![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Gespijbeld? | |||
Nooit |
![]() ![]() ![]() |
20 | 38,46% |
Zelden |
![]() ![]() ![]() |
17 | 32,69% |
Geregeld |
![]() ![]() ![]() |
9 | 17,31% |
Vaak |
![]() ![]() ![]() |
6 | 11,54% |
Aantal stemmers: 52. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo zoet. Pas op of ik word nog homo door je ode aan Leonard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar 'leuk zijn' is nog niet hetzelfde als 'spannend'. De 'spanning' van even weg te gaan heb ik nooit gevoeld bij wat uiteindelijk gewoon weggaan is. En 'zielig' is een adjectief dat ik op ongeveer alles wat 'tieners' doen, plak. Dat deed ik als tiener ook, trouwens. (En dat oordeel was en is ook niet beperkt tot die bevolkingsgroep.) En tegendruk tegen de repressieve regels voerde ik doorgaans iets theatraler op, zoals het bij die leeftijd past. Ditto voor kanalisatie van energie (want die geraakte ik toch niet kwijt in de lessen lichamelijke opvoeding ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Europees Commissaris
|
![]() Ik word opeens overmand door berouw! Wat heb ik gedaan?! Mijn arme ziel (die van mijn nazaten kunnen me niet veel schelen)! Ik vrees dat dit geen vat, maar een hele Guinnesskuur moet zijn, parallel met geuzetherapie. Voorbereidend schenk ik me alvast een Lupulus in.
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Banneling
|
![]() Pff....spijbelen, nee.
Heb wel eens één keer een les overgeslagen, na een hevige "discussie" op school, maar ik ben op het schoolterrein gebleven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een van de leukere episodes uit mijn schoolleven was het op de markt kopen van een grote haring en deze nadien achter te laten in het klaslocaal achter de kast. Het was paasvakantie dus die haring kon daar, bij kamertemperatuur, gerust zijn gangje gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() Klopt. Normale mensen spieken of leren dat s'ochtends onderweg naar school, maar in sommige gevallen was men s'morgens en in de speeltijd druk bezig met een cursus te bemachtigen om vluchtig over te schrijven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Burger
|
![]() Van mij is dat begonnen rond mijn 16de. Alle soorten excusen gebruikt.
Het verste dat ik gegaan ben is een doodsbrief vervalsen (in Windows 3.1 Paintbrush, uitgeprint op tekenpapier ![]() Ook hebben we eens besloten tijdens de middag de benen te nemen (het eerste uur was studie), maar alle uitwegen waren bewaakt. Behalve een soort koertje, afgesloten met een groot hek van de straat. Wij moesten eerst door het raam op het eerste verdiep, langs de regenpijp naar beneden. Dan moesten wij over dat hek klimmen, waar bovenaan pinnen uitkwamen. Mijn kameraad bleef daaraan langs achter met zijn jas haperen, toen hij sprong scheurde zijn jas praktisch helemaal doormidden. En wij dan gierend van 't lachen beginnen lopen, twee ouwe meekes die vlakbij stonden te keuvelen waren stomverbaasd aan 't kijken. En dan het tweede uur terug aankomen, den anderen met zijn twee halve lappen aan, hilarisch... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van het laatste jaar herinner ik me vooral dat ik een keer of twee per maand broste, en altijd voor scheikunde (ik verfoeide dat vak, het stonk altijd in dat labo) omdat het dan het minste opviel (het labo was niet ingericht als een echt klaslokaal, en viel nauwelijks op als er iemand ontbrak, en de prof scheikunde was altijd te verstrooid om het op te merken), en omdat dat vak een laatste lesuur vd dag was. Meestal was het dan richting café.
![]() |
#71 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Echt crapuul ben ik nooit geweest, ik heb maar een maal een strafstudie gehad. Ik was een broodje gaan eten op een excursie, dat mocht niet. Afval ruimen dus. Ik had dan een vuilbak uitgekapt in mijn vuilzak, een twee tal uurkes wat gepraat en dan mijne vuilzak gaan afgeven. Mijn strafste stoten waren toch wel: Een bank om laten vallen. Een leraar proberen "af" te zetten met mijn rekenmachine. Noten eten, hadden ze dat gezien. Ik had echter mijn excuus al klaar. "Wa zijt gij aan het eten?" "Nen nagel" Ik heb zo eens een koperen buis mee naar huis genomen, van de drinkbakken. Leek me goed voor het oud ijzer. Iemand met een takeondo kick tegen zijn schouder getrapt en dan nog een tak tegen zijne kop gesmeten, de mens was mij, en mijne maat al een week aan het pesten omdat wij altijd koffie uit thermossen dronken en dat deden ze enkel op het VITO -de technische school ernaast-. Probleem opgelost. In iemand zijn gezicht gespuwd. Dat was een arrogant gastje vanop de bus en plots spuwt die op mij. Ik zei: "spiekte gij na oep mai?". Ik rochelden 'm recht in zijne smoel. De "klasgoudvis" in de verluchtingsbuis gezwierd, het beest was toch al dood. Dan ook nog een hoop fratsen met maten, sneeuwballen in een rugzak steken en dat soort grapjes. Ook op het galabal: Den dag ervoor toch nog iets vrouwelijks overhaalt om gewoon met mij mee binnen te gaan. Echter had ik voor nen bak gewed dat ik zou komen in houthakkershemd, ik zo binnen. Gelijk een hele avond praat gehad en nadien in iemand zijnen hof fameus feestje. ![]()
![]() |
![]() |
#73 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Burger
|
![]() Iets wat ik altijd willen doen heb, maar nooit gekunnen. Op excursie hadden we eens 3 stinkbommetjes in de bus platgetrapt. Waarmee we vooral onszelf gekloot hadden natuurlijk, die stank van rotte eieren bleef maar hangen in die kleine ruimte.
In die stinkbomampoules zit een paar ml ammoniumsulfide, het was me ter ore gekomen dat bepaalde hobbycentra voor keramiek en pottenbakkers ammoniumsulfide per halve liter verkopen. Jawel, geen idee wat ze ermee doen, maar het is hetzelfde spul uit die stinkbommetjes. Nu, het lumineuze idee was: wat ammoniumsulfide in het ventilatiesysteem van de school laten terecht komen. Je weet wel dat er in elke klas van die roosters in de vloer zijn... ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik kan me nog goed herinneren dat ik en mijn ex-klasgenoot Sven persé naast elkaar wilden zitten tijdens het maken van een toets. Als we wiskunde hadden maakte hij zn toets en vervolgens schoof ik mn blad door zodat hij ook mijn toets zou maken. Omgekeerd deed ik net hetzelfde als we toets chemie hadden. Of zo een eastpak-taske, vol stoppen met spiekbrieven, hielp ook altijd. Gegarandeerd een 10. Heb het ooit eens geflikt mijn examen door te geven aan anderen en werd betrapt door een leerling. Na school werd die dan mooi in een hoekje gedaagd, heb die gast nooit meer gehoord. De goede tijden..
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 2 november 2010 om 22:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | ||
|
![]() Citaat:
Btw: mensen als gij daar zou ik nooit mee overeen zijn gekomen tijdens mn middelbare tijden ![]()
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 2 november 2010 om 22:35. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jij lijkt me iemand die anderen nog zou verklikken als ze spieken op een examen.