![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen zoeken nu eenmaal altijd gelijkenissen... en vinden zullen ze die Bovendien speelt het fenotype ook een belangrijke rol Citaat:
Ik denk dat die DNA-test of toch alleszins het bewaren van DNA bij de geboorte er sowieso komt, maar dan wel om juridische redenen.[/quote] Ik weet het niet... alvast zie ik daar weinig beweging toe. Je mag niet vergeten dat die kinderen, in een verder stabiele situatie, gewoon netjes mee worden opgevoed met evenveel zorg en toewijding. Van zodra je dat invoert dan ga je pas juridische zever krijgen .... de man in kwestie zal misschien niet meer willen opdraaien (hij heeft het juiste middel achter de hand om dat te laten uitspreken ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Je mag niet vergeten dat die kinderen, in een verder stabiele situatie, gewoon netjes mee worden opgevoed met evenveel zorg en toewijding. Van zodra je dat invoert dan ga je pas juridische zever krijgen .... de man in kwestie zal misschien niet meer willen opdraaien (hij heeft het juiste middel achter de hand om dat te laten uitspreken )[/quote] Vanaf het moment dat een kind "bezit van staat" heeft kan de niet-biologische vader dit vaderschap niet meer betwisten. Ik dacht zelfs dat als de papa betwist dat het kind van hem is, hij dit binnen het jaar na de geboorte moet doen als hij er niet voor wilt opdraaien. Dus als ik na pakweg 3 jaar erachter kom dat mijne kleine eigenlijk niet de mijne is, dan heb ik gewoon de tering naar de nering te zetten. Ergens vind ik dat hypocriet: enerzijds zit men te zagen dat de vader zijn verantwoordelijkheid moet opnemen als hij ergens een kleine verwekt, maar als juist blijkt dat hij helemaal niks heeft verwekt mag hij die verantwoordelijkheid niet naast zich neergooien, ook al bewijst hij zwart op wit dat hij de vader niet is. In Nederland is de wetgeving al helemaal feministisch: De moeder kan de zogezegde vader dwingen een DNA-test te laten doen indien hij weigert het kind te erkennen. Maar omgekeerd is enkel toegestaan mits toestemming van de moeder, en die zal die uiteraard nooit geven als ze niet zeker is van haar stuk. Het belang van het kind primeert, ook al heeft dit tot gevolg da ge moogt dokken voor een kind dat niet eens van u is.
![]() |
![]() |
#64 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |