![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#61 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
We moeten leren aanvaarden dat steden naast winkels hoofdzakelijk een woonfunctie hebben. En daar zijn nu eenmaal maatregelen nodig om de stadsvlucht ten gevolge van een verminderde levenskwaliteit tegen te gaan. Ik heb een straat helemaal opnieuw zien opleven na het invoeren van een zone 30. Voordien waren het vooral verwaarloosde huizen, bewoond door ouderen en kansarmen. Nu zijn tientallen huizen gerenoveerd en nemen jonge gezinnen er hun intrek. Een positieve evolutie voor mensen die in de steden wonen. Voor mensen die liever 'op den buiten' wonen en dus hun auto nodig hebben om naar de steden te rijden gaat het er natuurlijk op achteruit. Maar als dat een probleem is, kunnen ze er voor opteren om ook in de steden te komen wonen. Er zijn nog huizen die voor een redelijke prijs kunnen gekocht en gerenoveerd worden.
|
|
|
|
#62 | |
|
|
Citaat:
Ik betrap er mezelf ook soms op. Verkeer is een sociaal gebeuren, maar door geïsoleerd te zitten in de stalen cocon voelt dat niet zo aan en gaat ge dat snel vergeten. Neem de situatie dat iemand u geen voorrang geeft. Is het een anonieme wagen en bestuurder dan gaan veel mensen vloeken en kwaad zijn op de andere. Is het bv een broer, of tante, dan zal de reactie helemaal anders zijn. Ik heb het al een paar keer meegemaakt dat ik meereed met een kennis die zei: 'hier rij ik voorzichtig, want de kinderen van mijn zus/broer/kennis spelen hier soms in de buurt.' Op de vraag 'wonen er in de andere buurten ook geen mensen met kinderen' volgt meestal een stilte. De mensen beseffen het gewoon niet.
|
|
|
|
#63 | |
|
|
Citaat:
Langs de andere kant zijn er ook andere mensen die een leven hebben. Vrijheid van de ene stopt waar die van de andere begint. Moeten anderen zomaar een leven van minder kwaliteit te aanvaarden om die sommige mensen van u een paar seconden te laten winnen?
|
|
|
|
#64 | |
|
|
Citaat:
Iedereen moet werken om zijn woning te kunnen betalen in the middle of nowhere, maar moet vandaar wel tegen 30 km/u rijden langs een enorme omweg want de directere straten zijn afgezet als speelstaat of plaatselijk verkeer.
|
|
|
|
#65 | |
|
|
Citaat:
Of denk je dat die gezinnen graag hebben dat hun kinderen door dergerlijke buurten naar school moeten gaan?
|
|
|
|
#66 | ||
|
|
Citaat:
Citaat:
Of doet ge dat omdat het in de steden niet leuk wonen is door het drukke verkeer?
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 9 januari 2011 om 10:28. |
||
|
|
|
|
|
#67 | ||
|
|
Citaat:
Keuze van woonst is in eerste instantie 'locatie'. Verkeer (of het ontbreken ervan) is daar een grote parameter in. Citaat:
Twee zelfs.
|
|
|
|
#68 | ||
|
|
Citaat:
De gewone mens die effectief naar de steden komt voor z'n inkomen te doen of om eens in het stad te leven (of is dat voorrecht voor degene die er wonen ofzo) rijden niet met dergerlijke wagens. Trouwens, voor zulke rijken maken dergerlijke boetes toch niet uit. Citaat:
|
|
|
|
#69 |
|
Vreemdeling
|
Ahja? De winkels in bijvoorbeeld Wijnegem zijn niet duurder dan de winkels in bijvoorbeeld gewoon Antwerpen centrum. Daarbovenop is Wijnegem overdekt en verwarmd wat ook wel aangenaam is op een regendag. Wanneer ik elders in Antwerpen wil parkeren (ik kies nu Q-Park als parking) dan ben ik € 1,2 tot € 2,2 per uur kwijt + € 2,4 voor de tram (H&T). De tramkost is afhankelijk van de parking, de parking van € 2,2 ligt direct onder de Meir, die van € 1,2 al wat verder, logisch. Een halve dag daar vertoeven met 2 personen kost je dus al direct € 15 euro aan parkeren en vervoer. Waar zit die € 15 bij het Wijnegem Shopping Center dan?
|
|
|
|
|
|
#70 |
|
Minister
|
Dat gaat niet altijd hé, als je in't centrum woont, of er een zaak hebt is dat veel moeilijker.
PS ik neem normaal gezien altijd de fiets of ik ga te voet, tenzij het niet anders kan (zoals voor inkopens te doen). |
|
|
|
|
|
#71 | |
|
|
Citaat:
Mensen die rijk genoeg zijn een auto te betalen, en zitten in een comfortabele zetel met muziek op de achtergrond vergelijken met slaven die onder dwang worden tewerkgesteld getuigd enkel van een niveau van overdrijven die alle gevoel voor realisme mist. Tiens, dat is dan onlangs veranderd.
|
|
|
|
#72 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ALLE automobilistenverenigingen hebben al geprotesteerd..uw schatting is dus fantasie |
|
|
|
|
|
|
#73 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#74 | ||
|
|
Citaat:
De bewoners daarentegen hebben geijverd voor die zone 30. Die 50 was inderdaad een schatting in mijn omgeving. Even gegoogled. http://www.z30.be/2409_enq_20100910_...0101028_nl.pdf Citaat:
|
|
|
|
#75 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Ik denk dat de VAB en Touring een ietsepietsie meer leden hebben Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#76 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
#77 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Dat is goed voor de nobelprijs voor 'urbanisatie'..enkel een kilometerbordje vervangen om verpauperde gebieden te laten herleven..wat een onzin. |
|
|
|
|
|
|
#78 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#79 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#80 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
euhm... fietsen is verboden in voetgangerszones, die zullen dus omwegen moeten doen, of met de fiets te voet gaan...
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 januari 2011 om 23:28. |
|
|
|