Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 november 2010, 09:58   #61
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dus, om Eigenzinnig's woorden te herhalen:

Het probleem is dat de gewone 'werkmens' geen partij meer heeft..
Wat is da ne "gewone" werkmens?
En bestaan er dan ook "ongewone" werkmensen?
speurneus is offline  
Oud 16 november 2010, 09:59   #62
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
We gaan allemaal verliezen als het aan NVA ligt.
Het is nu niet dat jouw partijtje veel te verliezen heeft.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 16 november 2010, 10:08   #63
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Moest de N-VA de meest linkse partij van Vlaanderen zijn was ik niet alleen al lid, ik ging met plezier elke dag campagne voeren.
ze is op dit moment echter de meest efficiënte ter rechter zijde.
jogo is offline  
Oud 16 november 2010, 10:22   #64
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Xenophon zegt hier heel belangrijke dingen. Jij gaat direct in je linkse schelp kruipen en dat is nergens voor nodig. Een partij die 1 actie-punt heeft: een onafhankelijk Vlaanderen. Daarna kan iedereen weer gaan kiezen voor klein-links, liberaal of extreem-rechts. Maar punt nummer 1: Vlaanderen onafhankelijk.

En daarin heeft hij gelijk. En met wat hij zegt en jouw reactie erop is er eentje van "Ik wil geen Vlaanderen dat niet van mijn partij is".

De slaafse Vlaming die onderling verdeeld wil blijven. Dat zie je niet bij de Brusselse heren van de macht, hoor.
Pelgrim wordt hoe langer hoe radicaler. Had hij vroeger nog een gevoel voor een onafhankelijk Vlaanderen, dan is dat vandaag volledig verdwenen. Zowel zijn politieke als geopolitieke standpunten gaan verder weg van het centrum. Vlaanderen mag niet meer onafhankelijk zijn, met MOET bij Nederland.

En alle partijen die "rechts" van zijn standpunten liggen, zijn rechtse partijen. Hij wil het communisme niet lichtjes overdoen nee, hij wil het nog wat erger maken, alsof dat hier in Europa ooit nog voet aan de aarde krijgt. Iedereen die een eigen zaak heeft is een uitbuiter, al de rest zijn de uitgebuitenen... Ook al weiger je om te werken, dan nog moet de staat je onderhouden... de staat dan zijnde al de belastingen en sociale bijdragen die van onze pree afgaat en waarbovenop de baas ook nog eens moet bijleggen.

Communisten kunnen gewoon geen oplossingen verzinnen voor de problemen, dus gaan ze maar "nationaliseren". Makkelijk he, géén rekening houden met de rest van de wereld, alsof dat zomaar overal aanvaard wordt.Valsspelen noemt men zoiets. Waarbij men vergeet dat ook onze eigen arbeiders hun spaarcentjes deels in beleggingen steken. Ze roven dus de spaarcentjes van de onderdrukten...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 16 november 2010, 10:26   #65
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Geloof jij echt dat het merendeel van de NVA kiezers (heb het nu niet over de echte NVA adepten) dit zouden pikken?
Of moet NVA dan naar nieuwe verkiezingen gaan met de slogan" wij doen sowieso niet mee"?
Nee, ze moeten elke dag in de pers vertellen hoe onaanvaardbaar de voorstellen van de anderen zijn. Dat men er alleen maar op uit is om Vlaanderen te verarmen. En dat men geen enkele bevoegdheid volledig wil afstaan. Maar ja, NVA en campagne voeren... blijkbaar moeten ze (we) nog veel leren...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 16 november 2010, 10:27   #66
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Het is nu niet dat jouw partijtje veel te verliezen heeft.
Hij heeft het niet over de partijen he, maar over de mensen.
EddyBal is offline  
Oud 16 november 2010, 10:32   #67
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Pelgrim wordt hoe langer hoe radicaler. Had hij vroeger nog een gevoel voor een onafhankelijk Vlaanderen, dan is dat vandaag volledig verdwenen. Zowel zijn politieke als geopolitieke standpunten gaan verder weg van het centrum. Vlaanderen mag niet meer onafhankelijk zijn, met MOET bij Nederland.En alle partijen die "rechts" van zijn standpunten liggen, zijn rechtse partijen. Hij wil het communisme niet lichtjes overdoen nee, hij wil het nog wat erger maken, alsof dat hier in Europa ooit nog voet aan de aarde krijgt. Iedereen die een eigen zaak heeft is een uitbuiter, al de rest zijn de uitgebuitenen... Ook al weiger je om te werken, dan nog moet de staat je onderhouden... de staat dan zijnde al de belastingen en sociale bijdragen die van onze pree afgaat en waarbovenop de baas ook nog eens moet bijleggen.

Communisten kunnen gewoon geen oplossingen verzinnen voor de problemen, dus gaan ze maar "nationaliseren". Makkelijk he, géén rekening houden met de rest van de wereld, alsof dat zomaar overal aanvaard wordt.Valsspelen noemt men zoiets. Waarbij men vergeet dat ook onze eigen arbeiders hun spaarcentjes deels in beleggingen steken. Ze roven dus de spaarcentjes van de onderdrukten...
nu begin je net met iets op te noemen waarin hij overschot van gelijk heeft, maar voor de rest klopt je uitleg natuurlijk wel

... Pelle, hoe zie je NL als minder rechts dan Vlaanderen eigenlijk ?
Anna List is offline  
Oud 16 november 2010, 12:53   #68
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Xenophon zegt hier heel belangrijke dingen. Jij gaat direct in je linkse schelp kruipen en dat is nergens voor nodig. Een partij die 1 actie-punt heeft: een onafhankelijk Vlaanderen. Daarna kan iedereen weer gaan kiezen voor klein-links, liberaal of extreem-rechts. Maar punt nummer 1: Vlaanderen onafhankelijk.

En daarin heeft hij gelijk. En met wat hij zegt en jouw reactie erop is er eentje van "Ik wil geen Vlaanderen dat niet van mijn partij is".

De slaafse Vlaming die onderling verdeeld wil blijven. Dat zie je niet bij de Brusselse heren van de macht, hoor.
Opletten eh, een partij met onafhankelijkheid als enige actiepunt was mijn voorstel. Dit om effectief links en rechts "te overstijgen".
Probleem is echter dat zij die hier steevast oproepen om links en rechts te overstijgen (gewoonlijk rechtsen) het zelf niet doen. Wil je links en rechts echt overstijgen maak van N-VA of VB dan ook een partij die zelf links en rechts overstijgt.

Tot dan beschouw ik dat gepreek over links en rechts overstijgen hypocriet gezeik.
Pelgrim is offline  
Oud 16 november 2010, 12:57   #69
EddyBal

Standaard

Citaat:
Opletten eh, een partij met onafhankelijkheid als enige actiepunt was mijn voorstel. Dit om effectief links en rechts "te overstijgen".
Probleem is echter dat zij die hier steevast oproepen om links en rechts te overstijgen (gewoonlijk rechtsen) het zelf niet doen. Wil je links en rechts echt overstijgen maak van N-VA of VB dan ook een partij die zelf links en rechts overstijgt.

Tot dan beschouw ik dat gepreek over links en rechts overstijgen hypocriet gezeik.
Zoals al vastgesteld: één thema: de splitsing" zou alleen nuttig zijn als die er dan ook komt. Duimen draaien als die er niet komt is onnuttig. Je overstijgt niks, en geeft alleen maar meer macht aan de anderen.
EddyBal is offline  
Oud 16 november 2010, 12:59   #70
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
nu begin je net met iets op te noemen waarin hij overschot van gelijk heeft, maar voor de rest klopt je uitleg natuurlijk wel

... Pelle, hoe zie je NL als minder rechts dan Vlaanderen eigenlijk ?
Dat "gelijk" is zeer discutabel. Dat je dezelfde idee hebt, kan ik begrijpen. "Gelijk" heb je echter daarin niet. Alleen bij elkaar, en nog steeds een kleine minderheid.
EddyBal is offline  
Oud 16 november 2010, 13:05   #71
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals al vastgesteld: één thema: de splitsing" zou alleen nuttig zijn als die er dan ook komt. Duimen draaien als die er niet komt is onnuttig. Je overstijgt niks, en geeft alleen maar meer macht aan de anderen.
Daarom is dat gezeik over "links en rechts overstijgen" ook gezeik. De "Vlaamse" partij ZAL beleidskeuzes moeten maken.
Pelgrim is offline  
Oud 16 november 2010, 13:10   #72
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En alle partijen die "rechts" van zijn standpunten liggen, zijn rechtse partijen. Hij wil het communisme niet lichtjes overdoen nee, hij wil het nog wat erger maken, alsof dat hier in Europa ooit nog voet aan de aarde krijgt. Iedereen die een eigen zaak heeft is een uitbuiter, al de rest zijn de uitgebuitenen... Ook al weiger je om te werken, dan nog moet de staat je onderhouden... de staat dan zijnde al de belastingen en sociale bijdragen die van onze pree afgaat en waarbovenop de baas ook nog eens moet bijleggen.

Kijk, heel die gefrustreerde blabla van jou over mijn 'radicale standpunten' doet niks ter zake. Feit is dat mijn standpunten anders zijn dan die van u, of van nog anderen. Maar dat jij en je mede n-va partijslaven van mij verwachten dat ik op jouw partij stem in naam van de Vlaamse eenheid, tégen mijn standpunten in. Als jij daar de stommiteit niet van in ziet - en het wezenlijk antidemocratische ervan - dan heeft het geen zin om verder te discussiëren, ik kan dan beter met een paar rednecks over Darwin gaan discussiëren.
Pelgrim is offline  
Oud 16 november 2010, 13:28   #73
EddyBal

Standaard

Citaat:
Daarom is dat gezeik over "links en rechts overstijgen" ook gezeik. De "Vlaamse" partij ZAL beleidskeuzes moeten maken.
Yep, valt niet te ontkennen.
EddyBal is offline  
Oud 16 november 2010, 13:37   #74
EddyBal

Standaard

Citaat:
Kijk, heel die gefrustreerde blabla van jou over mijn 'radicale standpunten' doet niks ter zake. Feit is dat mijn standpunten anders zijn dan die van u, of van nog anderen. Maar dat jij en je mede n-va partijslaven van mij verwachten dat ik op jouw partij stem in naam van de Vlaamse eenheid, tégen mijn standpunten in. Als jij daar de stommiteit niet van in ziet - en het wezenlijk antidemocratische ervan - dan heeft het geen zin om verder te discussiëren, ik kan dan beter met een paar rednecks over Darwin gaan discussiëren.
Oops... Heb ik je gevraagd om op de NVA te stemmen?? Ik heb, buiten de PVDA, geen idee aan wie jij best je stem kwijt kan, met jouw overtuigingen. Als je al gaat stemmen (wegens boycot of zo). Ik zou jou of soli niet daarvoor oproepen.

Als ik jullie al oproep tot iets, zou dat zijn om meer eenheid te brengen in dat uiterst "links" verhaal. Want als er jullie al iets verweten kan worden, is het wel dat jullie om details verschillende partijen hebben, die geen van allen aan de bak geraken, wat een spijtige zaak is. Jullie kunnen dus niet relativeren in jullie radicaal zijn en verliezen zo een electoraat.

En geloof me, voor enkele ultralinkse standpunten hebben jullie mijn sympathie, en waarschijnlijk van meerderen op dit forum, die volgens jou rechts denken. Zo zou Vlaanderen van mij zijn kerncentrales terug in eigen beheer moeten nemen en de eigen burgers er laten van profiteren ipv de Fransen.
EddyBal is offline  
Oud 16 november 2010, 19:15   #75
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat kan Pelgrim gestolen worden. Als de partij enkel pleit voor een onafhankelijk Vlaanderen, en niet tegen allerlei liberale principes is hij niet geïnteresseerd. Daar stopt zijn Vlaams nationalisme al.
Savatage is offline  
Oud 16 november 2010, 22:47   #76
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Dat kan Pelgrim gestolen worden. Als de partij enkel pleit voor een onafhankelijk Vlaanderen, en niet tegen allerlei liberale principes is hij niet geïnteresseerd. Daar stopt zijn Vlaams nationalisme al.
mispoes. Een partij die enkel pleit voor een onafhankelijk Vlaanderen zal in mij een gedreven militant vinden.
Pelgrim is offline  
Oud 16 november 2010, 23:17   #77
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
mispoes. Een partij die enkel pleit voor een onafhankelijk Vlaanderen zal in mij een gedreven militant vinden.
Zou die partij dan niet het verwijt krijgen van te eendimensionaal te zijn? Uiteindelijk moet een partij toch een zeker profiel hebben. Het VB wordt bijvoorbeeld voor bepaalde thema's niet gehoord omdat hun visie daarover niet duidelijk genoeg is.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be