![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat is gewoonweg omdat er bepaalde onnozelaars zijn die vonden dat het plotseling naar 70 moet omdat ze daar goedkoop een huis kochten. Ik verwijs naar die situatie rond het circuit van Zolder. Als niet tegen een hoge snelheid op een weg kunt, ga dan een een bebouwde kom wonen. Dan hebt ge er geen last van. Sorry, maar dat argument is totale bullshit.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel nu eenmaal vast dat u doet alsof de automobilist een groot zichtprobleem heeft: voortdurend komt u aanzetten met zaken als "we zien de borden niet", "de automobilist merk de borden niet op", "u ziet een bord over het hoofd"... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2011 om 22:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat kruispuntje heft de snelheidsbeperking op ! Leest gij wel goed ? Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2011 om 22:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als de automobilist in uw denken dermate beperkt is dat hij her en der geen borden opmerkt, geen zijwegen ziet, enz., dan is het m.i. beter dat hij thuis blijft. Met een dergelijk zichtprobleem is hij een regelrecht gevaar op de weg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(mij niet zo, ik heb nu heel veel tijd in het verkeer, en kan me de momenten uitzoeken wanneer en waar ik rij; maar toch hinder ik het doorgaand verkeer niet)
![]() |
![]() |
#69 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() En liefst eerst een nieuwe duidelijke wegcode (heeft men toch al jaáren beloofd), die natuurlijk ook opgevolgd wordt door de wegbeheerder. En een comité W (met klachtenbureau) om de plaatselijke wegbeheerders te controleren, en desnoods op "hunne kop te tikken" als hij de plaatsingsvoorwaarden niet opvolgt. (ook naar Duits voorbeeld) ![]()
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 7 februari 2011 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() In België liggen de zaken vooralsnog toch een stukje anders. Anyways, ik ga me morgen een coyote aanschaffen denk ik. Een collega van me was daar enorm positief over, en ik geloof wel dat een dergerlijk systeem een gerechtvaardigde manier van passief verzet tegen de overheid is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hier in Belgie mag de eerste de beste minister het zot in zijn kop krijgen en snelheden terugschroeven naar 30km/u en dan doodleuk verklaren dat al die overtredingen niet vervolgd worden ?? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is een mijns inziens totaal verkeerde manier van met de bevolking om te gaan. de bevolking dient niet te dienen als een melkkoe voor de inkomsten van de staat te garanderen op die wijze. De onverdraagzaamheid in de maatschappij wordt door dit systeem enorm vergroot. Openbare orde en veiligheid dient centraal te staan. Dan heb je meer aan een politie die je als een vriend kan zien. Een waarschuwing is een belangrijker middel dan een boete om dit doel te bereiken. Het is jammer dat er in België dit plaaggeesterig systeem bestaat. Het kan veel beter. Eer zijn landen waar de politie beloond wordt voor orde te bewaren en niet voor meer boetes uit te delen. Het is absoluut verkeerd te denken dat meer boetes meer orde en veiligheid betekent. Maar dat weet de wetgever en de politie ook wel. Het kan hen gewoon niet schelen dat de bevolking op de tippen van haar tenen moet lopen om maar geen wetje te overtreden. Trouwens de rijken deert dat niet zo. Die betalen die peulschilletjes toch effen. Een 'perfect' systeem dus voor een elite zonder democratische reflex en zonder idee wat 'welzijn' eigenlijk is. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 februari 2011 om 04:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Gewoon constant 70km/h lijkt me ideaal...
![]() |
![]() |
#76 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ik vind constant 15 kmh ideaal met de fiets, juist nog een toertje gedaan met de fiets. En als ik als voetganger op een fietspad of op een smalle weg wandel, dan ga ik in ´t midden van het fietspad/weg waar de fietsers rijden, want dan moeten ze eerst afremmen en kunnen ze niet zo rakelings en te snel langs me doorvlammen, op het laatste moment als ze al bijna gestopt zijn laat ik ze dan wel door. ![]() Ge meent onveilige en onaangepaste snelheidslimieten (buiten de bebouwde kom/lintbebouwing), die soms 30 kmh (2+2 mdberm) onder de V85 liggen ? Daarom ook dat het aantal ongevallen in ons land (vooral Vlaanderen) zo hoog is, en amper een dalende tendens vertoond. Het pesten van de automobilisten en andere bestuurders van motorvoertuigen is hier een politieke sport geworden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Maar dat deert jou niet hé, als je maar kunt provoceren, doe ik lekker ook. ![]()
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 februari 2011 om 14:29. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs de wegcode kennen ze niet genoeg daarvoor. Er zijn talrijke processen die zelfs tot het Hof van Cassatie gaan want enkel hun uitspraak kan de lappendekenartikels-wegcode ´definitief interpreteren´. Voorbeelden in overvloed. Zelfs de definitie "openbare weg" kwam dikwijls ter sprake bij het HvC Hier krijg je al een goed idee (met foto´s) Citaat:
1. staat er geen bord voor dat KP is het daar zelfs voorrang van rechts ! 2. elke voorafgaande snelheidsbeperking lager als de algemene 90/120 kmh (Art 11) wordt vanaf dat KP daar opgeheven ! Gelukkig bestaat er nog een "soort straatcode"... ![]() Aja, ik had daar nog een foto: 1. Vraag in 3 delen: Welke snelheid is toegelaten achter dat (mogelijk) kruispunt enkele meters achter dat 50-bord (zijweg v. rechts mondt uit) ? Liefhebbers hier ? a) als die zijweg volgens HvC wel een openbare weg is (men kan het wel niet zien ![]() b) als die zijweg geen openbare weg is volgens HvC. ![]() c) als die zijweg een openbare weg is geldt daar dan voorrang van rechts aan dat kruispunt ? Dat 50-bord is een C43: Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 februari 2011 om 15:07. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
|
![]() Citaat:
Willekeur. En autobestuurder pesten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- nooit op die gewone gemeenteweg waar 90 kmh geldt (want daar wordt veel te zelden sneller gereden) - bijna nooit op die 15 meter 2+2 N78 waar lintbebouwing is of waar bebouwde kom (met zebrapaden) is. - bijna altijd waar de 2+2 N78 bijna door het vrije landschap loopt (op een paar ver verwijderde huizen na) en de gemiddelde bestuurder die 70 veel te traag vindt en hij daar enkele camions gaat inhalen die daar tenslotte evensnel mogen rijden. Zoiets noemt men - politiek correct - "de pakkans verhogen". Volgens Artikel 11 van de wegcode moet de N78 meestal algemene 90 kmh hebben (veel borden uitgespaard); Citaat:
Citaat:
Dynamische snelheidsborden 70/50 zijn dan ideaal (zoals aan de scholen) Citaat:
De vuile waarheid over ICE, Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 8 februari 2011 om 16:50. |
||||
![]() |
![]() |