Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 31 mei 2004, 13:40   #61
giserke
Banneling

Standaard

nuja met een beetje sjans moeten we geen coalitie vormen
giserke is offline  
Oud 31 mei 2004, 13:40   #62
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:

maar de partijen zelf plaatsen geen joker, die wordt toegekend. Net daarom heeft de N-VA geprotesteerd tegen die uitslag.

allee, de VLD of SPA gaan daar toch hun joker opzetten?
Uiteraard plaatsten de partijen zelf wel hun joker. Wie zou dat anders dan wel gedaan hebben?
de redactie en die prof van doedestemtest?
Giserke, nooit naar Spel zonder Grenzen gekeken?
Oud 31 mei 2004, 13:41   #63
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De anarchistische bankier
Citaat:
de redactie en die prof van doedestemtest?
neen, leg uit?
giserke is offline  
Oud 31 mei 2004, 13:44   #64
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

neen, leg uit?
Dan zou het concept 'joker' je duidelijker zijn, want wat je er hier allemaal over geschreven hebt, is

Oud 31 mei 2004, 13:46   #65
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
neen, leg uit?
Dan zou het concept 'joker' je duidelijker zijn, want wat je er hier allemaal over geschreven hebt, is

ik zit nog altijd te wachten op uitleg
giserke is offline  
Oud 31 mei 2004, 13:54   #66
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:

ik zit nog altijd te wachten op uitleg
Veel valt er niet uit te leggen.
Ook in SZG werden jokers gebruikt. Essentieel bij een joker is dat de speler kiest wanneer hij die inzet, en dat is iets wat ik als kind geleerd heb door naar SZG te kijken.

Euh, dat was alles eigenlijk...
Oud 31 mei 2004, 13:59   #67
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bribre schreef:

Citaat:
Dat zou veel te gevoelig liggen bij bepaalde delen van de achterban van de CD&V en N-VA.
Vooral bij die 'bepaalde delen' waar Bourgeois en Leterme zelf toe behoren. Dat begrijp ik ja.
De delen die zich daar niet bij aansluiten worden dan maar voor het gemak mee in de racistische verdomhoek gestoken.

Als jullie blanke blazoen maar gered is.

Hoelang nog vooraleer jullie "leve België' met SPA-spiritist Hugo Schiltz mee trompetteren?
Oud 31 mei 2004, 14:02   #68
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

neen, leg uit?
Ook nog nooit een kaartje gelegd, zeker?
Anders wist je wat een Joker waard is.
Oud 31 mei 2004, 14:13   #69
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenon
Het tripartite-scenario kan zich volgens de blokkers ook voltrekken zonder Blokkartel met de N-VA.
Zelfs een blokker kan al eens een correcte analyse brengen......

Citaat:
Als strateeg moet je ook rekening houden met de media. Iedereen weet dat je de media op je dak krijgt wanneer je een opening maakt naar het Blok. Elke strateeg weet dat je geen verkiezing kan winnen wanneer je de media tegen hebt.
Allez, vooruit.
Dat weten we dan van de het Vlaams Kartel ook weer.
Op hypocriete wijze vinden ze dat 'the medium' belangrijker is dan 'the message'.
Wat een dubbelhartige volksverlakkende schurken.
In hun diepste binnenste willen ze dus met het Vlaamsblok eigenlijk samenslaan, maar uit angst voor de gazetten durven ze er niet voor uitkomen.
Januskoppen!

Ik kan Superstaaf alleen maar bijtreden in deze reactie. Daar kan ik enkel het volgende aan toevoegen...

We zullen wel zien hoe bang de CD&V voor dezelfde media is als ze de grootste partij wordt, maar in de oppositie gehouden wordt door de huidige regering die een paars cordon rond de CD&V blijft leggen.
Het verlangen naar de macht is intussen wel heel erg groot geworden om ze niet met alle middelen te zullen opeisen.

Het leukste van al is dat zowel in Oostenrijk als in Nederland het GELDIGE excuus werd aangehaald dat de wil van de kiezer het moet halen in een democratie.
Oud 31 mei 2004, 14:23   #70
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Ik kan Superstaaf alleen maar bijtreden in deze reactie.
Bedank voor het bijtreden.
Een vreugdedansje meedoen zit er niet in zeker?

Citaat:
[i]We zullen wel zien hoe bang de CD&V voor dezelfde media is als ze de grootste partij wordt, maar in de oppositie gehouden wordt door de huidige regering die een paars cordon rond de CD&V blijft leggen.
Het verlangen naar de macht is intussen wel heel erg groot geworden om ze niet met alle middelen te zullen opeisen.
Dat scenario lijkt me niet eens zo onrealistisch. (Sinds je niet meer Vlaams beweegt bij de N-VA zijn je analyses er duidelijk op vooruitgegaan )

Een paarse regering lijkt mij in alle geval beter dan om het even wat met blokken of tsjeven erbij.
Aan mijn aversie tegen groenen o.i.d. zal de paarse politieke elite zich waarschijnlijk toch niet te erg storen.
De N-VA zal van haar kant wel niet zo schaamteloos zijn om op die purperen kar te springen, ondanks hun zo vaak uitgeschruwelde onafhankelijkheid voor, tijdens of na de kiezingen?
Of toch?

Lijkt me echt fijn: een reuze cordon met blokkers en katholieken+n-va in een kooitje.
Leterme: "Schuif op Bourgois of je mag niet uit mijn trog vreten!"
Oud 31 mei 2004, 14:37   #71
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat scenario lijkt me niet eens zo onrealistisch.
En daarmee vervalt dan de rest van je commentaar.
Oud 31 mei 2004, 14:44   #72
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Terloops, Superstaaf....
Bourgeois zal niet eens hoeven te schuiven als de CD&V voor het Vlaams Blok zou kiezen terwille van het paarse cordon.

Of denk je dat Bourgeois het Vlaams kartel zou opblazen als de CD&V op geen enkele andere wijze de macht kan pakken?

Niet dat ik het (voorlopig) zie gebeuren maar het zou wel een spetterend stukske onderhandelingsplezier kunnen opleveren na 13 juni.
Oud 31 mei 2004, 15:37   #73
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
neen, leg uit?
Ook nog nooit een kaartje gelegd, zeker?
Anders wist je wat een Joker waard is.
ik ben nog niet aan de leeftijd gekomen dat een kaartje leggen frequenter voorkomt
giserke is offline  
Oud 31 mei 2004, 15:46   #74
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Xenon schreef:
Het tripartite-scenario kan zich volgens de blokkers ook voltrekken zonder Blokkartel met de N-VA.

Voila, je geeft me gelijk: het vlaams kartel kan werken in beide 'doemscenario's'

Citaat:
Quote:
Als strateeg moet je ook rekening houden met de media. Iedereen weet dat je de media op je dak krijgt wanneer je een opening maakt naar het Blok. Elke strateeg weet dat je geen verkiezing kan winnen wanneer je de media tegen hebt.

Allez, vooruit.
Op hypocriete wijze vinden ze dat 'the medium' belangrijker is dan 'the message'.
In hun diepste binnenste willen ze dus met het Vlaamsblok eigenlijk samenslaan, maar uit angst voor de gazetten durven ze er niet voor uitkomen.
Januskoppen!
Het ging hier louter om de strategie om het Blok op voorhand van de coalitiebesprekingen uit te sluiten. (een coalitie met het Blok is ook inhoudelijk na de verkiezingen onmogelijk)
De verkeerdelijke conclusies die jij eruit trekt zijn voor jouw rekening. Wat een walgelijke manier van discussiëren!

[/quote]
Oud 31 mei 2004, 15:56   #75
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Xenon schreef:

Voila, je geeft me gelijk: het vlaams kartel kan werken in beide 'doemscenario's'
Dat schreef ik chetfertemme toch?
Zet eens je vooroordelen opzij wanneer je teksten van Belgicisten leest.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®staaf
Allez, vooruit.
Januskoppen!
Het ging hier louter om de strategie om het Blok op voorhand van de coalitiebesprekingen uit te sluiten. (een coalitie met het Blok is ook inhoudelijk na de verkiezingen onmogelijk)
De verkeerdelijke conclusies die jij eruit trekt zijn voor jouw rekening. Wat een walgelijke manier van discussiëren!
Sorry hoor, maar conclusies trekken maakt nu eenmaal deel uit van een discussie.
Als ze je niet aanstaan, dan ligt dat uitsluitend aan de materie die je er mij voor verstrekte.

Jouw manier van discussiëren lijkt me anders ook niet al te koosjer.
Opinies en debateurs in discrediet brengen door er een etiketje op te plakken, maar verder argumentloos zwijgen en soms zelfs achteraf stiekem toegeven dat je het er mee eens bent (cfr. de discussie over het ondemocratisch gehalte van Belgisch bestuur)

Maar goed, ik heb er begrip voor.
't Zijn harde tijden voor N-VA'ers:
  • *betutteld worden door de tsjeven
    *uitgespuwd door hun ideologisch gelijkgezinden van 't blok
    *uitgelachen worden door de Belgicisten.
Je zou voor minder balsturig en vals worden.
Oud 31 mei 2004, 17:45   #76
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Opinies en debateurs in discrediet brengen door er een etiketje op te plakken, maar verder argumentloos zwijgen en soms zelfs achteraf stiekem toegeven dat je het er mee eens bent (cfr. de discussie over het ondemocratisch gehalte van Belgisch bestuur)
En hopla, je doet het opnieuw, je dicht me dingen toe die ik helemaal niet heb geschreven. Iedereen kan de discussie over het democratisch gehalte van het belgisch bestuur gaan lezen en zien dat je uit je nek zit te kletsen.

http://forum.politics.be/viewtopic.p...02&start=0
Oud 31 mei 2004, 17:59   #77
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Iedereen kan de discussie over het democratisch gehalte van het belgisch bestuur gaan lezen en zien dat je uit je nek zit te kletsen.

Weerom dezelfde Xenon-taktiek.
Een etiket opplakken, géén tegenargumenten, en uitgerekend op de topic die je aanhaalt geef je me zelfs gelijk over de inhoud:
Citaat:
1) Ik ben het volkomen eens met de kritiek op het huidige systeem.
Triestig hoor!
Oud 31 mei 2004, 18:08   #78
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Iedereen kan de discussie over het democratisch gehalte van het belgisch bestuur gaan lezen en zien dat je uit je nek zit te kletsen.

Weerom dezelfde Xenon-taktiek.
Een etiket opplakken, géén tegenargumenten, en uitgerekend op detopic die je aanhaalt geef je me zelfs gelijk over de inhoud:
Citaat:
1) Ik ben het volkomen eens met de kritiek op het huidige systeem.
Triestig hoor!
Ik weet dat je je nu zit te verkneukelen omdat je mij op m'n paard hebt gekregen maar deze flagrante leugen (gestaafd met een uit de context gerukt citaat) kan ik niet over mij heen laten gaan.
Iedereen kan na het aanklicken van bovenstaande link immers lezen dat ik in mijn eerste posting je kritiek op de Belgische particratie te gronde onderschreef. Ik hekelde enkel je gebrek aan nuance. (cf. 'totalitair', 'dictatoriaal', 'autoritair')

Welke smerige truken ga je nog bovenhalen, Superstaaf?
Oud 31 mei 2004, 18:17   #79
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet dat je je nu zit te verkneukelen omdat je mij op m'n paard hebt gekregen
Verkneukelen?
Neen hoor.
Uw discussietactiek én inhoud is daarvoor doodgewoon te triestig

Citaat:
maar deze flagrante leugen (gestaafd met een uit de context gerukt citaat) kan ik niet over mij heen laten gaan.
Niks leugen.
Jij catalogeert voortdurend mijn bijdragen als zever, maar slaagt er kwasi nooit in om een gefundeerde tegenreactie te geven.
Loze verwijten zonder grond dus.

Citaat:
Iedereen kan na het aanklicken van bovenstaande link immers lezen dat ik in mijn eerste posting je kritiek op de Belgische particratie te gronde onderschreef. Ik hekelde enkel je gebrek aan nuance. (cf. 'totalitair', 'dictatoriaal', 'autoritair')
Met deze discussie zou ik maar niet te hard pronken.
Je kreeg ze als reactie op één van uw zoveelste inhoudsloze verwijten als zou ik karikaturaal, ongenuanceerd en ongefundeerd tewerk gaan.

Iedereen die de tekst onderogen kreeg was het er in grote lijnen mee eens. Enkel jij emmerde nog wat door over het overdreven gebruik van termen, maar zoals ik hierboven kwootte, kon je niet anders dan me in den duik, stoemmelings gelijk te geven.

Citaat:
Alleszins geen flauwiteiten zoals editten aan mijn posts, zoals jij het reeds flikte in hetzelfde voorbeeld van hierboven.........

Trek nu maar je broek op.
Je staat al lang genoeg met de billen bloot.
Oud 31 mei 2004, 18:26   #80
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik weet dat je je nu zit te verkneukelen omdat je mij op m'n paard hebt gekregen
Verkneukelen?
Neen hoor.
Uw discussietactiek én inhoud is daarvoor doodgewoon te triestig

Citaat:
maar deze flagrante leugen (gestaafd met een uit de context gerukt citaat) kan ik niet over mij heen laten gaan.
Niks leugen.
Jij catalogeert voortdurend mijn bijdragen als zever, maar slaagt er kwasi nooit in om een gefundeerde tegenreactie te geven.
Loze verwijten zonder grond dus.

Citaat:
Met deze discussie zou ik maar niet te hard pronken.
Je kreeg ze als reactie op één van uw zoveelste inhoudsloze verwijten als zou ik karikaturaal, ongenuanceerd en ongefundeerd tewerk gaan.

Iedereen die de tekst onderogen kreeg was het er in grote lijnen mee eens. Enkel jij emmerde nog wat door over het overdreven gebruik van termen, maar zoals ik hierboven kwootte, kon je niet anders dan me in den duik, stoemmelings gelijk te geven.

Citaat:
Alleszins geen flauwiteiten zoals editten aan mijn posts, zoals jij het reeds flikte in hetzelfde voorbeeld van hierboven.........

Trek nu maar je broek op.
Je staat al lang genoeg met de billen bloot.
superspil, ergens begin ik te snappen waarom unitaristen minder en minder ernstig worden genomen.
giserke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be