![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
niemand noemt zichzelf links mensen worden enkel links genoemd door hun politieke tegenstanders links is een flexibel begrip: meestal worden alle problemen waar veel geld mee gemoeid is op links gestoken Ge kunt blijven kappen op links zoveel ge wilt. Maar totdat iemand zegt: "ik ben links en dit is waar ik voor sta" is links gewoon een stropop. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Het zal alleen genoeg zijn als de staat in zijn blootje staat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En ook nog het shoppinglandje voor de superrijken. Een voorbeeld? een kamermeisje in belgie moet 10 kamers per uur kuisen, in dat hotel voor de superrijken heb je 1 kamermeisje per kamer , kwestie van piekfijn in orde te zijn, maakt een heel verschil in tewerkstelling. Dop afschaffen ? inderdaad dan heb je geen werklozen meer maar landlopers. Laatst gewijzigd door stropke1000 : 26 november 2010 om 23:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat welvarend moet u vragen aan de lokale bevolking. Laatst gewijzigd door stropke1000 : 26 november 2010 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Banneling
|
![]() Naar schatting zijn er in de VS al 40 miljoen arbeiders uit circulatie, zonder werkloosheidsuitkering, en….. de crisis is niet opgelost.
Amerika wordt ontwikkelingsland! (1 kind op 4 leeft van voedselbonnen) http://www.beurs.com/2010/08/23/amer...selbonnen/2678 Misschien kunnen we de rijke, bij wijze van eerlijke beurtrol, eens arbeidsloos maken en natuurlijk zonder werkloosheidsuitkering, voor 100 jaar dan, het zou eerlijk zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Banneling
|
![]() De rijke zijn altijd al arbeidsloos geweest, maar hopelijk weten jullie wat ik bedoel!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
En nog zullen de neoliberalen zeggen dat ze gelijk hebben. Wat ze zeggen? werk als een slaaf , en we zullen u kruimels toewerpen. Laatst gewijzigd door stropke1000 : 26 november 2010 om 23:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat belangrijk is, volgens de liberale ideologie, Indianen woonden in tenten uit vrije wil! De nieuwe V.S.anen wonen in tenten “niet uit vrije wil”. Niet uit vrije wil? Ik begrijp dat niet. Als er 60 miljoen in tenten wonen, wat te veel is, dan worden ze afgeslacht en verdelgt zoals hun voorgangers, opgeruimd staat netjes, de arbeidsloze zonder uitkering? Tja………… |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zie het niet gebeuren, dat wat jij voorstelt realiteit wordt. Voorlopig toch niet.
![]() |
![]() |
#73 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het kan een keuze zijn om veel, of weinig, via de staat te doen. Maar als ge veel via de staat doet, dan moet ge ook hoge belastingen heffen. Als ge weinig via de staat doet, dan kunt ge met lagere belastingen toekomen. De ganse (staat/geen staat) discussie is gewoon de vraag hoe de investeringen het rendabelste gebeuren: door ambtenaren in ministeries en stemmingen in parlementaire commissies, of door investeerders die ideeen en ondernemerschap hebben. Maar in elk geval moeten de inkomsten in overeenstemming zijn met de aangewende investeringen. Of het nu de staat is of prive personen, als ge die twee niet in balans hebt gaat het op den duur mis. Dat is een triviale waarheid als een koe.
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je beschrijft net de essentie van het investeringsprobleem, en de reden waarom een investering en dus een schuld, een risico inhoudt (en dus de reden waarom iemand die geld investeert daarvoor vergoed moet worden, dus interest etc...). De juiste inschatting van dat risico is de hoofd-taak van enerzijds de ondernemer en anderzijds de financiele wereld, evenals het her-verpakken, het verkopen, het verzekeren, het... van die investeringsrisico's. En nu is het zo dat potentieel hogere investeringsrisico's ook potentieel meer moeten opbrengen (anders is men goed gek he: als ik 2% kan winnen op een spaarboekje, dan ga ik geen riskante investering doen waarbij ik 10% kans heb om mijn centen kwijt te zijn, als die maar verwacht van 1.5% op te brengen ; maar als die verwacht van 15% op te brengen, dan is 't misschien de moeite waard als ik in een speelse mood ben). En daar is het mis gegaan: door te zoeken naar hogere opbrengsten is men op zoek gegaan naar meer en meer risico-volle investeringen zonder er ten volle het risico van te beseffen.
![]() |
![]() |
#76 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#77 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#79 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is natuurlijk makkelijker een positief beeld te scheppen naar de directies toe. Een negatief beeld verkoopt natuurlijk niet zo makkelijk. Men hoopt erop dat de problemen zich voordoen als men allang weggepromoveerd is of ergens anders werkt. De houdbaarheidsdatum voor dergelijke jobs is zowat 2 jaar schat ik. In 1 woord, kortetermijnvisie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Aka 99 procent van de bevolking is straatarm maar daar moeten we niet over zagen want we gaan vooruit...................... Citaat:
Citaat:
Blijkbaar tijd om naar een eerlijker economisch model te zoeken............. PS: vandaag stond er iets in de gazet dat een Spaanse vrouw de zon claimt. Maw iedereen die gebruik van de zon maakt moet haar een vergoeding betalen. Perfecte illustratie van het absurde denkpatroon van het liberalisme
Al wie geintresseerd is in een doe-het-zelf 9mm machinepistool. Oftewel waarom vuurwapenwetten nooit gaan werken. Enkel voor educatieve doeleinden ![]() Stalin: "The only real power comes out of a long rifle." En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit). Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 27 november 2010 om 12:03. |
|||
![]() |
![]() |