![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dit hangt af van het ziekenhuis eh. Op de spoed hier zit er tussen de wachtzaal en de spoed alleen een balie. Je moet je daar aanmelden, en als je de aandacht wil vestigen op je probleem kan je alleen op die balie terecht, tenzij je een stormram gaat halen en de deur inbeukt.
![]() |
#63 | |
|
![]() Citaat:
Ik vrees dat je wil zeggen dat dat in tegenspraak is met mijn vorige post. Dat is het helaas niet. Herlezen kan misschien soelaas bieden. Of moet ik aan zinsontleding voor je gaan doen?
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 februari 2011 om 01:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, graag.
![]() |
#66 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat me stoort is dat er téveel gefixeerd wordt op de taalonkunde van de arts. Dat is inderdaad zeer te betreuren en gaat niet echt helpen dat menske met een gerust hart naar huis te sturen ... maar doet in principe niets af aan de beoordeling, waar je het achteraf toch maar mee moet doen Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Zeer slechte ervaringen gehad op die spoed ofzo? Sowieso doen enkel medisch geschoolden de triage, tenzij ze daar verpleegkundigen achter de balie zetten maar gezien die er tekort zijn ...
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is hier precies of spoeddiensten maken geen fouten.
Ik zat eens met m'n pa in spoed nadat hij een waterput was gesukkeld. Komt er een man binnen die zonet drie vingers had afgezaagd, ze hingen er nog een klein beetje aan. Die mens mocht gezellig plaatsnemen in de wachtzaal, er is zelfs iemand weggelopen uit de wachtzaal omdat die al dat bloed nie aankon. De verpleegster kwam de volgende uit de wachtzaal halen... en dat was mijn pa. We hebben dan toch maar onze plaats afgestaan voor de man zonder vingers. 'k weet niet hoor, blijkbaar is ook dat dan niet ernstig ofzo?
![]() |
#69 |
|
![]() Zucht...
Zet je schrap: Mijn advies aan mensen: Als je symptomen hebt van een ziekte, wacht dan niet tot je bijna dood bent zodat je je genoodzaakt ziet om naar de spoed te gaan. Maar ga langs de huisarts, die bestaan namelijk ook. Om didactische redenen, zal ik het toepassen op een voorbeeld: 1, Kind heeft een lelijke wonde. -> pleister 2, Wonde geneest niet -> ... 3, Wonde begint er minder fraai uit te zien -> 4, wonde begint te etteren -> 5, weefsel errond wordt rood, gezwollen en pijnlijk -> 6, bloedvergiftigingssymptomen Mijn advies is: wacht niet tot stap 6 zodat dringende hulp zoeken je enige uitweg is, maar loop eens even langs de huisarts bij stap 4, 5 of zelfs nog vroeger. Zo duur is het niet en zeker een kind is kwetsbaar.
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
Veel hangt af van welke dokter beschikbaar is hé. Als uw vader een pneumoloog nodig had, ik zeg maar iets,... ik denk niet dat de man met de geamputeerde vingers daar zo geholpen mee was. Waar mensen werken, worden fouten gemaakt. Vooral als de werkdruk hoog ligt. Die fouten kunnen wel eens heel kwalijk aflopen. In ziekenhuizen des te meer ... Niets nieuws onder de zon.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 9 februari 2011 om 01:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Deels dien je dat zelf uit te maken ( doe je immers ook bij het opbellen van een ambu ) maar eens op de spoed aangekomen kan je alleen maar je verhaal doen en beslist men aan de hand van dat en de ogenschijnlijke toestand als een eerste rangorde ( zo werken ze toch in Antwerpen ) ... vervolgens komt er een zeer vluchtig onderzoek... weer een rangorde En men weet nooit 100 op 100 dat een geven toestand er eentje kan zijn ( of worden ) waarvoor ze je beter een daggetje zouden monitoren ...daarom dat het ook geen zin heeft om na de feiten te gaan stellen : hadden we maar ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Na wachten in de wachtzaal buiten de spoed wordt je binnen in zo'n kotteke gezet, ook dan kan het nog even duren. Zeker als je zo onnozel bent om iets voor te krijgen op zaterdag of zondagnamiddag op mooie dagen, want dan moet per sé iedere vent aantonen dat hij bomen kan snoeien of gaten kan boren.
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ja 41.5 dus .... aanhoudende hé, geen piek... da's wat anders dan een hoge koorts zondermeer. Mogen we hier nu uit besluiten dat het hele verhaal op z'n minst wat 'opgeklopt' is ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
Gasthuisberg Leuven, Genk, Tongeren, Hasselt, ... zelfs een nog kleiner regionaal ziekenhuis.
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Dat gaat niet zo bij èchte spoedgevallen mag ik hopen. ![]() ![]() En die laatste zin: wtf?
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De keren dat ik in de spoed geraakt ben (zonder voorafgaand accident maar door ziekte) was ik ook eerst stabiel en had ik ook de huisarts één of meerdere keren op bezoek gehad. Eerste keer: keelontsteking, die plots zodanig kwam opzetten dat ik niet meer kon ademen en slikken. Tweede keer: 'behandelde' eileiderontsteking die eigenlijk een hoogdringende appendicitis bleek (ik heb toen zélf moeten zeggen: dit is geen eileiderontsteking maar een appendicitis en ik ga NU naar de spoed, tegen het advies van m'n huisarts in). Derde keer: van 39° naar 41° in een uur tijd, oorzaak nooit gevonden ondanks een triljoen tests. "Je moet je eerst laten behandelen" is dan toch een beetje futiel hoor, mensen raken ook echt wel in de spoed ondanks behandeling.
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gevaar van die 42 ( nét ietske hoger dacht ik ) is dus hetzelfde maar een hogere temperatuur ( vooral plots en fel, soms zonder enige aanleiding ) is tevens eigen aan baby's en peuters. Dat maakt dat je kan besluiten dat in doorsnee situaties (dit was er eentje voor zover we dat kunnen opmaken) je voor baby's en peuters vooral moet registreren en zo nodig ingrijpen om die temperatuur ( als ze al te hoog wordt ) te doen dalen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En ge moet gewoon eens in de zomer in 't weekend in de wachtzaal van de spoed gaan zitten, dat zit daar vol met van die doe-het-zelf accidenten. Daar ooit eens een mens zien zitten wiens nagelpistool was gaan flippen en zijn hand had volgeschoten met nagels ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) Men er er bij blijft dat het hier om 41.5 ( blijvende) ging en dan naar de spoed ging 2) Dat men denkt dan beter af te zijn op een spoed dan er zelf wat aan proberen te doen... en bij vaststelling dat het niet lukt aan de alarmbel ( dat is dus ambu of spoed met dié mededeling ) trok |
|
![]() |
![]() |