![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Partijlid
|
![]() Hoeveel Frans-Vlamingen zich ondanks hun Franse moedertaal heel Vlaams voelen, is een vreemd maar interessant fenomeen.
Spijtig dat je dat in Brussel nog weinig ziet, hoewel het zeker ook bestaat. Onlangs ging er nog een Franstalige Brusseleir helpen met het kleven van NVA-posters. "Comme ancien Bruxellois je soutiens l'idée d'une Flandre indépendante". De Belgische dwangbuis is echt wel goed in het scheppen van nieuwe, kunstmatige volkeren. Eerst waren het de "Belgen" die een volk zouden zijn? (L.O.L. !!) en nu zijn het de "Brusselaars" (nog meer L.O.L.) Skarbecq, Mollenbéék , Evère, ... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 |
Minister
|
![]() En je vergeet nog de provincies, die zouden volgens sommige belgicisten ook "echte historische identiteiten" vormen, in tegenstelling tot de gemeenschappen. Gefabriceerde identiteiten trekken elkaar blijkbaar aan. Als er historische entiteiten binnen Vlaanderen zitten, dan is dat Vlaanderen, Brabant en Limburg, maar géén dezer beperken zich tot de Belgische provincies.
Laatst gewijzigd door respublica : 12 december 2010 om 19:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#64 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, dat is juist. Als ik in Frans-Vlaanderen ben, dan heb ik altijd het gevoel dat ik niet in het buitenland ben, maar in een stukje Vlaanderen waar op bepaalde vlakken de tijd is blijven stilstaan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat geldt toch voor zoveel anderen volkeren? Hongaren, Grieken, Denen, enz.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() is het daar afhankelijk van een taal, of juist niet?
https://www.youtube.com/watch?v=ohv1HGkluFw Laatst gewijzigd door Hollander : 13 december 2010 om 09:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#67 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Identiteit en Cultuur zijn gelijk zes matrousja-poppetjes die in elkaar passen, maar elk van die poppetjes in zes dimensies.
Zes dimensies, dat is menselijk niet te begrijpen, terwijl het toch zo'n menselijke begrippen zijn ... Zeg dat de Schoofzak het gezegd heeft.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Niet als het enkel daarbij blijft.
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op dat ergerlijke 'gezagsgetrouw' na vind ik dat toch best aanvaardbare eigenschappen, of, om het niet zo verrekte positief te laten klinken: niet echt iets waar iemand zich over dient te schamen.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Sindsdien hoorde dat enkel nog gebruiken door van te voren verongelijkte Vlamingen. Laatst gewijzigd door filosoof : 18 december 2010 om 22:53. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ik herinner me wel een quatorze juillet in een klein dorpje, waar we mee aan de feesttafel aanschoven, als enige vreemdelingen. Toen het orkestje de Marseillaise begon keek iedereen naar ons om te weten of we ook zouden rechtstaan. De Marseillaise is ondanks de naam wel het nationale volkslied, niet het Occitaanse (ik weet niet of er één is trouwens: de nationale Marseillaise was 't enige waar 't ganse dorp voor rechtstond.) PS, hoe zit 't met de nationalistische beweging in N-W Frankrijk? ![]() ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 18 december 2010 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 18 december 2010 om 23:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik: hoeveel ben ik u verschuldigd meneer? Hij: broebeldebroebel ratelderatel in het Frans. Ik: Het spijt me meneer, maar daar verstond ik niks van. Kunt u dat in het Nederlands zeggen misschien? Hij: broebeldebroebel ratelderatel in het Frans. Ik: Nogmaals meneer, ik verstond er niets van. Hij: broebeldebroebel ratelderatel in het Frans. Ik: aha, u bedoelt dat alles van het huis was. Dat vind ik zeer attent van u. Hartelijk dank! Waarop ik opstond en zijn etablissement verliet. Nog voor ik de deurklink vasthad, klonk het uit zijn mond, in vrijwel accentloos Nederlands: "tweeëndertig euro zestig... sale flamin" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 18 december 2010 om 23:23. |
|
![]() |
![]() |