Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 december 2010, 19:18   #61
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
De werkwijze van VDL is dat hij en hij alleen de enige is die op de hoogte is van wat elke partij wil.
Nou ja, hij beweerde dat dat de werkwijze was.
BDW heeft dat nooit beweerd denk ik...

Ik zie niet in hoe VDL nu nog verder kan : de man is elke geloofwaardigheid kwijt.
Heeft hij dat gezegd?
BWarrior is offline  
Oud 7 december 2010, 19:20   #62
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja mocht Vandenbroucke alles weten dat zou ie niet zoveel vragen hebben me dunkt.
hij is echt een steunin de rug van NVA...
brother paul is offline  
Oud 7 december 2010, 20:25   #63
Geert C

Standaard

Citaat:
De Standaard stuurt nu toch steeds duidelijker aan op nieuwe verkiezingen en steunt quasi openlijk NVA. De zware conclusies die De Standaard trekt op basis van die (oude) mail zijn toch wel zeer zwaar overdreven. De mail is ondertussen een week oud en tijdens onderhandelingen is dit een lange periode. Vandenbroucke stelt een aantal vragen en dat is dan meteen het afschieten van het voorstel Vandelanotte en steun voor NVA. Diezelfde Vandenbroucke die een paar dagen later zou hebben afgedreigd dat NVA het voorstel moest aanvaarden omdat het een goed voorstel was.... Welk spel denkt De Standaard te spelen?
Tja, ook dit is weer zuivere N-VA-spin. Toen ik daarstraks hun artikel over de mail las vond DS het blijkbaar niet zo'n vernietigende tekst en nu ineens zou "zijn kritiek grotendeels samenvallen met die van N-VA" en zou hij "vernietigend" zijn voor het voorstel van VDL. Daarstraks kon je in het artikel op de website van DS lezen wat FVDB zelf te vertellen had over die mail, als ik nu die link die ik hier eerder plaatste volg kom ik uit op een totaal nieuw artikel waarin niets meer is terug te vinden daarvan. Het begint allemaal wel héél doorzichtig te worden nu...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Het is duidelijk dat de SPa VALS speelt. Weg ermee!!
Het enige wat duidelijk is dat N-VA een bijzonder vuil spelletje aan het spelen is. Voorlopig doen ze nog alsof ze voort willen onderhandelen en bereid zijn om tot een akkoord te komen, maar het optreden van hun kopman de laatste dagen en de strategische lekken verraden hen: ze willen er op een opportuun moment de stekker uittrekken zonder de schuld daarvoor te krijgen en daarop afgerekend te worden door de kiezer, daarom proberen ze de zwartepiet door te spelen aan de SP.A. Let op mijn woorden, ergens na de deelname van BDW aan de 'Allerslimste Mens', excuseer, na het Europees voorzitterschap, trekken ze er de stekker uit en worden het verkiezingen.

Laatst gewijzigd door Geert C : 7 december 2010 om 20:31.
Geert C is offline  
Oud 7 december 2010, 20:56   #64
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Tja, ook dit is weer zuivere N-VA-spin. Toen ik daarstraks hun artikel over de mail las vond DS het blijkbaar niet zo'n vernietigende tekst en nu ineens zou "zijn kritiek grotendeels samenvallen met die van N-VA" en zou hij "vernietigend" zijn voor het voorstel van VDL. Daarstraks kon je in het artikel op de website van DS lezen wat FVDB zelf te vertellen had over die mail, als ik nu die link die ik hier eerder plaatste volg kom ik uit op een totaal nieuw artikel waarin niets meer is terug te vinden daarvan. Het begint allemaal wel héél doorzichtig te worden nu...

Het enige wat duidelijk is dat N-VA een bijzonder vuil spelletje aan het spelen is. Voorlopig doen ze nog alsof ze voort willen onderhandelen en bereid zijn om tot een akkoord te komen, maar het optreden van hun kopman de laatste dagen en de strategische lekken verraden hen: ze willen er op een opportuun moment de stekker uittrekken zonder de schuld daarvoor te krijgen en daarop afgerekend te worden door de kiezer, daarom proberen ze de zwartepiet door te spelen aan de SP.A. Let op mijn woorden, ergens na de deelname van BDW aan de 'Allerslimste Mens', excuseer, na het Europees voorzitterschap, trekken ze er de stekker uit en worden het verkiezingen.
Maar vent toch, wat is dat hier. Ook u hebt gelijk!
den ambetantsten is offline  
Oud 7 december 2010, 21:20   #65
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

nee het vuil spelletje is van VDB
hij wast zich witter dan wit, door een tekst te lekken die de indruk geeft gat hij niet in de rug van de NVA aan het schieten was, maar ocharme zelfs de NVA aan hethelpen was;

Dat is ook zijn stijl, nu NVA moet er niet in trappen. Hij zal nog zeker 3 andere mails geschreven hebben waar hij uitlegt hoe hij NVA erin zal luizen.
brother paul is offline  
Oud 7 december 2010, 21:46   #66
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Ik merk ondertussen dat De Standaard reeds gas heeft teruggenomen. Blijkbaar hebben ze nu ook de mail van Vandenbroucke gelezen.
solidarnosc is offline  
Oud 7 december 2010, 22:07   #67
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
nee het vuil spelletje is van VDB
hij wast zich witter dan wit, door een tekst te lekken die de indruk geeft gat hij niet in de rug van de NVA aan het schieten was, maar ocharme zelfs de NVA aan hethelpen was;

Dat is ook zijn stijl, nu NVA moet er niet in trappen. Hij zal nog zeker 3 andere mails geschreven hebben waar hij uitlegt hoe hij NVA erin zal luizen.
Denk net hetzelfde.
Oud 7 december 2010, 22:14   #68
BWarrior

Standaard

haha, nu schrijft DS
Citaat:
SP.A-kopstuk Frank Vandenbroucke verdedigt dinsdagavond zijn kritische mail over de toekomstige financieringswet.
BWarrior is offline  
Oud 7 december 2010, 22:36   #69
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
Kent er nu al iemand de inhoud van die mail ?
dat weet niemand , maar dat is geen beletsel om verontwaardigd te zijn.
jogo is offline  
Oud 7 december 2010, 22:43   #70
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
dat weet niemand , maar dat is geen beletsel om verontwaardigd te zijn.
Is anders gewoon online te lezen ...
sjarel is offline  
Oud 8 december 2010, 00:00   #71
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht

Ah, dus "demorgen" is in handen van de NVA?

Besef jij zelf hoe onnozel je commentaar is Geert???
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 8 december 2010, 00:05   #72
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ah, dus "demorgen" is in handen van de NVA?

Besef jij zelf hoe onnozel je commentaar is Geert???
Komaan. NVA is sinds 27 november in bezit van die mail. Waarom lekken ze die nu?

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 8 december 2010 om 00:06.
solidarnosc is offline  
Oud 8 december 2010, 00:11   #73
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Komaan. NVA is sinds 27 november in bezit van die mail. Waarom lekken ze die nu?
Zijn ze al zo lang in bezit van die mail?

Als dat zo is: terechte vraag die je daar stelt.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 8 december 2010, 00:15   #74
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zijn ze al zo lang in bezit van die mail?

Als dat zo is: terechte vraag die je daar stelt.
Tja als de mail dateert van 27 november dan heeft NVA die mail al sinds 27 november in haar bezit. Laat ons zeggen dat het tot 28 november heeft geduurd vooraleer iederen die binnen de NVA had maar allé. Als NVA er een probleem mee had dan hadden ze dat onmiddellijk moeten zeggen aan SP.a en uitpraten ofwel onmiddellijk publiek maken en niet een week wachten en dan laten lekken. Dan is het toch duidelijk dat NVA een politiek spel speelt. Wat willen ze hier mee bereiken. SP.a in het defensief drukken en de zwarte piet toeschuiven om morgen de stekker er uit te trekken en de slachtoffer te spelen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 8 december 2010 om 00:16.
solidarnosc is offline  
Oud 8 december 2010, 00:17   #75
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja als de mail dateert van 27 november dan heeft NVA die mail al sinds 27 november in haar bezit. Laat ons zeggen dat het tot 28 november heeft geduurd vooraleer iederen die binnen de NVA had maar allé. Als NVA er een probleem mee had dan hadden ze dat onmiddellijk moeten zeggen aan SP.a en uitpraten ofwel onmiddellijk publiek maken en niet een week wachten en dan laten lekken. Dan is het toch duidelijk dat NVA een politiek spel speelt. Wat willen ze hier mee bereiken. SP.a in het defensief drukken en de zwarte piet toeschuiven om morgen de stekker er uit te trekken en de slachtoffer te spelen.
De N-VA doet aan politiek?
Oud 8 december 2010, 00:27   #76
BWarrior

Standaard

Citaat:
Lijkt me een correcte analyse. Wel wordt het heel moeilijk voor de N-VA om de stekker er alleen uit te trekken. En zoja, is het dan definitief? Of wordt het Fabula "Acta" est, tertia pars? om dan opnieuw rondjes te draaien?
BWarrior is offline  
Oud 8 december 2010, 00:49   #77
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bewijs dat eens?
fonne is offline  
Oud 8 december 2010, 00:50   #78
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Lijkt me een correcte analyse. Wel wordt het heel moeilijk voor de N-VA om de stekker er alleen uit te trekken. En zoja, is het dan definitief? Of wordt het Fabula "Acta" est, tertia pars? om dan opnieuw rondjes te draaien?
Ze hebben gewoon een ander financieringsvoorstel overgemaakt aan VDL. Mag die kiezen wat het beste is
fonne is offline  
Oud 8 december 2010, 00:54   #79
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Ze hebben gewoon een ander financieringsvoorstel overgemaakt aan VDL. Mag die kiezen wat het beste is
Moet kunnen.

We hebben hier toch geld genoeg om honderden dagen geen beleid te voeren. Herman Van Rompuy zei eergisteren zelfs dat België op het vlak van begroting zelfs in 2011 geen regering nodig had.

Laatst gewijzigd door BWarrior : 8 december 2010 om 00:54.
BWarrior is offline  
Oud 8 december 2010, 00:59   #80
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Moet kunnen.

We hebben hier toch geld genoeg om honderden dagen geen beleid te voeren. Herman Van Rompuy zei eergisteren zelfs dat België op het vlak van begroting zelfs in 2011 geen regering nodig had.
De kwaliteit van de Belgische regeringen der laatste decennia overwegend, zou het wel eens kunnen dat België inderdaad beter af is zonder regering…
Gwylan is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be