Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Politics.be > Suggesties & Mededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 februari 2011, 12:33   #61
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
De grote boodschap gedaan ?
Knap gevonden

Echt gelachen, bedankt
Oud 2 februari 2011, 15:19   #62
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Hebben we of zijn we?
Vraag je of corrigeer je?
QuasiX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 15:25   #63
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Gewoon niks van aantrekken, ze weten niet beter. Ne mens zou er bijna medelijden meekrijgen.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 20:20   #64
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Wow, Vlaams dialect in deze draad ! Voor mij betekent dat een moeilijke maar leuke oefening : uitvissen wat het betekent. Gun mij even dat zijdelings pleziertje, heren, en wil svp verbeteren als ik er naast zit. Van welke streek is dit het dialect, trouwens ?

Skieten up mannekes me ne kogelvrie forumveste è gjien zin, ol skiet je mè ne mietraillette.
Schieten naar mannetjes met een kogelvrije forumvest heeft geen zin, al schiet je met een machinegeweer.

Albrecht mag skieten up iederein woarup dattie goesting' et, mè noam'en toenoame, en den droadopnener ier wok, zoender strafpunter.
Albrecht mag schieten naar iedereen die hij wil, met naam en bijnaam (?) (of met namen en méér ?) en de draadopener hier ook, zonder strafpunten.

Mien bedoelinge is dakkut beu ben da seriele toalbully's mie hjeil den tied (dwz drie vier joar) ongestraft meugen corrigeren hjeil den tied en dak ze mè dialect de pas ofsnie.
Ik bedoel dat ik het beu ben dat seriële taalkwelgeesten mij voortdurend (dat wil zeggen drie vier jaar) ongestraft mogen verbeteren (nogmaals voortdurend (?*)) en dat ik ze met dialect de pas afsnij.
(*) de herhaling van "voortdurend" in de zin doet een beetje denken aan Zuid-Afrikaans...

Njee mao wel bodiebielder.
Neen, maar wel body builder ( ?)

Das stoet va joen
Dat staat voor jou.

Wen meer weuninkbielders vandoene
We hebben meer woningbouwers vandoen.

Joaj engie wok.
Ja, en hij ook ( ?) (ai, dat is een moeilijke)

Kamme gien klote skill'n.
Het kan mij geen bal schelen (of schillen, maar dat zal het wel niet zijn).

Ne welhemeejnde fukjoe?
Een oprechte fuck you.

Toet
(wellicht een ingekorte "toet toet") Toch wel.

Kaikik ne vuufpunter gekregen omdakik Raf genoemd hai
Ik heb vijf punten gekregen omdat ik Raf genoemd had (of heb ?)

Engie noemdier dinges me noame en toenoenoame: MANTA. Kaikik doarom op 't rooi driehoekske geduwd..
En jij noemt hier dingen met naam en toenaam (*) : Manta. Daarom heb ik op het rode driehoekje geduwd.
(*) ik heb geen idee wat het verschil is tussen het eerder gebruikte “toenoame” en dit “toenoenoame”, maar misschien zit ik met de vertaling “toenaam of bijnaam” wel op het totaal verkeerde spoor, en moet het eerder gezocht worden in de richting “méér nog” of “nog erger” ?

Ge meuggie wok nen vuufpunter krieg'n, juuste lik kik.
Jij mag ook vijf punten krijgen net als ik.

Ejerlik is ejerlik.
Eerlijk is eerlijk.

ja tarara
Alors l�*, geen idee, hoor. Mijn gevoel zegt mij “Hij had er schijt aan” of iets van die strekking…

Ze gaon ier veel werk ain memien toaltje te korrizjeere'n.
Men gaat hier veel werk hebben om mijn taaltje te verbeteren.

Tè toch wel vraid é, aokkik nen droad opene en ne seriellen boellie met naome noeme, kriggekik ne vuufpunter, en gie meugt ier doen waggemoae wilt.
Het is toch wel (*?), als ik een draad open en een seriële kwelgeest bij naam noem krijg ik vijf punten, en jij mag hier doen wat je wil.
(*) wreed ? erg ?

Te g'lik da doenker kukstje mee een eierschoale up ziene toater
Wow, moeilijk ! “doenker” is wellicht “donker”; “eierschoale” is wellicht “eierschaal”, en “toater” is misschien “tater”. En als het om een eierschaal gaat zou “kukstje” wellicht “kuikentje” kunnen betekenen. In dat geval is het : “Het is als dat kuikentje in het donker met een eierschaal op zijn tater” (maar wat betekent dat dan eigenlijk ??)

Ich dènk neet det hè terbuven steit.
Ik denk niet dat hij (of het ?) hier boven staat.

Oef ! Moeilijk, maar erg leuk…
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 februari 2011, 20:32   #65
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Wow, moeilijk ! “doenker” is wellicht “donker”; “eierschoale” is wellicht “eierschaal”, en “toater” is misschien “tater”. En als het om een eierschaal gaat zou “kukstje” wellicht “kuikentje” kunnen betekenen. In dat geval is het : “Het is als dat kuikentje in het donker met een eierschaal op zijn tater” (maar wat betekent dat dan eigenlijk ??)
Calimero
http://en.wikipedia.org/wiki/Calimero
Oud 2 februari 2011, 20:37   #66
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Och god, ja...
Een zwart kuikentje met een eierschaal op het hoofd...
Dank !
Oud 3 februari 2011, 00:06   #67
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wow, Vlaams dialect in deze draad ! Voor mij betekent dat een moeilijke maar leuke oefening : uitvissen wat het betekent. Gun mij even dat zijdelings pleziertje, heren, en wil svp verbeteren als ik er naast zit. Van welke streek is dit het dialect, trouwens ?

Skieten up mannekes me ne kogelvrie forumveste è gjien zin, ol skiet je mè ne mietraillette.
Schieten naar mannetjes met een kogelvrije forumvest heeft geen zin, al schiet je met een machinegeweer.

Albrecht mag skieten up iederein woarup dattie goesting' et, mè noam'en toenoame, en den droadopnener ier wok, zoender strafpunter.
Albrecht mag schieten naar iedereen die hij wil, met naam en bijnaam (?) (of met namen en méér ?) en de draadopener hier ook, zonder strafpunten.

Mien bedoelinge is dakkut beu ben da seriele toalbully's mie hjeil den tied (dwz drie vier joar) ongestraft meugen corrigeren hjeil den tied en dak ze mè dialect de pas ofsnie.
Ik bedoel dat ik het beu ben dat seriële taalkwelgeesten mij voortdurend (dat wil zeggen drie vier jaar) ongestraft mogen verbeteren (nogmaals voortdurend (?*)) en dat ik ze met dialect de pas afsnij.
(*) de herhaling van "voortdurend" in de zin doet een beetje denken aan Zuid-Afrikaans...

Njee mao wel bodiebielder.
Neen, maar wel body builder ( ?)

Das stoet va joen
Dat staat voor jou.

Wen meer weuninkbielders vandoene
We hebben meer woningbouwers vandoen.

Joaj engie wok.

Kamme gien klote skill'n.
Het kan mij geen bal schelen (of schillen, maar dat zal het wel niet zijn).

Ne welhemeejnde fukjoe?
Een oprechte fuck you.

Toet
(wellicht een ingekorte "toet toet") Toch wel.

Kaikik ne vuufpunter gekregen omdakik Raf genoemd hai
Ik heb vijf punten gekregen omdat ik Raf genoemd had (of heb ?)

Engie noemdier dinges me noame en toenoenoame: MANTA. Kaikik doarom op 't rooi driehoekske geduwd..
En jij noemt hier dingen met naam en toenaam (*) : Manta. Daarom heb ik op het rode driehoekje geduwd.
(*) ik heb geen idee wat het verschil is tussen het eerder gebruikte “toenoame” en dit “toenoenoame”, maar misschien zit ik met de vertaling “toenaam of bijnaam” wel op het totaal verkeerde spoor, en moet het eerder gezocht worden in de richting “méér nog” of “nog erger” ?

Ge meuggie wok nen vuufpunter krieg'n, juuste lik kik.
Jij mag ook vijf punten krijgen net als ik.

Ejerlik is ejerlik.
Eerlijk is eerlijk.

ja tarara
Alors l�*, geen idee, hoor. Mijn gevoel zegt mij “Hij had er schijt aan” of iets van die strekking…

Ze gaon ier veel werk ain memien toaltje te korrizjeere'n.
Men gaat hier veel werk hebben om mijn taaltje te verbeteren.

Tè toch wel vraid é, aokkik nen droad opene en ne seriellen boellie met naome noeme, kriggekik ne vuufpunter, en gie meugt ier doen waggemoae wilt.
Het is toch wel (*?), als ik een draad open en een seriële kwelgeest bij naam noem krijg ik vijf punten, en jij mag hier doen wat je wil.
(*) wreed ? erg ?

Ich dènk neet det hè terbuven steit.
Ik denk niet dat hij (of het ?) hier boven staat.

Oef ! Moeilijk, maar erg leuk…
Dat betekent, dat als ze "gedaan hebben" met vreemdelingen, die hun taal zogezegd "verkrachten" (zoals ze vaak zeggen), zullen ze tegen elkaar beginnen te "vechten".
Oud 4 februari 2011, 00:44   #68
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Dat betekent, dat als ze "gedaan hebben" met vreemdelingen, die hun taal zogezegd "verkrachten" (zoals ze vaak zeggen), zullen ze tegen elkaar beginnen te "vechten".
Ah bon.
Waar u dat leest is mij een raadsel, maar ik neem aan dat u beter bent in het vertalen van Vlaams dialect dan ik.
Oud 4 februari 2011, 05:31   #69
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door QuasiX Bekijk bericht
Vraag je of corrigeer je?
Het is niet aan mij om te corrigeren maar ik vond dat de zin grammaticaal niet klopte.
Oud 4 februari 2011, 17:42   #70
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Gewoon niks van aantrekken, ze weten niet beter. Ne mens zou er bijna medelijden meekrijgen.
Vraag je om medelijden?

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 februari 2011 om 17:43.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 18:21   #71
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Inderdaad, niks van aantrekken. ''Name calling'' is gewoon een techniek om u en de lezer op een zijspoor te zetten, als je te dicht bij de waarheid zit met uw betoog. Er zitten hier heel wat paljassen die deze techniek gebruiken.

Lees dit eens (over disinformatie technieken in discussieforums):

Citaat:
5. Sidetrack opponents with name calling and ridicule. This is also known as the primary 'attack the messenger' ploy, though other methods qualify as variants of that approach. Associate opponents with unpopular titles such as 'kooks', 'right-wing', 'liberal', 'left-wing', 'terrorists', 'conspiracy buffs', 'radicals', 'militia', 'racists', 'religious fanatics', 'sexual deviates', and so forth. This makes others shrink from support out of fear of gaining the same label, and you avoid dealing with issues.

6. Hit and Run. In any public forum, make a brief attack of your opponent or the opponent position and then scamper off before an answer can be fielded, or simply ignore any answer. This works extremely well in Internet and letters-to-the-editor environments where a steady stream of new identities can be called upon without having to explain criticism, reasoning -- simply make an accusation or other attack, never discussing issues, and never answering any subsequent response, for that would dignify the opponent's viewpoint.
Bron:
http://www.whale.to/m/disin.html

.

Laatst gewijzigd door straddle : 4 februari 2011 om 18:23.
straddle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2011, 19:19   #72
QuasiX
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het is niet aan mij om te corrigeren maar ik vond dat de zin grammaticaal niet klopte.
En wat was de bedoeling van je vraag dan?
Om je uitvinding aan het licht te brengen?
Oud 7 februari 2011, 10:01   #73
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
GWILAN
Streek van Filip Kowlier en Guido Gezelle.

Citaat:

Das stoet va joen
Dat staat voor jou.
Da's ondeugend van jou.

Citaat:
Joaj engie wok.
Ja, en U ook (gie van gij, gij is jij of U)

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 februari 2011 om 10:06.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2011, 12:06   #74
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Streek van Filip Kowlier en Guido Gezelle.

Da's ondeugend van jou.

Ja, en U ook (gie van gij, gij is jij of U)
Oprechte dank, mijnheer eno2.

Interessant ! Dat « stoet » ondeugend betekent had ik echt niet kunnen bedenken.
De tweede fout was een twijfelgeval : ik was al blij dat ik een “ook” wist te ontdekken in “wok”, maar inderdaad, ik had een “en gij” moeten zien in “engie”.

Guido Gezelle was geboren in Brugge en is er ook overleden, en op Wikipédia lees ik over Filip Kowlier : “�* l'état civil Filip Cauwelier, est un chanteur de hip-hop belge flamand. Il chante dans le dialecte flamand occidental”, dus ik neem aan dat het om een dialect gaat uit de streek van Brugge. Als ik nog eens in Brugge kom zal ik mijn oren spitsen in de hoop één of ander woord te herkennen !
Oud 8 februari 2011, 09:48   #75
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oprechte dank, mijnheer eno2.

Interessant ! Dat « stoet » ondeugend betekent had ik echt niet kunnen bedenken.
De tweede fout was een twijfelgeval : ik was al blij dat ik een “ook” wist te ontdekken in “wok”, maar inderdaad, ik had een “en gij” moeten zien in “engie”.

Guido Gezelle was geboren in Brugge en is er ook overleden, en op Wikipédia lees ik over Filip Kowlier : “�* l'état civil Filip Cauwelier, est un chanteur de hip-hop belge flamand. Il chante dans le dialecte flamand occidental”, dus ik neem aan dat het om een dialect gaat uit de streek van Brugge. Als ik nog eens in Brugge kom zal ik mijn oren spitsen in de hoop één of ander woord te herkennen !
Stoet is eigenlijk stout, maar hier in de context ondeugend.

Ge moet eens in Izegem op café gaan..L�* on parle l'Izegemsoi

't Is wèl 't ol van pluto.

Laatst gewijzigd door eno2 : 8 februari 2011 om 09:52.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be