Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 januari 2011, 22:45   #61
De Spellingchecker
Partijlid

De Spellingchecker's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Omdat het BHG gewest geen enkele bestaansreden heeft en omdat het langst alle zijden de Belgische grondwet overtreed.
Als je daarnaast nog eens ziet dat dit gewest niet door Belgen, maar door asielzoekers, illegalen en criminelen bevolkt word en het huidige bestuur niet eens in staat is zijn eigen veiligheidspersoneel te onderhouden en te beschermen tegen deze criminelen en dit gewest niet in staat is om zelfs deftige betaalbare openbare toiletten te plaatsen, maar er heeft weggezet van meer dan 500.000€ per openbare toilet en dat deze na enkele weken al niet meer bruikbaar waren, weet je direct waarom dit gewest moet verdwijnen.
langs*
overtreedt*
wordt*

Mensen die niet wensen verbeterd te worden, mogen gerust een privébericht sturen.
De Spellingchecker is offline  
Oud 9 januari 2011, 22:46   #62
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Ik vroeg wat je er zo eenvoudiger aan vindt. Je kan niet zeggen dat minder per se eenvoudiger is, want dan kon je van heel België ook één "gewest" maken. Dus: wat is er eenvoudiger aan? Zo moeilijk kan het toch niet zijn om erop te antwoorden, toch?
Inderdaad, 1 gewest en 1 kieskring.
Maar dan met een behoorlijk bestuur en zonder wafelijzerpolitiek.

Het kan inderdaad zeer eenvoudig zijn, kijk maar naar de wereldsteden waar men gebieden met vaak zelfs meer dan het dubbele aan inwoners en verscheidenheid aan talen en culturen bestuur met slechts een gemeenteraad, terwijl men als Belg enkel al meer dan 7 verschillende bestuursorganen boven zich heeft staan, waarvan 4 enkel bestaan uit Belgische politici die vaak dan nog in verschillende van deze bestuursorganen zetelen.

De Belgische politiek doet mij vaak denken aan het toneelstuk, de knecht van twee meesters.
Jantje is offline  
Oud 9 januari 2011, 22:48   #63
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Spellingchecker Bekijk bericht
langs*
overtreedt*
wordt*
Kan mij geen barst schelen, ik mag van de artsen schrijffouten maken en mag van die artsen zelfs jou beschuldigen van discrimineren en beledigen van een erkende invalide.
Jantje is offline  
Oud 9 januari 2011, 22:51   #64
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Inderdaad, 1 gewest en 1 kieskring.Maar dan met een behoorlijk bestuur en zonder wafelijzerpolitiek.

De Belgische politiek doet mij vaak denken aan het toneelstuk, de knecht van twee meesters.
Ben jij Brusselaar ?

Laatst gewijzigd door Boduo : 9 januari 2011 om 22:52.
Boduo is offline  
Oud 9 januari 2011, 22:59   #65
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Ben jij Brusselaar ?
NEE!!!!!!

Ik ben ook geen Belgicist en geen nationalist.

Ik begrijp enkel niet waarom wij belgen per 250 inwoners een betaalde politicus moeten hebben, terwijl ze het in andere gebieden doen met 1 betaalde politicus per 250.000 inwoners?
Jantje is offline  
Oud 9 januari 2011, 23:15   #66
De Spellingchecker
Partijlid

Standaard

Citaat:
NEE!!!!!!

Ik begrijp enkel niet waarom wij belgen per 250 inwoners een betaalde politicus moeten hebben, terwijl ze het in andere gebieden doen met 1 betaalde politicus per 250.000 inwoners?
belgicist hoort zonder hoofdletter geschreven te worden, Belgen is daarentegen wel met een hoofdletter.

Mensen die niet wensen verbeterd te worden, mogen gerust een privébericht sturen.
Oud 9 januari 2011, 23:16   #67
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
NEE!!!!!!

Dat is nu eenmaal het "mysterie Belgie" ...
Iets om een stripverhaal over te maken.
Genre "het Gele teken" ?
Boduo is offline  
Oud 9 januari 2011, 23:21   #68
Pølle
Minister-President

Pølle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
De Franstaligen willen er niet één gewest van maken, want dan zijn ze in de minderheid op alle vlakken.

Brussel is van oorsprong en lang daarna, een Vlaamse stad en zeker en vast Vlaams grondgebied. We geven dat niet zomaar af hoor.
Brussel zou ook in een onafhankelijk Vlaanderen een apart gewest kunnen zijn. Ik snap de fetish van de Vlaams nationalisten nog steeds niet.

De ene keer heet het dat elk gebied autonoom moet kunnen beslissen, want dat zou het beste zijn voor elk gebied. Als je dan vraagt waarom dat die gebieden dan niet de gewesten mogen zijn, dan blijkt het niet op te gaan voor Brussel.

Ik vind trouwens dat het erg pejoratief klinkt: geen versterking van Brussel wensen.
Oud 9 januari 2011, 23:23   #69
De Spellingchecker
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pølle Bekijk bericht
Brussel zou ook in een onafhankelijk Vlaanderen een apart gewest kunnen zijn. Ik snap de fetish van de Vlaams nationalisten nog steeds niet.

De ene keer heet het dat elk gebied autonoom moet kunnen beslissen, want dat zou het beste zijn voor elk gebied. Als je dan vraagt waarom dat die gebieden dan niet de gewesten mogen zijn, dan blijkt het niet op te gaan voor Brussel.

Ik vind trouwens dat het erg pejoratief klinkt: geen versterking van Brussel wensen.
Vlaams-nationalisten*

Oud 9 januari 2011, 23:24   #70
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Omdat het BHG gewest geen enkele bestaansreden heeft en omdat het langst alle zijden de Belgische grondwet overtreed.
Als je daarnaast nog eens ziet dat dit gewest niet door Belgen, maar door asielzoekers, illegalen en criminelen bevolkt word en het huidige bestuur niet eens in staat is zijn eigen veiligheidspersoneel te onderhouden en te beschermen tegen deze criminelen en dit gewest niet in staat is om zelfs deftige betaalbare openbare toiletten te plaatsen, maar er heeft weggezet van meer dan 500.000€ per openbare toilet en dat deze na enkele weken al niet meer bruikbaar waren, weet je direct waarom dit gewest moet verdwijnen.
Brusselaars kakken niet naar het schijnt. Dam zijn dat misschien hun zgn kosten voor pendelaars?
born2bewild is offline  
Oud 9 januari 2011, 23:26   #71
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaams-nationalisten*
Ik ga de mods vragen jou voor eeuwig en 3dagen te verbannen, want je hangt mijn kloten uit.
Jantje is offline  
Oud 9 januari 2011, 23:30   #72
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Brusselaars kakken niet naar het schijnt. Dam zijn dat misschien hun zgn kosten voor pendelaars?
Nee, die schijten gewoon op straat.
Jantje is offline  
Oud 10 januari 2011, 00:30   #73
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
belgicist hoort zonder hoofdletter geschreven te worden, Belgen is daarentegen wel met een hoofdletter.
*worden; Belgen
Oud 10 januari 2011, 00:34   #74
De Spellingchecker
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
*worden; Belgen
In een opsomming wordt een komma gebruikt.

Oud 10 januari 2011, 00:44   #75
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
NEE!!!!!!

Vanwaar haal je die cijfers? Een schatting of een studie? Indien het laatste, linkje aub
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 10 januari 2011, 06:42   #76
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga de mods vragen jou voor eeuwig en 3dagen te verbannen, want je hangt mijn kloten uit.
Heb ik net gedaan. Wegens verstoren van aan gang zijnde discussies en het leveren van geen enkel politiek commentaar. Eigenlijk zou dit ook kunnen wegens discriminatie tov mindergeschoolden of dislexie patienten.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 10 januari 2011, 07:10   #77
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Wie is Kris Peeters ?

Was die in een vorig leven geen politieker, en daarvoor werkte die bij Unizo ?
Henri1 is offline  
Oud 10 januari 2011, 08:19   #78
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Wie is Kris Peeters ?
Onze eerste-minister.
Oud 10 januari 2011, 08:33   #79
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Heb ik net gedaan. Wegens verstoren van aan gang zijnde discussies en het leveren van geen enkel politiek commentaar. Eigenlijk zou dit ook kunnen wegens discriminatie tov mindergeschoolden of dislexie patienten.
Heb het dus ook gedaan.
Alleen is het voor mij een persoonlijke aanval, daar ik een dislexie patient ben.
Jantje is offline  
Oud 10 januari 2011, 08:35   #80
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Vanwaar haal je die cijfers? Een schatting of een studie? Indien het laatste, linkje aub
Het is eens onderzocht geweest door de media en de VUB.
Vind de link niet direct terug
Jantje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be