Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 november 2010, 03:08   #61
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Ja jongen, en iemand die 5 uur per dag in zijn auto zit te rijden gaat gemakkelijker geflitst worden dan iemand die 1 keer per maand in zijn auto gaat rijden. Dat wilt niet zeggen dat het reglement softer moet zijn voor de eerste, of dat de tweede minder mag dan de eerste.
Je vergeet iets in de vergelijking. Iemand die beroepsgewijs 5 uur per dag in de auto zit om voedingsmiddelen, iphones, geneesmiddelen of wat nog naar distributeurs te brengen - zodat jij ze daar kan kopen - en een enkele keer per maand een boete oploopt kan die eenvoudig betalen met het geld dat hij verdiende. Iemand die een enkele keer per maand zomaar wat op de openbare weg gaat racen en daarbij telkenmale een boete oploopt niet.

Is dat eerlijk? Wat dit voorbeeld betreft misschien, misschien ook niet.

Trek je de vergelijking door naar dit forum dan weet ik wel heel zeker dat dat niet terecht is. Het puntensysteem houdt simpelweg geen rekening met goeie posts, enkel met slechte. Wie ontzettend veel interessante dingen post, maar ook af en toe een persoonlijke aanval uit wordt even snel geband als iemand die alléén maar persoonlijke aanvallen uit maar gewoon minder vaak post.

Wat daar niet inzichtelijk aan is, is me een raadsel. En de discussie op een oneerlijke manier voeren door een onvolledige vergelijking te poneren is erg laag. Waarschijnlijk ga je nu nog opperen dat die racer zijn boetes wel kan betalen als hij wel werkt maar daarvoor de baan niet op moet.

Laatst gewijzigd door Pølle : 25 november 2010 om 03:10.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 03:11   #62
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arbiter Bekijk bericht
Dit is echter wel een politiek discussieforum bedoeld voor volwassenen. Op dit forum is veel toegestaan maar men heeft zich wel te houden aan een paar eenvoudige regels om het prettig en leefbaar te houden. Dat men af en toe eens uit de bocht vliegt is begrijpelijk en levert niet meteen een ban op. Maar men kan zich afvragen of iemand wel zo'n sterke forummer is als hij of zij voortdurend en structureel de toevlucht moet nemen tot persoonlijke aanvallen of beledigingen.
Je kan je afvragen of dat wel zo structureel en voortdurend is als je kijkt naar de hoeveelheid posts die flanel op z'n naam schrijft.

Citaat:
De volstrekt tegengestelde meningen over deze kwestie van de Ministe van Agitatie en Sus Iratus laten zien dat zowel links als rechts, progressief als conservatief zich af en toe tekort gedaan en geviseerd voelen. Voor beide meningen is wat te zeggen. Ik zie hiervoor maar twee oplossingen: Ofwel een zwaar gecensureerd forum waar elke onwelgevallige mening wordt geweerd, ofwel een forum waarbij de forummers elkaar het licht in de ogen gunnen en er op niveau wordt gediscussierd, zeker door de zogenaamde ''sterke forummers''.

Mijn voorkeur gaat uit naar het laatste.
Die "volstrekt tegengestelde meningen" zijn juist precies dezelfde. En ze zijn beide correct.

Het lijkt me dat er sommige vlakken te mild gemodereerd wordt, en op andere vlakken te streng. En dat lijkt me dan weer een gevolg van het tekort aan moderatoren. Ik lees hier regelmatig dat jullie niet de tijd hebben om álle posts te lezen. Ik ken fora, zelfs groter dan dit, waar dat wél gebeurt. Ze hebben er wel een stuk of vijftig, en zijn allen zeer actief.

Laatst gewijzigd door Pølle : 25 november 2010 om 03:20.
Pølle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 03:21   #63
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop vooral dat er objectieve criteria bestaan voor dat flooden (en andere inbreuken op het forumreglement). Zojuist kon ik een draad over films amper openen omwille van de hoeveelheid fotos in 1 bericht. Wacht de moderatie tot er iemand gaat klagen? In dat geval zal Flannel eerder 'gepakt' worden op flooden dan moest er een driehoekjeonafhankelijk systeem bestaan.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 06:17   #64
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Uitgebreid antwoord van moderatie verdient een dank.
wees dan dankbaar genoeg om de waarheidsgetrouwe uitleg eens grondig na te lezen....

Die komt praktisch volledig overeen met mijn stelling..dat die zogenaamde 'mondige' forummer op regelmatige basis afgleed naar zatte toogpraat..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 25 november 2010 om 06:22.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 06:25   #65
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Je vergeet iets in de vergelijking. Iemand die beroepsgewijs 5 uur per dag in de auto zit om voedingsmiddelen, iphones, geneesmiddelen of wat nog naar distributeurs te brengen - zodat jij ze daar kan kopen - en een enkele keer per maand een boete oploopt kan die eenvoudig betalen met het geld dat hij verdiende. Iemand die een enkele keer per maand zomaar wat op de openbare weg gaat racen en daarbij telkenmale een boete oploopt niet.

Is dat eerlijk? Wat dit voorbeeld betreft misschien, misschien ook niet.

Trek je de vergelijking door naar dit forum dan weet ik wel heel zeker dat dat niet terecht is. Het puntensysteem houdt simpelweg geen rekening met goeie posts, enkel met slechte. Wie ontzettend veel interessante dingen post, maar ook af en toe een persoonlijke aanval uit wordt even snel geband als iemand die alléén maar persoonlijke aanvallen uit maar gewoon minder vaak post.

Wat daar niet inzichtelijk aan is, is me een raadsel. En de discussie op een oneerlijke manier voeren door een onvolledige vergelijking te poneren is erg laag. Waarschijnlijk ga je nu nog opperen dat die racer zijn boetes wel kan betalen als hij wel werkt maar daarvoor de baan niet op moet.
Wat een larie. Of je nu veel post, of weinig, maakt geen verschil. Niemand verplicht je trouwens om veel berichten te plaatsen.

Vanaf de moment dat je een aantal overtredingen begaat, krijg je strafpunten, zo simpel is het.

Als de moderatie eerst altijd alle berichten van het forumlid moet bestuderen om een idee te hebben van de kwaliteit (dat is zeer subjectief trouwens) + rekening moet houden met zijn aantal berichten vooraleer er besloten kan worden of er misschien een strafpuntje kan uitgedeeld worden...

Ingewikkeld en omslachtig hoor.

Overtredingen leiden tot strafpunten, moeilijker is het niet. Of je nu veel post of weinig heeft er weinig tot niets mee te maken.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 07:19   #66
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ik sluit mij aan bij Johan Bollen, Ganzenbordfan, Andy en anderen die ik waarschijnlijk over het hoofd kijk.

Flanelcondoom is een meester in mensen spiegelen aan zichzelf. Zowat elke provocatie van Flanelcondoom is terecht. Blijkbaar slaan velen liever de spiegel stuk dan hun eigen fouten onder ogen te zien.

De scheldpartijen en de haat die gepropageerd worden onder Binnenland, Europa, Internationaal en Immigratie en integratie lopen de spuigaten uit en zijn bij momenten misselijkmakend. Containment werkt niet. Het loopt gewoon steeds meer over in andere subfora.

De hevige (en terechte!) provocaties van Flanelcondoom zijn een reactie op de toestand waar dit forum zich momenteel in bevindt. Mijn vraag aan de moderatie is om de koppen te breken over het doel van dit forum en of de huidige situatie daar nog mee in lijn ligt. Een echt aangenaam en gezond discussieklimaat schrijf ik het hier niet meer toe.

Zelf heb ik om deze redenen mijn bijdragen aan politics flink teruggeschroefd. Ik merk dat een heel aantal sterke forummers inmiddels hetzelfde gedaan hebben. Ik zie dat niet meer veranderen, integendeel. Hoe jammer ik het ook vind, stiekem ben ik op zoek naar betere oorden.

Echt, doe er iets aan.

Idd ik ervaar dit ook zo ....
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 07:52   #67
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Idd ik ervaar dit ook zo ....
Ontroerend die linkse samenhorigheid...

Schelden, trollen en provoceren wordt ineens 'andere forummers laten spiegelen aan zichzelf' genoemd...

Gelukkig trappen de mods niet in die windhaantaktieken..
Oud 25 november 2010, 07:56   #68
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht

Schelden, trollen en provoceren wordt ineens 'andere forummers laten spiegelen aan zichzelf' genoemd...

Ben je weer aan het bleiren ??
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 07:58   #69
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kom nog eens terug als je eigen posts niet langer volstaan met persoonlijke aanvallen en gescheld ("belachelijke vent", "mislukte soepgroente", enz.).
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 08:26   #70
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Kom nog eens terug als je eigen posts niet langer volstaan met persoonlijke aanvallen en gescheld ("belachelijke vent", "mislukte soepgroente", enz.).
Melden of zwijgen...ik spiegel alleen maar volgens jullie theorie..
Oud 25 november 2010, 09:29   #71
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

uw nickname is eigenlijk maar om te lachen eh
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 10:34   #72
eno2
Banneling

Standaard Flanelcondoom kan mij de pot op.

Flanelcondoom kan mij de pot op.

Dat zal hem leren mij een oude homo te noemen en een forumtrol. (hoewel hij daarvoor niet bestraft is).

Permontbanden die er meteen weer met de grove borstel doorgaan, moeten maar weer eens permgebanned worden (tot de volgende amnestie)
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 10:42   #73
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

Dat zal hem leren mij een oude homo te noemen en een forumtrol. (hoewel hij daarvoor niet bestraft is).

Permontbanden die er meteen weer met de grove borstel doorgaan, moeten maar weer eens permgebanned worden (tot de volgende amnestie)

Let maar op dat jij niet geband wordt wegens het hardnekkig blijven posten van topics in het verkeerde subforum.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 10:47   #74
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Let maar op dat jij niet geband wordt wegens het hardnekkig blijven posten van topics in het verkeerde subforum.
Voor mijn laatste thread was er helemaal geen subforum.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 12:55   #75
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht

de vraag is en blijft, wat gaan we met jou aanvangen ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 13:21   #76
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
de vraag is en blijft, wat gaan we met jou aanvangen ???
uitbetalen met 250.000 euries schadevergoeding ?
Oud 25 november 2010, 13:24   #77
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
²

En die van MvA ook trouwens.
³

Blijven, heren. Toe.
Oud 25 november 2010, 13:38   #78
Arnold Layne
Global Moderator

Standaard

Citaat:
Geachte,

Die berichten zijn verwijderd. Ik zal het navragen aan de betreffende moderator. Flooden alleen is echter geen reden genoeg voor een ban. Daarvoor moeten er voldoende punten zijn opgebouwd.

De voorlaatste berisping dateert van twee weken geleden. Deze ban heeft dus niets te maken met eventueel waargenomen actuele provocaties.

Arbiter
Flanelcondoom kreeg een berisping omdat hij in een bepaalde draad meerdere keren volledig off topic antwoordde en zo de discussie verziekte. Dat kan gecatalogeerd worden onder spammen, trolgedrag of flooden. Een strikte interpretatie van het reglement zou meteen tot een definitieve ban hebben geleid. Een berisping voor flooden was het alternatief (gezien het herhalingskarakter van de inbreuk). De 2 banpunten kwamen bovenop de reeds verzamelde banpunten en resulteerden in een verbanning van een maand.
Arnold Layne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 13:43   #79
Hensup
Burger

Standaard

Waar Arnold vd Laan opduikt moet ik altijd weer denken aan een vreemde hobby die iemand ooit had wat betreft modereren op een politiek getint forum. Laat u echter niet afleiden door mij: off-topic posten is mij namelijk een gruwel.

Laatst gewijzigd door Hensup : 25 november 2010 om 13:43.
Hensup is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 november 2010, 14:58   #80
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnold Layne Bekijk bericht
Flanelcondoom kreeg een berisping omdat hij in een bepaalde draad meerdere keren volledig off topic antwoordde en zo de discussie verziekte. Dat kan gecatalogeerd worden onder spammen, trolgedrag of flooden. Een strikte interpretatie van het reglement zou meteen tot een definitieve ban hebben geleid. Een berisping voor flooden was het alternatief (gezien het herhalingskarakter van de inbreuk). De 2 banpunten kwamen bovenop de reeds verzamelde banpunten en resulteerden in een verbanning van een maand.
Ik erger mij blauw aan flooden,en dat is dan ook de enige reden dat ik op een driehoekje druk/zou drukken
Maar ik zou eens willen weten waarom sommige wel 10 berichten na elkaar mogen posten,en anderen niet,en ik vind dat tijd hier niets ter zaken doet
Steeds omhoog halen van dezelfde versleten post,tot 10x toe is toch duidelijk Flooden,en ben ik fout nu?

Edit

12 maal al ondertussen,en de moderatie laat begaan

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 25 november 2010 om 15:03.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be