Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 januari 2011, 00:38   #61
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als vader merk je toch wel typerende trekjes bij je kinderen. En als jij het niet merkt, dan toch buitenstaanders, familie.
Vergeet het maar.... er zijn tal van gevallen gedocumenteerd waar bleek dat er soms maar een enkel kind ( soms zelfs geen één ) van die vader was.
Mensen zoeken nu eenmaal altijd gelijkenissen... en vinden zullen ze die
Bovendien speelt het fenotype ook een belangrijke rol

Citaat:
Wat de DNA-test betreft. Als ik je goed begrijp zou die dus enkel de vader moeten geruststellen. Gebrek aan vertrouwen in de partner ?
Wie zou dat anders moeten geruststellen buiten een enkel geval die een vermoeden heeft dat haar kind misschien per ongeluk kan verwisseld geweest zijn in 't moederhuis ?

Ik denk dat die DNA-test of toch alleszins het bewaren van DNA bij de geboorte er sowieso komt, maar dan wel om juridische redenen.[/quote]
Ik weet het niet... alvast zie ik daar weinig beweging toe.
Je mag niet vergeten dat die kinderen, in een verder stabiele situatie, gewoon netjes mee worden opgevoed met evenveel zorg en toewijding.
Van zodra je dat invoert dan ga je pas juridische zever krijgen .... de man in kwestie zal misschien niet meer willen opdraaien (hij heeft het juiste middel achter de hand om dat te laten uitspreken )
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 00:40   #62
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Geloof daar maar niet teveel in. Mensen zien veelal wat ze willen zien. Het is perfect mogelijk om een kind te krijgen dat uiterlijk weinig van u heeft. De 'trekjes', die zijn dan ook nog eens maar gedeeltelijk nature, nurture doet de rest wel.
Als je geen zwarten in je familie hebt en je partner ook niet en er komt een zwart kind op de wereld, dan is het redelijk evident. Maar anders...
Zelfs dan niet.... het volstaat immers een mooie uitleg te krijgen dat het die 1 op weet-ik-veel kans is
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 januari 2011, 17:36   #63
Rapture
Staatssecretaris

Rapture's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Vergeet het maar.... er zijn tal van gevallen gedocumenteerd waar bleek dat er soms maar een enkel kind ( soms zelfs geen één ) van die vader was.
Mensen zoeken nu eenmaal altijd gelijkenissen... en vinden zullen ze die
Bovendien speelt het fenotype ook een belangrijke rol

Wie zou dat anders moeten geruststellen buiten een enkel geval die een vermoeden heeft dat haar kind misschien per ongeluk kan verwisseld geweest zijn in 't moederhuis ?

Ik denk dat die DNA-test of toch alleszins het bewaren van DNA bij de geboorte er sowieso komt, maar dan wel om juridische redenen.
Ik weet het niet... alvast zie ik daar weinig beweging toe.
Je mag niet vergeten dat die kinderen, in een verder stabiele situatie, gewoon netjes mee worden opgevoed met evenveel zorg en toewijding.
Van zodra je dat invoert dan ga je pas juridische zever krijgen .... de man in kwestie zal misschien niet meer willen opdraaien (hij heeft het juiste middel achter de hand om dat te laten uitspreken )[/quote]

Vanaf het moment dat een kind "bezit van staat" heeft kan de niet-biologische vader dit vaderschap niet meer betwisten. Ik dacht zelfs dat als de papa betwist dat het kind van hem is, hij dit binnen het jaar na de geboorte moet doen als hij er niet voor wilt opdraaien. Dus als ik na pakweg 3 jaar erachter kom dat mijne kleine eigenlijk niet de mijne is, dan heb ik gewoon de tering naar de nering te zetten. Ergens vind ik dat hypocriet: enerzijds zit men te zagen dat de vader zijn verantwoordelijkheid moet opnemen als hij ergens een kleine verwekt, maar als juist blijkt dat hij helemaal niks heeft verwekt mag hij die verantwoordelijkheid niet naast zich neergooien, ook al bewijst hij zwart op wit dat hij de vader niet is.

In Nederland is de wetgeving al helemaal feministisch: De moeder kan de zogezegde vader dwingen een DNA-test te laten doen indien hij weigert het kind te erkennen. Maar omgekeerd is enkel toegestaan mits toestemming van de moeder, en die zal die uiteraard nooit geven als ze niet zeker is van haar stuk. Het belang van het kind primeert, ook al heeft dit tot gevolg da ge moogt dokken voor een kind dat niet eens van u is.
Oud 11 januari 2011, 15:48   #64
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Inno Bekijk bericht
Ik heb de familienaam van mijn moeder. Maar ik vind dat vaders naam beter is. Waarom? Omdat het zo was en goed is zo. We moeten niet veranderen om te veranderen.
Voila, daar draait het om.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be