Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 januari 2011, 21:36   #61
Serenity
Banneling

Standaard

Iemand een klein idee in welk land men dezelfde suikervoorwaarden heeft. Dan kunnen arme Belgen daar eens gaan shoppen.
Serenity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 januari 2011, 13:27   #62
Noodles_
Vreemdeling

Standaard

Ik ga volledig akkoord met het wetsvoorstel in het begin van dit onderwerp is gesteld.
Noodles_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 20:02   #63
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Je hebt jammergenoeg met je eerste alinea zeker volledig gelijk.
Hoeveel partijgenoten delen jouw besef?
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 22:26   #64
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Ik vind dat nochtans geen slecht voorstel.

Dat van dat "geïntegreerd zijn" kan misschien geschrapt worden, want dat is nogal een arbitrair criterium, maar blanco strafregister, de taal kennen en bijdragen aan de samenleving om de Belgische nationaliteit te krijgen, lijken mij de normaalste zaak ter wereld. Meer nog, die vereisten niet stellen, komt neer op het voeren van een compleet achterlijk beleid.

Ik zou zelfs geen verblijfsvergunning geven aan iemand die na 1 jaar nog geen job gevonden heeft. Stamp onder 't gat en buiten. Bedankt voor uw aanbod, maar werklozen hebben we hier al genoeg, dank u.
Je kan enkel een (tijdelijke) verblijfsvergunning krijgen als je erkent bent als asielzoeker, in het kader van gezinshereniging, of als je werk hebt.
Dit geldt ook voor EU-inwoners.
Een verblijfsvergunning hebben, is één van de voorwaarden om recht te hebben op een leefloon.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 februari 2011, 22:29   #65
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Klopt, deze mensen hebben in het land van herkomst een heel andere levensstijl. Die levensstijl is niet altijd verenigbaar met hetgeen verwacht wordt van mensen in een moderne westerse samenleving. Het is hier bv. geen far west waarin je moet roven of illegale dingen moet doen voor geld, of mekander de strot over moet bijten voor eten of mp3spelers. Dat gebeurt thans wel.
In welk land behoort het tot de levensstijl om te roven of illegale dingen te doen voor geld of elkander de strot over te bijten?

Citaat:
Ik sta achter het wetsvoorstel. Misschien kan men ook de regels (zie hier: http://www.kruispuntmi.be/vreemdelin...s.aspx?id=1224 ) voor het in aanmerking komen van een werkloosheidsuitkering verstrengen of op z'n minst sociale fraude controleren.
Welke concrete regels moeten er strenger?
Welke voorstellen heb je om de sociale fraude meet te controleren?
Oud 1 februari 2011, 22:30   #66
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
In de meeste landen moet je over voldoende bestaansmiddelen beschikken om er te mogen verblijven, zeker permanent.

In België is de regel: over onvoldoende bestaansmiddelen beschikken, wees welkom, je krijgt een huis, betaalt de huur met gekregen geld dat niet uit arbeid hoeft te zijn (werkloosheidsuitkering, leefloon, maar ook met invaliditeit gebeurt er sociale fraude, zoals onlangs nog aan het licht kwam), plus kinderbijslag, andere financiële en materiële voorzieningen, ... Ik weet niet of dat zo logisch is?
Toch zeker niet als je merkt dat deze mensen onwillig zijn om bij te dragen aan de samenleving, deze zelfs verachten en overlast veroorzaken waardoor de lokale wel bijdragende bevolking zich onveilig voelt bv.
Geef ook eens de link naar deze regel.
Oud 5 februari 2011, 09:11   #67
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ik leef ook, ik krijg daar niks voor?

Ze pakken mij wel af, dat wel.
In het leven, heb je gevers en nemers
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be