Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 februari 2011, 22:45   #61
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Ik kan niet geloven dat de groenen en sossen stijgen.
Nadat ze Vlaanderen constant verraden betwijfel ik dat ook.
daiwa is offline  
Oud 11 februari 2011, 22:48   #62
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maximus Aurelius Bekijk bericht
wtf doet de spa om te stijgen?

jammer dat LDD definitief dood is.
Wat doet VB om verder weg te zakken ?
Henri1 is offline  
Oud 11 februari 2011, 22:50   #63
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Uiteraard. Nieuwe verkiezingen moeten ervoor zorgen dat
- NVA-VB-LDD : 51% halen
- VB-SPa-Groen < 33% halen

Dan is het duidelijk dat we het aan Vlaamse kant doen met
NVA-CD&V-VLD en evt LDD als dat nodig is.
Wat gaat het VB en LDD dan wel halen volgens u ?
Henri1 is offline  
Oud 11 februari 2011, 23:00   #64
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Als ze morgen aan de sociale kassen gaan zitten en de mensen krijgen in de mot dat ze belazerd worden terwijl ze verplicht moeten aanbetalen zullen er nog veel naar de spa teruggaan!
Oud 11 februari 2011, 23:11   #65
Dilbert
Parlementsvoorzitter

Dilbert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 Bekijk bericht
We have confirmation!
Vooral de meest aanbevolen lezersreacties zijn interessant.

Citaat:
On parle toujours du même débat, on n'aime pas bart de wever et blablabla et blablabla, il n'empêche qu'il est l'homme fort de la flandre et nous pauvres wallons nous n'avons pas encore compris que la belgique de papa c'est fini et bien fini. Et bruxelles dans dix ans sera une grande ville marocaine. Vive la république, vive la wallonie libre.
Citaat:
Je suis denouveau surpris du mépris dans les réactions . Dans une négotiation on doit se déplacer dans l'esprit de l'autre.Chacun est donc obligé d'essayer de rester neutre dans l'analyse des faits. 1.Ne doit on pas reconnaitre que Yves Leterme a dit en 2007 que le pays avait besoin d'un réforme ? La réponse des francophones était 'nous sommes demandeur de rien'. 2.Entretemps il y a un flux financier annuel de 12 milliard d'euro's des flamands envers les francophones.Ca représente 2.000 euro par flamand par an.Elio di Rupo dit que personne peut appauvrir.Quoi faire alors avec les transferts d'aujourd'hui qui pèsent sur les familles flamandes? 3.Entre 2007 et 2010 on n'a que boycotté Yves Leterme.Mme.Onckelincx l'a nommé 'un homme dangereux' . Ne doit on pas avoir plus de peur d'une fillette qui laisse voir son doigt majeur dans un débat au télé? 4.Les partis classiques n'ont pas réusis de conclure un accord sur le réforme d'état nécessaire. 5.Le budget du gouvernement flaman
Citaat:
La suite : 5.Le budget du gouvernement flamand pour 2011 est en équilibre.Les francophones prévoient un équilibre en 2015.Qui va financer le déficit de 2012,2013 et 2014 ? Tous ces éléments ont crées une grande incertitude en flandre.En plus on voit qu'entre 2010 et 2011 rien a bougé.Nous ne voulons pas etre règnés dans ces ciconstances.C'est donc aux francophones d'agir avant le nauvrage du navire.
Zou er dan toch iets bewegen ??

Laatst gewijzigd door Dilbert : 11 februari 2011 om 23:13.
Dilbert is offline  
Oud 11 februari 2011, 23:26   #66
groene flamingant
Banneling

groene flamingant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Yep in de volgende gemeenteraadsverkiezingen. CD&V is een protectoraat van de NVA geworden.
Dat is helemaal niet zo. Je praat gewoon de Franstaligen na.
groene flamingant is offline  
Oud 12 februari 2011, 00:02   #67
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Nadat ze Vlaanderen constant verraden betwijfel ik dat ook.
LOL, je hebt een erg beperkt wereldbeeld.

ot: ik hecht geen enkele waarde aan deze peiling

toccata is offline  
Oud 12 februari 2011, 00:11   #68
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht

ot: ik hecht geen enkele waarde aan deze peiling
Er is maar een foutemarge van iets meer dan 3%.
solidarnosc is offline  
Oud 12 februari 2011, 00:13   #69
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BitterSweet Bekijk bericht
Als ze morgen aan de sociale kassen gaan zitten en de mensen krijgen in de mot dat ze belazerd worden terwijl ze verplicht moeten aanbetalen zullen er nog veel naar de spa teruggaan!
Belgique heeft dankzij de communautaire politieke crisis de afgelopen vier jaar gewoon stil gestaan, maar de internationale context zal ons inhalen en vroeg of laat zullen alle "onderhandelende" partijen gedwongen worden écht kleur te bekennen.
Of SP.A dan aan de kant van de bevolking gaat staan durf ik echter serieus te betwijfelen hoor. Ze heeft - net als de andere "onderhandelende" partijen - de bail-outs van de corrupte banksector goedgekeurd.
Pelgrim is offline  
Oud 12 februari 2011, 00:14   #70
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
worst case scenario zitten we dan nog steeds boven de kiesdrempel

toccata is offline  
Oud 12 februari 2011, 00:15   #71
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groene flamingant Bekijk bericht
Dat is helemaal niet zo. Je praat gewoon de Franstaligen na.
Komaan. Het volstaat om een kaart van de laatste verkiezingen te nemen en die naast die van de laatste gemeenteraadsverkiezingen te leggen en u zult zien dat alles wat toen oranje is vandaag geel kleurt en dat als NVA zou willen ze iedere CD&V burgemeester in Vlaanderen de vliegende spetter te geven. Decennia lang was de enigste vraag die men bij CD&V stelde of de volgende burgemeester iemand van het ACW, UNZO of de Boerenbond zou worden en opeens moeten ze rekening houden met zowaar een andere partij. Wees maar gerust dat veel, heel veel CD&V burgemeesters of wannebe burgemeesters met de poepers zitten en maar al te blij zullen zijn mocht NVA een kartel met hen afsluiten en op die manier hun baan veilig te stellen. En bon. Ze moeten daar niet eens zelf voor betalen. De Franstaligen zullen dat moeten doen.
solidarnosc is offline  
Oud 12 februari 2011, 00:16   #72
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
worst case scenario zitten we dan nog steeds boven de kiesdrempel
Nja ik denk dat Groen! wel zonder probleem de kiesdrempel haalt. Volgens mij zijn jullie iets te braaf, zeker in het huidig macho klimaat in Vlaanderen.
solidarnosc is offline  
Oud 12 februari 2011, 00:29   #73
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
Daar heb je een punt, maar volgens deze peiling (staat ook vermeld in Het Nieuwsblad - http://www.nieuwsblad.be/article/det...MF20110211_135 ) zou ook de PS haar positie consolideren en er zelfs lichtjes op vooruitgaan. En geloof me vrij: die zijn als machtspartij tot alles in staat als ze d'er zelf beter van worden.
In een zelfstandiger Wallonië zou de PS natuurlijk binnen de kortste keren op de vuilnisbelt belanden; ik denk dat de PS dat ook weet. Want de Waalse kiezer zal de eigen verzorgingsstaat, met, hoeveel was het ook weer, 45% ambtenaren, niet willen bekostigen. Dus ik denk dat de PS geen verkiezingen wil die het einde van "L'union fait la farce" kunnen gaan inluiden.
Oud 12 februari 2011, 00:34   #74
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het was een internet-peiling. Dat geeft de N-VA waarschijnlijk een voordeel, evenals de groenen, vermoed ik. De CD&V-kiezer bezoekt niet zo vaak de computerkamer van zijn/haar bejaardentehuis.
Oud 12 februari 2011, 00:47   #75
toccata
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Volgens mij zijn jullie iets te braaf, zeker in het huidig macho klimaat in Vlaanderen.
Veel te braaf, ik erger me er dood aan

toccata is offline  
Oud 12 februari 2011, 00:54   #76
discuz
Minister

Standaard

Revolutie, nu! Ik neem morgen de VTM over, toccata doet het paleis en Kodo kodo de nationale bank.
discuz is offline  
Oud 12 februari 2011, 00:59   #77
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Het was een internet-peiling. Dat geeft de N-VA waarschijnlijk een voordeel, evenals de groenen, vermoed ik. De CD&V-kiezer bezoekt niet zo vaak de computerkamer van zijn/haar bejaardentehuis.
Internet-peiling? Waar haal je dat?
fonne is offline  
Oud 12 februari 2011, 01:04   #78
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn ''beperkt'' wereldbeeld is dan toch nog voldoende om te zien dat Groen en SP.a bereid zijn alles klakkeloos te ondertekenen als hen dat maar postjes oplevert, ook al moeten ze daarvoor Vlaanderen verraden.

Laatst gewijzigd door daiwa : 12 februari 2011 om 01:05.
daiwa is offline  
Oud 12 februari 2011, 02:21   #79
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Een deel van de arbeidersvleugel is aan het afhaken bij CD&V. Met name Groen! zal daar van profiteren. De communautaire standpunten van CD&V staan op veel punten haaks op die van het ACW en de spreidstand wordt steeds groter) De enigste mensen die nog bij CD&V overblijven zijn gepensioneerden die al een paar decennia voor de CD&V stemmen en die er voor zullen blijven stemmen ook al mocht blijken dat de partij een dekmentel is voor een internationaal pedonetwerk.

Er is een polarisatie bezig in Vlaanderen tussen de anti-natoinalisten en de nationalisten en de CD&V zit daar met haar enerzijds anderzijds verhaal nogal in een spreidstand. Ze zijn te gematigd en onbetrouwbaar voor de echte nationalisten en bon als mensen moeten kiezen voor het copy of het origineel dan kiezen ze voor het origineel. Anderzijds zijn ze te radikaal voor veel mensen binnen de christelijke arbeidersbeweging.
arbeiders die groen stemmen woeha ,waar haalt ge het toch allemaal,arbeiders haten de groene
louis1949 is offline  
Oud 12 februari 2011, 02:26   #80
louis1949
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Wanneer N-Va er nog maar aan denkt om een regering aan te gaan met het VB zijn ze mijn stem en sympathie direct kwijt!
bartje ,die je aan jou naam verklaart alles
louis1949 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be