![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#62 | |
|
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#63 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
|
||
![]() |
![]() |
#64 | ||
|
![]() Citaat:
![]()
|
||
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Veel hangt inderdaad af van de attitude van de gesprekspartner. Hoe arroganter de Nederlands-onkundige zich gedraagt, hoe moeilijker hij/zij het zal krijgen om mij ervan te overtuigen toch maar Frans te spreken.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Weet je waarom die Vlamingen er waren? Omdat de kinderarbeid werd afgeschaft en daarmee geen goedkope arbeidskrachten meer voorhanden waren in Wallonië zelf. Snap je: eerst lieten ze kinderen (en veelal meisjes, want die konden beter manoeuvreren in de smalle gangen) het werk doen, toen haalden ze de Vlamingen binnen, later de Italianen (meer dan 50% van de doden bij de mijnramp van Marcinelle waren Italianen!), Grieken, Turken.
|
![]() |
![]() |
#68 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Nochtans ik werk op Brussels Airport waar ik enorm veel met Engelstaligen in aanraking kom. Ik ben goed verstaanbaar en als dat Frans accentje daar nu bij zit das dan hun probleem
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
Een Nederlander dat, moet die zijn (de wordt die, het wordt dat). Dus ik zou mij toch al rap afvragen of het geen anderstalige is die tegen mij bezig is. |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#71 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik zit mss teveel in Leuven en omstreken tss het gewone volk ofzo.. Veel van mijn maten zijn uit het Antwerpse ![]() |
|
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Brussel is in oorsprong een VLAAMSE stad, en de Vlaming is er zo goed als verdreven. Men gooit nu alles in de strijd tegen de "vernederlandsing" want DAT mag NIET gebeuren he! En dan vind JIJ dat wij lange tenen hebben? Tja, als ze er juist voortdurend op gestampt hebben... EN blijven stampen (BHV)...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#73 |
Minister-President
|
![]() Vergeef mij dat ik hier even tussenkom, heren.
En laat mij toe duidelijk te zijn : wat Geluck zegt interesseert ons hier geen ene bal, en nemen wij totaal niet ernstig. Het verbaast mij overigens dat mijnheer Patrickve niet eens wist dat Geluck een Belg is : dat is nochtans zeer goed aan zijn tongval te horen. Wat Geluck (al dan niet over de Vlamingen) zegt is commercie. Misplaatste commercie, maar hoe dan ook niets méér dan commercie, gericht en bemeten bedoeld voor zijn publiek. Ik deel daarbij de mening van mijnheer Everytime : de plagende, provocerende stijl van Geluck hoort bij het soortement personage dat hij meent te moeten spelen. Goede smaak is inderdaad iets anders, maar hij roeit met de riemen die hij heeft : waar talent ontbreekt kan een beetje opgeblazen ego en een venijnig uitspraakje de gaten vullen, en wie met een showtje wil rondtoeren en niet voor lege zalen wil staan, kan elke publiciteit goed gebruiken, nietwaar. Meer algemeen valt het mij echter in alsmaar stijgende mate op dat u allen in België, het weze in Vlaanderen zowel als in het Franstalig landsgedeelte, op de toppen van de tenen loopt : het minste woord van wie dan ook wordt “communautair” gewikt en gewogen, en als het even kan geïnterpreteerd als een aanval op uw bestaan. Dames en heren daar in Vlaanderen en Wallonië, heb nu toch eens geen schrik van uw eigen schaduw, verdorie. Wees nu toch eens een beetje opener van geest, en laat u niet opjutten door elk woord dat één of andere onverlaat meent te moeten spuien. Kijk, als ik mij hier op dit forum zou opwinden en gebelgd zou reageren op elke volkomen onterechte kritiek op de aard, de eigenheid, de cultuur, de taal etc…der Fransen, dan zou ik daar een volle dagtaak aan hebben. Ik weet inmiddels dat velen hier alles wat Frans is per definitie slecht en verwerpelijk vinden. Ik neem er akte van, maar het deert mij in generlei mate. Ik weet immers dat die verwrongen visie slechts kan voortspruiten uit een wezenlijk gebrek aan kennis en ervaring inzake Frankrijk en de Fransen, al weet ik net zo goed dat de totale perfectie nergens bestaat, en dus ook niet bij ons. Zelfbewust zijn betekent niet dat men moet reageren op elk grassprietje dat beweegt. Laat uitspraken en meningen die kant noch wal raken aan u voorbijgaan : zij betekenen niets, en zijn derhalve geen repliek (laat staan opwinding) waard. Voor het overige wens ik u allen een zonnig, rustig, en aangenaam lang weekend toe. |
![]() |
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Geluck is trouwens een dommerik of bewuste leugenaar wanneer hij het over het % van het Nederlands op wereldvlak heeft. Hij zit er mijlenver naast, reken maar na. En als je persé franstalige citaten wil citeren doe het dan correct. Je schrijft een joekel van een taalfout. Ik vind het erg dat een Vlaamse separatist je daar opmerkzaam op moet maken. |
|
![]() |
![]() |
#77 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alex Agnew nooit gehoord over het Vlaams Belang?
|
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
En natuurlijk, iedereen maakt fouten, ik chat soms met Engelen, en ook zij maken taalfouten in hun eigen taal, die ik dan als buitenlander beter zie. Veel Engelsen kennen echt het verschil niet tussen "there, their, they're", of it's and its". Complimenten met je Nederlands, het is echt niet slecht. |
|
![]() |
![]() |
#79 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bewijst dat jij bovenal degene bent die om mee te lachen is. Heb je overigens al eens iets inhoudelijks gepost op dit forum? Misschien moet ik dat dan gemist hebben... |
|
![]() |