Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 november 2010, 19:28   #61
kameleon
Minister

Standaard

Ach, jong en roekeloos....zoals al die onnozel jong soldaatjes.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 19:28   #62
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Ik hoop dat het gaat regenen, dat het erg koud zal zijn, veel wind ed. Kortom alle ingrediënten om dat miezerig, inferieur klootjesvolk te ontmoedigen hun walgelijke en misdadige betoging te houden. En dat ze dit dan nog op 11 november DURVEN te doen. Vieze gore kutwijven die dit organiseerden. En bende idioten die daar op ingaan. Heb je toch waardeloze mensen in onze maatschappij.

Ow , 't zijn dames die't in gang gestoken hebben ???
Dan moet ik toch gaan zenne , 'k zal wel parapluutje meenemen ... Merci MaGNi , zonder u zou'k ni opgekomen zijn voor de onschuldig veroordeelden ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 19:29   #63
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht

Ow , 't zijn dames die't in gang gestoken hebben ???
Dan moet ik toch gaan zenne , 'k zal wel parapluutje meenemen ... Merci MaGNi , zonder u zou'k ni opgekomen zijn voor de onschuldig veroordeelden ...
lol, alsof jij zou gaan.
Oud 8 november 2010, 19:29   #64
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Alleen als de moordenaar niet hervalt.

Indien een onschuldige in de bak draait, dan leeft die onschuldige nog.Indien een moordenaar wordt vrijgelaten die opnieuw moordt, dan is er ook een onschuldig slachtoffer. Dood.
20-30 jaar onschuldig op de kap van den belastingbetaler zitten ... En maar klagen over de statistieken ...
Oud 8 november 2010, 19:30   #65
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
"Say no more" .

Oud 8 november 2010, 19:32   #66
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
lol, alsof jij zou gaan.
Wrm ni , 'k vind het wel een goed initiatief.
Stel dat men Vermassen morgen ten onrechte van iets gaat beschuldigen , dan zit dienen arme sloeber wel in den bak, zelfs zonder bewijzen ...
Oud 8 november 2010, 19:33   #67
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Idd, zo stel ik ze mij ook voor. Wss ook nog een pak CSI fanatici die er niet bij kunnen dat iemand veroordeeld mag worden zonder materieel bewijs. Zou wel straf zijn mocht één van die types verder dan de like-knop op facebook geraken.
Ja, mensen die denken dat er bewijs moet zijn om iemand te veroordelen zijn fanatici...

Dit is weer zo'n 'ben ik nu de enige normale nog op dit forum" moment.
Oud 8 november 2010, 19:33   #68
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, mensen die denken dat er bewijs moet zijn om iemand te veroordelen zijn fanatici...

Dit is weer zo'n 'ben ik nu de enige normale nog op dit forum" moment.
Allemaal de schuld van CSI.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 19:36   #69
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
pfff.. plooiers. Hoe kan een dergelijke titel gezien worden als "aanzetten tot haat"? Als dat zo zou blijken zou dat een precedent zijn voor veel andere klachten. Om van een totale uitholling van de vrije meningsuiting nog maar te zwijgen.
Wel dit was het ook: "aanzetten tot haat", niet meer en niet minder.

De domme, plebejische massa opruien. Een middeleeuwse heksenjacht tegen Vermassen.

En waarom?

Omdat hij zijn werk deed: hij is advocaat, weetjewel.

Sinds dat fenomeen (het constateren hoe gemakkelijk de mening van de achterlijke massa te beïvloeden is) ben ik in de overtuiging dat censuur in sommige of misschien zelfs in vele gevallen te rechtvaardigen is, en dat "vrije meningsuiting" voor het gemenigte eigenlijk helemaal niet evident moet/mag zijn.
Oud 8 november 2010, 19:42   #70
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En waarom?

Omdat hij zijn werk deed: hij is advocaat, weetjewel.
Het leek er eerder op dat hij het jobke van den openbare aanklager had afgepakt ...
Oud 8 november 2010, 19:43   #71
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Wrm ni , 'k vind het wel een goed initiatief.
Stel dat men Vermassen morgen ten onrechte van iets gaat beschuldigen , dan zit dienen arme sloeber wel in den bak, zelfs zonder bewijzen ...
Omdat gij als het zover is wel een excuus zult vinden om niet te moeten gaan.
Oud 8 november 2010, 19:54   #72
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat het gaat regenen, dat het erg koud zal zijn, veel wind ed. Kortom alle ingrediënten om dat miezerig, inferieur klootjesvolk te ontmoedigen hun walgelijke en misdadige betoging te houden. En dat ze dit dan nog op 11 november DURVEN te doen. Vieze gore kutwijven die dit organiseerden. En bende idioten die daar op ingaan. Heb je toch waardeloze mensen in onze maatschappij.
Ik zal er zijn als het doorgaat, ook als het regent, ik nodig iedereen die zo hautain is om bepaalde mensen "miezerig, inferieur klootjesvolk te noemen" uit om ook te komen, ik zal met plezier een paraplu langs de achteringang sturen, eens zien of de "luidsprekers" dan nog zulke lelijke liedjes gaan zingen

Op naar de vrijspraak, Els

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 20:02   #73
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Omdat gij als het zover is wel een excuus zult vinden om niet te moeten gaan.
Niets zo fijn als een dagje uit voor het goede doel hé .
Met de witte mars hadden ze ook bussen en treinen ingezet om de mensen in grote getale naar Brussel te brengen ... Ik hoop dat ze dat nu ook doen , 't zou de smarten van de stakingen mss nog een beetje doen vergeten ...
Oud 8 november 2010, 20:06   #74
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het punt is dat hier sprake is van een paradox. Als daar een rechtzaak van komt en de rechter doet een uitspraak "Je hebt gelijk, Vermassen wint altijd".
Dat was ik me ook al aan 't bedenken...
en 't volgende ook... stel dat hij iemand persoonlijk verdenkt dan kan hij een profieltje aandragen en klaar is kees ... en dan de volgende... en de volgende...
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 20:08   #75
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
De facebookgroep heet "Anti-Jef Vermassen: geen bewijzen= geen schuld "
De oprichters van de pagina kregen vorige week al een mail van Vermassen waarin hij eist dat hun pagina zijn naam niet meer gebruikt. Tegen 10u deze voormiddag sluit hun pagina.
Ik zie niet goed in hoe hij kan eisen _ik ben dan ook Vermassen niet_ dat zijn naam niet zou gebruikt worden... 't is tenslotte een publiek figuur
Oud 8 november 2010, 20:10   #76
parcifal
Banneling

parcifal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Allemaal de schuld van CSI.
Ja CSI maar ook van al die jeugdreeksen op VRT/BRT.
Daarin zijn de schuldigen altijd zeer eenvoudig te herkennen, in Merlina reden ze zelfs rond in een auto met 'Sardonis' erop. Ja, dan weet je het wel zeker?

Of zoals in 'De Kat', daar hadden de slechterikken altijd oranje overalls aan, wat de moeilijkheidsgraad toch ook wel een stukje omlaag bracht.
parcifal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2010, 20:11   #77
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Vandaag een artikel in het Nieuwsblad met een gerechtspsychiater, meer dan 40 jaar ervaring, die beslist heeft om ook nooit meer voor assisen te werken.
De voornaamste oorzaak zijn de advocaatjes en hun agressieve pleidooien, advocaatjes en hun bestelde psychiatrische rapporten.

Hij heeft het over valse diagnoses zoals ADHD, Asperger,...en alles wat daar niet in thuis hoort vliegt in de vuilbak 'borderliner'. Ja hij zegt zelfs dat je van iedereen een psychiatrisch geval kan maken want iedereen heeft zijn eigen persoonlijkheid die niet perfect is. Hij heeft kritiek op moorden die gepleegd worden uit onweerstaanbare drangt. Dit dateert van de 19de eeuw omdat er toen veel hoge burgerij bij de hoeren gingen terwijl vrouw lief thuis moest blijven en braaf zijn. Sommige vrouwen speelden het ook stout en als de man haar thuis kon betrappen werd dit meestal gevolgd door moord omdat in die tijd de eer van de man zeer sterk geschonden werd ! Deze hogere klasse heeft deze wet ingevoerd om zichzelf achteraf zonder enkel probleem vrij te pleiten.

Helaas vind ik geen online versie van dit artikel. Heb ik erover gekeken ? Het is niet Lieve Dams !
interessant weetje... maar ik vrees dat ik je uitleg niet helemaal niet begrijp, kameleon
Kan je dat nog eens overdoen, please ?
Oud 8 november 2010, 20:12   #78
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fien Fluytenzuyger Bekijk bericht
In het Frankrijk van voor WO I werd je inderdaad vrijgesproken voor een passionele moord, als dit door onweerstaanbare drang gebeurde (overspel). In het Victoriaanse Engeland echter niet.

Het was alleszins misselijk te zien hoe Vermassen Marie-Louiske vrij pleitte en een hele mediashow haar nog ophemelde als ware ze een heldin, nadat ze haar dementerende echtgenoot tientallen slagen op de schedel met een hamer gegeven had en dan nog eens herhaaldelijk zijn keel oversneed.
okay 'k ben weer mee op dat van die eerbaarheid van de man na dan.
Oud 8 november 2010, 20:33   #79
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen als de moordenaar niet hervalt.

Indien een onschuldige in de bak draait, dan leeft die onschuldige nog.
Indien een moordenaar wordt vrijgelaten die opnieuw moordt, dan is er ook een onschuldig slachtoffer. Dood.
bah... niet echt mee eens...

't Gaat immers niet over een onschuldige die slachtoffer wordt ... slachtoffers zijn immers steeds onschuldig verondersteld ( op het vlak waar ze slachtoffer van geworden zijn ).
Steeds leuk slachtoffers te kunnen vermijden , natuurlijk... dat wel... maar ze zullen er altijd zijn.
Bovendien , ....in jouw hypothetisch voorbeeld hierboven heb je steeds één slachtoffer méér dan het slachtoffer waar rond het proces opgestart is.

Maar het gaat vooral over verantwoordelijkheid...
Voor een onschuldige die de bak is ingedraaid zijn wij als maatschappij ( dus allemaal ) verantwoordelijk.... voor iemand die morgen wordt van kant gemaakt is zijn we niet verantwoordelijk, enkel de dader is dat.
Je zou natuurlijk kunnen naar voren schuiven dat we die dader dan hebben laten lopen en daarvoor ook ergens mede-verantwoordelijk zijn voor de dood van dat nieuwe slachtoffer.... maar zoiets geldt alleen maar als daar gegronde redenen voorhanden zijn ... iemand wiens schuld niet vaststaat en daarom weer wordt vrijgelaten hoort daar niet echt bij

Laatst gewijzigd door praha : 8 november 2010 om 20:36.
Oud 8 november 2010, 21:11   #80
kameleon
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
okay 'k ben weer mee op dat van die eerbaarheid van de man na dan.
Wat begrijp je dan niet, die onweerstaanbare drang ?
Onweerstaanbare drang is iets dat plots in jou opkwam, jouw lichaam reageerde zo heftig en je moest doden en je kon het niet tegenhouden. Je pleegde deze moord onder impulsen waaraan je niet kon weerstaan. Je bent het slachtoffer geworden van de situatie....
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be