![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Machtspolitici denken idd hoogstens tot de volgende verkiezingen. Bij bedrijven ligt het wat anders. Bedrijven met een stabiel aandeelhoudersschap denken vaak wel op lange termijn. Bedrijven met een snel wisselend en gediversifieerd aandeelhoudersschap, die bovendien beursgenoteerd zijn staan daarentegen onder enorme druk om op heel korte termijn te denken. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 1 januari 2011 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een stabiel privaat bedrijf bestaat zelfs niet. In 2010 gingen in ons land 9.953 bedrijven failliet, dit duidt niet op vooruitkijken. Met de huidige aanhoudende crisis is er echter slecht vooruit te kijken. Middenklasse verdwijnt in armoede: http://knack.rnews.be/nl/actualiteit...4884021432.htm |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En faillissementen zijn - gedeeltelijk - normaal. De enige manier om nul faillissementen te hebben is technologische vooruitgang te stoppen en alle risico weg te nemen. I.e. een communistisch systeem dus, wat tot een gemiddeld veel lagere welvaart leid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 |
Banneling
|
![]() Er zijn talloze voorbeelden te geven dankzij de technologische revolutie, het zou natuurlijk dom zijn om daar geen gebruik van te maken. Neem nu bvb de financiële markten, die zijn inmiddels dankzij de intrede van de computer wereldwijd verbonden (uitgezonderd een enkele inheemse stam). Deze wereldwijde connecties bieden ons een gigantische opportuniteit om ook onze financiële problemen louter technisch op te lossen, begrijp je ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat dat maar gedeeltelijk klopt. Ik denk dat er wel heel wat 'eliminaties mogelijk zijn'. I.e. posities die elkaar opheffen enz. Maar langs de andere kant zijn ze onevenredig verdeeld zowel internationaal als binnen generaties. Het is echter wel een piste die ik zeker zou onderzoeken. I.e. wat gebeurt er eigenlijk precies als we simpelweg alle overheidsschulden 'waardeloos' maken. - Vanzelfsprekend zouden overheden daarna niet meer of zeer moeilijk opnieuw kunnen lenen. Dat is voor mij echter geen bezwaar, eerder iets positiefs. Na het wegvallen van de historische schuld moet de overheid maar leren om zoals iedere burger te leven naargelang de inkomsten. - de oudere generatie zou hard getroffen worden. I.e. veel van hun pensioenfondsen zullen heel veel waarde verliezen. Ook dit vind ik eigenlijk een bedenkelijk argument. Het simpele feit is nu eenmaal dat die obligaties an sich niet ingelost kunnen worden zonder het geld bij anderen weg te halen. Gezien de jongere generaties het minst verantwoordelijk zijn voor de miserie waarin we ons bevinden en dit voor hen wel een enorme last van de schouders zou halen, ben ik ook hier geneigd dit als een acceptabel resultaat te zien. - Internationaal betekent het evenwel miserie. I.e. China zal bvb redelijk pissed zijn als de VS ineens zegt dat ze niet van plan zijn om hun schulden te betalen. Het is echter maar de vraag of de schuldeisers (zoals bvb China) ook niet beseffen dat ze eigenlijk niet veel verliezen want dat hun schuld sowieso iets 'virtueel was' (in tegenstelling tot reëel). Om me echt een oordeel ten gronde te kunnen maken zou ik een beter beeld moeten hebben dan ik nu heb van hoe het financieel systeem precies in elkaar zit, maar het lijkt een - op het eerste zicht - aantrekkelijke piste. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nogal logische dat er meer bedrijven op de fles gaan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Banneling
|
![]() Het lijkt me bijzonder raadzaam om ook eens te kijken naar de "schijnfailissementen", dat zijn bedrijven die de boeken neerleggen met schulden, ze starten dan gewoon een nieuw bedrijfje op met het geld dat vanuit het vorige avontuur kwam. Men heeft niet altijd de intentie om 'economische' winst te maken, ten individuele titel worden ze wel rijker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het zo gemakkelijk was dan hadden we op 10 jaar 700.000 ondernemers meer en dit in crisis tijd? In goede tijden hadden we dan 7 miljoen ondernemers bij. Uw roze bril even af zetten dan maar, realiteit is iets anders! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 |
Banneling
|
![]() Is dat echt zo ? Heb je daar per toeval een bron van, interessant. Zou een heel ander beeld geven van de malaise, zo lijkt me.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beginnende winkels worden vol gestoken met materiaal en inrichting, kost massa geld. Berekend is dat ze op 6 maanden reeds van de markt verdwenen zijn. 6 maand later nieuwe starters proberen! Een ganse maffia leeft van deze starters, ingecalculeerd risico. De slachtoffers van de vrije markt kunnen nu beginnen met 10 jaar schulden af te betalen. De volgende slachtoffers a.u.b, vrije markt vlees? De vrije markt koek is reeds verdeeld. Slechts enkele vinden nog kruimels! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 3 januari 2011 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
· Het gros van de marktkoek is verdeeld, ongeveer 96%. · Het gros van de innovatie is ook in handen van bestaande bedrijven, 98%. Zelfs de koop en verkoop markt is verzadigd: · Ruim voor 95% indien oudere bedrijven verdwijnen. · 98% indien oudere bedrijven stabiel blijven. De productie voor consumptie per persoon in België vergoot nog steeds door automatisering, (24u op 24u draaiende machines, 7 op 7 dagen) werkkrachten worden door de staat overgenomen, tot 9 op 10 staatsgefinancierde en dit voor 2013. De productie per persoon in de wereld vergroot met 700% per jaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() En gij zijt een super econoom hé pierro omdat je op de univ gezeten hebt zekers ?
Er bestaat ook nog zoiets als mensen ideëen proberen aan te praten omdat het toevallig voor jezelf of je bedrijf of land beter uitkomt. Ik moet de eerste economische theorie nog zien, die stand houdt over een langere termijn en voor alle problemen een oplossing biedt. Laatst gewijzigd door Yves38 : 5 januari 2011 om 21:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Tenzij het waardeloos of stupide is uiteraard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Bijvoorbeeld porpo stelt: #1 "Ik denk dat we de islamitische principes al-kanz en zakaat moeten inschakelen." Vraagt hier dan niemand zich af of deze principes welvaart gebracht hebben in moslimlanden? Nou ja, er was 1 schampere reactie. Verder keuvelen we gewoon in het wilde weg verder. Volgens porpo schaffen we beter het lenen op rente af en dus ook de banken en we gaan investeren uit liggend kapitaal. Terug naar grootgrondbezit met pachters en dagloners. Een feodaal bestel want we hebben geen aardolie. De klok terug zetten naar de tijd van Mohammed. Leuk experiment in een crisis en een overbevolkte wereld. Inshallah. Kijk op godsdienst hoe hij daar huis houdt. Hij heeft de koran bestudeerd en dat zijn waarheid. Al de rest stelt hij in vraag zonder inhoudelijke discussie. |
|
![]() |
![]() |