Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 februari 2011, 02:02   #61
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Eerder de "soft face" van Blood & Honour", Voorpost (v/hVMO) en van het Blok.
Ik ken TAK blijkbaar véél beter dan jij.
Wat jij hier voor bullshit verkondigt is niet alleen leugenachtig maar duidelijk doelbewuste laster en desinformatie die enkel aantoont dat jij zelf van een zeer bedenkelijk fascistoïde soort bent. Een echte Belgofascist. Het soort dat de Reichstag in brand zou steken. En ik kies die woorden heel zorgvuldig, niet uit Godwin-redenen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 02:03   #62
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Zoals de IRA nooit iets te maken had met the Real IRA en géén van beide iets met Sinn Fein? Zoals Euskal Herritarrok niets te maken heeft met ETA?

Natuurlijk, uiteraard, zeker, ik geloof dat allemaal direct...
Jij hebt echt geen flauw benul van de Ierse en Baskische geschiedenis, dus zever je er maar op los.
In de jaren dertig zou je zo bij de brigades van Franco of Mussolini passen.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 02:17   #63
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

dito pelgrim.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 februari 2011, 07:23   #64
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
De situatie is op geen enkele manier vergelijkbaar.
Niets is vergeljikbaar, en dat hoeft ook niet. Zoals gesteld in de openingsdraad gaat het om het fenomeen van regime-aanhangers die geweld gebruiken en verwarring zaaien op het moment dat hun regime dreigt te vallen, en daarvoor betaald worden door het bedreigde regime. België heeft dat systeem al verschillende keren toegepast in zijn geschiedenis.
Oud 4 februari 2011, 12:27   #65
HomoErgaster
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door (petitio principii) Bekijk bericht
Gratis te downloaden en te verspreiden.

http://www.gutenberg.org/ebooks/26349

Merk wel dat er staat : "Editor: Willems-fonds"
Bedankt!
HomoErgaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 12:39   #66
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Ik ken TAK blijkbaar véél beter dan jij.
Wat jij hier voor bullshit verkondigt is niet alleen leugenachtig maar duidelijk doelbewuste laster en desinformatie die enkel aantoont dat jij zelf van een zeer bedenkelijk fascistoïde soort bent. Een echte Belgofascist. Het soort dat de Reichstag in brand zou steken. En ik kies die woorden heel zorgvuldig, niet uit Godwin-redenen.
Hear, hear.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 15:08   #67
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
In Joegoslavië hebben ze dan ook al een eeuwenlange traditie van bloedvergieten, terwijl hier al een eeuwenlange traditie van de broek laten zakken heerst. Deze draad is pure, ongegronde paniekzaaierij.
Neen, toch niet. De mensen moeten beseffen dat het einde van België kan gepaard gaan met geweld. Daarom moeten we vreedzaam leren samenleven.

Wat is er nu eigenlijk mis met een confederatie, mensen?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 15:27   #68
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

de Franstalige media blijft ondertussen het volk ophitsen, nu is zelf al Monopoly een manier om de Franstaligen te onderdrukken, volgens La Libre:
http://www.lalibre.be/societe/insoli....html#comments
Oud 4 februari 2011, 15:32   #69
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
de Franstalige media blijft ondertussen het volk ophitsen, nu is zelf al Monopoly een manier om de Franstaligen te onderdrukken, volgens La Libre:
l'etat belgo-flamand

maar serieus, 6 a 7 steden uit Wallonië is toch volledig demografisch verantwoord? Had men liever 50/50 pariteit gezien?
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2011, 15:34   #70
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
l'etat belgo-flamand

maar serieus, 6 a 7 steden uit Wallonië is toch volledig demografisch verantwoord? Had men liever 50/50 pariteit gezien?
wel, dat is wat ik me ook afvraag. ze zijn zo gewoon dat ze een volledige pariteit hebben, dat ze het zich niet anders kunnen voorstellen.
Oud 4 februari 2011, 15:52   #71
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begin een beetje te begrijpen wat ze bedoelen met état belgo-flamand...
Oud 4 februari 2011, 17:17   #72
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie vooraal een speelse, misschien lichtjes ironische, toon. Maar dat zal aan mij liggen, waarschijnlijk.
Oud 4 februari 2011, 17:36   #73
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik zie vooraal een speelse, misschien lichtjes ironische, toon. Maar dat zal aan mij liggen, waarschijnlijk.
zo lezen de lezers van LLB dat blijkbaar niet, lees maar de commentaren.
Oud 6 februari 2011, 12:32   #74
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=TE35RS29

Citaat:
Zo doet Moebarak dat

HET EGYPTISCHE REGIME LAAT WEER ZIJN SCHOREM LOS

Wie in Egypte betoogt tegen het regime, wordt door schorem aangevallen. AHDAF SOUEIF ziet het niet voor de eerste keer gebeuren: het is een tactiek die al bij de vorige verkiezingen gebruikt werd tegen de demonstranten.

Ik wist dat er iets niet klopte toen ik wakker werd door het geluid van autoclaxons. Het was de voorbije dagen zo rustig en vredig geweest dat we de vleermuizen nog eens in en uit de fruitbomen zagen vliegen in de schemering. Dit was niet het normale geluid van het verkeer in Caïro; dit was agressief, regelmatig en constant, zoals bij een voetbalwedstrijd, maar dan veel harder.

Georkestreerd

Door het raam zag ik de menigte over de Viaduct van 15 Mei marcheren. Het is vreemd: de pro-Moebaraklui zijn zo veel beter georganiseerd en zo veel minder geciviliseerd: het lawaai, de grove gebaren op straat, de stokken, de houding en die perfect georkestreerde spandoeken, de ‘stewards' die aandrijven en leiden.

Tegen de middag waren ze het Tahrirplein beginnen aan te vallen; de aanvallen gaan door terwijl ik dit schrijf. Ik krijg regelmatig updates van het plein van mijn zoon, nichten, zus en andere vrienden die er middenin zitten. De mensen die dinsdagavond naar muziek aan het luisteren waren en nieuwe regeringsvormen bespraken, zetten nu hun lichaam op het spel. Het is al wat ze hebben. De pro-Moebaraklui hebben uiteraard stokken en stenen, en zwaarden en kettingen en honden en trucks en… het leger staat erbij en doet niets.

Wie zijn deze mensen? Om de president te steunen gooien ze molotovcocktails en werpen ze bloempotten van de daken op het hoofd van vrouwen en kinderen. Om stabiliteit en orde te brengen breken ze hoofden met stenen en benen met fietskettingen. Om hun zeg te hebben in het debat rijten ze gezichten open met messen. Wie zijn ze? Wel, elke keer als er een wordt gevat, geeft zijn identiteitskaart aan dat hij lid is van de ordestrijdkrachten. En zijn jonge overmeesteraars overhandigen hem gewoonweg aan het leger dat erbij staat.

Het regime illustreert dus nogmaals zijn banaliteit; niet in staat een zet te doen die fatsoenlijk is of innovatief, neemt het zijn toevlucht tot de gebruikelijke mix van geweld en leugens. Dinsdagavond verscheen president Moebarak op tv en betuttelde hij de rest van het land door aan te voeren dat de Egyptenaren in de greep van de angst zijn, en te beweren dat zijn regime, dat de ontwikkeling van het land al jaren tegenhoudt en het brood uit de mond van de mensen steelt, nu plotseling in staat is ‘te reageren op de eisen van onze jonge mensen'. Hij herinnerde de mensen aan zijn (ondertussen antieke) verleden als luchtmachtpiloot en diste het sentimenteel verhaaltje op dat hij een oude man is die wil sterven in zijn land.

En de volgende ochtend, minder dan twaalf uur na de emotionele oproep van de president, liet het regime zijn tuig los in de straten. Dezelfde tactiek die in de voorbije vijf jaar gebruikt werd tegen demonstranten, dezelfde geweldtactiek als bij de laatste verkiezingen om kiezers de stuipen op het lijf te jagen, kwam terug, maar dubbel zo smerig. Dit is het regime dat gaat luisteren naar de mensen en de komende maanden gaat gebruiken om hervormingen door te voeren. Dat zal wel.

Hun volgende truc zal zijn dat ze zeggen dat de jonge mensen op Tahrir ‘vreemde' elementen zijn, dat ze banden hebben met het ‘terrorisme', dat ze Afghanistan bezocht hebben, dat ze Egypte willen destabiliseren. Maar de wereld weet onderhand wel dat dit regime even gemakkelijk liegt als dat het ademt.

Baggy jeans en boxershort

De mensen hier staan zo veel verder dan de regering. Als u de kinderen hier op straat zou kunnen horen vertellen dat het regime de verantwoordelijkheid voor deze beweging op de nek van de islamisten wil schuiven om het Westen bang te maken — terwijl ze eigenlijk begon bij elf Facebookgroepen, waarvan er maar één religieus getint was en dan nog in heel beperkte mate. Als u het kleine veldhospitaal kon zien dat werd opgericht door vrijwillige artsen — meestal jonge vrouwen — die de slachtoffers behandelen met geneesmiddelen die ze krijgen toegestopt door sympathisanten. Als u de jonge mannen kon zien met baggy jeans waar het elastiek van hun boxershort bovenuitkomt, die een menselijke ketting vormen om te beschermen wat de mensen in de voorbije week veroverd hebben op het Tahrirplein. Als u mijn nichtjes kon zien, met hun haren wapperend als een triomfantelijke banier, die erop los twitteren in die heksenketel. U zou zonder de minste twijfel beseffen: Egypte verdient een plaats onder de zon — uit de schaduw van dit brutale regime.
Oud 6 februari 2011, 12:34   #75
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die "speelse, licht ironische ondertoon" toont alweer aan dat de minderheid haar plaats in dit land niet wil accepteren.
Oud 6 februari 2011, 13:19   #76
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met medestanders als jij heb ik geen tegenstanders nodig. Wel bedankt.
Oud 7 februari 2011, 17:23   #77
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Die "speelse, licht ironische ondertoon" toont alweer aan dat de minderheid haar plaats in dit land niet wil accepteren.
Moet ze dan zwijgen?
Oud 7 februari 2011, 17:25   #78
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
zo lezen de lezers van LLB dat blijkbaar niet, lees maar de commentaren.
Dat de gemiddelde lezer die op een krantenforum reageert een IQ heeft dat dicht bij een zeezieke hersenloze Oostendse mossel aanleunt, zou mij absoluut niet verbazen, hoor.
Oud 7 februari 2011, 17:25   #79
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Met medestanders als jij heb ik geen tegenstanders nodig. Wel bedankt.
Graag gedaan, choeke.
Oud 8 februari 2011, 17:59   #80
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ook in België worden de regime-aanhangers steeds zenuwachtiger. De voorbije jaren zagen we al een toename van de verbale agressie, oproepen tot geweld tegen Vlaamsgezinden en Vlaamse instellingen, kleine gewelddaden zoals de kloppartij tegen Vlaams parlementsvoorzitter Jan Peumans, vandalisering van het N-VA hoofdkwartier. RTBF/Radio Mille Collines, Le Soir etc. verhoogden de toon, lanceerden “grappen” als het idee om alle N-VA-ers op een boot te zetten en te verdrinken in de Atlantische Oceaan. Bart De Wever krijgt al een jaar de goorste bedreigingen, ook zijn familie is niet veilig, de F-media achtervolgen zijn vader in zijn graf, zijn zus in Wallonië etc. Op de jongste Belgicistische betoging werd een medebetoger met een leeuwenvlag gemolesteerd, en ging een uitzinnige lynchmenigte een paar TAK-kers te lijf. En volgens Christophe de Borsu groeit in Wallonië - ik citeer - “een sfeer van agressie tegen Vlamingen”.

We zijn hier niet in Oost-Timor of Egypte, maar in het licht van deze voorbeelden kunnen we in België, naarmate het regime op zijn laatste benen loopt, mutatis mutandis allicht ook een vorm van regimegeweld verwachten.
Ik zie dezelfde tendens. Via de socialenetwerksites zullen oproepen voor zogenaamde 'spontane acties' veelvuldiger worden en daarbij zal het vaker tot 'wanordelijkheden' komen.

In het geval van pro-België-demonstraties, zoals recent weer een betoging van vakbondsmilitanten van het ABVV - het waren er nog geen driehonderd, maar toch - zal de eventuele aanwezigheid van Vlaamsgezindheid worden opgevat als een provocatie, die voor 'ordediensten' en politie aanleiding zal zijn tot geweld (zoals het de mensen van TAK verging in Brussel). In de berichtgeving zal dan steevast vermeld worden dat 'Vlaamsgezinden de orde en de vreedzame demonstratie verstoorden'.

Er zullen nog onaangename verrassingen volgen, ben ik bang.
Ernst Niessen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be