Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 januari 2011, 23:41   #61
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
mag je mij eens uitleggen hoe je kan zien hoeveel je moet gebruiken van je zelf gekweekte plant om aan een bepaalde dosis te geraken.
Als je het als pijnstiller gebruikt moet je ophouden met blowen zodra je geen pijn meer voelt. Simpel toch ? en dan daarna elk uurtje een kleine hoeveelheid nemen, om " op peil " te blijven.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 januari 2011, 23:43   #62
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Toch raar dat er dan mensen zijn die cannabis roken kanker krijgen. Ik weet al wat voor een antwoord ik ga krijgen, cannabis kan je ook anders nuttigen. Het antwoord van mij is dan simpel, zegt dit tegen 99,9% die cannabis rokend verbruiken.
Dat een bepaalde stof van cannabis medicinaal gebruikt kan worden wil ik gerust geloven, maar dan zal dit eerder in pilvorm of dergelijke gebeuren en gefrabiceerd worden door de farmacie.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 21:23   #63
artisjok
Banneling

Standaard

VOC deelt 250 dvd’s uit op Binnenhof: ‘What if cannabis cured cancer’

Gisteren heeft een VOC-delegatie zo’n 250 dvd’s van de Amerikaanse documentaire ‘What if cannabis cured cancer‘ afgeleverd op het Binnenhof in Den Haag. Alle leden van de Eerste en Tweede Kamer hebben een pakketje met dvd en twee begeleidende brieven in hun postvak gekregen.
een stukje uit één van de begeleidende brieven.
1. Er wordt te weinig onderzoek gedaan naar een reeks van mogelijke therapeutische effecten van cannabis, en het heeft er de schijn van dat zulk onderzoek wordt tegengehouden onder invloed van de farmaceutische lobby.

2. Een aantal therapeutische effecten van cannabis zijn inmiddels voldoende vastgesteld, maar artsen zijn daarvan te weinig op de hoogte. Zij passen de geneeskrachtige werking van cannabis bij talrijke aandoeningen te weinig toe.

3. Het verbod van cannabis voor recreatief gebruik berust op bedrog. Het eerste van de 5 delen van de dvd gaat over de geschiedenis van cannabis, en laat zien hoe in de Verenigde Staten na het einde van de Drooglegging in 1933 op basis van bedrog het verbod van cannabis werd ingevoerd. Zo kon de bestrijdingsbureaucratie gewoon kon blijven doorwerken.

Veel andere verboden roesmiddelen (o.a. MDMA, ibogaïne, ayahuasca en psilocybine) hebben ook therapeutische effecten die te weinig worden toegepast. Onderzoek hiernaar vindt zelden en slechts op kleine schaal plaats, waardoor aan miljoenen mensen effectieve – en bovendien relatief goedkope – behandeling van hun ziekte of klachten wordt onthouden.

De VOC, Vereniging voor Opheffing van het Cannabisverbod, en de SDB, Stichting Drugsbeleid, en andere organisaties die pleiten voor vervanging van het drugsverbod door wettelijke regulering, protesteren tegen de beperking van het onderzoek naar deze therapeutische toepassingen. Door het drugsverbod worden zowel het onderzoek naar zulke therapeutische effecten, als de toepassing van middelen met vastgestelde therapeutische waarde in ernstige mate belemmerd.
Lees meer
http://www.voc-nederland.org/2011/03...-cured-cancer/

Zouden we van de VN ook een militair optreden kunnen verwachten tegen iedere regering die haar burgers doodt door schuldig verzuim?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2011, 21:40   #64
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Toch raar dat er dan mensen zijn die cannabis roken kanker krijgen. Ik weet al wat voor een antwoord ik ga krijgen, cannabis kan je ook anders nuttigen. Het antwoord van mij is dan simpel, zegt dit tegen 99,9% die cannabis rokend verbruiken.
Dat een bepaalde stof van cannabis medicinaal gebruikt kan worden wil ik gerust geloven, maar dan zal dit eerder in pilvorm of dergelijke gebeuren en gefrabiceerd worden door de farmacie.
Sommige mensen slaan helemaal door omdat ze in iets geloven wat pertinent niet waar is.
Zo had ik een scharreltje die helemaal aan macro-biotische toer ging, ze was ervan overtuigd dat dat gezond was. Daarbij blowde ze wel, dronk een halve fles macro-biotische wijn per dag en rookte als een Maleier Javaanse Jongens shag.
Ook zij kreeg net voordat ze een kind wou kanker, ze heeft het overleefd maar een kind kan ze wel vergeten.
Gewoon matigen met alles en gewoon eten wat er in de super ligt, zelfs een lekkere vette hap op zijn tijd is gewoon gezond.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2012, 09:59   #65
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Allemaal praatjes van de drugslobby.
Marijuana 'Should be Given to More Cancer Patients'
http://www.ibtimes.co.uk/articles/28...r-patients.htm

Ook drugslobby?
Oud 10 februari 2012, 07:38   #66
artisjok
Banneling

Standaard

Zelfs de stichting tegen kanker (ook drugslobby?) kan het niet langer ontkennen.

http://www.kanker.be/index.php?optio...08&Itemid=1198
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be