie-stromen niet onder controle zijn, en een heleboel los gerelateerde problemen door elkaar zijn gaan lopen:
* oost-europese criminelen die en masse naar het westen zijn gekomen en voor een stuk ook de traditionele zigeuners in een slecht daglicht stellen; afgeleid daarvan de bedel-industrie;
* het islam-fundamentalisme dat met buitenlands geld wordt gesponsord;
* het gebruik van ghettos als uitvalbasis voor het terrorisme;
* de criminele organizaties die voor de mensensmokkel instaan;
* zwarte of grijze economie die zich aan de normale regels tracht te onttrekken: illegale textiel-ateliers, telefoonwinkels, nachtwinkels, drug VZWs, heling, de tweedehandsmarkten voor autos, ...;
* ongelijke concurrentie van oost-europeanen in bouw- en transport-sector waar traditioneel lagergeschoolden terecht kunnen;
* een zekere "islam" subcultuur die integratie, vooral van marokkanen, in de weg staat door weigering om school te lopen, vrouwen uit het herkomstland te importeren, gebrek aan respect voor elementaire regels van de samenleving, deelname aan kleine criminaliteit, bendevorming;
* de oorlogsgerelateerde vluchtelingenstromen die verward geraken met de asielaanvragers;
* het onstaan van de asiel-industrie waarin louche advocaten en hulporganizaties veel geld verdienen.
* de demografische ontwikkelingen in de grootsteden waar geen investeringen in noodzakelijke voorzieningen tegenover staan.
Elk probleem apart zou je nog kunnen aanpakken, maar allemaal te samen betekent het dat je op een ramp afstevent. Een ramp zoals die bijvoorbeeld in Brussel zal plaatsvinden.

Citaat:
Er is een minimum aan gemeenschappelijke waarden nodig om een gemeenschap te doen draaien. Daaraan zou men beter pogen te bouwen. Voor mij is een van die waarden de niet onheroepelijke stigmatizatie van kinderen tot een of andere groep te horen, zodat ze als volwassenen kunnen kiezen tot welke 'subkultuur' te behoren ondanks een eventuele 'indoctrinerende' opvoeding binnen één religie op politieke overtuiging. Daar ligt 'de' sleutel voor een lange termijn oplossing van de gevolgen van de moderne immigratiestromen voor Europa, maar ik denk Europa er nog niet aan toe is het 'multikultuur' probleem op een kultuur en religie overschreidende wijze te benaderen. Liever poogt men het probleem te reduceren tot 'moslims' alzo de grenzen met het racisme gevaarlijk dicht benaderend en uiteindelijk een oplossing verder af eerder dan dichterbij brengend. Het is gemakkelijk multikultuur dood of onwenselijk te verklaren. De keuze is echter nooit 'mono' of 'multi' in de praktijk.
De eerste stap is ervoor zorgen dat mensen de taal spreken, en voldoende opgeleid geraken om aan een job te geraken. Voor ongeschoolde arbeiders die niet eens de taal spreken is er niet veel plaats meer in Vlaanderen. Maar dat is wel moeilijk in een "subcultuur" waar meisjes niet verondersteld worden te leren, jongens verondersteld worden om vooral niet te leren, want dat is macho, en partners worden geïmporteerd uit het buitenland. En hoe je dat nu ook draait of keert, dat is vooral een "subcultuur" van moslims. En het is in die "subcultuur" dat gezag niet wordt aanvaard en er ghettos ontstaan waar criminelen en terroristen zich kunnen verschuilen. Natuurlijk kan je je ogen toedoen voor de reëel bestaande problemen en blijven lullen over "multikultuur", er is nog nooit één probleem door opgelost. Wat Merkel meer dan terecht heeft geconstateerd.

Laatst gewijzigd door fonne : 5 november 2010 om 19:09.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 november 2010, 19:25   #72
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zijn er geen officiële statistieken over het aantal 'allochtonen' (% van de bevolking) dan met definitie van het concept?
Kijk hier eens:
schrikwekkende cijfers: meer en meer allochtonen in belgie.
Citaat:
Pak dat het tussen de 5 en 10 % is, pak 1 miljoen, kan België daar niet mee copen? Kan Europa geen huidskleur en kultuurshift aan?
Het is dus al rond de 20% in België, en met de nieuwe regularisatie-golf en demografische ontwikkelingen zal het waarschijnlijk al voor 2020 opgelopen zijn tot 30%. In Brussel zal het dan veel meer dan 80% zijn. Kan België daar mee copen: neen. Onze gevangenissen zitten al overvol, er zijn geen scholen in de concentratie-steden, er zijn geen jobs voor de veelal laaggeschoolden die immigeren, politie en justitie zijn overbelast, asielzoekers moeten vandaag in hotels opgevangen worden want alle opvangplaatsen zitten vol, ...

Citaat:
't ja, ik heb links altijd een raar volkje gevonden. Aan de ene kant maken ze ons wijs dat we geen kindjes meer mogen kopen vanwege de overbevolking en proberen ze zo veel mogelijk vrouwen aan de pil te krijgen, en dan komen ze ons verwijten dat we vreemdelingen moeten invoeren om voor ons te werken en voor ons pensioen te zorgen. We hadden nooit naar de linkse sirenenzangen mogen luisteren, er zou ons veel leed bespaard zijn gebleven.

Laatst gewijzigd door fonne : 5 november 2010 om 19:28.
Oud 5 november 2010, 20:05   #73
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20101105_037

titeltje: Rode Kruis zoekt 100 medewerkers voor tijdelijke asielcentra

beetje tekst, voor wie wil solliciteren:
Het is een industrie geworden.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 09:53   #74
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Fonne toch. Lees jij zelf de tekst; naarwaar je een link geeft.
Cijfers zijn cijfers en liegen niet altijd. Uiteindelijk komen ze niet van mijzelf, maar overgenomen uit een nieuw sociologisch onderzoek van de KULeuven. De onderzoekers zijn drie generaties teruggegaan. Ze namen ook de nieuwe Belgen en hun nageslacht op. Enkel wie tot drie generaties terug geen allochtonen in zijn stamboom heeft, is volgens de onderzoekers een autochtone Belg.
Mijn man zijn grootmoeder was Nederlandse.
Volgens deze definitie ben ik plots gehuwd met een allochtoon; en zijn mijn kinderen ook allochtoon!
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 10:23   #75
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Volgens deze definitie ben ik plots gehuwd met een allochtoon; en zijn mijn kinderen ook allochtoon!
Heb jij soms een eigen definitie van "allochtoon"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2010, 11:57   #76
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Fonne toch. Lees jij zelf de tekst; naarwaar je een link geeft.
Cijfers zijn cijfers en liegen niet altijd. Uiteindelijk komen ze niet van mijzelf, maar overgenomen uit een nieuw sociologisch onderzoek van de KULeuven. De onderzoekers zijn drie generaties teruggegaan. Ze namen ook de nieuwe Belgen en hun nageslacht op. Enkel wie tot drie generaties terug geen allochtonen in zijn stamboom heeft, is volgens de onderzoekers een autochtone Belg.
Ik dacht al niet dat jij jezelf tot de "goede Vlamingen" rekende?
Oud 7 november 2010, 07:40   #77
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
't ja, ik heb links altijd een raar volkje gevonden. Aan de ene kant maken ze ons wijs dat we geen kindjes meer mogen kopen vanwege de overbevolking en proberen ze zo veel mogelijk vrouwen aan de pil te krijgen, en dan komen ze ons verwijten dat we vreemdelingen moeten invoeren om voor ons te werken en voor ons pensioen te zorgen. We hadden nooit naar de linkse sirenenzangen mogen luisteren, er zou ons veel leed bespaard zijn gebleven.
Bedankt voor je antwoorden. Ik stel wel vast dat vanaf het moment dat er een spiegel voorgehouden wordt die spiegel gericht wordt naar 'links'. Hebben liberale, Vlaams Blok of pak Christen democraten dan meer kinderen dan de socialisten in vlaanderen? zijn die zo zwak dat ze slechts luisteren naar wat een of andere partij waarop ze niet eens stemmen al dan niet zegt over zo'n fundamentele zaken als het krijgen van kinderen? Nee, door zo gemakkelijk te weigeren in de spiegel te kijken komen gaan we niet veel verder geraken. Wat een kontrast dit simplisme met de details waarmee de oorzaken die naar de 'schuld' van de immigranten wijzen uiteengezet worden.

Ik beweer ook niet dat de 'oplossing' noodzakerlijkerwijze het achterna lopen is van de vrouwen aan de haard (lees: in het kraambed), op de reactionaire islam lijkende, religies van protestantse oorsprong met stimulansen uit de VS ('slim' bekeken om Europa te pogen onder de knoet te pogen houden tussen haakjes). Niet noodzakelijk meer kindjes, maar vooral minder belang aan een steeds maar groeiende economie en de daarbij horende behoefte om immigranten om die economie te doen draaien zijn een deel van de oplossing mijns inziens. Pak Spanje dat meent 1 miljoen migranten per jaar 'nodig te hebben' om economische redenen. Dat is geen 'linkse' behoefte hé Fonne. Dat is eerder 'liberale' logica, de logica van onze elite.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 7 november 2010 om 07:56.
Oud 7 november 2010, 19:05   #78
waarnemer
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Ik vind dat we een cordon sanitaire rond Leterme moeten leggen.
Wat een schurk zeg !
Zouden we geen cordon rond een aantal kiezers moeten leggen. Leterme was de man die met een dossier naar de Nederlandse regering ging, en met het dossier van de Nederlanders terug kwam. Stem daar nu maar mee in, regering. We hadden elementen om hem in te schatten.

Het ontsnappen van een paar gevangenen, was dat nu een teken van zijn bekwaamheid? Beloven is gemakkelijk. Laten we zeggen dat we niet wisten wat te denken van de 5 min. Maar wat voor andere onzin is er niet in die campagne gebruikt.

Het duurt even voor zo een zwart-gele ridder van zijn paard valt. Maar ik denk dat we binnenkort een spoor gaan kunnen volgen.

Leterme is een brevet van onbekwaamheid voor de Vlaamse kiezer, voor het kiessysteem, voor de media, vooral de audio visuele media. En die zijn er effectiever op geworden, want de verschuivingen worden groter.

Zouden we ons niet langzaam de vraag gaan stellen door wat we ons laten beïnvloeden, hoe we iemand moeten inschatten?
waarnemer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2010, 19:17   #79
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Het is zeker niet moedig van Leterme.
Oud 7 november 2010, 20:16   #80
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt voor je antwoorden. Ik stel wel vast dat vanaf het moment dat er een spiegel voorgehouden wordt die spiegel gericht wordt naar 'links'. Hebben liberale, Vlaams Blok of pak Christen democraten dan meer kinderen dan de socialisten in vlaanderen?
Voor wat betreft N-VA ben ik daar vrij zeker van Extrapolerend uit mijn eigen omgeving durf ik zeggen dat die allemaal goed gekweekt hebben. Voor de andere partijen kan ik niet spreken. Ik stel maar vast dat socialisten in Vlaanderen een snel uitstervend ras zijn

Citaat:
zijn die zo zwak dat ze slechts luisteren naar wat een of andere partij waarop ze niet eens stemmen al dan niet zegt over zo'n fundamentele zaken als het krijgen van kinderen? Nee, door zo gemakkelijk te weigeren in de spiegel te kijken komen gaan we niet veel verder geraken.
Propaganda is een sterk wapen. Overbevolking was daarbij een goed gevonden excuus-argument voor vele vrouwen om toch maar geen kinderen te kopen, ook al was de echte reden gewoon puur materialisme.

Citaat:
Wat een kontrast dit simplisme met de details waarmee de oorzaken die naar de 'schuld' van de immigranten wijzen uiteengezet worden.
Het is niet mijn bedoeling om de immigranten de schuld te geven van een bepaald links "politiek correct" beleid dat de omstandigheden heeft geschapen waarin de huidige problemen zijn kunnen woekeren. Maar ik ga ook niet de fout maken om de daden van mensensmokkelaars, vrouwenhandelaars, bedelbendes, drugsdealers, helers, ... te gaan goedpraten. Er zijn problemen en die moeten opgelost worden door eindelijk eens een behoorlijk immigrate-beleid te voeren. En een behoorlijk justitie-beleid.

Citaat:
Ik beweer ook niet dat de 'oplossing' noodzakerlijkerwijze het achterna lopen is van de vrouwen aan de haard (lees: in het kraambed), op de reactionaire islam lijkende, religies van protestantse oorsprong met stimulansen uit de VS ('slim' bekeken om Europa te pogen onder de knoet te pogen houden tussen haakjes). Niet noodzakelijk meer kindjes, maar vooral minder belang aan een steeds maar groeiende economie en de daarbij horende behoefte om immigranten om die economie te doen draaien zijn een deel van de oplossing mijns inziens. Pak Spanje dat meent 1 miljoen migranten per jaar 'nodig te hebben' om economische redenen. Dat is geen 'linkse' behoefte hé Fonne. Dat is eerder 'liberale' logica, de logica van onze elite.
Alleen zal Spanje dan wel een beleid voeren om die mensen naar Spanje te krijgen die nodig zijn om de economie te laten draaien. Import vanuit Zuid-Amerika en Mexico ligt daarbij meer voor de hand dan illegale immigratie vanuit zeg maar Marokko (die wordt in Spanje ook serieus bestreden).
Al ben ik persoonlijk heel erg tegen een dergelijk selectieve immigratie-politiek, ik zie niet in waar we het recht halen om de toch al schaarse talenten uit derde-wereld landen weg te lokken en die landen te beroven van hun elite. De politiek dus van de USA, die nu meer en meer veld begint te winnen in het denken in West-Europa. Zelf kindjes maken verdomme, als het moet dan moeten we het kindergeld maar verdrievoudigen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be