![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Lijkt me een fijne ontwikkeling, voor wie laders wil verhuren.
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan zal de stad overal laadkaaien maken, op kosten van de belasting betalers alle straten nog eens open leggen. Flink verdienen bovenop.
't zal wel zijn dat ze het aanmoedigen. Ze hebben er waarschijnlijk al spijt van dat ze alle parkeerplaatsen hebben weggedaan. Mie beton krijgt al een nat broekje.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 24 november 2010 om 18:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat is eigenlijk niet het plan. De voorgestelde standaard voor auto oplaad stopcontacten voorziet naast een electrische verbinding ook een dataverbinding. Het idee is dat je auto zich bij het aankoppelen identificieerd, en dat je stroomgebruik direct op je electriciteitsrekening komt.
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zal niet veel van in huis komen.
![]() |
![]() |
#65 | |
|
![]() Citaat:
Of er wat van in huis komt hang van veel factoren af, maar niet van technische factoren.
![]() |
![]() |
#66 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Straatjes openleggen, kabels trekken, paaltjes zetten, aankopen doen.... ![]()
![]() |
![]() |
#67 |
Europees Commissaris
|
![]() Een beperkte vraag en GM kon ook duidelijk niet op die vraag ingaan. Het was een expirement via lease-contracten, de potentiele kopers wouden de EV1 aankopen voor een goedkopere prijs dan de productieprijs, Gm kon geen garantie geven voor toekomstige problemen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De tesla bewijst dat er vraag is naar hippe eco-wagens zelfs als de prijs veel hoger is dan een conventionele wagen uit dezelfde klasse.
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar of dat nu gekocht wordt uit ecologische of financiële redenen, daar heb ik mijn twijfels over bij dat publiek. In Monaco zie ik hun daar wel toertjes mee te doen ja.
![]() |
![]() |
#70 | ||
|
![]() Citaat:
Er waren uiteindelijk maar een 50tal personen die geïnteresseerd waren de EV1 op eigen risiko te kopen. GM koos er voor dat niet te doen, omdat het sop gewoon de kool niet waard was. Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
maar zou gebruikt worden door de militairen, ik weet de naam niet meer Gevonden Natrium-zwavel maar was niet op lage temperatuur maar op hoge. Laatst gewijzigd door stropke1000 : 25 november 2010 om 15:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
350wh/kg |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Banneling
|
![]() Die Tesla sedan zal hier wel verkopen hoor.
![]() Laatst gewijzigd door giserke : 25 november 2010 om 15:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#74 |
Parlementslid
|
![]() Als je het vergelijkt met een ferrari is de kostprijs niet zo hoog.
Als je van een ferrari een electrische wagen maakt dan is de meerkost van de batterij niet zo doorslaggevend. Laatst gewijzigd door stropke1000 : 25 november 2010 om 15:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zwavel heeft een redelijk slechte geleidbaarheid, wat de bestaande prototypes hetzelfde nadeel geeft als de eerste types Lithium accu, de lage piekstromen in zowal laden als aflevercapaciteit. Zwavel op zichzelf reageert bijna niet met de mogelijk gebruikte electrolieten, maar de Lithium-zwavelverbindingen doen dat wel, wat een accu geeft die redelijk snel "versleten" is. Onderzoek naar deze 2 problemen is gaande, en het geleidbaarheidsprobleem kunnen ze blijkbaar aanpakken door een matrix van carbon-nanotubes te gebruiken, helaas is dit spul peperduur. Maar voor de "snelle slijtage" is nog geen directe oplossing in zicht. En het veiligheidsaspect is een volgend probleem. Net zoals ik al eerder schreef, het maakt niet uit welk soort accu er gebruikt word. Als men met kilowatts begint te goochelen kunnen aardige knetters opgewekt worden. En een accu met zulke energiedichtheid...
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 25 november 2010 om 17:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
De beste optie blijft de lithium-ion maar de grondstof blijkt niet zo massaal aanwezig te zijn,het blijft zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar de gemakkelijk winbare variante is een pak zeldzamer. Johan Bollen verwijst hiernaar. Enkele stuljes Zuid Amerika zijn goed voorzien van Lithium.
![]() |
![]() |
#80 |
Staatssecretaris
|
![]() In hoever is lithium recycleerbaar? Een batterij die niet meer deftig oplaad kan je daar makkelijk een terug werkende batterij van maken?
Wat denken jullie trouwens van Lithium air. Dat zou naar 't schijnt de toekomst van de batterijen worden. Er zijn echter nog wel een aantal obstakels te overwinnen.